معرفی و دانلود کتاب صوتی عملیات پرش بلند: استالین، روزولت و چرچیل و بزرگ‌ترین نقشه ترور در تاریخ

عکس جلد کتاب صوتی عملیات پرش بلند: استالین، روزولت و چرچیل و بزرگ‌ترین نقشه ترور در تاریخ
قیمت:
۸۲۰۰۰ ۵۷,۴۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عملیات پرش بلند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عملیات پرش بلند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی عملیات پرش بلند: استالین، روزولت و چرچیل و بزرگ‌ترین نقشه ترور در تاریخ

روایتی مهیج از عملیاتی جاسوسی در قلب تهران! بیل ین، نویسنده‌ی برنده جایزه در کتاب صوتی عملیات پرش بلند وقایع اکتبر 1943 را به تصویر کشیده، زمانی که رهبران شوروی، آمریکا و انگلیس برای ملاقاتی مخفی در ایران گردهم آمدند و نیروی مخفی آلمان تصمیم به ترور آن‌ها گرفت... .

درباره‌ی کتاب صوتی عملیات پرش بلند

جنگ جهانی دوم چه عاقبتی داشت اگر هیتلر مهم‌ترین دشمنانش را به قتل می‌رساند؟ حتی تصور آن برای بسیاری از ما رعب‌انگیز خواهد بود، اما اعضای حزب نازی عمیقا به این چشم‌انداز امیدوار بودند. پس زمانی که جاسوسان خبر گردهمایی استالین، روزولت و چرچیل در تهران را به آلمانی‌ها رساندند این گروه جنایتکار فرصت را برای پیروزی غنیمت شمردند. ترور موفق سران شوروی، آمریکا و انگلیس می‌توانست سرنوشت جنگ را به نفع هیلتر تغییر دهد؛ هدفی جاه‌طلبانه که اس‌اس (گردان حفاظتی حزب نازی) اجرای آن را برعهده گرفت و شرح آن را در کتاب صوتی عملیات پرش بلند (Operation Long Jump) نوشته‌ی بیل ین می‌شنوید.

همه‌چیز از تصمیم قدرتمندترین رؤسای متفقین برای ملاقات شروع شد. سران سه کشور قصد داشتند در اکتبر 1943 با همدیگر دیدار کنند و ایران را به‌عنوان مکان ملاقات برگزیدند، سرزمینی بی‌دفاع که نیمی از آن در اختیار شوروی و نیمی دیگر تحت سیطره‌ی انگلیس قرار داشت. در ممکلتی تا این حد ازهم‌گسیخته چه خطری ممکن بود آن‌ها را تهدید کند؟ متفقین دو سال قبل -برابر با 1320 شمسی- تمام جاسوسان را از ایران اخراج کرده بودند. شبکه‌ی قدرتمند ان‌کا‌و‌ده (کمیساریای خلق در امور داخلی) و SIS (سازمان اطلاعات جاسوسی بریتانیا) نیز شرایط را کاملا تحت کنترل داشت و دلیلی برای نگرانی وجود نداشت.

با این وجود نازی‌ها را نباید دست‌کم گرفت. آن‌ها بعد از کشف تاریخ ملاقات مخفی، نقشه‌ای هوشمندانه و پیچیده را طرح ریختند که وقایع کتاب صوتی عملیات پرش بلند را شکل داد. چهره‌های مختلفی در اجرای این عملیات خطرناک نقش داشتند که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به ارنست مرسر، جاسوس دوجانبه آلمان و انگلیس اشاره کرد اما افراد والامرتبه تنها اعضای ماموریت پرش بلند نبودند. زمانی که وقایع آن روزها را بررسی می‌کنیم ردپای پناهندگان لهستانی، سیاسمتداران ایرانیِ خودفروخته، تیم پزشکی سران متفقین، معشوقه‌های بی‌وفا و حتی مجرمان پست را در این ماموریت پنهانی می‌یابیم؛ مردمی که هر یک بهانه‌ای برای به قتل رساندن سران متفقین داشتند.

همکاری گروهی تا این حد متفاوت، اتفاقاتی هیجان‌انگیز و باورنکردنی را در عملیات پرش بلند رقم زد که دسترسی به آن‌ها از طریق دست‌نوشته‌های افراد درگیر ماجرا برای ما میسر شده است. بیل ین مجموع اسناد به جا مانده از اکتبر 1943 را گردهم آورد و در سال 2015 منتشر کرد که به لطف ترجمه‌ی اکبر بتوئی اکنون در دستان شماست. کتاب جذاب عملیات پرش بلند توسط انتشارات مهر اندیش به چاپ رسیده و نسخه‌ی صوتی آن را نشر صوتی آوانامه تهیه کرده است، یکی از جذاب‌ترین آثار تاریخ معاصر و روایتی متفاوت از جنگ‌جهانی دوم که وطن عزیزمان ایران نقشی مهم در وقایع آن ایفا می‌کند.

کتاب صوتی عملیات پرش بلند مناسب چه کسانی است؟

اگر به تاریخ جهان، به‌ویژه وقایع دوران جنگ جهانی دوم علاقه‌مندید این کتاب مناسب شماست!

با بیل ین بیشتر آشنا شویم

بیل ین (Bill Yenne) نویسنده‌ی آمریکایی است. او به دلیل کتاب‌های متعدد با محوریت تاریخ شناخته می‌شود و از فعالیت‌های او می‌توان به مشارکت در تالیف دانشنامه‌های دو جنگ جهانی اشاره کرد. بیل ین را می‌توان با اغماض یک مورخ دانست. او در مستندهای متعددی از شبکه‌های History، نشنال‌جئوگرافیک، NHK Japanese Television و ARD German Television حضور داشته است با این حال مهارت او در داستان‌سرایی نیز غیرقابل انکار است. وال‌استریت‌ژورنال درباره او می‌نویسد: «به شما تضمین می‌دهم که رمان‌های بیل ین از کلمات آغازین تا آخرین صفحات شما را مسحور خود خواهند ساخت.»

کتاب «اسکندر کبیر» بیل ین رتبه چهاردهم را در لیست 100 کتاب برتر آمازون به دست آورد. شایان ذکر است که کتاب A Damned Fine War او، رمانی با محوریت زندگی ژنرال جورج پاتون -فرمانده ارتش ایالات متحده در جنگ‌جهانی دوم- افتخار پرفروش‌ترین اثر تاریخی را کسب کرد. فهرست افتخارات این نویسنده‌ی تاریخدان بسیار طولانی است و اینجا مجالی برای پرداختن به تمام آن‌ها نیست، لذا معرفی او را با یکی از مهم‌ترین جوایزش یعنی Gill Robb Wilson Award از طرف لیست مطالعه‌ حرفه‌ای نظامی (Professional Military Reading Lists) به پایان می‌بریم.

در بخشی از کتاب صوتی عملیات پرش بلند می‌شنویم

هجوم آمریکایی‌ها به ایران که در میانشان مهندسان بیش از دیگران به چشم می‌آمدند، موجی از مشاوران فنی و اداری را به‌همراه داشت که به‌سوی دربار محمدرضا پهلوی سرازیر شدند. آرتور چستر میلسپو که در مقام رئیس کل مالیه در دهه 1920 تراز بانکی رضاشاه را موازنه کرده بود، بار دیگر فراخوانده شد.

مورخ ویل موتر می‌نویسد که مجلس «به میلسپو برای تدوین یا اجرای قوانین سفت‌وسخت در جمع‌آوری، قیمت‌گذاری، حمل‌ونقل و توزیع غلات و نیز توصیه تصویب یک نظام مالیات بر درآمد بالا و تدریجی به‌منظور توزیع منصفانه‌تر بار مالیات و مبارزه با تورم و دیگر پیامدهای سوءجنگ اختیار تام داد. مجلس همچنین مجوز استخدام حداکثر شصت متخصص آمریکایی را صادر کرد و اختیار اداره‌ی کل نظام مالی دولت را به میلسپو سپرد.

میلسپو با دریافت عنوان رئیس کل امور مالی ایران این مسئولیت را با اراده‌ای مستحکم اما توام با گوشه‌گیری آدمی بدبین برعهده گرفت. او در کتاب خود با عنوان آمریکایی‌ها در پارس در سال 1946 می‌نویسد که حتی پس از جنگ «پارس را نمی‌توان به حال خود واگذاشت، حتی اگر شوروی‌ها دست از سر سیاست آن بردارند... پارس هرگز نتوانسته ظرفیت خود را برای دولتی مستقل و خودمختار اثبات کند.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
24 دقیقه
پیشگفتار - بخش اول
5 دقیقه
پیشگفتار - بخش دوم
33 دقیقه
فصل اول: ایران مأمنی در دوردست
23 دقیقه
فصل دوم: رابطه آلمانی - ایرانی
30 دقیقه
فصل سوم: نبرد جاسوس‌ها
27 دقیقه
فصل چهارم: تهران شهر دسیسه‌ها
26 دقیقه
فصل پنجم: جزیره‌ای آزاد در سرزمینی اشغال شده
17 دقیقه
فصل ششم: اهدافی ارزشمند
24 دقیقه
فصل هفتم: چگونه، کی و کجا
17 دقیقه
فصل هشتم: آدمکش‌ها
13 دقیقه
فصل نهم: در پس ظریف‌ترین پرده‌ها
21 دقیقه
فصل دهم: بانوی محنت‌زاده
12 دقیقه
فصل یازدهم: سیسرو، شاه‌کلیدی میلیون دلاری
23 دقیقه
فصل دوازدهم: خطر بر سر هر پیچ
16 دقیقه
فصل سیزدهم: زمین زیر چکمه‌ها
29 دقیقه
فصل چهاردهم: شنبه 27 نوامبر
34 دقیقه
فصل پانزدهم: یکشنبه 28 نوامبر
20 دقیقه
فصل شانزدهم: دوشنبه 29 نوامبر
21 دقیقه
فصل هفدهم: سه‌شنبه 30 نوامبر
24 دقیقه
فصل هجدهم: چهارشنبه 1 دسامبر
8 دقیقه
فصل نوزدهم: پنج‌شنبه 2 دسامبر
25 دقیقه
فصل بیستم: چه اتفاقی می‌توانست رخ دهد
18 دقیقه
فصل بیست‌و‌یکم: آدم عادی
36 دقیقه
فصل بیست‌و‌دوم: موج تاریخ
31 دقیقه
پس‌گفتار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی عملیات پرش بلند: استالین، روزولت و چرچیل و بزرگ‌ترین نقشه ترور در تاریخ
نویسنده
مترجماکبر بتوئی
راویسلمان ظاهری
ناشر چاپیانتشارات مهر اندیش
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی
۸۲۰۰۰ ۵۷,۴۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی عملیات پرش بلند

Solomon Vincent
۱۴۰۱/۱۲/۱
به نظر شخصی من، کتاب بسیار خوبیه از چند لحاظ، یک اینکه توش کلی مغلطه داره با دلایل مزخرف برای اثبات حرف‌های خودشون، دوم اینکه طبق منابعی که من دیدم (امکان داره کامل جستجو نکردم) خود متفقین، همچین عملیاتی رو به رسمیت نمیشناسن، سوم اینکه کلی دروغ به خورد شنونده‌ها میده و کار خوبیه (دروغ هر چی بزرگتر قابل باور تر)، از این نظر خوبه که شنونده با فهمیدن و شناختن دروغگو میتونه به فرد راستگوتری مراجعه کنه که البته نیازمند شناخت و دانش و آگاهی مورد نیاز مربوط به دروغه، چهارم اینکه اطلاعات جالبی در مورد جاسوس‌ها و شغل جاسوسی دارع (البته برای فرد اماتوری مثل من، شاید برای شما جالب نباشه) و شخصا این موردشو دوست داشتم و هیچوقت از یادتون نرع که تاریخ رو فاتحان مینوسند. ادولف هیتلر (سوال اینجاست که اگه فاتح از انسانیت بویی نبرده باشه چه اتفاقی میافته به نظرتون؟ سوال خوبیه نه!:)). جمله اخر اینکه من نظر شخص خودمو با اگاهی و دانشی و همینطور با تمام ندانسته‌ها و نا اگاهی‌هایی که دارم گفتم امیدوارم که اشتباهاتم رو به بزرگی خودتون ببخشید و از سخنانم بهترین بهره رو ببرین، ممنونم از کتاب راه برای تمامی زحماتی که انجام میدن و به اگاهی جمعی کمک میکنن.
مهدی حمیدی
۱۴۰۲/۴/۲۴
عملیات پرش بلند و در یک کلام دیدار سران در تهران کتابی سراسر آموزنده مفید و گویا در زمینه تاریخ این کشور میتواند باشد. اینکه چگونه از دیرباز و وقتی که ایران حتی راه برای تردد و فرودگاه برای هواپیما نداشته به لحاظ موقعیت جغرافیایی و منابع سرشار ملی مورد توجه قدرت‌های بزرگ بوده و انواع و اقسام و برای دسیسیه‌ها توطئه‌ها بالا کشیدن منافع و منابع آن بدون در نظر گرفتن ملت، دل هر ایرانی را به درد می‌آورد. اینکه جاسوسان همیشه در لباس‌های مبدل و به صورت کاملاً ناشناس برای این کشور بوده و هستند اینکه برای شناخت عوامل پشت پرده و کسانی که نبض زندگی و حیات این کشور را در دست دارند به مطالعات بسیار فراوان و جامع نیاز می‌باشد. خواندن این کتاب را به همه دوستان پیشنهاد می‌کنم
سلمان بهمن دار
۱۴۰۲/۷/۱
کتاب عملیات پرش بلند در مجموع کتاب خوبی بود و اگه به تاریخ ایران همینطور تاریخ جهان مخصوصا جنگ جهانی دوم علاقه مند هستین شنیدن این کتاب خالی از لطف نیست فقط تعداد اسامی زیاد و چندین بار باید گوش کنی تا متوجه بشی کی به کی بود چی به چی شد، صدا و نحوه خوانش گوینده عالی بود و همینطور موزیک که پخش اما و می‌شدو در پایان قصه‌ای پر غصه‌ای دیگر از ایران عزیزمان که چگونه دستخوش اتفاقات شد علیرغم اعلام بی طرفی ایران در زمان جنگ جهانی دوم دو کشور روسیه و بریتانیا با تجاوزی آشکارچه جوری ما رو درگیر کردن...
ابراهیم قربانیان
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
این کتاب یکی از مهیج‌ترین و مهمترین کتاب‌های تاریخ جنگ جهانی دوم است که با نوشتاری گیرا و بر طبق اسنادی که دهه‌ها بعد از این اتفاق کشف شده، نوشته شده و ارزش زمان گذاشتن را دارد.
گویندگی فارسی آن نیز برای من دلنشین و جذاب بود و شاید اگر نسخه تایپی آن را می‌خواندم، به اندازه شنیدن روایت با صدای این گوینده لذت‌بخش نبود.
Bahram Salem
۱۴۰۲/۱/۲۶
تاریخ واقعا پر از رمز و رازبا خوندن این سبک کتاب‌ها میشه پی به حفره‌های اتفاق افتاده برد سبک نگارش کتاب از نظر سادگی با اینکه اسامی افراد بسیاری دیده میشه اما با معرفی‌های گاه و بیگاه برای خواننده روان به نظر میاد شروع کتاب بی نظیره راوی در بهترین سطح عمل کرده ارزش خوندن و شنیدن رو داره
پوریا رسولی
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
از بعد تاریخی کتاب خوبی بود ولی پر از حاشیه‌ها بی دلیل و اسامی که از نظر من اگر نبود تاثیری در محتوی کتاب نداشت شاید نظرات نویسنده در این کتاب حسی شبیه تغییر تاریخ به سلیقه نویسنده هم داشت که برای من خوشایند نبود
ب.ز
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
هرچند کتابخوان سعی کرد با هیجان اجرا کند اما اصل موضوع کتاب شاید دوفصل بیشتر نباشد در حاشیه زیاد دارد اینکه ریشه و سابقه یک سرباز آلمانی یا یک نفر خیلی نقشی ندارد از کجاست خیلی وقت گیر و خسته کننده بود.
رضا اسماعیل پور
۱۴۰۲/۵/۲۶
اتفاقات ذکر شده تجربیات بسیار خوبی را منتقل می‌کند. مهمتر از همه نقش بسیار ضعیف ایران در اتفاقات داخل ایران در آن زمان. دیدگاه‌های استالین، چرچیل و روزولت هم تا حدودی در این مطالب قابل برداشت است.
مصطفی لواسانی
۱۴۰۱/۱۰/۲۹
بسیار عالی، واقعا چقدر بهمون دروغ گفتن مثل راه آهن و جاده‌های آسفالت که آلمانیا و ایتالیایی ها کشیدن ولی به ما گفتن بریتانیا درست کرد برای جنگ
رضا پیک فلک
۱۴۰۱/۱۰/۲۶
چندین بار طی مطالعه کتب تاریخی به خودم نهیب زدم که... ولیکن از روی کنجکاوی باز داستان خیانت خیانت کاران این مرزوبوم را خواندم و افسوس خوردم
علی لوافیان
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
سلام، میتونست یکم عمیق تر به موضوع این فاجعه اشاره کنه خیلی وارد جزئیات غیر لازم شده بود
ارین رادمهر
۱۴۰۱/۱۱/۱۳
کتابی که نشون میده چطور ایران از اول دست خوش استعمارگران بوده
hamid tanha
۱۴۰۱/۱۰/۲۲
بد‌نبود میشد بهتر باشه اسامی زیاده قاطی کردیم
محمدرضا محمودیان
۱۴۰۳/۱/۱۲
یکی از زیباترین کتاب‌ها و گویندگی عالی
یاسر شیخ حسینی
۱۴۰۲/۱/۱۸
یه داستان تاریخی بی نظیر
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه کتاب صوتی عملیات پرش بلند

برای دریافت کتاب صوتی عملیات پرش بلند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.