معرفی و دانلود کتاب صوتی مرد خسته

عکس جلد کتاب صوتی مرد خسته
قیمت:
34000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مرد خسته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مرد خسته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مرد خسته

طاهر بن جلون در کتاب صوتی مرد خسته ماجرای زندگی مردی را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرد بر روی سال‌ها سعی و کوشش برای آلوده نشدن به فساد اجتماعی خط بطلان بکشد و زندگی جدیدی را برای خودش دست‌وپا کند. نویسنده با نگارش این رمان در سال 1994 موفق شد جایزه‌ی مدیترانه را از آن خود کند.

درباره‌ی کتاب صوتی مرد خسته

مراد، شخصیت اصلی رمان صوتی مرد خسته (L'Homme rompu) در مراکش روزگار می‌گذارند. او مهندس ساختمان‌سازی است و در یک شرکت ساخت‌وساز کار می‌کند. اما برخلاف اسمش، دنیا بر وفق مراد او نیست. مراد از فساد گسترده‌ای که پیرامون خود مشاهده می‌کند به ستوه آمده است و در طول زندگی‌اش تمام تلاش خود را به کار گرفته تا دامان خود را از آلوده شدن به کوچک‌ترین لکه از این فساد محفوظ نگه دارد. مراد کارمندی وظیفه‌شناس است اما هیچ‌کس شایستگی‌های او را به رسمیت نمی‌شناسد. همسرش حلیمه و باقی اعضای خانواده‌اش او را به خاطر فقیر ماندن و پیشرفت نکردن سرزنش می‌کنند. او هم می‌توانست تن به این فساد نظام‌مند بدهد و پله‌های ترقی را طی کند. مراد تا به حال همیشه در برابر وسوسه‌ها مقاومت کرده اما امروز روزی است که قرار است همه چیز تغییر کند. چه اتفاقی قرار است برای او رقم بخورد؟ تصمیم او چه خواهد بود و تبعات این تصمیم به چه شکل خود را نشان خواهد داد؟ آیا مراد هم در نهایت به این فساد تن درمی‌دهد و شبیه همکاران فاسدش می‌شود؟

طاهربن جلون در طول رمان ما را به‌تدریج با جهان ذهنی مراد آشنا می‌کند. مرد خسته به مرور زمان صداهای مختلفی را در سر خود می‌شنود. گویی شخصیت‌های دیگری در مغزش در حال زندگی کردن هستند و گاهی آنقدر سروصدایشان بالا می‌گیرد که او را به مرز جنون می‌کشاند. او پیش از این که یک آدم بازنده باشد، پیش از آن که بیمار باشد و پیش از آن که انسانی پایبند به اصول اخلاقی باشد، چیزی نیست جز یک مرد خسته.

کتاب صوتی مرد خسته برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌هایی با مضامین اجتماعی علاقه‌مند هستید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با طاهر بن جلون بیشتر آشنا شویم

طاهر بن جلون (Tahar Ben Jelloun) متولد اول دسامبر 1944 و اهل کشور مراکش است. او بیشتر آثار خود را به زبان فرانسوی نگاشته و از سال 1972 مشغول مقاله‌نویسی برای مجله‌ی مشهور لوموند است. او مدت مدیدی است که همراه همسر فرزندانش ساکن شهر پاریس است. طاهر بن جلون در سال 2008 مفتخر به دریافت نشان لژیون دونور (بالاترین نشان افتخار در کشور فرانسه) از دستان نیکلاس سارکوزی، رئیس جمهور وقت شد. از آثار مشهور او می‌توان به دو کتاب با عناوین «فرزند خاک» و «شب مقدس» اشاره کرد. گفتنی است که بن جلون در سال 1987 موفق به به دریافت جایزه‌ی ادبی گنکور شد.

در بخشی از کتاب صوتی مرد خسته می‌شنویم

نمی‌دونم چرا ولی آدمایی مثل من محکوم شده‌ن که تو یه تونل زندگی کنن. چاره‌ای ندارم. کافیه راهی رو بخوام برم؛ سوراخ می‌شه درست مثل یه تونل. همیشه هم تهش می‌رسه به یه چاه. بیشتر وقتا این کابوسو می‌بینم. می‌بینم که همه‌ی روز تنهای تنها دارم تو یه جاده راه می‌رم و یهویی یه کیف پر از چک‌های بانکی رو زمین پیدا می‌کنم. دولا می‌شم تا ورش دارم. جاده هم دولا می‌شه. سرازیر می‌شه و کیف پول قل می‌خوره و می‌ره دور و دورتر. بعد آسمون تاریک می‌شه. هرچی بیشتر راه می‌رم، شیب جاده هم بیشتر می‌شه. دیگه نمی‌تونم تعادل خودمو حفظ کنم. سر می‌خورم و می‌رم زیر زمین. تو یه مرداب پر از گل و لجن. مثل کورها می‌رم جلو بدون این که به آخرش برسم. تا وقتی حلیمه بیدارم می‌کنه. چون نفس‌نفس زدنم اذیتش می‌کنه. خیال می‌کنه اینم تقصیر منه که بد می‌خوابم. من خیلی زیاد فکر می‌کنم. چیزای جزئی برام مهمن. الکی اصرار می‌کنم که هر چیزی سر جای خودش باشه. درسته. من فکر می‌کنم. خیلی زیاد فکر می‌کنم. البته نباید خیال کنی که الکی فلسفه می‌بافم. نه فقط یه سری فکر و خیال واسه خودم می‌تراشم و کوزه‌ی روغنمو قطره قطره پر می‌کنم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
59 دقیقه
قسمت اول
61 دقیقه
قسمت دوم
62 دقیقه
قسمت سوم
62 دقیقه
قسمت چهارم
84 دقیقه
قسمت پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مرد خسته
نویسنده
مترجمسمیه نوروزی
راویحسام الدین مقامی کیا
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
34000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مرد خسته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مرد خسته

برای دریافت کتاب صوتی مرد خسته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.