معرفی و دانلود کتاب صوتی درباره‌ی مادرم

عکس جلد کتاب صوتی درباره‌ی مادرم
قیمت:
۷۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی درباره‌ی مادرم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی درباره‌ی مادرم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی درباره‌ی مادرم

کتاب صوتی درباره‌ی مادرم نوشته‌ی طاهر بن جلون، داستان زنی در سال‌های پیری است که با پیشرفت بیماری آلزایمر، تصمیم می‌گیرد خاطراتش را برای پسرش بازگو کند. این کتاب که نامزد جایزه‌ی ادبی EBRD بوده است، سیری در روزگار گذشته‌ی کشور مراکش دارد و از زاویه‌‌دید زنی رنج‌کشیده، داستان عاشق شدن و از دست دادن را بازگو می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی درباره‌ی مادرم

کتاب صوتی درباره‌ی مادرم (About My Mother) اثر طاهر بن جلون (Tahar Ben Jelloun)، از خانه‌ای در تنجه، در سال 2000 شروع می‌شود. زنی سالخورده که لاله فاطمه نام دارد، دچار آلزایمر شده و زمان و مکان را از یاد برده است. او در واقعیت با ندیمه‌اش زندگی می‌کند، اما از وقتی حافظه‌اش را از دست داده، مدام به دنبال اقوامش می‌گردد که سال‌هاست از این دنیا رفته‌اند. او به پسرش طاهر گله می‌کند که چرا مادرش به دیدنش نمی‌آید، اصرار می‌کند تا لَلّا راضیه را برای ناهار به خانه دعوت کند و از برادرش پیش پسر تعریف و تمجید می‌کند؛ ولی هیچ‌کدام از آن‌ها دیگر در این دنیا نیستند.

لاله فاطمه با از دست دادن حافظه‌اش، دوباره به سال‌های کودکی‌اش برگشته. حالا که اتاقش را عوض کرده دیگر باور نمی‌کند که در تنجه باشد. او دوباره به شهر فاس برگشته و سال 1944 را زندگی می‌کند. او زندگی پرفرازونشیبی داشته؛ زنی مراکشی که در بحبوحه‌ی جنگ و فضای مردسالار مراکش زندگی کرده، عاشق شده و عزیزانش را از دست داده است. پسرش حالا برای اولین بار فرصت این را دارد که پای صحبت‌های مادر بنشیند از خاطراتی بشنود که مادر پیش از آن، هرگز آن‌ها را به زبان نیاورده است؛ از ازدواج به عنوان دختربچه‌ای که هنوز با عروسک‌هایش بازی می‌کند گرفته، تا بیوه شدن در شانزده‌سالگی.

معرفی و دانلود کتاب صوتی درباره‌ی مادرم

لاله فاطمه با تنی رنجور و نحیف، از خاطرات روزهای گذشته برای پسرش می‌گوید. پسر تاب درد و بیماری مادر را ندارد ولی اشک‌هایش را پنهان می‌کند تا مادر چیزی از حال‌وروزش نفهمد. مادر هنوز هم به چشم پسر، زنی زیبا، موقر و باهوش است.

طاهر بن جلون، نویسنده‌ی کتاب درباره‌ی مادرم که در اینجا به نسخه‌ی صوتی اثر او گوش می‌دهید، در شهر فاس مراکش متولد شده است. در حقیقت داستان کتاب، روایت زندگی مادر اوست که در واپسین لحظات زندگی‌اش، همه‌چیز را دوباره به یاد می‌آورد. این نویسنده کارنامه‌ی پرافتخاری دارد و تا به حال جوایزی زیادی مثل جایزه‌ی Prix Goncourt و جایزه‌ی بین‌المللی ادبی IMPAC Dublin را از آن خود کرده است. روزنامه‌ی گاردین به طاهر بن جلون، لقب بزرگ‌ترین نویسنده‌ی زنده‌ی مراکش را داده است. شنیدن کتاب صوتی درباره‌ی مادرم، تجربه‌ی گشت‌وگذاری آرام و غمگین در سنت‌ها و سبک زندگی مراکش قدیم است.

کتاب صوتی درباره‌ی مادرم اثر طاهر بن جلون، توسط نشر صوتی رادیو گوشه منتشر شده و نشر برج کار انتشار نسخه‌ی متنی آن را به عهده داشته است. مترجم این اثر محمدمهدی شجاعی بوده و راویان آن مریم پاک‌ذات و اشکان عقیلی‌پور هستند.

نکوداشت‌های کتاب درباره‌ی مادرم

  • بزرگترین نویسنده‌ی زنده‌ی مراکش؛ آثار چشمگیر او عقل و تخیل را به شکلی جادویی در هم می‌آمیزد. (گاردین)
  • طاهر بن جلون یک داستان‌سرای دانا و همه‌کاره است. (ایندیپندنت)
  • طاهر بن جلون در هر زبان فرهنگی یک رمان‌نویس استثنائی محسوب می‌شود. (ساندی تلگراف)
  • نویسنده‌ای با هوش بالای اخلاقی و اجتماعی (لس‌آنجلس تایمز)
  • بن جلون از جمله نویسندگانی است که هر سال به عنوان مدعی جایزه نوبل از او نام برده می‌شود. (لیترِری هاب)

کتاب صوتی درباره‌ی مادرم برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی درباره‌ی مادرم نوشته‌ی طاهر بن جلون، برای علاقه‌مندان به رمان‌های اجتماعی خارجی مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی درباره‌ی مادرم می‌شنویم

می‌داند چه حالی دارد، خبر دارد از اتفاقات اطرافش. هرگز کاملاً عقلش را از دست نمی‌دهد. برادرم سرش را با حساب و کتاب زمان حواس‌جمعی و پریشان‌گویی‌های او گرم می‌کند. ادعایش این است که بیشتر پریشان می‌گوید و کمتر حواسش سر جایش است. دیروز کلثوم که معذب بود، از من خواست برایش پوشک بخرم. اختیار خودش را ندارد. هرروز بدتر می‌شود ولی نمی‌گذارد برایش پوشک بگذارد. چسبشان را می‌کَند و آن‌ها را می‌اندازد زیر تختش. کلثوم عصبانی است، دیگر تحمل ندارد. به من می‌گوید: «شما فقط چند ساعت اینجا هستید. اما من همیشه اینجایم، شب و روز، علی‌الخصوص شب‌ها. درست نمی‌خوابد و بیدارمان می‌کند تا از فاس و برادرهایش حرف بزند. مدت‌ها پیش مرده‌اند. به دکتر بگویید دارویی به او بدهد که عقلش را سر جا بیاورد یا اینکه او را بخواباند. من دیگر نمی‌توانم.» از مدت‌ها پیش مادرم با آرامش درباره‌ی مرگ حرف می‌زند. اعتقادش به خدا، تمام ترسش از مرگ را تارانده است. یک روز که حالش خوبِ خوب بود، از من خواست تا مقدار زیادی پول به او بدهم.

«چرا؟! مثل بابایت نباش که مدام می‌پرسید با پول‌هایش چه کار می‌کنیم. می‌خواهم سروسامانی به حال بدهم. می‌خواهم پارچه‌ای نو بخرم، کل خانه را رنگ کنم، دو تا عسلی خوشگل و چند دست قاشق چنگال و دستمال دیگر بخرم.»

«چرا؟»

«می‌خواهم روز مراسمم خانه تمیز و مرتب باشد. از شهرهای مختلف می‌آیند. نباید خانه زشت باشد. غذا باید خوب باشد. همیشه با روی خوش از مهمان‌ها پذیرایی کرده‌ام. آخرین مهمانی من باید مرتب‌ترین و منظم‌ترین باشد.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
24 دقیقه
بخش یک
21 دقیقه
بخش دو
36 دقیقه
بخش سه
25 دقیقه
بخش چهار
33 دقیقه
بخش پنج
35 دقیقه
بخش شش
35 دقیقه
بخش هفت
37 دقیقه
بخش هشت
18 دقیقه
بخش نه
25 دقیقه
بخش ده
11 دقیقه
بخش یازده
37 دقیقه
بخش دوازده
22 دقیقه
بخش سیزده
32 دقیقه
بخش چهارده
21 دقیقه
بخش پانزده
25 دقیقه
بخش شانزده
40 دقیقه
بخش هفده
24 دقیقه
بخش هجده
18 دقیقه
بخش نوزده
21 دقیقه
بخش بیست
26 دقیقه
بخش بیست‌ویک
31 دقیقه
بخش بیست‌ودو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی درباره‌ی مادرم
نویسنده
مترجممحمدمهدی شجاعی
راویمریم پاک ذات، اشکان عقیلی پور
ناشر چاپینشر برج
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۵۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی درباره‌ی مادرم

Mahshad Bonakdarnia
۱۴۰۲/۸/۵
سلام، با اینکه از طرفداران خانم پاک ذات هستم، اما با صدا و اجرای آقای عقیلی پور اصلا نتوانستم ارتباط برقرار کنم و نیمه کاره کتاب را رها کردم.
مونا منتها
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
خیلی با روایت راوی مرد، نتوانستم ارتباط برقرار کنم. البته خانم مریم پاک ذات بسیار عالی خواندند.
یاسمین آشوری
۱۴۰۲/۸/۱۷
کتاب قشنگی بود ولی در طول داستان جاهایی بود که کلافه و سردرگم میشدم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی درباره‌ی مادرم

برای دریافت کتاب صوتی درباره‌ی مادرم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.