معرفی و دانلود کتاب صوتی موعد مقرر

عکس جلد کتاب صوتی موعد مقرر
قیمت:
۷۳۳۲۰ ۵۱,۳۲۴ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی موعد مقرر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی موعد مقرر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی موعد مقرر

هاکان منگوچ با الهام از اندیشه‌های شمس و مولانا در کتاب صوتی موعد مقرر شما را در مسیر دستیابی به عشقی بی‌پایان، تواضع، صداقت و دوری از کمال‌گرایی، وسوسه‌ی نفس و افراط در زندگی راهنمایی می‌کند. اگر آرامش معنوی و اتصال به منبع انرژی الهی، گمشده‌ی شما هم هست، از شنیدن این اثر عرفانی و روانشناسی غافل نشوید.

درباره‌ی کتاب صوتی موعد مقرر

مولوی از آن دسته اندیشمندان، آموزگاران، استادان معنوی و حکیمانی‌ست که پندها و اندرزهایش، با گذشت زمان نه‌تنها رنگ کهنگی یا ابطال به خود نگرفته‌اند، بلکه بیش‌ازپیش با اقبال عموم مردم، روانشناسان و فیلسوفان سراسر جهان قرار دارند. به زعم بسیاری از منتقدان، آموزه‌هایی که مولانا قرن‌ها پیش در قالب نظم یا نثر به مخاطبانش ارائه کرده، برای کامیابی و خوشبختی انسان امروز نیز کارآیی دارند. به نظر می‌رسد این شاعر و واعظ، پیش از آنکه خبری از مدرنیته و دغدغه‌های آن باشد، از مشکلات و نیازهای آن به خوبی آگاه بوده است.

تاکنون آثار بسیاری با الهام یا اقتباس از سروده‌ها یا اندیشه‌های مولوی، چه در ایران و چه آن سوی مرزها نگاشته شده و البته مورد توجه مخاطبان نیز قرار گرفته است. برخی از آن‌ها رنگ جامعه‌شناختی یا ادبی داشته‌اند اما طیف گسترده‌ای از آن‌ها نیز به دنبال نکات روانشناختی در آثار این حکیم بوده‌اند. هاکان منگوچ (Hakan Mengüç) نویسنده‌ای که راه‌ورسم زندگی صوفیانه را نیز درک کرده، در کتاب صوتی موعد مقرر (Her sey vaktini bekler) به سراغ همین موضوع رفته است. این نویسنده‌ی اهل ترکیه، با موشکافی سرگذشت و آرای مولانا، به ما درس عاشقانه زیستن می‌دهد.

حتی اگر هرگز سراغی از ادبیات کهن فارسی نگرفته و تاکنون اشعار مولوی را مطالعه نکرده نباشید، حتماً ماجرای رابطه‌ی عمیق مولوی با شمس به گوشتان خورده است. رابطه‌ای که بر پایه‌ی عشق، از والاترین نوع آن بنا شده بود، گویی که نه دو انسان جدا، بلکه فردی یگانه با دو جسم بودند. هاکان منگوچ در این کتاب گویا شما را به سیرو‌سفر برای دستیابی به چنین مرحله‌ای از عشق دعوت می‌کند. مرحله‌ای که طی آن همه‌ی جهان در یک موجود خلاصه می‌شود: خود شما! این یعنی یگانگی با هر چه هست و هر چه می‌تواند باشد. آیا با رسیدن به این مرتبه از انسانیت، دیگری مجالی برای تظاهر، فریب و تکبر باقی می‌ماند؟

به کمک این کتاب شنیدنی می‌آموزید تا بادقت به ندای درونی خود گوش کنید. ریشه‌ی بسیاری از دروغ‌ها و دیگرفریبی‌ها، جایی در اعماق وجود خودمان نهفته است. همچنین یاد می‌گیرید تا چشم خود را در برابر ایرادهای ریز و درشت دیگران ببندید. انسانی که خود سراپا عیب است، دیگر حقی برای عیب‌جویی در شخصیت، زندگی و رفتار دیگران نخواهد داشت.

با راهنمایی‌های هاکان منگوچ در کتاب صوتی موعد مقرر می‌بینید که گلایه از زندگی و بدبیاری‌های معمول، هرگز شما را به سعادتی که انتظارش را دارید نمی‌رساند. در حقیقت شِکوه از زندگی، افراد و اتفاقات، نوعی مکانیزم دفاعی است که باید آگاهانه با آن مواجهه شوید. ساده‌زیستی، خوش‌رویی در برابر دیگران و داشتن شخصیتی متعادل و میانه‌رو، تنها بخشی از دستاوردهای شنیدن این کتاب صوتی است. چنانچه به دنبال آن هستید که آگاهی و خرد را در لحظه‌لحظه‌ی زندگی خود جاری کنید، تهیه‌ی کتاب صوتی موعد مقرر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

فائزه پورعلی برگردان اثر حاضر را به عهده داشته و انتشارات نسل نواندیش آن را به دنیای کتاب عرضه کرده است. نشر صوتی ماه آوا نیز، نسخه‌ی گویای آن را با خوانش حامی قنبرزاده در اختیارتان قرار داده.

کتاب صوتی موعد مقرر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر خواهان عشق، آرامش و سعادتی بی‌انتها هستید، کتاب صوتی موعد مقرر شما را در دستیابی به آن‌ها یاری خواهد نمود. این کتاب گویا، اثری روانشناختی‌ست که معنویت، تصوف و عرفان را به مخاطب مدرن امروزی ارائه می‌کند.

با هاکان منگوچ بیشتر آشنا شویم

نویسنده و عارفی که در ترکیه متولد شده و سال‌هاست مردم جهان را، فارغ از هر دینی که دارند، به معنویت فرامی‌خواند. هاکان منگوچ تحصیلات خود را در دانشگاه اولوداغ به پایان رسانده، با زبان عثمانی کاملاً آشناست و دوره‌هایی را نیز در رابطه با صوفیسم گذرانده است. این نویسنده و سخنران را می‌توان از مشهورترین و محبوب‌ترین‌های حوزه‌ی تصوف مدرن، خودیاری و خودسازی دانست.

از آثار او باید به کتاب‌های «من نی هستم»، «راه به قدم‌های تو روشن می‌شود» و «درد همیشه راه را نشان می‌دهد» اشاره کرد.

جملات برگزیده کتاب صوتی موعد مقرر

  • شاگرد که آماده باشد، آموزگار از راه می‌رسد. شاید اگر واقعاً به آمادگی رسید، آموزگار برود. (لائوتسه)

  • تجربه‌ای فراتر از خواب و بیداری وجود دارد. درواقع، حقیقت آن است. باید آن را شناخت. (آشتاواکرا)

  • در دنیا فقط دو انسان بی‌عیب و نقص هستند: یکی از دنیا رفته و دیگری به دنیا نیامده. (ضرب‌المثلی چینی)

  • چیزهای بی‌نقص مدام بزرگ داشته می‌شوند و هر آنچه که بزرگ به‌شمار آید، تنها و دست‌نیافتنی است.

  • دوری از تقلید، بهترین شکل انتقام است. (مارکوس اورلیوس)

در بخشی از کتاب صوتی موعد مقرر می‌شنویم

در پس عقده حقارت و عقده برتری، احساس بی‌ارزشی وجود دارد. همان‌طورکه آلفرد آدلر هم اشاره کرده است، هرکسی میزانی از احساس بی‌ارزشی را تجربه می‌کند. حتی ممکن است این احساس نیروی برانگیزاننده او باشد، اما اگر این احساس بی‌ارزشی به بخشی از شخصیت و ساختار شخصیتی فرد تبدیل گردد، بیماری محسوب می‌شود.

البته نباید از یاد برد که احساس بی‌ارزشی، بخشی از شخصیت ما نیست. چیزی که باعث ارزشمندی ما می‌شود، تصوراتی هم نخواهد بود که با بخشیدن چیزهایی در ذهن اطرافیانمان ایجاد می‌کنیم.

شمس هم زمانی‌که از عالم بغدادی شنید: «اما مردم چه می‌گویند؟» گفت: «تو نمی‌توانی همراهی با مرا تاب بیاوری.» درواقع، از او خواسته بود تا با داشتن جسارت رها کردن و دست کشیدن لحظه‌ای از همه چیز، این آگاهی را در او بیدار کند که برای داشتن احساس ارزشمندی نباید متمرکز به آن چیزی باشد که از دیگران دریافت می‌کند؛ یعنی مسئله این نبود که صرفاً بخواهد با گفتن اینکه «هر آنچه را که تا به امروز داری و به‌دست آورده‌ای، در لحظه‌ای زیر پا بگذار و رها کن، بازارگرمی و برتری خود را ثابت کند.» در این‌صورت فقط شوالیه‌ای توخالی می‌شد. انتظار جسارتی توخالی!

شمس هرگز از جسارت‌های توخالی خوشش نمی‌آمد. او نه برده آگاهی بود و نه برده عشق. او همیشه و مدام در جست‌وجوی نور و روشنایی و حقیقتی ژرف بوده است؛ برای همین جسارتی که او به‌دنبال آن است: «در چشم برهم‌زدنی همه چیز را پاک می‌کنم و می‌روم» نیست، بلکه شمس منتظر این است تا فرد متوجه بشود کجا و با چه هدفی شروع به دست کشیدن از خود کرده است. او دقیقاً همین جسارت را در انسان جست‌وجو می‌کند. مولانا در نظر او فردی نیست که می‌تواند از همه چیز دست بشوید و جسارتی توخالی داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
23 دقیقه
راهی برای یافتن عشق
29 دقیقه
بخش یک : شاگردی شمس
53 دقیقه
بخش دو: تواضع ساختگی
35 دقیقه
بخش سه: پشت پرده‌ها
43 دقیقه
بخش چهار: چشمانی عیب‌جو
29 دقیقه
بخش پنج: آیا عشق، جاری است؟
30 دقیقه
بخش شش: شکوه سر دادن تباهی می‌آفریند
18 دقیقه
بخش هفت: قدرت ساده‌زیستی
20 دقیقه
بخش هشت: برده‌ی معلومات خود شدن
21 دقیقه
بخش نه: دام کمال‌گرایی
20 دقیقه
بخش ده: تبسم شفادهنده
13 دقیقه
بخش یازده: درمان با سرگرم شدن
21 دقیقه
بخش دوازده: این هم می‌گذرد یا هو
23 دقیقه
بخش سیزده: فرمانروای نفس
19 دقیقه
بخش چهارده: رقص بی‌نظیر آتش و آب

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی موعد مقرر
نویسنده
مترجمفائزه پورعلی
راویحامی قنبرزاده
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۷۳۳۲۰ ۵۱,۳۲۴ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی موعد مقرر

اکبر پورحسن هرزندی
۱۴۰۲/۸/۲۹
با سلام مجدد خدمت همگی رهپویان شناخت و معرفت نفس، این کتاب یعنی موعد مقرر، پنجمین کتاب از کتابهای هاکان منگوچ هست که الان گوش دادم و تمومش کردم. الحق و الانصاف همه این پنج کتاب عالی بودند ولی این کتاب (موعد مقرر) فوق العاده بود برام، امیدوارم شما هم از خوندن این کتاب لذت برده یا ببرید
بهرحال بر از
خودم فرض میدونم زحمات خانم راضیه هاشمی بعنوان تهیه کننده این اثر زیبا و استاد سرکار خانم نشیبا و صداگذاری مناسب و دلنشین (با آوا و ملودی مختص صوفیه) و سایر دست اندرکاران زحمتکش این اثر و بالاخص جناب آقای حامی قنبرزاده که بنده به شخصه از شیفتگان صدای نافذ ایشون هستم، صمیمانه تشکر نمایم.
با آرزوی توفیق روزافزون برای تک تک شما تلاشگران عرصه معرفت و عرفان،
در پناه حق باشین
خدانگهدارتان
Amirghiasi
۱۴۰۲/۱/۱۶
خوندن اینجور کتابا، اول ذهن مارو آروم می‌کنه، ولی بعدش یجورایی باعث می‌شه که ما از حرکت و تلاش دست بکشیم، و به همینی که هستیم راضی بشیم
برای بنده سواله که دارایی ایشون که چنین کتابایی رو مینویسه چقدره؟
آیا همه دارایی هاش رو به مردم میبخشه و خودش ساده زندگی میکنه؟
جمشید بنی شیخ الاسلامی
۱۴۰۲/۱/۲۳
کتاب خوبیه در واقع واقعیت زندگی همینه و از حقیقت همه ما در فراریم و در سطح جهان چیز دیگریست که ما آدما در آن مشغول چیر دیگریم نه تنها این کتابای دیگه هم درس بسیار دارد که امیدوارم دریافت خوبی داشته باشیم پیروز و سربلند باشید
ayna keshavarz
۱۴۰۳/۱/۵
همیشه زندگی شمس و مولانا و عشق میانشان برام جذابیت خاصی داشته کتاب پله پله تا ملاقات خدا، ملت عشق و حالا این کتاب! لازمه بگم برای دوستای که به خودشناسی علاقه دارن این کتاب بی نظیره. و البته عاشقان سلوک مولانا و شمس
حمید سلطانی
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
سلام. کتاب‌های هاکان منگوچ عالی است البته برای کسانی که چند سال است در مسیر عرفان بوده‌اند نه برای کسی که تازه شروع کرده باشد چون برای شروع درک چنین کتاب‌هایی سنگین است
مرجان حمزه نژاد
۱۴۰۲/۱/۹
در کل نوشته هاى منگوج عرفان مولانا به زبان ساده و شیرین است؛ اما این کتاب و داستانهاش به نوعى تکرار و خلاصه چهار کتاب پیش از این بود
کاربر م
۱۴۰۲/۱/۶
خیلی جالب نبود واقیعت انگار خلاصه دو کتاب دیگر اقای منگوچ هست که با کلماتی دیگر بیان کردند من با دو کتاب دیگر ایشان ارتباط بیشتری برقرار کردم.
Samira Zamani
۱۴۰۲/۷/۵
هاکان در این کتاب فلسفه و ایدئولوژی شمس و مولانا به زیبایی و سادگی تفسیر کرده، خوندن و درک کردن این کتاب باعث آرامش ذهن میشه
عاطفه
۱۴۰۲/۳/۹
سفر بودم و در کل طول راه سفر مشغول گوش دادن به این کتاب جذاب بودم مخصوصا قسمت دوم کتاب رو دهها بار گوش کردم بهتون پیشنهاد میکنم
محمدحسین نیا
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
سلام وعرض ادب خدمت دوستان، بسیارعالی باگویندگی عالی، ارزش چند بار شنیدن را دارد، ممنون ازکتابراه
فاطمه پاکدامن
۱۴۰۲/۵/۱۰
کتاب آرامش بخشی هستش....
صدای گوینده. همه‌ی اطرافیان رو مجذوب به متن زیبای کتاب می‌کند.
سمیه عزیزی
۱۴۰۲/۳/۹
خیلی کتاب عالی بود پراز مفهوم و نکته‌های کاربردی و ساده واقعا لذت بردم از گوش دادن به این کتاب خوب
roohola kazemi
۱۴۰۳/۱/۲۷
عالی و واقعا ارزشمند که به موقع جواب سوالات درون ذهن من رو داد
علیرضا مهری
۱۴۰۲/۱/۲۰
بسیار عالی👌محتوا بسیار عالی وکاربردی بود، لذت بردم. حتما دوباره میخونمش😍
امیر قربانی
۱۴۰۳/۱/۲۳
کتاب در اصل هم خیلی ساده و هم خیلی کاربردی بود
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب صوتی موعد مقرر

برای دریافت کتاب صوتی موعد مقرر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.