معرفی و دانلود کتاب صوتی میان شک و ایمان: گفتگوهایی درباره دین و عقل

عکس جلد کتاب صوتی میان شک و ایمان: گفتگوهایی درباره دین و عقل
قیمت:
۴۸۰۰۰ 33600 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی میان شک و ایمان: گفتگوهایی درباره دین و عقل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی میان شک و ایمان: گفتگوهایی درباره دین و عقل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی میان شک و ایمان: گفتگوهایی درباره دین و عقل

کتاب صوتی میان شک و ایمان: گفتگوهایی درباره دین و عقل نوشته جان هیک، درباره اعتقاد به دین و مذهب و خدا و شک و تردید نسبت به این دو سخن می‌گوید و مجموعه‌ای از پرسش و پاسخ‌ها در این زمینه را در بر می‌گیرد.

این کتاب شامل گفت‌وگوهایی است بین شخصی خیالی با نام دیوید که هر نوع اعتقاد به هر امر متعالی را با تردید فراوانی می‌نگرد و جان هیک (John Hick) که با تجربه دینی خود معتقد است واقعیتی برتر و والاتر از واقعیت فیزیکی و انسانی وجود دارد. این مکالمات به سوال‌های مهم و بزرگی می‌پردازد که همه شما تا به حال از خود پرسیده‌اید.

سوالاتی نظیر چه دلیلی برای باور به خدا هست؟ آیا خدا نوعی توهم نیست؟ منظورمان دقیقاً از خدا چیست؟ آیا لحظات خاص و استثنائی که همه مردم گاهی تجربه می‌کنند، سرک کشیدن‌های مقطعی و گذرا به یک ساحت معنوی وسیع‌تر و بزرگ‌ترند؟ آیا می‌توان به چنین تجاربی اعتماد کرد؟ در مورد معنای زندگی و اتفاقات و زندگی پس از مرگ چه باوری دارید؟ این پرسش‌ها با بیان استدلال طرفین به بحث گذاشته می‌شود.

گفت‌وگوی دیوید و جان با بحث بر سر ماتریالیسم یا طبیعت‌گرایی شروع می‌شود. هیک آن را نه تنها به عنوان یک نظریه علمی رد می‌کند بلکه به آن به چشم یک دیدگاه فلسفی می‌نگرد که از منظر فلسفی قابل قبول نیست. سپس به بررسی موضوع خدا می‌پردازند و تعریف خاص خود را از او ارائه می‌دهند. به اعتقاد جان فقط با بهره‌گیری از تجربه دینی و معنوی می‌توان خدا را اثبات کرد. بعد از آن به بررسی ادیان مختلف و خوبی و بدی آن‌ها و کارکردهای مثبت یا منفی‌شان می‌پردازد.

کتاب میان شک و ایمان (Between faith and doubt) شرح کوتاه اما کاملی از نظریات هیک را شامل می‌شود و همچنین در بر گیرنده اشکالاتی است که او در سالیان اخیر در حوزه تجربه دینی، به پژوهش‌ها و ایرادات عصب‌شناسان گرفته و به آن‌ها پاسخ داده است.

شنیدن کتاب صوتی میان شک و ایمان به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر بین شک و ایمان سردرگم هستید و پرسش‌هایی درباره باور و اعتقاد به خدا، زندگی پس از مرگ، مذهب و... ذهنتان را مشغول کرده است، این کتاب مناسب شماست.

با جان هیک بیشتر آشنا شویم:

جان هیک در سال 1922 در یورکشایر متولد و در سال 1940 جذب کلیسای پروتستان در انگلیس شد. او در آغاز در دانشگاه هال به تحصیل رشته حقوق پرداخت و بعد از گذراندن خدمت سربازی در دانشگاه ادینبورگ به آموختن فلسفه مشغول شد و عاقبت از دانشگاه آکسفورد مدرک دکترای فلسفه گرفت.

او به مدت 3 سال برای یک کلیسا به عنوان کشیش سرگرم به کار شد. در سال 1967 به درجه استاد تمامی در دانشگاه بیرمنگام دست یافت و در سال 1982 به عنوان استاد تمام‌وقت در مدرسه کلارمونت معرفی شد. هیک در سال 2009 به عنوان یکی از اعضای جامعه دینی کوئیرز در بریتانیا انتخاب گردید. وی در سال 2012 درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی میان شک و ایمان می‌شنویم:

دیوید: همان طور که گفتم، به نظرم وقتی در دنیا چنین درد و رنج مهیبی وجود دارد، ممکن نیست به خدای بامحبت یا جهانی مهربان باور داشته باشیم.

جان: معضل بزرگی است، قبول دارم. اگرچه ادیان دیگری هم مانند بودیسم وجود دارند که متکی بر باور به خدا نیستند اما به نظرت اشکالی ندارد اگر در حال حاضر این معضل را ساده کنیم و به طور خاص چالشی در باور به خدا بدانیم؟

دیوید: من با این مطلب مشکلی ندارم زیرا تناقضی که می‌خواهم بر آن تأکید کنم باور به خدای قادر مطلق و بامحبت از یک سو و واقعیت درد و رنج و رذالت انسانی از سوی دیگر است. اگر خداوند قادر مطلق است باید قادر باشد ما را از رنج برهاند و اگر مطلقاً مهربان است باید بخواهد که چنین شود اما چنین نمی‌کند. پس او یا قادر مطلق نیست یا مهربان مطلق نیست. به بیان دیگر خدای قادر مطلق یا مهربان مطلق وجود ندارد یا چنان که شخصی نوشته است تنها عذر خدا آن است که وجود ندارد. این به نظرم کاملاً واضح می‌آید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
33 دقیقه
یک - تبعیت‌گری در مقابل دین
20 دقیقه
دو - آیا وجود خدا قابل اثبات است؟
20 دقیقه
سه - مقصود ما از خدا چیست؟
22 دقیقه
چهار - دین بدون تعالی
36 دقیقه
پنج - تجربه‌ی دینی
22 دقیقه
شش - اعتماد به تجربه‌ی دینی
41 دقیقه
هفت - به رغم تناقضات دینی
22 دقیقه
هشت - علم اعصاب و تجربه‌ی دینی
13 دقیقه
نه - گفت‌وگوی بیشتر درباره علم اعصاب
33 دقیقه
ده - دلالت‌های ضمنی در مسیحیت
28 دقیقه
یازده - دلالت‌های ضمنی در اسلام
33 دقیقه
دوازده - ادیان، خوب یا بد؟
25 دقیقه
سیزده - رنج و رذالت
32 دقیقه
چهارده - زندگی پس از مرگ
20 دقیقه
پانزده - خوش‌بینی کیهانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی میان شک و ایمان: گفتگوهایی درباره دین و عقل
نویسنده
مترجمادیب فروتن
راویحسن آزادی، حافظ کاظم زاده، محمدرضا قلمبر
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی دین و عرفان، کتاب‌های عرفان و تصوف
قیمت نسخه صوتی
۴۸۰۰۰ 33600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی میان شک و ایمان: گفتگوهایی درباره دین و عقل

Farzad tahbazfar
۱۴۰۲/۶/۱۱
زمینه دینی و دیدی معنوی کمتر در نظر گرفته شدهولی همه شبهه‌ها رو مطرح میکنه بدون اینکه پاسخی صحیح بده و در استدلال و روابط علی و معلولی دچار خطا شده اینجوری میشه گفت که بخشی از واقعیت رو گفته ولی بخش عمده واقعیت رو ندیده (کتاب خوبیه ولی اگر مکملش کتاب‌های ملاصدرا و جهان هولوگرافیک هم مطالعه بشه تا به شبهه‌ها جواب داده بشه)
Omid Mostafazadeh
۱۳۹۹/۹/۸
برای اثبات وجود خدا تنها ازیک وجه نمیشه وارد شد مانند یک منشور که دارای چند وجه هست باید از چند وجه بررسی بشه تا قابل درک بشه از لحاظ علمی. از وجه فلسفی. از وجه تاریخی و اجتماعی. از وجه تجربیات شخصی تو زندگی......
محمد امین
۱۴۰۱/۸/۲۴
باز هم پایان باز بحثهای این چنینی.
در انتهای همه این گفتگوها هیچوقت هیچکس به نتیجه ایی نرسیده و همیشه گفتگویی بی نتیجه بوده.
نیما میرزایی
۱۳۹۹/۲/۲۴
کتاب خوبیه. باید با دقت گوش کنید و اگه جایی رو متوجه نشدید یه لحظه برگردید عقب. در مجموع مفید بود
امیدرضا ایمانی
۱۳۹۹/۷/۸
واقعا کتاب خوبیه. مخصوصا برای کسایی که توی مسائل اعتقادی خودشون دچار مشکل شدن
Mary M
۱۳۹۹/۷/۸
بنظرم در کل کتاب خوبیه با اینکه فقط قسمتی از اون رو خوندم ولی کتاب مفیدیه ارزش خوندن داره
محمد شریف حامدی
۱۴۰۱/۷/۷
خیلی کتاب عالی است ودربرخی مسائل قناعت بخش است.
جز مسئله تناسخ ارواح
محمد درباسی
۱۳۹۹/۸/۲۹
دین با عقل اثبات نمی‌شه دین یه چیزیه مربوط به دل یا روح انسانه
علی رجایی
۱۴۰۰/۵/۱
مفید بود با این وجود به آخرش نتیجه‌ای نرسیدند
همتا صوفیان
۱۳۹۹/۸/۲۴
من هنوز نخریدمش ولی کتابه جالبیه
آرش محمدی
۱۴۰۱/۵/۲۹
خیلی خوب بود، 👌👌👌👌
آیلین پرویزی
۱۳۹۸/۱۲/۶
علم خیلی موارد ایمان رو کم رنگ میکنه
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب صوتی میان شک و ایمان: گفتگوهایی درباره دین و عقل

برای دریافت کتاب صوتی میان شک و ایمان: گفتگوهایی درباره دین و عقل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.