معرفی و دانلود کتاب صوتی ناتور دشت

عکس جلد کتاب صوتی ناتور دشت
قیمت:
۱۰۰۰۰۰ ۷۰,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ناتور دشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ناتور دشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ناتور دشت

کتاب صوتی ناتور دشت از جی. دی. سلینجر یک کلاسیک تمام‌عیار درباره‌ی دوران بلوغ است، مرثیه‌ای برای احساس تنهایی نوجوانان که رفتارهای ظالمانه یا بی‌تفاوت اطرافیان به آن دامن می‌زند... . هولدن کالفیلد، راوی کتاب می‌کوشد داستان زندگی خود را برای روانپزشکش بازگو کند و شما را با نگاه منحصربه‌فردش نسبت به دنیا شگفت‌زده می‌کند.. این رمان در سال 1952 فینالیست جایزه کتاب ملی در حوزه‌ی ادبیات داستانی بود.

درباره‌ی کتاب صوتی ناتور دشت

داستان‌هایی با راوی نوجوان را به معمولا می‌توان به دو گروه قهرمانی و عاشقانه تقسیم کرد، اما کتاب صوتی ناتور دشت (The Catcher in the Rye) بی‌شک جزء هیچ‌کدام از آن‌ها نیست. جی. دی. سلینجر، در این اثر مشهور هولدن کالفیلد را به شما معرفی می‌کند، پسری بی‌ملاحظه و مشکل‌دار که از سال 1951 تا امروز جایگاه بی‌مانندش در میان علاقه‌مندان ادبیات داستانی را پرقدرت حفظ کرده است.

ماجراهای هولدن سی هفته در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار داشت و ظرف دو ماه پس از انتشار، هشت‌بار تجدید چاپ شد. برای درک محبوبیت فراگیر آن باید به شرایط اجتماعی و تغییرات در جریان آمریکای دهه 50 میلادی نگریست، سال‌هایی که بسیاری از مفاهیم و مرزهای جامعه دستخوش تغییر بودند. هنجارشکنی‌های هولدن کالفیلد او را به اسطوره‌ای برای نوجوانان تبدیل کرد با این حال پسر تخس داستان یک قهرمان کلاسیک نیست زیرا ترکیب ویژگی‌های صراحت، بدبینی و فقدان مهارت‌های اجتماعی با خانواده‌ای نامهربان، از هولدن یک ضدقهرمان (Antihero) ساخته.

او از مدارس اخراج می‌شود، با همکلاسی‌هایش درگیری بدنی پیدا می‌کند، زمانش را در کلوپ‌های غیرقانونی می‌گذراند، در سازگار شدن با دنیای بزرگسالی شکست می‌خورد و هیچ دوستی جز خواهر کوچکترش ندارد. مجموع این عوامل سلامت روانی هولدن را متزلزل ساخته اما نگران لو رفتن پایان داستان نباشید! کتاب صوتی ناتور دشت با اینکه سراسر هیجان و شور است اما بر اتفاقات متمرکز نیست. آنچه دهه‌هاست کتاب‌دوستان را به سمت هلودن کالفیلد جلب می‌کند دنیای درونی آشفته اما جذاب اوست. این اثر آینه‌ای تمام‌عیار از احساسات و افکار سنگینی است که در سال‌های نوجوانی ما را تحت فشار قرار می‌دهند، به همین دلیل هولدن برای هر یک از ما به روشی خاص آشناست.

رمان ناتور دشت در دهه 50 و 60 به کتابچه راهنمایی برای نوجوانان تبدیل شد و کمتر کسی از این دوره سنی را می‌شد یافت که حداقل یک‌بار آن را نخوانده باشد. با گذر زمان ضدقهرمانان بسیاری پا به دنیای ادبیات گذاشتند و بعضا محبوبیت‌ گسترده‌ای به دست آوردند، با این حال هولدن یکی از نام‌آورترین آن‌هاست. پسری چموش، عاصی و درمانده که همزمان با مشاهده‌ی اشتباهات بی‌شمارش، سخت می‌توان به او علاقه‌مند نشد. در پایان باید گفت کتاب صوتی ناتور دشت توسط انتشارات میلکان و با ترجمه‌ی آراز بارسقیان منتشر شده و استودیو نوار امر صوتی‌سازی آن را برعهده داشته است. امیدواریم از شنیدن این داستان تحسین شده لذت ببرید.

جوایز و افتخارات کتاب ناتوردشت

  • نامزد جایزه Teen Read for Best All-Time-Fave در سال 2010
  • فینالیست جایزه کتاب ملی برای ادبیات داستانی در سال 1952

نکوداشت‌های کتاب ناتوردشت

  • رمانی از عصیان که به‌شکل عجیبی سراسر انسان‌دوستی و البته تنهایی است. (Clifton Fadiman)
  • آیا کسی هست که با ناتور دشت احساس همدردی نداشته باشد؟ (John Green)
  • سلینجر قطعا یک نابغه‌ی داستان‌نویسی است. (Richard Yates, New York Times Book Review)
  • نوشته‌های این نویسنده‌ی بزرگ قادرند حتی پس از گذشت سال‌های فراوان مرا در خود غرق کنند. (Dave Eggers)

کتاب صوتی ناتور دشت مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این اثر را به تمامی دوستداران ادبیات کلاسیک، داستان‌های آمریکایی و افرادی که از رمان‌هایی با سبک روایت متفاوت لذت می‌برند توصیه می‌کنیم.

با جی. دی. سلینجر بیشتر آشنا شویم

جی. دی. سلینجر (Jerome David Salinger) یکی از نام‌آشناترین نویسندگان آمریکایی است. اهالی ادبیات داستانی حتی اگر اطلاعات چندانی از شخص او نداشته باشند، حداقل یک بار نام آثار معروفش مانند «ناتور دشت»، «فرانی و زویی»، «دختری که می‌شناختم» و «دلتنگی‌های نقاش خیابان چهل‌وهشتم» شنیده‌اند. کتاب‌های سلینجر محبوبیتی جهانی داشته و افراد بسیاری را به مطالعه علاقه‌مند ساخته‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی ناتور دشت می‌شنویم

اتاق‌هاشان از هم جدا بود. هفتاد سالی داشتند، شاید هم بیشتر. البته کارهاشان شبیه هفتادساله‌ها نبود. دوتایی درب‌وداغان و به‌دردنخور بودند و از این حرف‌ها. می‌دانم این‌جوری حرف زدن بدجنسی است، ولی لحنم آن‌قدرها هم بدجنسانه نیست. فقط می‌خواهم بگویم قبلاها خیلی به این اسپنسره فکر می‌کردم و وقتی آدم خیلی بهش فکر می‌کند، به این نتیجه می‌رسد که این بابا چرا باید هنوز زنده باشد! چروک شده و بدجور از هم وا رفته. سر کلاس هم هربار گچ از دستش می‌افتاد، نفر جلویی کلاس باید پا می‌شد می‌رفت گچ می‌داد دستش. به‌نظرم افتضاح است.

ولی اگر زیاد به آقا اسپنسر فکر نکنی، آن‌وقت به این نتیجه می‌رسی که اوضاعش آن‌قدرها هم بد نیست. مثلا یک روز یکشنبه وقتی من و چندتایی از بچه‌ها رفته بودیم پیشش هات‌چاکلت بزنیم، با آن روانداز ضایع ناجورش که با خانم اسپنسر از یک سرخپوست توی پارک یلوواستون خریده بودند، پیداش شد. تابلو بود از خریدش خرکیف شده. حرف من هم همین است. یکی پیریِ آب‌زیپو عین اسپنسر، با خرید یک روانداز عتیقه این‌قدر هیجان‌زده می‌شود. عجیب است، نه؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
فصل اول
21 دقیقه
فصل دوم
22 دقیقه
فصل سوم
17 دقیقه
فصل چهارم
12 دقیقه
فصل پنجم
13 دقیقه
فصل ششم
14 دقیقه
فصل هفتم
15 دقیقه
فصل هشتم
16 دقیقه
فصل نهم
21 دقیقه
فصل دهم
11 دقیقه
فصل یازدهم
17 دقیقه
فصل دوازدهم
25 دقیقه
فصل سیزدهم
16 دقیقه
فصل چهاردهم
19 دقیقه
فصل پانزدهم
20 دقیقه
فصل شانزدهم
26 دقیقه
فصل هفدهم
16 دقیقه
فصل هجدهم
16 دقیقه
فصل نوزدهم
19 دقیقه
فصل بیستم
19 دقیقه
فصل بیست‌ویکم
17 دقیقه
فصل بیست‌ودوم
14 دقیقه
فصل بیست‌وسوم
26 دقیقه
فصل بیست‌وچهارم
39 دقیقه
فصل بیست‌وپنجم
3 دقیقه
فصل بیست‌وششم
4 دقیقه
فصل بیست‌وهفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ناتور دشت
نویسنده
مترجمآراز بارسقیان
راویعرفان ابراهیمی
ناشر چاپینشر میلکان
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۰۰۰۰۰ ۷۰,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ناتور دشت

Mehdi tanha
۱۴۰۲/۷/۱۵
با درود جی. دی. سلینجر،، نویسنده‌ای که نوشته هایش را زندگی کرده بود... هنر نگارش این اثر، جایی به اوج خود میرسد که با تاباندن نور بر نقاط تاریک و روشن درون شخصیت اصلی، او را باورپذیر و قابل درک میکند.. اغلب خوانندگان، با وجود جامعه ستیزی و مردم گریزی شخصیت اصلی، به او ترحم می‌کنند و دوستش اما چیزی می‌دارند... که برای من آزاردهنده است، افزودن کلمات و اتفاق‌های کسل کننده با هدف طولانی تر شدن داستان است تا بتوانند آنرا به عنوان یک رمان منتشر کنند، استخوان بندی و اتفاقات این اثر ستودنی درحد یک رمان نیست، عمدهء زمان داستان فقط یکی دو شبانه روز را دربر می‌گیرد که تنها می‌تواند یک داستان کوتاه باشد، نه یک رمان کامل... باتشکر
Mahtab Faraji
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
کتاب خوبی بود با سلیقه من جور بود با اینکه از روز مرگی یک نوجوان بود و با رمان‌های دیگر متفاوت بود اما جالب و جذاب بود بعلاوه صدا و لحن گوینده متناسب با متن و بسیار جالب و دوست داشتنی بود
صادق
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
کتاب ناتور دشت رو، از داستان مزایای منزوی بودن شناختم، خوشحالم که با این داستان آشنا شدم
𝑨𝒎𝒊𝒓.𝑮𝒉𝒂𝒏𝒃𝒂𝒓𝒊
۱۴۰۲/۸/۱۳
اصلا خوب نبود، شخصیت اصلی داستان همش ناراضی و ناراحت بود؛ دوستش نداشتم
محمد خانزاد
۱۴۰۲/۷/۲۲
کتاب بینظیر سلینجر بهترین ترجمه از این کتاب گوینده هم بسیار عالی
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ناتور دشت

برای دریافت کتاب صوتی ناتور دشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.