معرفی و دانلود کتاب صوتی جنس ضعیف

عکس جلد کتاب صوتی جنس ضعیف
قیمت:
۴۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنس ضعیف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنس ضعیف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جنس ضعیف

همراه با یکی از مشهورترین خبرنگارهای تاریخ، یعنی اوریانا فالاچی، در کتاب صوتی جنس ضعیف به نقاط مختلف جهان سفر کرده و وضعیت زنان را از نزدیک مشاهده خواهیم کرد. در این سفر فرهنگ‌های بسیار متنوع و اغلب سرکوب‌گر را در برخورد با زنان شاهد خواهیم بود؛ از نشانه‌ها و ویژگی‌های مادرسالاریِ درحال‌انقراض در مالزی گرفته، تا ازدواج اجباری دختران در پاکستان، وجود چند همسری در چین و فعالیت‌های سیاسی و دولتی زنان در هند.

درباره‌ی کتاب صوتی جنس ضعیف

در کدام یک از کشورهای جهان و در کدام قاره، زن‌ها خوشبخت‌تر هستند و زندگی بهتری دارند؟ این سؤالی بود که اوریانا فالاچی (Oriana Fallaci)، روزنامه‌نگار مشهور را به کشورهای آسیایی و شرقی کشاند و منجر به تألیف کتاب صوتی جنس ضعیف (The Useless Sex) شد. درواقع ایده‌ی اصلی این کتاب را، مدیر روزنامه‌ای که فالاچی در آن زمان از خبرنگارانش بود، مطرح کرد. او پیشنهاد داد که اوریانا فالاچی برای تهیه‌ی یک گزارش از وضعیت زنان به دور دنیا و خصوصاً شرق سفر کند. جالب این‌جاست که در ابتدا، فالاچی مایل به تهیه‌ی چنین گزارشی نبود. درواقع سفر به شرق، برای او بسیار جذاب و فریبنده بود، اما علت کار کردن روی مسائل زنان را درک نمی‌کرد. به این دلیل که از نظر او، این توجه ویژه، مانند این بود که زنان را موجوداتی جداگانه بدانیم و آن‌‌ها را از بقیه‌ی انسان‌ها جدا کنیم. اما درست مدتی پیش از این سفر، اتفاقی افتاد که نظر این خبرنگار را به‌کلی تغییر داد.

یک شب که اوریانا فالاچی با یکی از دوستان خود قرار شام داشت، نظرات عجیبی را از او شنید. دوست او، زن جوان و بسیار موفقی بود که بسیاری از مردان، حسرت جایگاه او را داشتند؛ اما بااین‌حال احساس بدبختی و ضعف عجیبی می‌کرد. فالاچی که غافلگیر شده بود، ناگهان به این فکر افتاد که به‌راستی زنان، جدای از مردان، مشکلات ویژه و منحصر به خودشان را دارند؛ صرفاً به این دلیل که زن هستند. درواقع «زن بودن» آن‌ها را از بسیاری موقعیت‌ها و فرصت‌ها محروم می‌کند و این یک واقعیت است. از آن شب بود که اوریانا فالاچی تصمیم گرفت به کشورهای دیگر سفر کند تا متوجه شود که وضعیت زنان در بقیه‌ی نقاط جهان به چه صورت است. قصد او از این سفر، بررسی موقعیت‌ها و دلایلی بود که در آن، زنان به دلیل جنسیت خود، سرکوب می‌شدند. این جرقه و این سفر، مدتی بعد کتاب صوتی جنس ضعیف را در اختیار مخاطبان این روزنامه‌نگار قرار دادند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی جنس ضعیف

به این صورت، اوریانا فالاچی، با وجود همه‌ی خطرات، اضطراب‌ها و البته هیجان‌ها، سفر خود را همراه با یک عکاس آغاز می‌کند، از ایتالیا به پاکستان و از آن‌جا به هندوستان می‌رود. به همین ترتیب چرخه‌ی سفر او از مالزی، هنگ‌کنگ، ژاپن، هاوایی و آمریکا می‌گذرد و در نهایت دوباره به ایتالیا ختم می‌شود. کتاب صوتی جنس ضعیف با روایت وضعیت زنان در پاکستان آغاز می‌شود؛ جایی که دختران را در پوشش‌هایی پارچه‌ای می‌پیچیدند و آن‌ها را مجبور به ازدواج با مردانی غریبه می‌کردند. سپس به هندوستان می‌رسد؛ سرزمینی که زنانش ترجیح می‌دادند همراه با شوهران خود بمیرند، تا اینکه بیوه شوند. به همین ترتیب اوریانا فالاچی، در جست‌وجوی سرزمینی که زنان شاد و خوشبختی داشته باشد، سفرش را ادامه می‌دهد و در انتها به دنبال پاسخ به این پرسش می‌رود که آیا زنان در غرب، از شرق خوشبخت‌تر هستند؟!

کتاب صوتی جنس ضعیف را نشر صوتی رمانو با صدای آیلار محمدی و براساس ترجمه‌ی منا تقوی فر منتشر کرده و نسخه‌ی متنی کتاب را انتشارات آتیسا به چاپ رسانده است.

کتاب صوتی جنس ضعیف برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی جنس ضعیف برای طیف وسیعی از مخاطبان، با سلیقه‌های متکثر، جذاب و مفید خواهد بود؛ از علاقه‌مندان به مباحث اجتماعی، جامعه‌شناختی و مردم‌شناختی گرفته تا مخاطبان کتاب‌های فمنیستی، تاریخی و سیاسی.

در بخشی از کتاب صوتی جنس ضعیف می‌شنویم

درحالی‌که با بی‌خیالی به اطرافم نگاه می‌کردم، متوجه او شدم. راستش را بخواهید، در نگاه اول، متوجه زن بودن او نشدم. زیرا از دور، هیچ شباهتی به زن‌ها نداشت. درواقع از دور فقط صورت، بدن و یک جفت دست و پا مشخص بود. به نظر شبیه یک شیء بی‌جان و شکستنی می‌آمد که گروهی از مردان سفیدپوش، او را با احتیاط حمل می‌کردند. گویی از شکستن آن می‌ترسیدند. سرتاپای او را با پارچه‌ی قرمزرنگی پوشانیده بودند. درست مانند زمانی که در غرب، در میدان عمومی، از یک مجسمه رونمایی می‌کنند. سرتاپایش را با طلا و نقره تزئین کرده بودند؛ به‌طوری‌که در تاریکی شب برق می‌زد. از زیر پارچه هیچ چیز نمایان نبود. دست و پایش دیده نمی‌شد. اصلاً معلوم نبود چه چیزی در زیر پارچه‌ی قرمزرنگ مخفی شده است. بیشتر شبیه شفیره‌ای بود که ندانسته و با پای خود به ته چاه می‌رود و از آینده‌ای که در انتظارش است، درکی ندارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
شناسنامه
18 دقیقه
مقدمه
56 دقیقه
فصل یکم
53 دقیقه
فصل دوم - بخش اول
45 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
48 دقیقه
فصل سوم
54 دقیقه
فصل چهارم - بخش اول
47 دقیقه
فصل چهارم - بخش دوم
60 دقیقه
فصل پنجم - بخش اول
64 دقیقه
فصل پنجم - بخش دوم
54 دقیقه
فصل ششم - بخش اول
34 دقیقه
فصل ششم - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جنس ضعیف
نویسنده
مترجممنا تقوی فر
راویآیلار محمدی
ناشر چاپیانتشارات آتیسا
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جنس ضعیف

آرین نیاسری
۱۴۰۲/۷/۱۴
کتاب «جنس ضعیف» را که بخوانی هر جا که زنی را ببینی می‌خواهی دریابی با کدام‌یک از قالب‌های توصیف‌شده از زنان جهان مطابقت دارد. «جنس ضعیف» را که بخوانی به دنبال این خواهی بود که به عنوان یک زن کجای این جهان ایستاده‌ای. به جرأت باید گفت کتاب اوریانا فالاچی ارزش این را دارد که شما برای آن بهایی و آن را بپردازید به کتابخانه شخصی خود اضافه کنید. این کتاب ارزش خواندن دارد، آن هم نه یک‌بار. این کتاب ارزش تفکر دارد.... شما می‌توانید با نویسنده موافق باشید یا مخالف، اما نمی‌توانید به راحتی از فکر زنان سایر سرزمین‌ها رها شوید. این کتاب را که بخوانیم، چه زن باشیم و چه مرد، نگاه‌مان به جنسیت تغییر خواهد کرد. مردانی که خود از زنی به دنیا آمده‌اند به نام مادر، در کنار زنی بزرگ شده‌اند به نام خواهر و در بستر زنی آرامش یافته‌اند به نام همسر؛ می‌توانند دنیا را بدون زنان تصور کنند؟!
javidan
۱۴۰۳/۱/۲۸
کتاب جنس ضعیف دقیقا به مشکلات زنان و جنس ماده در طول تاریخ پرداخته جنسی که با تمام قدرت میتونه جهان وتغییر بده ولی به خاطر محدودیت های القا شده فرهنگی و جوامع بشری متاسفانه خلع قدرت و به عبارتی خلع سلاح شده وبه دلیل وجود عاطفه و مهر سرشار و سرشتی لبریز از عشق که من به تفسیر نوعی روح خدایی ازش نام و می برم دلیلی بر جنس ضعیف تبدیل شدن شده.. اینکه کتاب با گویش زنانه است بسیار جذاب تر شده منتها بیشتر داستان مربوط به ظلم به زنان در قرون قبل بیشتر پر رنگ نشان داده شده هر چند هنوز هم چنین ظلمی بر علیه زنان هست. به نظرم مطالعه کتاب برای درک بهتر شخصیت یک جنس ماده برای جنس مرد و زن در هر سنی واجب. نقدی به کتاب هم دارم کاش نتیجه گیری مثبت تر نسبت به تفکر منفی در مورد ضعف زنان و چرا قانون زن را محدود کرده به خصوص با توجه به فرهنگ ها و ادیان قید شده بود. شاید این جز مهارت نویسنده است که خواننده به چالش کشیده بشه و شخصا دلیلی برای این ضعیف پنداری کشف کنه
جلیل آهنگرنژاد
۱۴۰۲/۹/۲۱
قانونی نانوشته در بین روزنامه نگاران همواره زمزمه می‌شود که: «روزنامه تنها یک روز زنده است!» و همچنین هفته نامه یک هفته و... به زبانی ساده تر نوشته‌های روزنامه نگاران عموماً تاریخ مصرف دارد. فالاچی هم اصولاً در این کتگوری قرار می‌گیرد. او روزنامه نگار است و روایتش تنها برشی از یک مقطع تاریخی است که بسیاری از مطالبش برای امروز نه جذابیتی دارد و نه حرف تازه‌ای به حساب می‌آید. جامعه زنان از تاریخ چاپ کتاب مذکور تا امروز با تکانه‌هایی مهم، تغییر کرده است. در خیلی از جوامع هم «جنس ضعیف» به حساب نمی‌آید. اما این اثر برای پژوهشگرانی که تنها همان مقطع تاریخی را هدف گرفته اند، مفید و ارزشمند است. با چنین پیشفرضهایی شخصاً از این اثر لذت بردم.
سمیه برزی
۱۴۰۳/۲/۲
اوایل کتاب فکر میکنید تاریخ انقضا محتواگذشته است و همه چیز تغییر کرده است اما کم کم با سفرنامه پیش میروید و اطلاعات ارزشمندی دریافت میکنید به نظرم تا آخر گوش کنید ارزشش رادارد
معصومه اکرمی
۱۴۰۳/۲/۳
راستش انتظاری که از این کتاب داشتم نبود و متأسفم برای نویسنده ومترجمانی که ارزش زن را در برهنگی میدانند و بعضی نژادها را برتر از دیگر نژادها میدانند
زهرا عباسی
۱۴۰۲/۸/۱
کتاب خوبی هست اما چون در سال‌های گذشته بود برخی مطالب با رویدادهای کنونی متفاوت است
راحله. ر
۱۴۰۲/۸/۲
سفر نامه جالبی بود، ولی گاهی ادبیات ضد زنش، تو ذوق میزد...
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جنس ضعیف

برای دریافت کتاب صوتی جنس ضعیف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.