معرفی و دانلود کتاب صوتی نخستین عشق

عکس جلد کتاب صوتی نخستین عشق
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نخستین عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نخستین عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نخستین عشق

کتاب صوتی نخستین عشق اثر ایوان تورگنیف، شامل دو داستان «عشق اول» و «آسیا» است. این دو داستان کوتاه عاشقانه‌هایی جذاب هستند که بر اساس تجربیات شخصی نویسنده خلق شده‌اند و حال و هوای عشق سال‌های جوانی را در قالب ادبیات روسیه روایت می‌کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی نخستین عشق

ایوان تورگنیف (Ivan Turgenev) نامی شناخته‌شده است. او از این جهت که در سبک نوشتاری معمول در ادبیات روسیه، تحولی ایجاد و آن را بیشتر به سبک ادبیات اروپا نزدیک کرد، شهرتی منحصربه‌فرد برای خود دست‌وپا کرده است. تورگنیف در آثارش از چارچوب نظام‌مند و گاهی خشک و سخت‌گیر ادب روسیه فاصله می‌گیرد و در عوض به متانت و واقع‌گرایی پناه می‌برد.

دو داستان کوتاه آسیا (Ashia) و عشق اول (First Love) از ایوان تورگنیف، در کتاب نخستین عشق گردآوری شده‌اند. این دو داستان هر دو مضمونی عاشقانه دارند و روایتی جذاب و معصومانه از عشق سال‌های جوانی را به مخاطب عرضه می‌کنند.

عشق اول، داستان عشق پسری شانزده‌ساله به زنی بیست‌ویک ساله به نام زیناییدا است. زیناییدا در خانواده‌ای اشرافی زندگی می‌کند. این پرنسس جوان، طبع شعر دارد و حتی گاهی آثارش را منتشر می‌کند. شخصیت اصلی داستان که پسری نوجوان است، در همسایگی این شاهزاده‌ی زیبا زندگی کرده و همین باعث دیدار و آشنایی آن‌ها شده است. پسرک با گرفتار شدن در دام عشق زیناییدا، احساسات مختلفی را در طول داستان تجربه می‌کند؛ از سرمستی و خوشی و از خودگذشتگی گرفته تا غم و حسادت و ناامیدی. او که هر روز بیشتر درگیر این حس می‌شود، درصدد است تا خود را بیشتر و بیشتر به زیناییدا نزدیک کند، اما این نزدیکی و هم‌جواری عاقبت او را از وجود رازی تلخ در زندگی معشوقش مطلع می‌سازد...

معرفی و دانلود کتاب صوتی نخستین عشق

ایوان تورگنیف بعدها اعلام کرد که این داستان را بر اساس خاطرات شخصی خودش نوشته و او هم در سن کم، عاشق شاهدختی به نام کاترین شاخوسکوی بوده است. انتشار این داستان در آن زمان با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شد؛ عده‌ای چون گوستاو فلوبر آن را تحسین کرده و جذابیت شخصیت زن این داستان و البته قدرت تورگنیف در شخصیت‌پردازی آن را ستایش کردند، و عده‌ای دیگر نیز، نوشتن داستانی رومانتیک را در بحبوحه‌ی گفتمان‌های سیاسی و اجتماعی مختلف کاری بیهوده دانستند.

داستان دوم کتاب صوتی نخستین عشق، آسیا نام دارد. آسیا نیز مضمون و درون‌مایه‌ای عاشقانه دارد و شاید بتوان سفر تورگنیف به آلمان در سال‌های جوانی را، منبع الهام او برای خلق چنین اثری دانست. آسیا، قصه‌ی عشق زن و مردی روس را در خارج از مرزهای روسیه و جایی در آلمان روایت می‌کند. قصه‌ی آسیا، از زبان مردی میانسال روایت می‌شود که در حقیقت همان شخصیت مرد داستان است. او خاطرات جوانی‌اش را مرور می‌کند و از عشقش به زنی زیبا و دلربا به نام آسیا می‌گوید که هر مردی را شیفته‌ی خودش می‌کند.

کتاب صوتی نخستین عشق اثری از ایوان تورگنیف است که توسط عبدالحسین نوشین به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی جیحون و انتشارات ارس، ناشران این کتاب هستند و گویندگی آن نیز به عهده‌ی اشکان فتولی بوده.

اقتباس سینمایی و فرهنگی از کتاب نخستین عشق

دو داستان موجود در کتاب نخستین عشق هر یک به تنهایی منبع الهام خلق آثار سینمایی مختلفی شده‌اند. فیلم سینمایی عشق اول با اقتباس از همین داستان از تورگنیف در سال 1970 توسط ماکسیمیلیان اسکل (Maximilian Schell) ساخته شد. داستان آسیا نیز در سال 1977 دستمایه‌ی ساخت فیلمی به همین نام توسط ایوسیف افیموویچ خیفیتس (Iosif Kheifits) شد.

کتاب صوتی نخستین عشق برای چه کسانی مناسب است؟

اگه به داستان‌های کوتاه عاشقانه و همچنین ادبیات روسیه علاقه داشته باشید، از شنیدن این کتاب لذت خواهید برد.

در بخشی از کتاب صوتی نخستین عشق می‌شنویم

در میان مردم همیشه گشاده‌دلی و خوشی به‌خصوصی داشتم. خوش بودم که هرجا دیگران بروند من هم با آن‌ها بروم. هروقت فریادی می‌کشند من هم فریاد برآورم و در عین حال دوست داشتم که تماشاگر فریادشان باشم. دیدار مردم برایم جالب بود، بهتر بگویم، فقط دیدارشان برایم کافی نبود، بلکه با کنجکاوی خوشی‌آور و سیری‌ناپذیری تماشایشان می‌کردم، اما می‌ترسم که باز از مطلب دور شوم. باری بیست سال پیش در شهر کوچک آلمانی «زه» در ساحل چپ رود رون اقامت داشتم. می‌خواستم تنها باشم، چون به تازگی به بیوه‌ی جوانی دل باخته بودم که با او در محل آب‌های معدنی آشنا شده بودم. زن بسیار خوش‌سیما و زیرکی بود. با همه و با من گنهکار هم با ناز و غمزه‌ای هوس‌انگیز رفتار می‌کرد. ابتدا تهییج و تشویقم می‌کرد اما بعد بی‌رحمانه دلم را خون کرد و از من جدا شد و با یک افسر سرخ‌گونه‌ی باواری روی هم ریخت. راستش را بگویم زخم درونم چندان هولناک هم نبود، اما وظیفه‌ی خود دانستم که مدتی تنها و در غم او باشم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
25 دقیقه
بخش اول: آسیا
20 دقیقه
بخش اول ـ قسمت دو
17 دقیقه
بخش اول ـ قسمت سه
18 دقیقه
بخش اول ـ قسمت چهار
23 دقیقه
بخش اول ـ قسمت پنج
26 دقیقه
بخش اول ـ قسمت شش
22 دقیقه
بخش اول ـ قسمت هفت
20 دقیقه
بخش دوم: نخستین عشق
23 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت دو
24 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت سه
27 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت چهار
22 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت پنج
20 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت شش
17 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت هفت
25 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت هشت
22 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت نه
8 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت ده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نخستین عشق
نویسنده
مترجمعبدالحسین نوشین
راویاشکان فتولی
ناشر چاپینشر ارس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نخستین عشق

علی رستمی ابیوردی
۱۴۰۳/۱/۲۷
این کتاب صوتی از ایوان تورگنیف روسی شامل دو رمان و یا دو داستان است که بسیار شیرین و موجب لذت از خواندن و یا شنیدن آن میشود و گوینده هم بسیار متین و دقیق و گرم خوانش کتاب را انجام و از عهده به خوبی برآمده است، آنانی که از کتاب‌های قطور مثل جنگ و صلح و یا آناکارنینا و یا دُن آرام اذیت و گوش سپردن برایشان صعب و سخت است این کتاب صوتی را توصیه میکنم
مریم دشتی
۱۴۰۳/۱/۱۱
من این کتابو نپسندیدم.. ترجمه خیلی عجیبی داشت لغات منسوخ شده و گاها اصلا مفهوم عباراتش مشخص نبود.. یک فصل در میانه کتاب پخش نشد و در کل من متوجه نشدم داستان چه میخواست بگوید و موضوع اصلی به کجا رسید
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نخستین عشق

برای دریافت کتاب صوتی نخستین عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.