معرفی و دانلود کتاب صوتی نزدیک داستان

عکس جلد کتاب صوتی نزدیک داستان
قیمت:
54000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نزدیک داستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نزدیک داستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نزدیک داستان

کتاب صوتی نزدیک داستان نوشته علی خدایی، دربردارنده‌ی چندین روایت کوتاه و دل‌نشین با حال و هوایی نوستالژیک است که به داستان نزدیک هستند، اما داستان نیستند.

این داستان‌ها شما را به شهر بزرگ و تاریخی اصفهان می‌برد و کوچه‌ها و خیابان‌های آن را برای شما به تصویر می‌کشد. از همه جذاب‌تر اینکه از دل خاطرات زیبای علی خدایی به جهانی نوستالژیک نقب می‌زند. داستان‌های این اثر در واقع زندگی نگاره‌هایی هستند که این نویسنده و منتقد ادبی آن‌ها را به نگارش درآورده است.

بیشتر داستان‌های این مجموعه از زمان حال آغاز می‌شوند و بعد از چند خط به گذشته برمی‌گردند، شما را به گشت و گذار در خاطرات نویسنده می‌کشانند و دوباره به زمان حال برمی‌گردانند. یک ویژگی منحصر به فرد داستان‌های خدایی هم این است که شما را کامل در فضای شخصی نویسنده غرق نمی‌کنند، بلکه فرصتی ایجاد می‌کنند تا شما هم فضاهای خاطره‌انگیز خودتان را بسازید.

علی خدایی در این اثر ناداستان نوشته است، به عبارتی آیینه‌ای به دست گرفته تا قسمتی از زندگی اش را روبه‌روی شما قرار بدهد و شما را با تجربه‌ها و نوع برداشتش از زندگی همراه کند، در حقیقت ناداستان عین زندگی است.

"نزدیک داستان" را می‌توان کارگاهی کوچک از داستان دانست. کارگاهی که داستان‌هایی را نقل می‌کند و نکته‌های جدیدی به مخاطب خاص آموزش می‌دهد و مخاطب عام را هم فراموش نمی‌کند. می‌توان داستان‌های آن را با زاویه دیدی سخت‌گیرانه، مجموعه‌ای از طرح‌ها و روایت‌ها با مواد اولیه کامل دانست که منظم در کنار هم قرار گرفته‌اند و منتظرند در ذهن مخاطب به هم بچسبند و داستانی کوتاه را شکل بدهند.

علی خدایی درباره‌ی نگارش این کتاب اینگونه می‌گوید: داستان‌های این مجموعه از خیابان‌ها، شهرها، جاده‌ها، از تماشا کردن و بازی و انتخاب کلمات، از انسان‌ها، سفرنامه‌ها، خاطرات، عکس‌ها، روزنگاری‌ها، کتاب‌ها، داستان‌ها، مرده‌ها و زنده‌ها و کسانی که دوستشان دارم و به آن‌ها عشق می‌ورزم و با آن‌ها از زندگی لذت می‌برم، ریشه گرفته‌اند.

علی خدایی در سال 1337 در شهر اصفهان چشم به جهان گشود، او از دانشگاه اصفهان و در رشته‌ی علوم آزمایشگاهی فارغ‌التحصیل شد. از دیگر آثار او عبارت‌اند از: «از میان شیشه، از میان مه»، «تمام زمستان مرا گرم کن» و «کتاب آذر».

در قسمتی از کتاب صوتی نزدیک داستان می‌شنویم:

«به خانه که آمدم، آذر آلوقرمزهایی را که خریده بودم توی بشقاب با رفتن سبزی که مادربزرگ به من داده بود گذاشت تا عصر بشود و مادر و بقیه بیایند برای افطار و شب و سریال. کتاب‌های روی میز را جمع و جور کردم. دوست دارم بنشینم و کتاب در باب صفویان و ایران و ایران عصر صفوی راجر سیوری که فصل‌های زیادی از آن‌ها را خوانده‌ام، دوباره بخوانم یا هر چه زودتر دیپلماسی و قتل در تهران را شروع کنم...

حالا ساعت ده شب پنجشنبه است. مهمان‌ها تلویزیون تماشا می‌کنند و من مدتی است که در کنار آن‌ها می‌نویسم. پنجره باز است و با آن که بیرون تاریک است، من نُک سر و کنار پنجره را می بینم که در نسیم تکان می خورد. خوشحالم از این که چند ساعت دیگر بیدارم و می توانم کتاب بخوانم. داستان‌های مسابقه مشهد رسیده است؛ یک کارتن و حدود چهارصد پانصد داستان دیگر.

در جعبه زولبیایی که برای امشب خریدم انواع قرهای موجود با زولبیا و بامیه بود، الا بامیه سفید که آن را خیلی دوست دارم. به مادرم گفتم کتاب‌های تاریخی ام را از دخمه بیرون بکشد. دلم برای کتاب‌هایم تنگ شده...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
23 دقیقه
آن طرف آب
14 دقیقه
پیش درآمد
14 دقیقه
تا خروس بخواند
9 دقیقه
تکه‌ای از شب
14 دقیقه
چند روایت معتبر از ماست و خیار
17 دقیقه
روزهای من و اصفهان
10 دقیقه
سگ لوبروین
18 دقیقه
عمارت خورشید
12 دقیقه
فروشگاه فردوسی
15 دقیقه
قنادی گلستانی
13 دقیقه
گاراژ هند
20 دقیقه
تا سفرهای بعدی
16 دقیقه
گرمای خواب صبح
13 دقیقه
گزارش روزهای آخر
10 دقیقه
مدادها لای کتاب‌ها ماندند
16 دقیقه
ویلا تقاطع ثریا
9 دقیقه
نزدیک داستان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نزدیک داستان
نویسنده
راویعلی خدایی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
54000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نزدیک داستان

رزا نون واو
۱۳۹۹/۱/۱۸
کتاب عالی، فضاهایی که خلق میشه کاملا ملموسه و میشه باهاشون زندگی کرد. بسیار لذت بردم و برای من افتخاری بود شنیدن این کتاب از زبان نویسنده‌! 🙏🏻⭐️
یعقوب صمصامی
۱۴۰۲/۱۱/۳
مجموعه داستان کوتاه. خاطره نویسی ادبی بود. از نظر ادبی عالی هستند اما برای من خواننده جذابیت نداشت
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نزدیک داستان

برای دریافت کتاب صوتی نزدیک داستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.