معرفی و دانلود کتاب صوتی از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم

عکس جلد کتاب صوتی از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم
قیمت:
89000 تومان - 9.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم

هاروکی موراکامی در کتاب صوتی از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم، به روایت داستان زندگی و خاطراتش و نقش تأثیرگذار دویدن در نویسندگی‌اش می‌پردازد.

هاروکی موراکامی در کتاب از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم (What I Talk About When I Talk About Running) از خودش می‌گوید، از برنامه‌های روزانه و امور شخصی‌اش، چیزهایی که به آن‌ها علاقه دارد یا ندارد، خاطراتش و در مجموع از فلسفه زیست و دیدگاه خود به رویدادها و پدیده‌ها پرده برمی‌دارد.

موراکامی عاشق دویدن است و بارها در مسابقات دو حضور داشته و رکورد دارد. او روزی هشت کیلومتر را به دویدن اختصاص می‌دهد و اعتقادش بر این است که بین دویدن و نویسندگی شباهت‌هایی وجود دارد و وجوه شباهت آن‌ها در استقامت و تداوم هر دو است. او می‌گوید استعداد عنصر مهمی است اما پشتکار و تمرین بسیار مهم‌تر.

او از سی سالگی و تقریباً هم‌زمان با شروع نویسندگی دویدن را آغاز و با پشتکار بسیار آن را مانند یک دونده حرفه‌ای دنبال کرده است.

کتاب صوتی از دو که حرف می‌زنم، از چه حرف می‌زنم در واقع خاطرات مربوط به دوندگی موراکامی و نقش و تأثیر آن در نویسندگی و زندگی او را به تصویر می‌کشد. او دویدن را بخشی از نویسندگی خود می‌داند، گویی که اگر ندود، نمی‌تواند بنویسد.

لحن این اثر بسیار صمیمی و ساده است و دریچه‌ای نو به روی کسانی است که به آثار این نویسنده علاقه‌مندند و به شناخت جدیدی از شخصیت وی دست پیدا می‌کنند. نوع روایت این کتاب از نظر زمانی خطی نیست و معمولاً در گذشته و آینده در رفت‌وآمد است.

یکی دیگر از ویژگی‌های این کتاب تلاش همیشگی موراکامی برای در میان گذاشتن علایق و خاطراتش با طرفدارانش به صورت صریح و ضمنی است. به دلیل علاقه‌اش به موسیقی به خصوص موسیقی جاز، او اغلب نام کتاب‌های خود را از موسیقی‌ها و یا کتاب‌هایی که به آن‌ها علاقه‌مند است الهام می‌گیرد. به طور مثال عنوان کتاب از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم برگرفته از کتابی با نام وقتی از عشق می‌گوییم، از چه می‌گوییم نوشته ریموند کارور است.

هاروکی موراکامی (Haruki Murakami) در پایان داستانش این کتاب را به تمام دوندگانی که در جاده دیده است، کسانی که از آن‌ها جلو زده و کسانی که از او جلو زده‌اند، تقدیم و بیان کرده که بدون وجود آن‌ها هیچ‌وقت نمی‌توانست به دویدن ادامه دهد.

با هاروکی موراکامی بیشتر آشنا شویم:

هاروکی موراکامی نویسنده ژاپنی در سال 1949 در توکیو متولد شد. ادبیات و موسیقی غرب و همین‌طور روسیه در زمان کودکی بسیار بر او تأثیر گذاشتند. او در سال 1968 راهی دانشگاه شد و در رشته تئاتر به تحصیل پرداخت، هر چند هیچ‌گاه در این عرصه فعالیت نکرد. موراکامی در توکیو یک جاز بار تأسیس و آن را با همسرش اداره کرد.

هاروکی نویسندگی را از 30 سالگی شروع کرد و تاکنون جوایز متعددی برای آثارش دریافت کرده است. او موفق به کسب جایزه فرانتس کافکا – یکی از معتبرترین جوایز ادبی جهان نیز شده است. همچنین جایزه داستان کوتاه «فرانک اوکانر» را به خود اختصاص داد.

روزنامه گاردین هاروکی موراکامی را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رمان‌نویسان زنده جهان معرفی کرده است. آثار او تاکنون به 42 زبان ترجمه شده و در سراسر جهان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

از دیگر کتاب‌های او می‌توان به کافکا در کرانه، سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش، بعد زلزله، بعد از تاریکی، تعقیب گوسفند وحشی، غرب خورشید – جنوب مرز، کشتن شوالیه دلیر، نفر هفتم، دیدن دختر صددرصد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل، شهر گربه‌ها، کتابخانه عجیب و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم می‌شنویم:

آسمان هم انگار از شکست تیم ردساکس بوستون در بازی‌های مرحله حذفی ماتم گرفته باشد. این تیم در سری رقابت‌های ساکس در برابر ساکس، همه بازی‌هایش را در مقابل تیم شیکاگو باخت. تا ده روز در ناحیه نیوانگلند بارانی سرد بارید. یک باران طولانی پاییزی. گاهی شدت می‌گرفت، گاهی آرام می‌شد و در لحظاتی، مثل آنکه آسمان به فکر فرورفته باشد، دقایقی باران بند می‌آمد اما حتی یک بار هم ابرها کنار نرفتند.

در آن ده روز، آسمان در تمام دقایق یکسره پوشیده از ابرهای انبوه خاکستری بود؛ به ویژه بر فراز ناحیه خود ما. ابرها مانند آدم‌های وقت‌گذران و بیکار، مدت زیادی در یک جا می‌ماندند و بعد انگار عاقبت تصمیمی گرفته باشند، قطرات باران را سرازیر می‌کردند. شهرها، از نیوهمپشایر گرفته تا ماساچوست، از این بارندگی خسارت دیدند و شاهراه اصلی هم در چند نقطه آسیب دید و رفت‌وآمد متوقف شد. لطفاً خیال نکنید گناه این همه را به گردن تیم ردساکس می‌اندازم.

در کالجی در مین کاری داشتم و تنها چیزی که از آن سفر به یاد دارم رانندگی در هوایی گرفته و بارانی بود. به جز اواسط زمستان، سفر به آن ناحیه در دیگر اوقات سال مفرح و دلپذیر است ولی متأسفانه این بار چنگی به دل نزد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
5 دقیقه
مقدمه مترجم
8 دقیقه
پیش‌گفتار
42 دقیقه
فصل اول - چه کسی به میک جگر می‌خندد؟
20 دقیقه
فصل دوم - نکاتی در باب رمان‌نویس دونده شدن - بخش اول
28 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
47 دقیقه
فصل سوم - آتن در میانه تابستان
41 دقیقه
فصل چهارم - بیشتر دانسته‌هایم را در داستان‌نویسی، دویدن‌های روزانه به من آموخته است
32 دقیقه
فصل پنجم - حتی اگر در جوانی موی دم اسبی بلندی می‌داشتم
38 دقیقه
فصل ششم - کسی دیگر بر میز نمی‌کوبید، کسی فنجان‌ها را پرت نمی‌کرد
25 دقیقه
فصل هفتم - پاییز در نیویورک
32 دقیقه
فصل هشتم - 18 تا لحظه‌ای که بمیرم
45 دقیقه
فصل نهم - کسی که تا توانست راه نرفت
10 دقیقه
پس‌گفتار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم
نویسنده
مترجممجتبی ویسی
راویگروه گویندگان
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
89000 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم

مژگان درفشی
۱۴۰۲/۱/۸
این کتاب حالت گزارشی داره و به نوعی زندگی نامه. برای کسایی که میخوان واقعا با سبک فکر بدیع هاروکی موروکامی آشنا بشن عالیه. من خودم بشخصه تفکر نقادانه موروکامی رو خیلی دوست دارم. نویسنده‌ی توانمندیه
گویندگی کتابم خوبه
زهرا بیرانوند
۱۴۰۱/۸/۳۰
خیلی دوسداشتم
از پادکست‌هایی که میتونید هنگام دویدن استفاده کنید مخصوصا هر فصل را یک نفر میخونه که هم خانم هم آقا همه هم خوش صدا و عالی خسته نباشید واقعا
نرگس هدایتی فرد
۱۴۰۰/۲/۱۱
عالی عالی عالی. واقعا کتابی جذاب و خواندنی و برانگیزاننده. من واقعا از این کتاب کلی انرژی گرفتم
سیده زهرا سعادتی
۱۴۰۰/۱/۶
کتاب بسیار خوب و آموزنده ایی بود، هاروکی موراکامی در کمال فروتنی این کتاب را نوشته، اجرای راویان هم خوب بود.
گلبرگ تاجداری
۱۴۰۱/۳/۲۴
اگر دویدن شروع میخواهید بکنید این کتاب پر از انرژی و انگیزه دادن هست شاید بیشتر از سه بار گوش دادم
Tolue Mahdavi
۱۴۰۱/۳/۲۶
موراکامی از بهترین‌های ادبیات ژاپن است. توصیه میشود
مجتبی دلیر
۱۴۰۰/۹/۲۰
خیلی خوبه برای کسانی ک دنبال هدفن
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم

برای دریافت کتاب صوتی از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.