معرفی و دانلود کتاب صوتی نمایشنامه نویسان معاصر ایران: علی نقی وزیری: زندگی و گزیده آثار

عکس جلد کتاب صوتی نمایشنامه نویسان معاصر ایران: علی نقی وزیری: زندگی و گزیده آثار
قیمت:
۵۲۵۰۰ 36750 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نمایشنامه نویسان معاصر ایران: علی نقی وزیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نمایشنامه نویسان معاصر ایران: علی نقی وزیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نمایشنامه نویسان معاصر ایران: علی نقی وزیری: زندگی و گزیده آثار

برای آشنایی با زندگانی و آثار علی نقی وزیری، از پیشروان حوزه‌ی نمایش و موسیقی سنتی ایرانی، شنیدن کتاب صوتی نمایشنامه نویسان معاصر ایران: علی نقی وزیری فرصت بسیار خوبی خواهد بود که به کوشش وحید ایوبی در اختیارتان قرار گرفته است. با وجود تحقیقات جامع نویسنده پیرامون احوال و آثار این شخصیت ماندگار، هیچ نکته‌ای از زندگی علی نقی وزیری بر مخاطبان پوشیده نخواهد ماند.

درباره‌ی کتاب صوتی نمایشنامه‌نویسان معاصر ایران: علی نقی وزیری

علی نقی وزیری، در نُهمین روز از ماه مهر 1265 زاده شد و در هجدهم شهریور سال 1358 از دنیا رفت، اما در این عمر نَودو‌دو‌ساله آثاری را به جامعه‌ی ادبی و هنری ایران ارزانی داشت که هرگز از یادها نخواهند رفت. علی نقی وزیری را بیشتر به سبب ابداعات و ابتکاراتش در موسیقی می‌شناسند. بااین‌حال، این نوازنده و آهنگساز زبردست، در صحنه‌های ادبی نیز خوش درخشید. هرچند بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها و کوشش‌های او صرف اعتلای موسیقی سنتی ایرانی شد، اما هرگز نمی‌توان تأثیر او را در رشد هنر نمایشنامه‌نویسی انکار کرد. به همین خاطر است که وحید ایوبی با واکاوی در زندگی و آثار ادبی او می‌کوشد چهره‌ی درخشان وزیری را در حوزه‌ی نمایشنامه‌نویسی به مخاطبان بشناساند. کتاب صوتی علی نقی وزیری حاصل تلاش‌ها و تحقیقات این نویسنده است و تصویری دقیق و مستند از این بزرگ‌مرد تاریخ معاصر ایران به ما ارائه خواهد کرد.

سفری که علی نقی وزیری (حدوداً در سال 1297) به اروپا داشت، موجب شد توجه‌اش به ترقی و پیشرفت اهالی هنر در دنیای غرب جلب شود. در سال 1302، هنگامی که به وطن بازگشت هدف بزرگی در سر داشت که چیزی جز کمک به پیشرفت هنر کشورش نبود. بنیان نهادن «مدرسه‌ی عالی موسیقی» از خدماتی است که وزیری پس از بازگشت به ایران بدان همت گماشت. البته کوشش او به موسیقی محدود نماند و تلاش کرد تا در هنر نمایش و تئاتر نیز طبع‌آزمایی کند. «مجمع کلوپ موزیکال» حاصل نوآوری‌های وی در زمینه‌ی تلفیق موسیقی و نمایش بود. هرچند جهت فکری وزیری بیشتر به سمت موسیقی گرایش داشت، اما همین موسیقی او را به گسترش هنر اُپرا در این مجمع سوق داد.

کلوپ موزیکال به‌تدریج محفلی شد برای بزرگانی چون علی‌اکبر دهخدا، سعید نفیسی، رشید یاسمی، عباس اقبال و... که در آنجا پیرامون موضوعات ادبی و هنری به گفت‌و‌گو می‌نشستند. علی نقی وزیری به دلیل علاقه‌ای که به تئاتر، مخصوصاً نمایش همراه با موسیقی داشت، رفته‌رفته جوانانی را که در این حوزه صاحب ذوق و استعداد بودند به دور خود جمع کرد تا نمایش‌هایی با بهره‌گیری از هنر موسیقی عرضه کند. رفیع حالتی، فضل‌الله بایگان، حسین خیرخواه و... شماری از این هنرمندان جوان بودند. البته برخی از بانوان هنرپیشه‌ی ارمنی نیز به کمک این بازیگران تازه‌کار آمدند تا نمایش‌هایی را برای مهمانان کلوپ موزیکال تدارک ببینند. سخنرانی‌هایی که بعدها وزیری درمورد تئاتر و اهمیت آن به گوش دوستداران این هنر رساند، تأثیر چشمگیری بر توجه مردم به این هنر داشت.

کتاب صوتی نمایشنامه‌نویسان معاصر ایران: علی نقی وزیری زندگی‌نامه‌‌ی‌ جامعی است که با بهره‌گیری از مستندات به‌دست‌آمده از زندگی وزیری و سخنانی که سایرین درمورد اندیشه‌ها و اقدامات وی گفته‌اند، تهیه و تدوین شده. وحید ایوبی یا قلم شیوای خود، مخاطب را به شنیدن کتاب جذب خواهد کرد و اطلاعات سودمندی را نه‌تنها درمورد زندگی این هنرمند، بلکه درباره‌ی افکار شخصیت‌های برجسته‌ی معاصرش و سیر هنر در آن دوران عرضه کرده است.

نویسنده در کتاب حاضر علاوه‌ بر آشناسازی شما با اقدامات هنری وزیری و رخدادهای زندگی وی، به تشریح و بررسی برخی از نمایش‌هایی پرداخته که با سعی فراوان او و همراهانش به اجرا درآمدند. توجه به این تحلیل‌ها می‌تواند دورنمایی از مضامین و موضوعات مورد‌ِتوجه در نخستین نسل تئاترهای ایرانی را به مخاطب عرضه نماید.

این کتاب شنیدنی با صدای افشین اعتمادی، از سوی نشر جیحون در اختیارتان قرار می‌گیرد. انتشارات کتاب‌سرای نیک پیشتر چاپ نسخه‌ی متنی آن را به عهده داشته است.

کتاب صوتی نمایشنامه‌نویسان معاصر ایران: علی نقی وزیری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم مشتاق آشنایی با مشاهیر معاصر و بزرگان عرصه‌ی هنر و ادب ایران هستید، کتاب صوتی علی نقی وزیری می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد. شنیدن این کتاب گویا را به دوستداران کتاب‌های زندگینامه توصیه می‌کنیم. علاقه‌مندان یا پژوهشگران هنرهای نمایشی نیز اطلاعات گسترده‌ای را از طریق این کتاب دریافت خواهند کرد.

در بخشی از کتاب صوتی نمایشنامه نویسان معاصر ایران: علی نقی وزیری: زندگی و گزیده آثار می‌شنویم

یکی از نمایش‌های وزیری در زمینه‌ی پانتومیم بوسه نام داشت که در سال 1305 اجرا شد. وزیری در معرفی این نمایش می‌نویسد دزدی بوسه، اصل واقعه در اسپانی می‌گذرد. سن عبارت است از اتاق دختری که خدمتکار مهمان‌خانه است. جوان طرار و دزدی؛ یعنی آپاش به‌خیال سرقت اتاق مسافری متمولی که تازه در مهمان‌خانه وارد شده است، اشتباهاً وارد اتاق خدمتکار می‌شود چوت تازه یک‌سر از میخانه به عزم دزدی آمده است، کاملاً سرخوش و بشاش است. پس از ورود، هرچند که با عجله و دغدغه‌ی خاطر تجسس می‌کند چیزی به دست نمی‌آورد. در این بین دختر خدمتکار که او نیز لول و شنگول است داخل اتاق می‌شود. حالت تفکر و غمش حالت درونی او را بیان می‌کند که چرا باید دختر جوانی بدون جفتی زندگی نماید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
28 دقیقه
قسمت اول
28 دقیقه
قسمت دوم
22 دقیقه
قسمت سوم
25 دقیقه
قسمت چهارم
16 دقیقه
قسمت پنجم
23 دقیقه
قسمت ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نمایشنامه نویسان معاصر ایران: علی نقی وزیری: زندگی و گزیده آثار
نویسنده
راویافشین اعتماد
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۵۲۵۰۰ 36750 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نمایشنامه نویسان معاصر ایران: علی نقی وزیری

برای دریافت کتاب صوتی نمایشنامه نویسان معاصر ایران: علی نقی وزیری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.