معرفی و دانلود کتاب صوتی نمایشنامه نویسان معاصر ایران: علی‌ اصغر گرمسیری: زندگی و گزیده آثار

عکس جلد کتاب صوتی نمایشنامه نویسان معاصر ایران: علی‌ اصغر گرمسیری: زندگی و گزیده آثار
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نمایشنامه نویسان معاصر ایران: علی‌ اصغر گرمسیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نمایشنامه نویسان معاصر ایران: علی‌ اصغر گرمسیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نمایشنامه نویسان معاصر ایران: علی‌ اصغر گرمسیری: زندگی و گزیده آثار

روایت کتاب صوتی نمایشنامه نویسان معاصر ایران: علی‌ اصغر گرمسیری از تئاتر و سینمای ایران، شما را به تهران اوایل سال‌های 1300 می‌برد. زمانی که تئاتر هنوز نوپا بود و افراد زیادی برای به راه انداختن آن کوشش بسیاری از خود نشان دادند. وحید ایوبی در این کتاب علاوه بر نقل زندگی‌نامه‌ی علی‌اصغر گرمسیری، برای اولین بار دو اثر این هنرمند بزرگ را در یک کتاب به چاپ رسانده است.

درباره‌ی کتاب صوتی نمایشنامه نویسان معاصر ایران: علی‌ اصغر گرمسیری

ادبیات نمایشی در ایران از دوره‌ی قاجار شروع شد، در دوران مشروطه کم‌کم گسترش یافت، در زمان حکومت رضاشاه شکوفا شد و در دهه‌ی بیست تا 28 مرداد 1332، دوره‌ای طلایی را از سر گذراند. در این دوره‌ی طلایی بود که عبدالحسین نوشین، اسماعیل مهرتاش، سید علی نصر و احمد دهقان سه گروه نمایشی مهم را به وجود آوردند. علی‌اصغر گرمسیری (Ali Asghar Garmsiri) یکی از هنرمندانی بود که کار خود را از سال 1305 و با گروه «کمدی ایران» آغاز کرد. گروهی که به همت سید علی نصر بنیان نهاده شده بود. شاید در این زمانه کمتر به زندگی‌نامه و آثار این بزرگان توجه شود؛ اما برای شناخت تاریخچه‌ی تئاتر در ایران، به چنین اطلاعاتی نیاز است. وحید ایوبی در کتاب صوتی نمایشنامه نویسان معاصر ایران: علی‌ اصغر گرمسیری به‌ سراغ یکی از نویسندگان، کارگردانان و بازیگران عرصه‌ی تئاتر، سینما و تلویزیون رفته است که نقشی به‌سزا در گسترش هنر نمایش در ایران داشته است.

علی‌اصغر گرمسیری در سال 1290 در تهران دیده به جهان گشود. او از آن نوجوانان عاشق مطالعه و کتاب‌ بود و به‌دلیل همین علاقه در نوجوانی و جوانی در چاپخانه‌هایی نظیر مجلس، باقرزاده و فردوس کار می‌کرد. در سال 1305 به گروه «کمدی ایران» پیوست و در نمایش «پری جادو» بازی کرد. افسون تئاتر کار خودش را کرده بود و علی‌اصغر گرمسیری را به یکی از هنرپیشه‌های ثابت نمایش‌ها تبدیل کرد. گرمسیری 14 نمایشنامه را به نگارش درآورد، کارگردانی 60 نمایشنامه را بر عهده گرفت و در فیلم‌ها و سریال‌هایی چون «ناخدا خورشید»، «دلشدگان»، «مدرسه‌ی پیرمردها»، «داستان یک شهر»، «امام علی» و «آرایشگاه زیبا» نقش‌آفرینی کرد.

وحید ایوبی کتاب صوتی نمایشنامه نویسان معاصر ایران: علی اصغر گرمسیری را با مقدمه‌ای از زندگی‌نامه‌ی او شروع می‌کند. خاطرات و زندگی‌نامه‌ی گرمسیری، قطعاً یکی از بهترین منابع برای شناخت بیشتر پیشینه‌ی سینما و تئاتر در ایران است. در بخش‌های بعدی کتاب، دو اثر نوشته‌ی علی‌اصغر گرمسیری آمده است: نمایش‌نامه‌ی «لج‌ و لج‌بازی: کمدی در یک پرده» و مقاله‌ی «سی‌ سال تئاتر ایران».

انتشارات کتاب سرای نیک نسخه‌ی متنی این کتاب وحید ایوبی را به چاپ رسانده. مهدی فضلی، هوتن شاطری‌پور، شهره روحی و فرزانه فائزی از گویندگان کتاب صوتی نمایشنامه نویسان معاصر ایران: علی اصغر گرمسیری هستند که به کوشش انتشارات جیحون تهیه شده است.

کتاب صوتی نمایشنامه نویسان معاصر ایران: علی‌ اصغر گرمسیری برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی و تئاتر، از مخاطبان اصلی کتاب صوتی نمایشنامه نویسان معاصر ایران: علی اصغر گرمسیری هستند.

در بخشی از کتاب صوتی نمایشنامه نویسان معاصر ایران: علی‌ اصغر گرمسیری: زندگی و گزیده آثار می‌شنویم

یک‌وقت به کسی تکلیف می‌شود که درباره‌ی مطلبی حرف بزند و آن شخص هر چه فکر می‌کند و به مغزش فشار می‌آورد، می‌بیند سخنی برای گفتن ندارد و ناچار باید آسمان و ریسمان به هم ببافد. و بالعکس. وقتی به دیگری که در جریان صدها واقعه بوده و ده‌ها خاطره‌ی نقل‌کردنی در سینه دارد، مخصوصاً برای مستمعینی که علاقه‌مند به دانستن آن هستند، چنین تکلیف می‌شود. او نمی‌داند که از کجا شروع کند، چگونه به سخن خود ادامه دهد، چطور رشته‌ی کلام را در دست بگیرد و به جایی برساند که بتواند نقطه‌ی پایانی بر آن بگذارد. به‌طورقطع و یقین، من اگر بخواهم تمام اطلاعاتی را که درباره‌ی چگونگی جریان تئاتر ایران از سال 1305، یعنی درست 51 سال قبل، تا کنون که شخصاً در آن دخالت داشته یا ناظر بی‌طرفی نسبت‌به فعالیت‌های همکارانم در سالن‌های دیگر بوده‌ام، در اختیار شما بگذارم، ساعت‌ها وقت و فرصت لازم دارد که در این مختصر نمی‌گنجد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
16 دقیقه
مقدمه - قسمت اول
24 دقیقه
مقدمه - قسمت دوم
16 دقیقه
مقدمه - قسمت سوم
20 دقیقه
نمایشنامه - قسمت اول
15 دقیقه
نمایشنامه - قسمت دوم
22 دقیقه
نمایشنامه - قسمت سوم
26 دقیقه
مقاله - قسمت اول
23 دقیقه
مقاله - قسمت دوم
20 دقیقه
مقاله - قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نمایشنامه نویسان معاصر ایران: علی‌ اصغر گرمسیری: زندگی و گزیده آثار
نویسنده
راویمهدی فضلی، هوتن شاطری پور، شهره روحی، فرزانه فائزی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نمایشنامه نویسان معاصر ایران: علی‌ اصغر گرمسیری

برای دریافت کتاب صوتی نمایشنامه نویسان معاصر ایران: علی‌ اصغر گرمسیری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.