معرفی و دانلود کتاب صوتی نگاهی به زندگی ویلیام شکسپیر: خواستن توانستن است

عکس جلد کتاب صوتی نگاهی به زندگی ویلیام شکسپیر: خواستن توانستن است
قیمت:
۷۳,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نگاهی به زندگی ویلیام شکسپیر: خواستن توانستن است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نگاهی به زندگی ویلیام شکسپیر: خواستن توانستن است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نگاهی به زندگی ویلیام شکسپیر: خواستن توانستن است

کتاب صوتی نگاهی به زندگی ویلیام شکسپیر: خواستن توانستن است نوشته لوری مگوایر، خودیاری، راه و رسم و مهارت‌های زندگی را در آثار ویلیام شکسپیر بررسی و به این نکته تأکید می‌کند که کتاب‌های او چیزی فراتر از نمایش‌نامه هستند و می‌توانند راه‌حل‌ها و رهنمون‌هایی را در زندگی و در بسیاری از زمینه‌ها به شما ارائه دهند.

هر یک از نمایش‌نامه‌های شکسپیر تنگنای انسانی را وصف می‌کند و می‌کوشد راه‌حلی بجوید. تنگناها شخصی، سیاسی یا اجتماعی به عبارت دیگر انسانی است و راه‌حل‌ها چه به طرزی خنده‌دار موفق باشد و چه به نحو غم‌انگیزی بی‌موقع، از شخصیت‌هایی ناشی می‌شود که انگیزه و خطاهاشان امروزی هم هست. با خواندن این نمایش‌نامه‌ها به تنگناهای زندگی و تدبیر شخصیت‌ها در رویارویی با آن‌ها برمی‌خورید.

به عبارت دیگر شکسپیر، تدبیرهایی برای بقا و موفقیت به شما ارائه می‌دهد. کتاب صوتی خواستن توانستن است (Where there's a will there's a way) درباره زندگی است. همچنین کتابی است درباره شکسپیر. آیا می‌شود طور دیگری هم گفت؟ اول شکسپیر دوم زندگی؟ به قول شکسپیر هر طور که دلتان می‌خواهد. این موضوع مهم نیست، چون در این کتاب از آن جا که استعاره‌ای برای راه و رسم رفتار و اصل رهنمودی است، هر دو یکی هستند.

نقد ادبی روز به روز پیچیده‌تر شده است و راه‌های پیچیده‌تری برای خواندن شکسپیر پیدا می‌کند. در چندین دهه اخیر بین شکسپیرشناسان حرفه‌ای رسم نبوده که از شخصیت‌های شکسپیر طوری بگویند که آدم‌هایی واقعی بودند برخوردار از زندگی واقعی. البته چنان که ناقد معروف رابرت ان واتسون می‌گوید «آن‌ها واقعی نیستند، ما هستیم».

دانشگاهیان از معرفت‌شناسی، تصویرگری، نشانه‌شناسی، تفاوت‌ها، در آستانگی و موقعیت‌های فرهنگی حرف می‌زنند و این‌ها موضوعاتی در خور بحث و گفت‌وگوست اما شکسپیر زندگی و راهنمای زندگی هم هست.

لوری مگوایر (Laurie Maguire) می‌گوید هر چه نیاز داشتم در زندگی بدانم از شکسپیر آموختم. موقعیت‌هایی که شکسپیر می‌آفریند امروزه همان‌قدر برای آدمیزاد و قلب آدمی آشناست که چهارصد سال پیش بوده.

اگر در تدابیر کارفرمایانتان، در انگیزه دشمنانتان، در دوران کودکی دوستانتان، در خطاهای همکارانتان، ناامنی خودتان یا خطاهای پدر و مادرتان، حتی ناامنی پدر و مادرتان یا خطاهای خودتان تعمق کنید، در یکی از نمایش‌نامه‌های شکسپیر شرکت کرده‌اید. چه در مقام بازیگر، چه تماشاگر و چه منتقد.

بازیگران به شما خواهند گفت که اول از راه شخصیت و موقعیت به نمایش‌نامه‌های شکسپیر نزدیک می‌شوند. تماشاگران اول به شخصیت و موقعیت واکنش نشان می‌دهند. درام روزمره زندگی شما هم گرد واقعیت‌های ملموس عاطفی شخصیت و موقعیت می‌گردد.

در خصوص شکسپیر هم مانند زندگی می‌کوشیم با افکار و سرشت آن زن که دست رد به سینه مردی می‌زند، آن مرد که در پی به دست آوردن دختری است، پدری که حال و روز دخترش را درنمی‌یابد و سیاستمداری که کشوری را به جنگ سوق می‌دهد دست و پنجه نرم کنیم. بنابراین شکسپیر نه تنها شاعر و نمایش‌نامه‌نویس است، بلکه روان‌شناس هم هست.

در کتاب‌فروشی‌ها و کتاب‌خانه‌ها کتاب‌های شکسپیر را در بخش نمایش‌نامه، ادبیات و گاهی شعر می‌گذارند اما باید در بخش خودیاری هم دیده شود. نمایش‌نامه‌های شکسپیر زندگی انسان را با تمام حیرت‌انگیزی و تنوع پیش‌بینی‌ناپذیرش به شما نشان می‌دهند.

با ویلیام شکسپیر بیشتر آشنا شویم:

ویلیام شکسپیر (William Shakespeare) شاعر و نمایش‌نامه‌نویس انگلیسی در 26 آوریل سال 1564 به دنیا آمد. از او به عنوان بزرگ‌ترین نویسنده انگلیسی زبان یاد می‌کنند. به دلیل محل تولدش در شهر آون در استنفورد انگلیس لقب سخن‌سرای ایون را به او داده‌اند.

برخی او را بزرگ‌ترین نمایش‌نامه‌نویس تاریخ می‌دانند اما بسیاری از حقایق زندگی او مبهم است. پدرش از صاحب‌منصبان دیوانی بود که در سال‌های بعد با مشکلات مالی بسیاری مواجه شد و مادرش فرزند یکی از زمین‌داران محلی نسبتاً ثروتمند بود.

شکسپیر بعد از ازدواجش با آن هثوی به لندن رفت و برای مدتی ناچار شد از شدت فقر به عنوان نگهبان اسب‌های کسانی که به نمایش‌خانه‌ها می‌آمدند فعالیت کند و سپس به دلیل علاقه بسیارش به نمایش در سال‌های 1585 یا 1586 در گروه هنرپیشگان لردلستر مشغول به کار شد و کار ویرایش نمایش‌نامه‌ها را عهده‌دار شد.

نمایش‌نامه‌های اولیه شکسپیر همانند رویای نیمه شب تابستان، تیتوس آندرونیکس، هنری چهارم، ریچارد سوم و تاجر ونیزی همگی در اواسط و اواخر دهه 1590 نوشته شده‌اند و نمایش‌نامه‌های شاه لیر، اتللو و مکبث در اوایل دهه 1600 به رشته تحریر درآمده‌اند.

ویلیام شکیپیر در 23 آوریل سال 1616 در 52 سالگی درگذشت. از دیگر آثار او می‌توان به هملت، رومئو و ژولیت، طوفان، هنری پنجم، هیاهوی بسیار برای هیچ، ژولیوس سزار، زمستان، هنری ششم، شاه لیر، دو نجیب‌زاده ورونایی و ... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی نگاهی به زندگی ویلیام شکسپیر: خواستن توانستن است می‌شنویم:

می‌دانم بیهوده عشق می‌ورزم، تلاشی مذبوحانه. خوش بود هر آنچه پایانش خوش است. این خصلت آدمی است که در آرزوی چیزهایی باشد که به آن‌ها نمی‌رسد. شکم صاف، درآمد زیاد، خواب بیشتر، کار کمتر، اما چون این‌ها چیزهایی هستند که با کار و تلاش می‌توانیم به دست بیاوریم چندان دور از امکان به نظر نمی‌رسند. مهم نیست در حال حاضر چقدر از ما دور هستند اما بالقوه دست‌یافتنی‌اند. به عهده ماست که دست به کار شویم.

آن‌ها مایه عزم و اراده ما در سال جدیدند اما اگر چیزی را که می‌خواهیم داشته باشیم، آدمیزاد باشد، موضوع پیچیده می‌شود. مانند وقتی که محبوبی بمیرد یا نتوانی بچه‌ای داشته باشی یا کسی را دوست داشته باشی که دست‌نیافتنی است. آدم به دلایل فراوانی می‌تواند دست‌نیافتنی باشد. ممکن است وارد رابطه جدیدی شده باشد، همسر دوم، شاید کاملاً و مطلقاً به شما بی‌اعتنا باشد چه از نظر گرایش جنسی و چه از جهت عاطفی. ممکن است در دسترس نباشد مانند معلم، کارفرما یا ستاره سینما. شاید قبلاً ازدواج کرده باشد. اگر بی‌عفت باشد از نظر جسمی دست‌یافتنی است اما از نظر عاطفی خیر.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
متن پشت جلد
23 دقیقه
درآمد - آموختن بهتر دیدن
9 دقیقه
یک - هویت - قسمت اول
17 دقیقه
یک - هویت - قسمت دوم
12 دقیقه
یک - هویت - قسمت سوم
15 دقیقه
یک - هویت - قسمت چهارم
15 دقیقه
دو - خانواده - قسمت اول
19 دقیقه
دو - خانواده - قسمت دوم
12 دقیقه
سه - دوستان - قسمت اول
20 دقیقه
سه - دوستان - قسمت دوم
27 دقیقه
چهار - جدال دو جنس - کمدی - قسمت اول
20 دقیقه
چهار - جدال دو جنس - کمدی - قسمت دوم
13 دقیقه
پنج - جدال دو جنس - فاجعه - قسمت اول
12 دقیقه
پنج - جدال دو جنس - فاجعه - قسمت دوم
17 دقیقه
شش - عشق یک طرفه - قسمت اول
19 دقیقه
شش - عشق یک طرفه - قسمت دوم
11 دقیقه
هفت - پذیرش - قسمت اول
12 دقیقه
هفت - پذیرش - قسمت دوم
15 دقیقه
هشت - خشم - قسمت اول
23 دقیقه
هشت - خشم - قسمت دوم
13 دقیقه
نه - حسادت - قسمت اول
22 دقیقه
نه - حسادت - قسمت دوم
18 دقیقه
ده - مثبت‌اندیشی - قسمت اول
13 دقیقه
ده - مثبت‌اندیشی - قسمت دوم
12 دقیقه
یازده - بخشش - قسمت اول
21 دقیقه
یازده - بخشش - قسمت دوم
21 دقیقه
دوازده - خطرپذیری
12 دقیقه
سیزده - بلوغ - قسمت اول
10 دقیقه
سیزده - بلوغ - قسمت دوم
19 دقیقه
سیزده - بلوغ - قسمت سوم
14 دقیقه
چهارده - فقدان - قسمت اول
23 دقیقه
چهارده - فقدان - قسمت دوم
12 دقیقه
خاتمه - هر جا اراده‌ای باشد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نگاهی به زندگی ویلیام شکسپیر: خواستن توانستن است
نویسنده
مترجمعلی هداوند، مهدی غبرایی
راویشهره روحی، هوتن شاطری پور
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نگاهی به زندگی ویلیام شکسپیر: خواستن توانستن است

امیرصالح حیاطشاهی
۱۴۰۲/۲/۲۴
بد نبود ولی اصلا در مورد زندگی شخصی شکسپیر نیست... بیشتر در مورد شخصیت کتاب‌ها و نمایشنامه‌های شکسپیر است و روانشناسی افراد
پروین کلاته
۱۳۹۹/۳/۲۹
واقعا کتاب‌های شکسپیر از هملت گرفته تا مکبث و... بی‌نظیره
daryoosh afrooz
۱۳۹۹/۳/۱۸
من از طرفدار‌های ویلیام شکسپیر هستم. عالی بود ❤❤
khaled rezaei
۱۳۹۹/۶/۱۵
عالی بود خیلی دوست داشتم
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نگاهی به زندگی ویلیام شکسپیر: خواستن توانستن است

برای دریافت کتاب صوتی نگاهی به زندگی ویلیام شکسپیر: خواستن توانستن است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.