معرفی و دانلود کتاب صوتی نگاهی نو در عقاید عرفا

عکس جلد کتاب صوتی نگاهی نو در عقاید عرفا
قیمت:
۷۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نگاهی نو در عقاید عرفا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نگاهی نو در عقاید عرفا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نگاهی نو در عقاید عرفا

اثری ارزشمند که چیستی «عرفان» و نحوه‌ی حضور آن در تاریخ، همچنین چگونگی برخورد آن با دین را به شما نشان می‌دهد. شهناز یزدان پناه در کتاب صوتی نگاهی نو در عقاید عرفا با بررسی منابع اصیل و جست‌وجو در مستندات معتبر، تصویری واقع‌گرایانه و عالمانه از این جریان فکری، ادبی و مذهبی در برابر مخاطب مجسم می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی نگاهی نو در عقاید عرفا

باوجود اینکه بخش گسترده‌ای از ادبیات کهن پارسی را آثار عارفانه تشکیل می‌دهند و عرفان و مناسک آن همواره مورد توجه عموم مردم بوده اما به نظر می‌رسد همین اقبال گسترده موجب شده تا برخی عارف‌نماهای دروغین، دامن عرفان را به باورهای و ادعاهای ناروا آلوده کنند. به این سبب، پیدا کردن منبعی که با دیدگاهی علمی و بی‌طرفانه به حوزه‌ی عرفان پرداخته باشد، چندان آسان نیست. با توجه به همین نکته، شهناز یزدان پناه کوشیده تا در کتاب صوتی نگاهی نو در عقاید عرفا با کنار گذاشتن اطلاعات مبهم و کوشش در گردآوری اطلاعات دقیق، سیمای حقیقی عرفان را به ما بشناساند.

با شنیدن این کتاب، هم مفاهیم اصلی و مهم عرفانی را می‌شناسید و هم پیوستی که در انتهای کتاب گنجانده شده این فرصت را به شما می‌دهد که به انبوهی از منابع دست اول درمورد عرفان دسترسی داشته باشید. پس اگر در اولین مواجهه با کتاب حاضر، اسامی و کلماتی به گوشتان خورد که هرگز با آن‌ها آشنایی نداشتید، اصلاً جای نگرانی نیست.

گذار عرفان از دوره‌ی پیش از اسلام و ورود به جهان پس از اسلام، چگونگی رشد اندیشه‌های اسلامی و شیعی در بستر عرفانی، جریان تحولات اندیشه‌های عرفانی تحت تأثیر تلفیق با دین، جست‌و‌جو در شطحیات عرفا، نحوه‌ی حضور عرفان در دوره‌ی قاجار و آشنایی با زندگانی و احوال برخی از بزرگترین عارفان، بخش‌های اصلی این کتاب گویا را تشکیل می‌دهند.

شنیدن کتاب صوتی نگاهی نو در عقاید عرفا توصیفی جامع از جنبه‌های دینی، تاریخی، اجتماعی و فکری عرفان به دست می‌دهد که برای پژوهشگران این حوزه و علاقمندان آن بسیار ارزشمند خواهد بود. گفتنی‌ست نوع رویارویی سایر جریان‌های فکری با عرفان نیز در کتاب حاضر مطرح شده؛ مواجهه‌ای که گاه با حب و گاه با بغض همراه بوده است. شهناز یزدان پناه هر آنچه برای شناخت همه‌جانبه‌ی عرفان حقیقی و بنیان‌های فکری آن باید بدانید به شما ارائه نموده.

اثر پیش‌رو از سوی انتشارات آینده درخشان به چاپ رسیده و نشر صوتی جیحون آن را منتشر کرده است. کتاب صوتی نگاهی نو در عقاید عرفا را با صدای دادبه دادمهر و فریبا فصیحی می‌شنوید.

کتاب صوتی نگاهی نو در عقاید عرفا برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه به مباحث عرفانی، سرگذشت جریان‌های فکری و عارفان بزرگ تاریخ علاقمند باشید، کتاب صوتی نگاهی نو در عقاید عرفا آموزه‌های مفیدی را در اختیارتان قرار خواهد دارد. دانشجویان رشته‌ی ادیان و عرفان از شنیدن این کتاب بهره‌ی بسیاری خواهند برد.

با شهناز یزدان پناه بیشتر آشنا شویم

این نویسنده و مترجم ایرانی تابه‌حال آثار زیادی به رشته تحریر درآورده و ترجمه کرده است. کتاب دیگر او «جنبش‌های اجتماعی و فرهنگی ایران در گذر تاریخ» نام دارد که اثری تاریخی به شمار می‌آید. ازجمله کتاب‌هایی که شهناز یزدان پناه به فارسی آن‌ها را ترجمه کرده است می‌توان به «قرار بوده تو شاد باشی»، «ابداع زندگی: میراث باربارا مارکس هابرد»، «آینده تو»، «مقدمات روان‌شناسی فروید» و «آرزوهای ویکتور هوگو» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی نگاهی نو در عقاید عرفا می‌شنویم

برای بررسی و تبیین مفاهیم غلو در نزد بزرگان شیعی در ابتدا باید به پیدایش اندیشه‌های غالیانه در دوره‌های آغازین اسلام پرداخت و چگونه و چرایی منسوب کردن شیعیان به جریان‌های غالی‌گری را از اجتماعی و سیاسی دریافت. شاید بتوان از این طریق به آبشخور اصلی این اندیشه‌ها دست یافت.

برای بررسی جریان غالی‌گری که در نوع خود پیچیدگی‌های بسیاری دارد، نیاز به اسناد و مدارک متقینی است که به سختی می‌توان به آن‌ها دست یافت؛ زیرا بسیاری از مدارکی که بیانگر عقاید غالیان صدر اسلام است، به دست مخالفان از میان رفته و آنچه بر جای مانده مدارک و سخنانی است که مخالفان درباره‌ی آن‌ها نگاشته یا گفته‌اند.

در این پژوهش سعی بر آن است با استفاده از روش قیاس و مقابله میان نوشته‌های بر جای مانده از گذشته (صدر اسلام) و نوشته‌های قرون بعدی به حقایقی دست یافت که بتواند علل شکل‌گیری اندیشه‌های غالیانه در دوره‌ی نخستین اسلام و چگونگی رشد و بالندگی این جریان‌ها را در دوره‌های بعدی در میان عرفا و جریان‌های عرفانی به ما بنمایاند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
7 دقیقه
آغاز سخن
19 دقیقه
بخش اول - فصل اول
21 دقیقه
بخش اول - فصل دوم
15 دقیقه
بخش اول - فصل سوم - قسمت اول
16 دقیقه
بخش اول - فصل سوم - قسمت دوم
18 دقیقه
بخش اول - فصل چهارم -قسمت اول
20 دقیقه
بخش اول - فصل چهارم - قسمت دوم
19 دقیقه
بخش اول - فصل چهارم - قسمت سوم
20 دقیقه
بخش دوم - فصل اول - قسمت اول
20 دقیقه
بخش دوم - فصل اول - قسمت دوم
13 دقیقه
بخش دوم - فصل اول - قسمت سوم
14 دقیقه
بخش دوم - فصل دوم - قسمت اول
20 دقیقه
بخش دوم - فصل دوم - قسمت دوم
22 دقیقه
بخش دوم - فصل سوم - قسمت اول
19 دقیقه
بخش دوم - فصل سوم - قسمت دوم
15 دقیقه
بخش دوم - فصل سوم - قسمت سوم
13 دقیقه
بخش دوم - فصل سوم - قسمت چهارم
15 دقیقه
بخش دوم - فصل سوم - قسمت پنجم
11 دقیقه
بخش دوم - فصل سوم - قسمت ششم
17 دقیقه
بخش سوم - فصل اول - قسمت اول
19 دقیقه
بخش سوم - فصل اول - قسمت دوم
18 دقیقه
بخش سوم - فصل اول - قسمت سوم
19 دقیقه
بخش سوم - فصل دوم - قسمت اول
12 دقیقه
بخش سوم - فصل دوم - قسمت دوم
18 دقیقه
بخش سوم - فصل دوم - قسمت سوم
16 دقیقه
بخش سوم - فصل دوم - قسمت چهارم
12 دقیقه
بخش سوم - فصل سوم
13 دقیقه
بخش سوم - فصل چهارم - قسمت اول
18 دقیقه
بخش سوم - فصل چهارم - قسمت دوم
18 دقیقه
بخش سوم - فصل چهارم - قسمت سوم
12 دقیقه
بخش سوم - فصل چهارم - قسمت چهارم
16 دقیقه
بخش سوم - فصل چهارم - قسمت پنجم
8 دقیقه
پایان سخن
18 دقیقه
پی‌نوشت - قسمت اول
15 دقیقه
پی‌نوشت - قسمت دوم
14 دقیقه
پی‌نوشت - قسمت سوم
15 دقیقه
پی‌نوشت - قسمت چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نگاهی نو در عقاید عرفا
نویسنده
راویدادبه دادمهر، فریبا فصیحی
ناشر چاپیانتشارات آینده درخشان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی دین و عرفان، کتاب‌های عرفان و تصوف
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نگاهی نو در عقاید عرفا

حسین شاهی
۱۴۰۳/۱/۵
شاید اگر نویسنده در آغاز نگفته بود میشد تنها نقد این باشد که مولف تاکید زیادی به فرقه اهل حق دارند، حتی اگر هم چنین نبود انقدر بطور معجز و دقیق با جزییات مهم تاریخ عرفان اسلامی و عرفا را ورق می‌زند که هرگز نمی‌توان قانع شد ایرادی گرفت. با عرض تشکر و خسته نباشید به همه عزیزان عرضه عرفان و ادب بخصوص کتابرا و مؤلفین...
اکرم ضیائی
۱۴۰۲/۳/۱۷
خوشبختانه قدم در را شناخت خود و خدای خویش گذاشته‌ام و هر روز با مطالعه مطالب جدید بینشم نسبت به جهان هستی تغییر میکند و آرامشم فزونتر میشود. ایکاش همه این نوع مطالب را بخوانند و باور کنند و همه با هم با کارنامه خوب بسوی دنیای بعد این دنیا راهی شویم.
علی رضاپور
۱۴۰۲/۶/۳۰
این کتاب جزع کتابهای ارزشمند برای من و بقیه که دنبال از کجا آمده ایم اومدن ما بهر چه بود به سوال حتما جواب خواهد داد مرسی از نویسنده
محمد امین
۱۴۰۲/۶/۲۷
این کتاب فوق العاده هست و مسیر زندگیتونرو تغییر میده.
مخصوصا برای ری استارتیها خیلی جذاب میتونه باشه.
حتمی حتمی گوش بدید..
محمد
۱۴۰۲/۱/۱۳
خیلی کامل در مورد تاریخ و عارفان توضیح داده شده
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نگاهی نو در عقاید عرفا

برای دریافت کتاب صوتی نگاهی نو در عقاید عرفا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.