معرفی و دانلود کتاب صوتی هشت گنج

عکس جلد کتاب صوتی هشت گنج
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هشت گنج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هشت گنج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هشت گنج

کتاب صوتی هشت گنج مجموعه‌ای متشکل از هشت داستان کوتاه به قلم اسطوره‌ی ادبیات کودک و نوجوان، هانس کریستین آندرسن دانمارکی‌ست. باید دانست که داستان‌های این مجموعه، از میان بی‌شمار نوشته‌ی کوتاه و بلندِ نویسنده برگزیده شده‌اند. پس می‌توان به جرئت ادعا کرد که هشت قصه‌ای که بدان‌ها گوش خواهید سپرد، جملگی از بهترین داستان‌های آندرسنِ بزرگ‌اند.

درباره کتاب صوتی هشت گنج:

آیا کسی هست که با هانس کریستین آندرسن (Hans Christian Andersen) و آثارش آشنا نباشد؟ بعید به نظر می‌رسد! این نویسنده‌ی پرآوازه‌ی دانمارکی، نامی آشنا و حسن شهرتی فراگیر در میان اهل فرهنگ در سراسر دنیا دارد. او خصوصاً در میان کودکان و نوجوانان اروپایی بسیار محبوب است. انبوهِ داستان‌های کوتاهِ به‌یادماندنی و قصه‌های افسانه‌ای وی، حتی امروز که حدود صد و پنجاه سال از مرگ خالق‌شان می‌گذرد، هر ساله در قالب کتاب‌های متفاوت تجدید چاپ شده و در آثار نمایشی و سینماییِ گوناگون مورد اقتباس قرار می‌گیرند.

در کتاب صوتی هشت گنج به برخی از بهترین قصه‌های این نویسنده گوش خواهید سپرد. عناوین این قصه‌ها به ترتیب عبارتند از: «دخترک شستی، بلبل، سرباز حلبی شجاع، پریچه‌ی دریایی، دخترک کبریت‌فروش، لباس نو امپراتور، جوجه اردک زشت، شاهزاده خانمی روی نخود.»

مشهورترینِ این داستان‌ها، یکی داستان جوجه اردک زشت (The Ugly Duckling) است، که نویسنده‌اش روزی به طنز، آن را زندگینامه‌ی خود نامیده بود، و دیگری داستان لباس نو امپراتور (The Emperor's New Clothes) که امروزه به شکل لطیفه و مثل وارد فرهنگ عامیانه شده است. شاه‌داستانِ این کتاب اما، بی‌تردید دخترک کبریت فروش (A Little Match Girl) است. اثری تراژیک، که همان اندازه که بیانگر قدرت نویسندگی آندرسن است، نشانه‌ی روح حساس و انسان‌دوستِ او نیز هست. آنچه در ادامه می‌آید، طرح کلی این شاهکار فراموش‌ناشدنی است:

شب سرد سال نو است. دخترکی با لباس‌های مندرس و ظاهرِ نزار، با نگاه خود عبور مردمی را نظاره می‌کند که بی‌اعتنا به او و سرمایی که آزارش می‌دهد، در جامه‌های گرم خود از کنارش عبور می‌کنند. انگار امشب هم قرار نیست کسی از او کبریت بخرد. دخترک بینوا ناامیدانه از مردم گوشه می‌گیرد و برای در امان ماندن از سرمای استخوان‌سوز، کبریت‌هایش را یکی پس از دیگری روشن می‌کند. ناگهان از دل روشنایی شعله‌ی آتش، تصویری رویایی بر او ظاهر می‌گردد. گویی دخترک کبریت فروش بیش از این در چنگال رنج و غم باقی نخواهد ماند...

برخی از فیلم‌ها و انیمیشن‌های اقتباس‌شده از آثار هانس کریستین آندرسن:

- انیمیشن بندانگشتی، ساخته‌ی دان بلات
- انیمیشن جوجه اردک زشت، ساخته‌ی ویلفرد جکسون
- انیمیشن جوجه اردک زشت، ساخته‌ی جک کاتینگ
- فیلم سینمایی کفش‌های قرمز، ساخته‌ی کیم یونگ گیون
- انیمیشن دخترک کبریت فروش ساخته‌ی راجر آلرز
- و ...

کتاب صوتی هشت گنج مناسب چه کسانی است؟

هر مخاطبی، با هر سن و سالی می‌تواند از آثار هانس کریستین آندرسن لذت ببرد. با این حال کودکان هشت تا دوازده ساله در کنار نوجوانان دوازده تا پانزده ساله، مخاطبین اصلی داستان‌های او و البته کتاب صوتی هشت گنج به شمار می‌روند.

با هانس کریستین آندرسن بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده‌ی شهیر و پرمخاطب، به سال 1805، در یک خانواده‌ی سرشناس دانمارکی به دنیا آمد. یازده سال داشت که پدرش بدرود حیات گفت. این واقعه سبب شد که هانس کریستین کوچک علاوه بر مواجهه باضربه‌ای عاطفی، خیلی زود برای امرار معاش، خود را ناچار از کار کردن ببیند.

او که از همان سنین نوجوانی متوجه علاقه‌ی وافر خود به دنیای هنر شده بود، در چهارده سالگی به کپنهاگ عزیمت کرد و در یک سالن تئاتر مشغول به کار شد. در همین دوران بود که بنا به توصیه‌ی یاران و همکاران دنیادیده‌ای که داشت، نوشتن را به طور جدی آغاز کرد، و طی سالیانی که از پی آمد، آثاری را به رشته‌ی تحریر درآورد که امروزه بسیاری ادبیات دانمارک را به واسطه‌ی آنها می‌شناسند. هانس کریستین آندرسن در سال 1875 از دنیا رفت.

از آثار او می‌توان به عناوین پیش رو اشاره داشت: «جوجه اردک زشت، ملکه برفی، زندگی من، دخترک کبریت فروش، بندانگشتی، پری دریایی کوچولو، لباس جدید پادشاه.»

در بخشی از کتاب صوتی هشت گنج می‌شنویم:

بام را صدف‌هایی ساخته‌اند که با جریان آب باز و بسته می‌شوند. چقدر زیبا! در هر صدف، مرواریدی درخشان جا خوش کرده، که حتی یک دانه‌اش می‌تواند به تاج ملکه‌ای جلال و شکوه ببخشد. شاه دریا در آن پایین، سال‌ها پیش زنش را از دست داد و مادر پیرش کارها را اداره می‌کند؛ بانویی باهوش و مفتخر به جایگاهش. پس دوازده صدف بر دم خود می‌آویخت. در حالی که دیگر اشراف‌زادگان می‌توانند فقط شش صدف بیاویزند. باری، بانویی در خور تکریم و تمجید بود. به ویژه به این سبب که به نوه‌هایش، شاهدخت‌های صحرایی سخت دلبسته بود. شش دخترک قشنگ. اما کوچک‌ترین آن‌ها قشنگ‌ترینشان بود. پوستش چون گلبرگ رز صاف و لطیف، و چشم‌هایش چون ژرف‌ترین دریا، آبی بود. او نیز چون خواهرانش پا نداشت، و انتهای بدنش دم ماهی بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
مقدمه
34 دقیقه
قصه‌‌ی اول: دخترک شستی
33 دقیقه
قصه‌ی دوم: بلبل
14 دقیقه
قصه‌ی سوم: سرباز حلبی شجاع
75 دقیقه
قصه‌ی چهارم: پریچه‌ی دریایی
9 دقیقه
قصه‌ی پنجم: دخترک کبریت فروش
15 دقیقه
قصه‌ی ششم: لباس نو امپراتور
32 دقیقه
قصه‌ی هفتم: جوجه اردک زشت
4 دقیقه
قصه‌ی هشتم: شاهزاده خانمی روی نخود

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هشت گنج
نویسنده
مترجمهرمز ریاحی، ناتالیا ایوانوا
راویبیتا خداداد
ناشر چاپینشر پیکان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هشت گنج

م مسعودی
۱۴۰۲/۳/۲۸
از کودکی با داستان‌های زیبای آقای آندرسن مانوس بودم و به نوعی برایم نوستالژیک است.
داستان‌ها به قدری شیرین و سلیس بیان شده که بعد از سالها که از نگارشش می‌گذرد هنوز جذاب و آموزنده هستند و جالب‌تر این که روایت‌ها را نمی‌توان به فرهنگ و قومیت خاصی نسبت داد و انگار جهان شمول است و هر کس از هر کجای و
دنیا می‌تواند با قصه‌ها ارتباط ذهنی احساسی برقرار کند.
جالب‌تر این که چند نسل در کنار هم میتوانند بنشینند و از داستان صوتی لذت ببرند بدون این‌که فاصله سنی و بزرگ و کوچکی حس شود و این تنها از نویسنده‌ای بر‌می‌آید که خود در بین مردم و جامعه زیسته باشد و خوشی و ناخوشی حاکم بر جامعه را با وجودش لمس کرده باشد.
حتی در زمان حال هم می‌شود با کودکان داستان را شنید و به بحث گذاشت و نکات آموزنده‌اش را از زبان و دیدگاه خودشان بیان کرد تا ملکه ذهنشان شود و چه بسیار نیاز داریم به این سبک نگارش.
نمونه ایرانی‌اش هم مثل قصه‌های مجید که بزرگ و کوچک با آن مانوس بودند و بهره بردند.
ممنون از کتابراه برای تلاش در جهت ارتقاء فرهنگ و خصوصاً فرهنگ کتابخوانی و خصوصاً کتاب‌های صوتی که امکان بهتری برای استفاده فراهم می‌کند. 🙏🌹
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۴/۱۸
زندگی ما با داستان‌های هانس کریستین آندرسن، عجین شده است و انیمیشن‌های ساخته شده از داستان‌های آندرسن کودکی خیلی‌ها را ساخته است.
اکثر داستان‌های شنیده شده را قبلا شنیده یا دیده بودم، اما، برخی را نمی‌دانستم که از نوشته‌های آقای آندرسن است، مانند داستان خیاطهای کلاهبردار و لباس نامرئی که برای که
پادشاه دوختند!
الحق، روز جهانی کودک روز تولد اوست که سالها ازش گذشته است.
داستان‌های آندرسن، به من که آدم‌های سیاه و سفید نشان نداد و آدم‌هایش و کاراکترهایش خاکستری هستند و شخصیت‌های داستانش را در رده خوب و بد به مخاطب نشان نمی‌دهد و من فکر می‌کنم که این‌ امتیاز و برتری این نویسنده اروپایی است.
مخاطب داستان‌های آندرسن و این کتاب، هشت گنج، از نگاه من، قضاوت نمی‌شود فقط روایت می‌شود.
خوب است که کتاب صوتی بود و این خوانش کتاب را روان و ساده می‌کند.
محمد حیدری
۱۴۰۲/۵/۲۴
هانس کریستین آندرسن یکی از بهترین نویسنده‌هایی هست که تو ژانر نوجوان نوشته و داستان هاش بسیار جذابه، و البته برا من خیلی یادآور داستان‌های نوجونیه، جایی که با خوندن داستان‌های این شکلی از مدار زمان خارج میشدیم و چند دقیقه‌ای در دنیای دیگری سیر میکردیم، داستان‌ها با تاکیو بر اخلاقیات و اصول انسانی، نکات زیبایی رو یاداور میشن و ما رو از جهل و خودبزرگ بینی و چاپلوسی به دور می‌انگارن.
داستان شاه و لباس جدیدش مصداقی از بستن چشم ما به حقیقته، داستان دخترک کبریت فروش بیان ناعدالتی در جامعه و سایر داستان‌ها هم در جایگاه خودشون بسیار زیبا هستن. شنیدنش رو به همه توصیه میکنم
لیلی ش
۱۴۰۲/۵/۵
مجموعه ۸ داستان شگفت انگیز از داستان‌های آندرسن که بارها از کودکی آن‌ها را شنیده و خوانده‌ام ولی باز برایم تازگی داره و از جذابیت آن‌ها کم نمیشود، شنیدن دوباره این داستانها یادآورخاطرات شیرین دوران کودکی است. واقعا حیفه که بچه‌های این دوره که تا چشم باز میکنن اطرافشون پر از خشم و تنش هست از شنیدن و دیدن (در غالب کارتون) داستانهایی از این قبیل که واقعا روح نواز هستند محروم باشند؛ در آخر باید اضافه کنم صدا و لحن خواننده داستان بسیار عالی و دلنشین بود
سمانه زیلایی
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
داستان‌های اقای اندرسون واقعا زیبا و دلنشین هستند و برای کودکان و کسانی که میخواهند مهارت قصه گویی رو در خودشون تقویت کنند میتونه جالب و اثرگذار باشه, از طرفی صدای گوینده و لحن خوانش بسیا زیبا و دل نشین هست, و موسیقی پس زمینه‌ی زیبایی هم نواخته میشه که به حظ شنیداری کمک زیادی میکنه, در کل من شنیدن این کتاب رو بهتون پیشنهاد میدهم حس خوبی داره
maryam mafakheri
۱۴۰۲/۳/۷
قصه‌های بسیار لطیف و دلنشین هانس کریستین اندرسن که با موسیقی دلنشین در یک فضای دراماتیک و صدای دلنشین راوی، عالی برای قبل از خواب کودکان که مادر یا پدر یا.. ‌. هم کنار کودک لختی دراز بکشند و با کودک شان تعاملی هم داشته باشند مثلا: مامان! چقدر صدای خانم بیتا خداداد زیبا است و چقدر همه کلمات را درست بیان کردند البته بجز کلمه "انگبین" و "گلابتون":))
مرضیه ربانی
۱۴۰۲/۳/۲۳
یه کتاب با داستانهای نوستالژیک برای ما که کودکان قدیم هستیم و همه این قصه‌ها را به صورت کارتون چندین بار از تلویزیون میدیدیم و لذت میبردیم ولی حالا جای این کارتونها در تلویزیون خالیه ‌برای همین من این کتاب را بعنوان هدیه برای دخترم خریدم که اونم با این قصه‌ها آشنا بشه. خیلی دوست داشت شبها با خواهرش گوش میده. ممنون از کتابراه عزیز
رضا محمدی
۱۴۰۲/۳/۳
سلام یکی از بهترین کتاب‌های مخصوص کودکان است بچه‌ها با یک احساس خوبی به قصه‌ها گوش می‌دهند و حتی ما بزرگ‌ها با قصه‌های عالی و تخیل بی نظیر که نزدیک ۱۵۰ سال پیش نویسنده بزرگ نوشته و از طرفی صدای خوب راوی به دنیای معصومیت و آرامش بچگی بر می‌گردن. واقعا ممنون بابت تیم خوب کتاب راه که این کتاب را در اختیار کتاب دوستان قرار دادند
فائقه
۱۴۰۲/۵/۱۹
این کتاب به تمام دهه شصتی‌ها پیشنهاد میشه گوش کنن یه کتاب پر از خاطره کودکی تمام این انیمیشن‌ها رو به یاد دارم با چه ذوقی از مدرسه خونه میومدم تا این کارتون‌ها رو ببینم اولین کتاب صوتی که در دوران کودکی گوش کردم به صورت نوار کاست کتاب خاله سوسکه بود واین کتاب صوتی هشت گنج واقعا قشنگ و جالب بود
فاطمه علیان
۱۴۰۲/۲/۳۰
بسیار عالی.
داستان‌های این کتاب من را به دوران کودکی برد. داستانهای زیبای آندرسون که به صورت کارتون در آن دوران بارها و بارها می‌دیدم.
اما اکنون شنیدن آن برایم بسیار جذاب تر از دیدن کارتون‌هاست. چون مرا به آن دوران می‌برد.
مصطفی حیدری
۱۴۰۲/۵/۲
سلام کتاب زیبا و جذابی است با لحن وسبک کودکانه نوشته شده است ولی برای بزرگسالان هم درس آموز است. چند داستان که هرکدام نکته‌ای و پندی دارد که به قلم قوی نویسنده به زیبایی هرچه تمام تر نگاشته شده است. تشکر از تیم کتابراه که کتاب‌های خیلی خوبی را تهیه کرده‌اند.
نوید احمدی
۱۴۰۲/۳/۱۷
کتاب خوبی بود از نویسنده دانمارکی که خیلی از داستان‌های پریان را نوشته، 8 داستان مثل داستان‌های دخترک کبریت فروش و جوجه اردک زشت. لباس جدید امپراطور و... تو این کتاب بیان میشن راوی هم صدای دلنشینی داره و ارتباط بچه‌ها با داستان‌ها بیشتر برقرار میشه
ندا احمدی زاده
۱۴۰۲/۵/۱۶
من همیشه دوست داشتم این داستانها رو بشنوم. عاشق داستانهای کودک و نوجوانم. ولی در عمق این داستانها مفاهیم غم انگیز و دردناکی بود که بزرگسالان بیشتر درک میکنن. هر قصه هر روایت یک نتیجه و عبرت برای مخاطب داره که گوش دادنش خالی از لطف نیست.
E
۱۴۰۲/۴/۳۰
نویسنده داستان‌های کودکانه وهنرمند خلق عجایب سرزمین.
داستانهایی که هیچ وقت تکراری نمیشوند وطعم واقعی خیال کودکی وهمچنین باورکردن حقایقی همچون سرباز حلبی ودختر کبریت فروش و... خیلی لحظات شیرینی را برای همیشه ثبت کرده است.
M Janani
۱۴۰۲/۳/۱۴
گاهی وقتها در این دنیای پر هیاهو و ماشینی لازم است به قصه‌های کودکانه گوش داد تا کمی آرامش را در وجودمان احساس کنیم. داستانهای دلنشین این کتاب با رویا پردازی‌های زیبا خیال را به واقعیت تبدیل میکند و ما را به کودک درونمان نزدیک میکند🍃
مشاهده همه نظرات 60

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هشت گنج

برای دریافت کتاب صوتی هشت گنج و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.