معرفی و دانلود کتاب صوتی سین سوگ، عین عشق: زندگی پس از مرگ عزیزان‌مان

عکس جلد کتاب صوتی سین سوگ، عین عشق: زندگی پس از مرگ عزیزان‌مان
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سین سوگ، عین عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سین سوگ، عین عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سین سوگ، عین عشق: زندگی پس از مرگ عزیزان‌مان

کتاب صوتی سین سوگ، عین عشق اثری از غزاله صدر، نویسنده‌ی جوان و باآتیه‌ و دختر منتقد فقید سینما و مفسر نام‌آشنای فوتبال، حمیدرضا صدر است. این کتاب شرح تجربه‌های شخصی غزاله صدر از مواجهه‌ی او با درگذشت پدرش و همین‌طور آموخته‌های او از منابع گوناگون درباره‌ی تجربه‌ی سوگ است و در حقیقت چکیده‌ای از چهل‌وچند کتاب، پادکست، مصاحبه و مقاله است که صدر مورد بررسی قرار داده و با مخاطبانِ خود به اشتراک گذاشته است.

درباره‌ی کتاب صوتی سین سوگ، عین عشق

غزاله صدر در کتاب صوتی سین سوگ، عین عشق از تجربه‌ی سوگ گفته است. کمتر فردی از میان ما هست که تاکنون به این فکر نیفتاده باشد: «اگر او را روزی از دست بدهم، دنیا برای من به پایان خواهد رسید.» این «او» می‌تواند هر کسی باشد، پدر، مادر، خواهر یا برادر، دوست، همسر، فرزند و... اما تجربه نشان داده که اغلب وقتی «او» می‌رود، دنیا به پایان نمی‌رسد. فردای همان روز باز هم خورشید به‌ همان درخشانی پیشین می‌درخشد و پرندگان آواز سر می‌دهند و دوباره خیابان‌ها مملو از ترافیک است و جدال‌ها و چالش‌های زندگی درست همان است که بود. این بار اما درون آن فرد بازمانده، چیزی تغییر کرده است؛ چیزی که توضیح دادنش دشوار است و تا فردی خودش آن را تجربه نکرده باشد، به ماهیت و عمقِ آن پی نمی‌برد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سین سوگ، عین عشق

مواجهه‌ی افراد با از دست دادنِ عزیزانشان متفاوت است: برخی اندوه و رنج خود را با تظاهرات بیرونی مانند گریستن بروز می‌دهند، برخی دیگر در خود فرو می‌روند، برخی از جمع کناره می‌گیرند و برخی دیگر، نمی‌توانند تنهایی را تاب بیاورند. با این وجود، از نظر اغلب روان‌شناسان، انسان‌ها در پشتِ سرگذاشتنِ سوگ، مراحل مشابهی را تجربه می‌کنند. الیزابت کوبلر راس از جمله روان‌شناسان و نویسندگان پیشگام و نظریه‌پردازان به‌نام این حوزه است. برای کوبلر راس فقدان تنها در درگذشت افراد منحصر نمی‌شود و او از دست دادنِ شغل، پایانِ یک رابطه و ابتلا به سرطان یا دیگر بیماری‌های صعب‌العلاج را هم از جمله رویدادهایی برمی‌شمارد که تجربه‌ی سوگ را به دنبال دارند. او را مبدع مراحل پنجگانه‌ی سوگ می‌دانند: انکار، خشم، چانه‌زنی، افسردگی و پذیرش؛ مراحلی که شاید در جزئیات و ترتیب و توالی متفاوت باشند اما غالباً به‌ سبک و سیاقی مشابه توسط افراد مختلف تجربه می‌شوند. به‌تازگی مرحله‌ی ششمی نیز به این مراحل پنج‌گانه اضافه شده است که از آن تحت عنوان آفرینش و خلق کردن یاد می‌شود؛ مرحله‌ای که بازمانده در آن در جست‌وجوی معنا و مفهومی در پسِ این فقدان است و به خلق موقعیت‌هایی دست می‌زند که نامی از آن درگذشته را به‌نوعی در زندگی خود بازآفرینی کند.

غزاله صدر در کتاب صوتی سین سوگ، عین عشق از واقعیت‌ها و حواشیِ فقدان می‌گوید؛ از آن‌چه که تنها افرادی که عزیزی را از دست داده‌اند با تمام وجود احساس می‌کنند. غزاله صدر از نفوذ سرطان به مغز پدرش آگاه بود و می‌دانست رنجی جانکاه در کمینش است. از این رو از همان ابتدا مطالعه درباره‌ی تجربه‌ی سوگ را آغاز کرد. او پس یک سال از درگذشت پدر، بازگشت به ایران و مشاهده‌ی کتاب‌های موجود در بازار نشرِ کشور درباره‌ی سوگ به این نتیجه رسید که کتاب‌هایی که در این زمینه ترجمه شده‌ و در دسترس‌اند، با زندگی ایرانیان و فرهنگ و ساختار فکری و باوری آن‌ها فاصله‌ی زیادی دارند و قادر نیستند در هنگام مواجهه با سوگ، یاری چندانی به افراد برسانند. از این رو تصمیم گرفت تا تجربیات خود و آموخته‌هایش را در یک کتاب گردآوری کند و به انتشار برساند.

در عنوان کتاب صوتی سین سوگ، عین عشق، هم سوگ وجود دارد و هم عشق چرا که این دو مفهوم را نمی‌توان جدا از یکدیگر متصور بود. رنجی که پس از فقدان عزیزمان احساس می‌کنیم به‌دلیل عشقی است که در زمان حضورش به او داشته‌ایم. غزاله صدر در کتاب خود از همه‌ی حواشی تجربه‌ی مرگ سخن می‌گوید: از تمجید یا نکوهش رفتار اطرافیانِ بازمانده گرفته تا تمایل بازمانده برای روایت خاطرات تکراری از درگذشته تا باید‌ها و نبایدهایی که در تلقین آرامش می‌بایست رعایت شوند و... صدر همچنین از روزهای پایانی حیات پدرش می‌گوید و از این‌که وقتی حمیدرضا صدر متوجه شد به سرطان مبتلا شده است، نوشتنِ کتاب «از قیطریه تا اورنج کانتی» را آغاز کرد؛ کتابی که پس از درگذشت پدر، این غزاله بود که فصل آخر آن را به درخواست مادرش نوشت. غزاله صدر همچنین از مرگ‌اندیشی پدرش سخن می‌گوید و از این‌که از دوران جوانی بارها این مسائل را با دیگران در میان می‌گذاشت و باور داشت که باید درباره‌ی تجربه‌ی سوگ و مرگ سخن گفت چرا که این اتفاقی است که تجربه‌ی آن برای تک‌تک ما حتمی است. او همچنین معتقد بود این مرگ‌اندیشی و فلسفه‌ی فناپذیری گریزناپذیر انسان است که بیشترین اثر را در سبک زندگی او و رفتارش با دیگران می‌گذارد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سین سوگ، عین عشق

کتاب صوتی سین سوگ، عین عشق کنکاشی موشکافانه در تجربه‌ی مرگ است؛ اثری که تلفیقی دلنشین از تجربیات شخصی با پژوهش‌های علمی است تا این‌چنین تسکینِ خاطری باشد برای داغ‌دیدگان و راهنمایی برای دیگرانی که سرانجام روزی با سوگ چشم‌درچشم خواهند شد.

کتاب صوتی سین سوگ، عین عشق را به همت رادیو گوشه، در همکاری با نشر دیوار و با خوانش سوگل خلیق می‌شنوید.

کتاب صوتی سین سوگ، عین عشق برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در سوگ عزیزی به سر می‌برید، اگر در جست‌وجوی معنایی در این فقدانِ دردآور هستید، اگر تلاش می‌کنید با درگذشت عزیزانِ خود و تجربه‌ی مرگ کنار بیایید یا حتی اگر خوش‌اقبالانه تجربه‌ای از این دست نداشته‌اید و تنها کنجکاو هستید که از این رویدادی که در انتظار همه‌ی ماست، بیشتر بدانید، شنیدنِ کتاب صوتی سین سوگ، عین عشق را به شما توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی سین سوگ، عین عشق: زندگی پس از مرگ عزیزان‌مان می‌شنویم

اکثر ما زمانی که کسی را از ته قلب دوست داریم گاهی به از دست دادنش فکر می‌کنیم. به مرگش. حتی بی‌دلیل. حتی بدون این‌که اتفاق افتاده باشد یا بهانه‌ای برای نگرانی داشته باشیم. به این می‌اندیشیم که وقتی از دستش بدهیم چه واکنشی خواهیم داشت. که چه اتفاقی خواهد افتاد. که سوگ با چه احساساتی همراه خواهد بود. اغلب تصور می‌کنیم که اولین روزهای پس از مرگ عزیزمان سخت‌ترین روزها خواهند بود. که با گذشت زمان بهتر خواهیم شد و به‌سوی بهبودی پیش خواهیم رفت و سوگواری را تمام خواهیم کرد. که آن‌چه از دیگران شنیده‌ایم، واقعیت خواهد داشت. ولی حقیقت این است که از آن‌چه در انتظارمان است آگاه نیستیم و هرگز هم به‌درستی درکش نخواهیم کرد تا روزی که با آن چشم‌درچشم شویم و با گوشت و پوست و خون‌مان احساسش کنیم.

متأسفانه یا خوشبختانه همه‌ی ما روزی خواهیم مرد و همه‌ی ما تا قبل از آن روز عزیزی را از دست خواهیم داد. بعضی از ما خوشبخت‌تر خواهیم بود و عزیزمان عمری طولانی و باعزت خواهد داشت. بعضی دیگرمان بداقبال خواهیم بود و عزیزمان را زودتر از انتظار از دست خواهیم داد. اما آن‌چه همه‌ی ما را به یکدیگر وصل خواهد کرد تجربه‌ی تحمل سوگ و رویارو شدن با درد و غمی است که در هر حال گریبان‌مان را خواهد گرفت، بدون توجه به شرایط خاص هر یک از این مرگ‌ها. آن‌چه ما را به یکدیگر وصل خواهد کرد تجربه‌کردن عشق و سپس از دست دادنش خواهد بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
17 دقیقه
یک: مقدمه
22 دقیقه
دو: داستان سوگِ من - قسمت اول
25 دقیقه
دو: داستان سوگِ من - قسمت دوم
32 دقیقه
سه: نگاهِ منفی جامعه به مرگ، سوگ و رنج
31 دقیقه
چهار: سوگ - قسمت اول
24 دقیقه
چهار: سوگ - قسمت دوم
32 دقیقه
پنج: سوگواری - قسمت اول
17 دقیقه
پنج: سوگواری - قسمت دوم
22 دقیقه
پنج: سوگواری - قسمت سوم
15 دقیقه
پنج: سوگواری - قسمت چهارم
24 دقیقه
پنج: سوگواری - قسمت پنجم
35 دقیقه
شش: آنچه کمک نمی‌کند - قسمت اول
20 دقیقه
شش: آنچه کمک نمی‌کند - قسمت دوم
26 دقیقه
هفت: پیامدهای مرگ و سوگواری - قسمت اول
33 دقیقه
هفت: پیامدهای مرگ و سوگواری - قسمت دوم
16 دقیقه
هفت: پیامدهای مرگ و سوگواری - قسمت سوم
21 دقیقه
هفت: پیامدهای مرگ و سوگواری - قسمت چهارم
20 دقیقه
هفت: پیامدهای مرگ و سوگواری - قسمت پنجم
16 دقیقه
هفت: پیامدهای مرگ و سوگواری - قسمت ششم
27 دقیقه
هشت: پیشنهادهای کاربردی - قسمت اول
26 دقیقه
هشت: پیشنهادهای کاربردی - قسمت دوم
16 دقیقه
هشت: پیشنهادهای کاربردی - قسمت سوم
22 دقیقه
سخن آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سین سوگ، عین عشق: زندگی پس از مرگ عزیزان‌مان
نویسنده
راویسوگل خلیق
ناشر چاپیانتشارات دیوار
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سین سوگ، عین عشق

حمیدرضا عباسی
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
کتاب عالی
روح استاد حمیدرضا صدر شاد توصیه میکنم کتاب از قیطریه تا اورنج کانتی رو حتما بخونید
نبات✨️
۱۴۰۳/۱/۵
کتاب خوبیه ولی اومیدوارم هیچکس به این مشکل دچار نشه❤️‌
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سین سوگ، عین عشق

برای دریافت کتاب صوتی سین سوگ، عین عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.