معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن

عکس جلد کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن

آیا عشق ورزیدن یک هنر است؟ اگر آری، چگونه می‌توان این هنر را آموخت؟... اریک فروم در کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن ماهیت عواطف عاشقانه را از سه منظر فلسفی، دینی و روانشناختی بررسی نموده و اقسام گوناگونِ عشق را به دقت طبقه‌بندی کرده است.

درباره کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن

آیا عشق ورزیدن یک هنر است؟... این پرسش دشواری‌ست که اریک فروم، روانشناس و فیلسوف برجسته‌ی آلمانی، در کتاب خواندنی خود با عنوان هنر عشق ورزیدن (Art of Loving) به آن پرداخته است. برای این‌که از عمق و غنای پاسخِ تأمل‌برانگیزی که فروم به این پرسش می‌دهد آگاه شویم، پیشتر لازم است که خودِ سوال را به درستی فهمیده باشیم. هنگامی که می‌پرسیم آیا عشق ورزیدن یک هنر است، مرادمان چیست؟

واژه‌ی هنر در این پرسش دلالت معنایی خاصی دارد. این‌جا هنر بیشتر به معنای نوعی فن یا مهارت به کار رفته است. به عبارتی، سخن بر سر نوعی توانایی‌ (skill) است، و نه موضوعی زیبایی‌شناختی. بنابراین می‌توانیم سوال مذکور را چنین مطرح کنیم: آیا عشق ورزیدن نوعی توانایی یا مهارت است؟

پاسخی که به این سوال می‌دهیم اهمیت به‌سزایی دارد. زیرا بسیاری از ابهامات را در باب ماهیت وجودی‌مان و روابطی که با دیگران برقرار می‌کنیم، روشن می‌سازد. اگر در پاسخ بگوییم که «نه، عشق ورزیدن نوعی مهارت نیست»، تلویحاً گفته‌ایم که عاشق شدن و دوست داشتن نوعی موهبت است که تنها می‌تواند از سر تصادف نصیب ما شود. اما اگر چنان‌که فروم باور دارد، بگوییم که «بله، عشق ورزیدن نوعی مهارتِ آموختنی است»، به واقع اذعان کرده‌ایم که اگر در زندگی خود از گوهر عشق بی‌بهره‌ایم، باید پیش و بیش از هر چیز، خودمان را مقصر بدانیم.

فروم در کتاب هنر عشق ورزیدن، ضمن ارائه‌ی تعریفی دقیق از معنای مفهوم عشق و تفکیکِ انواع و اقسام گوناگون عشق از یکدیگر، در پرسش مهم دیگری نیز تأمل می‌کند: عشق ورزیدن، چرا و چگونه زندگی ما را غنی‌تر و سرشارتر می‌سازد؟ این سوال نیز به غایت مهم است و پاسخی درخور می‌طلبد. پاسخ خاصی که فروم به این پرسش می‌دهد، حاکی از شناخت عمیق او در باب ماهیت روانِ انسان، و آشنایی‌اش با تفکرات عمیق فلسفی و دینی است.

کتاب هنر عشق ورزیدن توسط پوری سلطانی به زبان فارسی ترجمه شده است. خوانش این اثر بر عهده‌ی دکتر محمد نظری بوده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن

  • هر سطرِ کتاب هنر عشق ورزیدن سرشار از بصیرت و شفقت است. (فورچن)
  • اریک فروم در عین این‌که روانشناسی تواناست، نویسنده‌ای مسلط و کاربلد نیز، هست. (شیکاگو تریبون)

کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار روانشناختی مخاطبین اصلی کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن به شمار می‌روند.

با اریک فروم بیشتر آشنا شویم

اریک فروم (Erich Fromm)، روانشناس نامدار، فیلسوف تأثیرگذار و جامعه‌شناس برجسته‌ی آلمانی، در سال 1900 در فرانکفورت متولد شد و به سال 1980 چشم بر جهان فرو بست. فروم تحصیلات خود را در دانشگاه فرانکفورت دنبال کرد و مدرک دکترای جامعه‌شناسی‌اش را از دانشگاه هایدلبرگ اخذ نمود. او که اصالتاً یهودی بود، در پیِ درگرفتن جنگ جهانی دوم ناچار به ترک آلمان شد. فروم مثل اغلب روشنفکران آلمانی هم‌نسلش، آمریکا را برای ادامه‌ی زندگی برگزید و تا آخر عمر در همین سرزمین ماند. از اریک فروم آثار برجسته‌ای به زبان فارسی ترجمه شده است. از میان این آثار، کتاب‌های پیش رو قابل ذکرند: «سرشت راستین انسان»، «داشتن یا بودن» و «هنر عشق ورزیدن».

در بخشی از کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن می‌شنویم

این تمایل روزافزون برای از بین بردن تفاوت‌ها، در حقیقت تا حد زیادی به تصور کلی و درکی که ما از برابری داریم بستگی دارد، برابری بدان معنا که امروز در جوامع صنعتی پیشرفته وجود دارد. از نظر دینی، منظور از برابری این است که ما همه فرزندان خداییم و همگی از گوهر انسانی سرشته‌ایم و همه یکی هستیم. این بدان معنا بود که تفاوت‌های افراد باید محترم شمرده شود. درست است که ما همه یکی هستیم، ولی این نکته نیز حقیقت دارد که هر فرد، خود واحدی بی‌همتاست و خود به تنهایی عالمی است.

چنین اعتقادی به بی‌همتایی فرد، مثلاً در این جمله‌ی تلمود آمده است که: «هر که جانی را نجات دهد، در حکم آن است که دنیایی را نجات داده، و هر کس جانداری را بی‌جان کند، گویی دنیایی را تباه کرده است...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
پیشگفتار
13 دقیقه
آیا عشق ورزیدن هنر است؟
19 دقیقه
نظریه‌ی عشق - قسمت یک
19 دقیقه
نظریه‌ی عشق - قسمت دو
19 دقیقه
نظریه‌ی عشق - قسمت سه
17 دقیقه
نظریه‌ی عشق - قسمت چهار
19 دقیقه
نظریه‌ی عشق - قسمت پنج
16 دقیقه
نظریه‌ی عشق - قسمت شش
20 دقیقه
نظریه‌ی عشق - قسمت هفت
16 دقیقه
نظریه‌ی عشق - قسمت هشت
19 دقیقه
نظریه‌ی عشق - قسمت نه
13 دقیقه
نظریه‌ی عشق - قسمت ده
13 دقیقه
نظریه‌ی عشق - قسمت یازده
19 دقیقه
عشق و انحطاط آن در جامعه‌ی معاصر غرب - قسمت یک
21 دقیقه
عشق و انحطاط آن در جامعه‌ی معاصر غرب - قسمت دو
18 دقیقه
عشق و انحطاط آن در جامعه‌ی معاصر غرب - قسمت سه
19 دقیقه
تمرین عشق - قسمت یک
19 دقیقه
تمرین عشق - قسمت دو
17 دقیقه
تمرین عشق - قسمت سه
14 دقیقه
تمرین عشق - قسمت چهار
15 دقیقه
سخنی درباره‌ی نویسنده - قسمت یک
10 دقیقه
سخنی درباره‌ی نویسنده - قسمت دو
13 دقیقه
سخنی درباره‌ی نویسنده - قسمت سه
12 دقیقه
سخنی درباره‌ی نویسنده - قسمت چهار
18 دقیقه
سخنی درباره‌ی نویسنده - قسمت پنج
19 دقیقه
سخنی درباره‌ی نویسنده - قسمت شش
9 دقیقه
سخنی درباره‌ی نویسنده - قسمت هفت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر عشق ورزیدن
نویسنده
مترجمپوری سلطانی
راویمحمد نظری
ناشر چاپیانتشارات مروارید
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن

حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۵/۲۸
این کتاب‌ی نگرش فلسفه نر است دینی روانشناختی ترکیب شده و هنر عشق ورزیدن به چند قسمت تقسیم بندی کرده، به گفته نویسنده باید فهم و شعور عشق ورزیدن را درک کنیم، این کتاب شامل فن و حیطه بیان رفتاری را شامل میشود، بیشتر از ماهیت روابط ما با دیگران را شامل میشویم، عشق ورزیدن نوعی موهبت است، البته نوعی هنر آموختنی محسوب میشود، که احتمالاً نوعی از هنر است که اشتباهات مارا شامل میشود و نوعی تجربه به دست آمده محسوب میشود، تقریباً هر بخش این کتاب شامل بصیرت و عقل محسوب میشود، کلا نگرش ما تحمیل شده از بخش برابری حقوق دیگران محسوب میشود، تفاوت انسانها باید محترم شمرده شود، ممنون از کتابراه
محمدرضا جوادی
۱۴۰۳/۱/۲۳
همیشه جزو کتاب‌هایی بود که دوست داشتم بخونمش و حس خوبی بهش داشتم، ولی خیلی متن ثقیلی داره و برای فهمش باید فسفر زیادی بسوزونید. بیشتر شبیه کتاب‌های درسیه تا یک کتاب که از اسمش انتظار دارید، راهکار‌هایی برای برای عشق ورزیدن ارائه کنه. بیشتر عشق رو از لحاظ فلسفی و تاریخی مورد بررسی قرار میده که غیر و خواننده متخصص هر لحظه دوست داره به این عذاب که شنیدن کتابه پایان بده. البته اگه با اینها مشکلی ندارید کتاب میتونه بسیار مفید آموزنده و از جهاتی دانش شما را راجب جنبه‌های عمیق مختلف عشق افزایش بده.
📚هستی لک 📚
۱۴۰۲/۷/۲۹
یدونه نسخه صوتی همین کتاب و قبلا خریدم اما راوی انقدر از کلمات سخت و نا آشنا استفاده می‌کرد که مدام مجبور بودم بزنم از اول در آخر تصمیم گرفتم گوش ندم تا شانسی این نسخه رو دیدم و صدای راوی و نوع گویش زمین تا آسمون بهتر از قبلی هست پیشنهاد میکنم این کتاب و با همین ترجمه و صدا بشنوید ممنونم کتابراه
امیر پیراحمدیان
۱۴۰۲/۶/۲۹
هر انچه در مورد عشق و عشق ورزیدن و عاشق شدن باشد مطمعنا زیباست و ارزش خواندن را دارد. اریک فروم در خصوص عشق و بودن بسیار گفته است و خواندن این کتاب را به دوستانم توصیه میکنم.
mojgan asadi
۱۴۰۲/۶/۳۰
این عنوان کتاب شامل هر نوع عشقی میشه عشق مادر و فرزندی، عشق دو دوست، عشق به پروردگار تعابیر و تعاریف مختلف از همه مدل عشقی رو توضیح داده
Sanaz Jalali
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
بسیار زیبا تاثیرگذار از راوی عزیز به خاطر خوانش بسیار زیبا با صدای گیر و کتابراه به خاطر امکان دریافت این کتاب سپاسگزارم
شعیب مهاجری
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
کتاب هاتون عالی هستند
Yzdn
۱۴۰۲/۹/۴
می‌تونست بهتر باشه
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن

برای دریافت کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.