معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن

عکس جلد کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن
قیمت:
۳۱,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن

کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن اثر اریک فروم، فیلسوف، جامعه‌شناس و روانکاو آلمانی است. فروم در این کتاب از عشق، اقسام آن و تأثیری که بر زندگی انسان می‌گذارد گفته است. او عشق را ترکیبی از شجاعت، خودشناسی و بلوغ عاطفی-اجتماعی می‌داند و باور دارد که عشق نیز هنری است که به تکرار، تمرین، آگاهی و درک نیازمند است.

درباره‌ی کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن

کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن (The Art of Loving)، دیدگاه‌های اریک فروم (Erich Fromm)، فیلسوف، جامعه‌شناس و روانکاو آلمانی را درباره‌ی ماهیت عشق و طبیعت انسان در بر دارد. فروم کتاب هنر عشق ورزیدن را در ادامه‌ی آثار دیگرش مانند «گریز از آزادی» و «انسان برای خویشتن» به نگارش درآورده است. به باور اریک فروم، عشق‌ ورزیدن هنر است و تلاش‌های انسان در راه رسیدن به هنر عشق به نتیجه‌ نخواهد رسید مگر آنکه با تمامی وجود درصدد رشد و گسترش شخصیت خود باشد. چالشی که در تفاسیر غربی از این واژه (عشق) وجود داشت، انگیزه‌ی مضاعفی شد تا فروم به کنکاش عمیق‌تری در باب این پدیده دست بزند.

عشق ورزیدن هنری نیست که بتوان بلادرنگ آن را آموخت؛ تواناییِ ذاتی نیست که در بدو تولد همراه انسان باشد بلکه مهارتی است که با گذشت زمان و به‌واسطه‌ی تمرین و پشتکار، تمرکز و تلاش ایجاد می‌شود و نیازمند شهامت و شجاعت است. بنابراین، عشق در این معنا، تنها مفهومی زیبایی‌شناختی نیست که از دسترس همگان خارج باشد بلکه هر کسی به فراخور درک خود، می‌تواند از مواهب آن بهره‌مند شود. برای آنکه در این مهارت، توانمند شویم باید تفاوت میان اقسام مختلف عشق از قبیل عشق به والدین، عشق به فرزندان، عشق به خود و عشق به خدا را درک کرده و این تمایز را در متن جامعه و میان افراد مختلف از قشرهای گوناگون بررسی کنیم. تنها در این صورت است که می‌توانیم هم به صورت فردی و هم در سطح جامعه، این مهارت بی‌بدیل، یعنی مهارت عشق ورزیدن، را در خود پرورش دهیم.

در کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن مفاهیم بسیاری مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند. از سرفصل‌ها و عناوین مهم این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آیا عشق هنر است؟
  • نظریه‌ی عشق
  • عشق به عنوان پاسخی برای معمای وجودی انسان
  • انواع عشق
  • تمرین عشق
  • عشق و انحطاط آن در جامعه‌ی معاصر غرب

کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن به همت انتشارات آوای چیروک و با روایت شیوا رخشانی در اختیار شما قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن

  • کتابی که طرز فکر ما را درباره‌ی عشق تغییر می‌دهد؛ هر خط این کتاب مملو از عقل سلیم، شفقت و واقع‌گرایی است. (مجله‌ی فورچون)
  • کتاب هنر عشق ورزیدن به میلیون‌ها خواننده‌ی خود نشان داده است که چگونه با پرورش ظرفیت‌های پنهان وجودشان در عشق ورزیدن به دیگری، زندگی پربار و موفقی را تجربه کنند. (گودریدز)
  • هنر عشق ورزیدن، کتابی پیش‌رو و پرمخاطب در سراسر جهان است. (بارنس اند نابل)
  • هنر عشق ورزیدن کتابی‌ست کاربردی، صادقانه و بسیار دقیق. (شیکاگو تریبون)

کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن برای چه کسانی مناسب است؟

آشنایی با مباحث مطرح‌شده در کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن به تمامی علاقه‌مندانِ حوزه‌ی روان‌شناسی و همین‌طور افرادی که کنجکاوِ شناخت نظریه‌های مربوط به عشق هستند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن می‌شنویم

مرحله‌ی نخست، تسلط بر اصول و جنبه‌های تئوری و مرحله‌ی دوم احاطه بر جنبه‌های عملی آن. اگر من بخواهم هنر پزشکی را بیاموزم، ابتدا باید در مورد بدن انسان و بیماری‌های گوناگون اطلاعات لازم و کافی را کسب کنم. تا این مرحله به‌هیچ‌وجه یک پزشک محسوب نمی‌شوم. تنها پس از تمرین و کسب تجربه‌ی کافی -زمانی که سرانجام معلومات نظری و تجربیاتم در هم ادغام شوند- در این رشته تبحر خواهم یافت. بر اثر تلفیق این دو عامل، بصیرت که اساس تسلط بر هر هنری است، در من ایجاد می‌شود. ولی خارج از حیطه‌ی آموزش نظری و عملی، عامل دیگری برای کسب مهارت کافی در هنر ضرورت دارد: تسلط بر هنر باید هدف غایی فرد باشد و هیچ چیز دیگری نباید مهم‌تر از هنر جلوه کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
49 دقیقه
قسمت اول
49 دقیقه
قسمت دوم
62 دقیقه
قسمت سوم
53 دقیقه
قسمت چهارم
54 دقیقه
قسمت پنجم
48 دقیقه
قسمت ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر عشق ورزیدن
نویسنده
مترجمشهناز کمیلی زاده
راویشیوا رخشانی
ناشر چاپینشر سنگ
ناشر صوتیانتشارات آوای چیروک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن

برای دریافت کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.