معرفی و دانلود کتاب صوتی هیچ کس کار دیگران را قبول ندارد!: داستان کوتاه طنز

عکس جلد کتاب صوتی هیچ کس کار دیگران را قبول ندارد!: داستان کوتاه طنز
قیمت:
۱۳,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هیچ کس کار دیگران را قبول ندارد! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هیچ کس کار دیگران را قبول ندارد! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هیچ کس کار دیگران را قبول ندارد!: داستان کوتاه طنز

کتاب صوتی هیچ کس کار دیگران را قبول ندارد! اثری طنزآمیز از نویسنده‌ی پرکار ترکیه، عزیز نسین است. نسین در این داستانِ کوتاه، راویِ حکایتی گیرا و جالبِ توجه از عواقبی است که خودخواهی و احساس عدم نیاز به دانش و تجربه‌ی دیگران به بار می‌آورد.

درباره‌ی کتاب صوتی هیچ کس کار دیگران را قبول ندارد!

عزیز نسین (Aziz Nesin) در کتاب صوتی هیچ کس کار دیگران را قبول ندارد!، داستان رؤسای یک دانشگاه را روایت کرده است که خودخواهی و خودبزرگ‌بینیِ آنان مانع می‌شود تا الزامی را برای استفاده از تجربیات و درکِ دلایل اقدامات مدیران پیشین در خود احساس کنند. به‌همین‌دلیل هر کدام که جایگزینِ دیگری می‌شود، انهدام آنچه نفر قبلی انجام داده، به اولین، مهم‌ترین و ضروری‌ترین کارِ وی تبدیل می‌شود!

معرفی و دانلود کتاب صوتی هیچ کس کار دیگران را قبول ندارد!

برقراری نظم و آرامش در یک جامعه از بسیاری جهات مدیونِ بیانِ آشکار و بی‌پرده‌ی معضلاتِ آن است. آگاهی به کاستی‌ها و ناکارآمدی‌های جامعه به معطوف شدن توجه و حساسیت نسبت به آن معضل می‌انجامد و در نهایت می‌تواند منجر به بروز واکنشی در جهت کاستن از شدت و یا رفع آن منتهی شود. در این میان، بیان خلاقانه و طنزآمیزِ هر نقص و معضلی، سوپاپِ اطمینانی برای کاهش فشاری است که از نتایج آن مشکل بر جامعه وارد می‌آید و به همین جهت است که وجود طنز و طنزپرداز از ضروریات یک جامعه‌ی موفق و رو به پیشرفت محسوب می‌شود. عزیز نسین که یکی از آگاه‌ترین و چیره‌دست‌ترین طنزپردازان ترکیه و جهان است، برای اشاره به کم‌وکاست‌های فرهنگی و اجتماعی سرزمینش، از ابزار طنز استفاده می‌کند و بزرگ‌نمایی و گزندگی طنز را همراه واژه‌های خود می‌سازد تا مطالبی را بیان کند که اگر به زبان عادی ابراز شوند، فاقد تأثیر لازم بر مخاطب خواهند بود. کتاب صوتی هیچ کس کار دیگران را قبول ندارد! نیز اثری از این دست است.

روایتی که عزیز نسین در کتاب صوتی هیچ کس کار دیگران را قبول ندارد! ارائه کرده، به یکی از بزرگ‌ترین معضلات فردی و اجتماعی اشاره می‌کند. خودخواهی و خودبرتربینی باعث شده است تا مدیران دانشگاه زحمتی را بر خود هموار نکرده و لزومی برای مرور کارهای فرد قبلی نبینند و دورِ باطل و تسلسلی مضحک و بیهوده را در پیش گیرند که نتیجه‌ای جز درجازدن و جاماندن از جریانِ سیال زندگی برای هیچ کسی در پی ندارد.

کتاب صوتی هیچ کس کار دیگران را قبول ندارد! را انتشارات گیوا با ترجمه‌ی عذرا مهاجر گزی و خوانش حسین نصیری منتشر کرده است.

کتاب صوتی هیچ کس کار دیگران را قبول ندارد مناسب چه کسانی است؟

شنیدنِ کتاب صوتی هیچ کس کار دیگران را قبول ندارد! برای تمام علاقه‌مندان داستان‌های کوتاه خارجی، مخاطبان ادبیات طنز و طرفداران آثار عزیز نسین، جذاب و دلنشین خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی هیچ کس کار دیگران را قبول ندارد!: داستان کوتاه طنز می‌شنویم

آقای رئیس جدید با این وضع مخالف بود و گفت:

- برای یک مدرسه واجب‌تر از هر چیزی کلاس است.

به همین جهت دستور داد زیرزمین‌های ساختمان را تعمیر کرده و رنگ و روغن زدند و ناهارخوری را به طبقه‌ی پایین انتقال دادند و ناهارخوری سابق به کلاس درس تبدیل شد. یک کار مهم دیگر هم انجام داد. تا آن روز میزهای کلاس دو نفری بود و پشت هر میزی دو نفر می‌نشست. آقای رئیس سرش را حرکت داد و گفت:

- وقتی دو نفر پشت یک میز می‌نشینند دائم با هم صحبت می‌کنند و به درس گوش نمی‌دهند.

او دستور داد میزهای یک نفری ساختند ولی هنوز کارها انجام نگرفته و درس شروع نشده بود که آقای رئیس به جای دیگری منتقل و شخص دیگری به ریاست منصوب شد.

رئیس جدید واقعاً مرد خوش‌ذوقی بود. روز اولی که سر کار آمد از دیدن ناهارخوری خیلی تعجب کرد و پرسید:

- این پستوی تاریک و کوچیک چیه؟

- ناهارخوری است.

- اینجا که اشتهای آدم کور می‌شود.

طبق دستور او ناهارخوری دوباره به طبقه‌ی بالا منتقل شد. میزها را هم نپسندید و بدین ترتیب میزهای یک نفره را از کلاس‌ها خارج کرده و میزهای دونفره را سرجایشان گذاشت!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
هیچ کس کار دیگران را قبول ندارد!

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هیچ کس کار دیگران را قبول ندارد!: داستان کوتاه طنز
نویسنده
مترجمعذرا مهاجرگزی
راویحسین نصیری
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هیچ کس کار دیگران را قبول ندارد!

هلن
۱۴۰۳/۱/۸
در هیچ کجای دنیا مدیریت حتی کوچکترین مجموعه‌ها به صورت یک نقشه راه تعریف نشده و هیچ یک از مدیران برای خدمت برنامه مدون ندارند و این مسئله دستاویز خوبی برای نوشتن به نویسنده داده تا در قالب طنز این مسئله را بیان کند
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هیچ کس کار دیگران را قبول ندارد!

برای دریافت کتاب صوتی هیچ کس کار دیگران را قبول ندارد! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.