معرفی و دانلود کتاب صوتی ویچر - کتاب چهارم: دوران حقارت

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ویچر - کتاب چهارم: دوران حقارت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ویچر - کتاب چهارم: دوران حقارت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ویچر - کتاب چهارم: دوران حقارت

در کتاب صوتی ویچر - کتاب چهارم: دوران حقارت از راز سرنوشت سیری پرده برداشته می‌شود. آندژی ساپکوفسکی در این کتاب، از تحقق یک پیش‌‌بینی قدیمی خبر می‌دهد: آتش جنگ نیلفگارد در حال برافروخته شدن است و خطر بزرگی، فرزندخوانده‌ی گرالت را تهدید می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی ویچر - کتاب چهارم: دوران حقارت

دوران حقارت (The Time of Contempt) عنوان چهارمین کتاب از مجموعه‌ی ویچر، نوشته‌ی آندژی ساپکوفسکی (Andrzej Sapkowski) است که در ابتدا با عنوان موعد خشم به انتشار رسیده بود. نخستین نسخه‌های این کتاب در سال 1995 و به زبان لهستانی انتشار یافتند و هفده سال بعد، نسخه‌ی انگلیسی آن به انتشار رسید. دوران حقارت ادامه‌ای بر داستان‌های پیشین این کتاب یعنی آخرین آرزو، خون الف‌ها و شمشیر سرنوشت است و پیش‌درآمدی برای کتابِ پس از آن، غسل تعمید آتش به شمار می‌رود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ویچر - کتاب چهارم: دوران حقارت

اگر از علاقه‌مندان به دنیای کتاب‌های ویچر باشید، حتماً نام سیری را شنیده‌اید: دخترک نوجوانی با موهای کنفی رنگ که در دربار ملکه کلنته رشد کرده و از ویچرهای کائرمورهن آموزش دیده است. قدرت‌های جادویی سیری تحت سرپرستی ینفر پرورش داده شده‌اند و او، از حمایت تامِ گرالت ویچر و دیگران برخوردار است. اما به‌راستی چرا چنین است؟ این دختر و زندگی او چرا باید برای پادشاهان و ملکه‌ها از چنین اهمیتی برخوردار باشد؟ کدام دلیل و هدفی، سیری را مطلوب آن‌ها ساخته است تا این چنین هزاران سوار را به جست‌وجوی او به سراسر قلمروهای دور و نزدیک گسیل بدارند؟

در کتاب صوتی ویچر - کتاب چهارم: دوران حقارت می‌شنویم که بر اساس یک پیش‌بینی باستانی، الفی بر سرنوشت سیری سایه انداخته است. سیری که فرزند خونِ مهتر است، قدرت آن را دارد تا تمام قاره را به نابودی یا آبادانی سوق دهد اما از این توانایی خارق‌العاده و اعجاب‌برانگیزش بی‌خبر است. گرالت که نگهبانِ بی‌گناهان و پشتیبان نیازمندان است، تلاش می‌کند تا فرزندخوانده‌اش را از گرفتار شدن در چنگالِ بی‌رحمِ سرنوشت دور نگه دارد و از این رو، او را به ینفر ساحره می‌سپارد و ینفر، تصمیم می‌گیرد تا به دخترک جادوگری بیاموزد. سیری به مدرسه‌ی جادوگری می‌رود اما مدام در خیالات و اوهام خود غرق است. او هیچ علاقه‌ای به آموختنِ سحر در کنار جادوگران نشان نمی‌دهد و در عوض، سودای تبدیل شدن به مبارزی علیه نیروی شر مانند گرالت - که او را تحسین می‌کند - در سر می‌پروراند. تمام رؤیاهای او هنگامی محقق خواهند شد که سیری بتواند از پسِ مواجهه با مرگی که هر لحظه و در هر کجا تهدیدش می‌کند، برآمده و زنده بماند...

معرفی و دانلود کتاب صوتی ویچر - کتاب چهارم: دوران حقارت

مجموعه کتاب‌های ویچر، آثار داستانی گفت‌وگومحوری هستند که از شخصیت‌پردازی قوی و تصویرسازی‌های قدرتمندی بهره برده‌اند. این مجموعه نیز همانند دیگر آثار فانتزی جهان، از جهانی ساختگی و ویژه‌ی خود برخوردار است. به گمان بسیاری، داستان‌های ویچر، که در سال‌های پس از فروپاشیِ اتحادیه‌ی جماهیر شوروی و حرکت به سمت دموکراتیزه شدنِ لهستان به نگارش درآمده‌اند، از رشد روحیه‌ی نئولیبرالیسم و سیاست‌زدایی در لهستانِ دهه‌ی 1990 میلادی خبر می‌دهند. این روحیه را می‌توان در شخصیت گرالت، که گوشه‌گیری و سکوت را به هر چیزی ترجیح می‌دهد و خود را وارد بازی‌های سیاسی نمی‌کند، به‌روشنی مشاهده کرد.

این کتاب توسط انتشارات کتابسرای تندیس و به ترجمه‌ی امیرحسین خداکرمی منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی آن توسط نشر صوتی آوانامه و به گویندگی آرمان سلطان زاده، سحر بیرانوند، مریم پاک ذات، ماهتینار احمدی و رفیعه پوستی و دیگر گویندگان تهیه شده و در اختیار علاقه‌مندان و مخاطبان قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی حماسه‌ی ویچر

حماسه‌ی ویچر (The Witcher Saga) عنوان مجموعه کتاب‌هایی مشهور از نویسنده‌ی نام‌آشنای لهستانی، آندژی ساپکوفسکی است. این مجموعه از زمره‌ی پرمخاطب‌ترین و محبوب‌ترین آثار فانتزی جهان به شمار می‌رود و با اقتباس از آن، فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی و بازی‌های کامپیوتری متعددی ساخته شده‌اند. ایده‌ی اصلی نوشتن این اثر هنگامی به ذهن آندره ساپکوفسکی رسید که برای شرکت در یک مسابقه‌ی داستان کوتاه، شخصیتی به نام گرالت ریویایی را خلق کرد و پس از آنکه داستانش مورد استقبال مخاطبان و منتقدان قرار گرفت، با الهام گرفتن از اساطیر اسلاویک و پروراندنِ قوه‌ی تخیلش، توانست چنین اثر عظیمی را خلق کند. این مجموعه کتاب‌ها هم‌اکنون از جایگاهی مهم و اثرگذار در میان آثار فانتزی در جهان برخوردار است.

جوایز و افتخارات کتاب ویچر - کتاب چهارم: دوران حقارت

  • برنده‌ی جایزه‌ی یانوش ای. زاجدل (Janusz A. Zajdel Award) در بخش رمان در سال 1995؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی دیوید گمل لجند (David Gemmell Legend Award) برای بهترین رمان فانتزی در سال 2009.

نکوداشت‌های کتاب ویچر - کتاب چهارم: دوران حقارت

  • ویچیر داستانی چنان سرگرم‌کننده و مهیج است که نمی‌توانید آن را زمین بگذارید. (BuzzFeed News)
  • لذت‌بخش، صریح و قدرتمند مملو از تخیلی بی‌حدومرز! این کتاب همه چیزهایی که از یک دنیای فانتزی انتظار دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد. (Hypable)
  • آندره ساپکوفسکی مانند چاینا مینه‌ویل و نیل گایمن، با بهره‌ گرفتن از افسانه‌های قدیمی، داستانی به ابتکار خود و در شکل و شمایلی تازه را به شما ارائه کرده است. این کتاب، برداشتی جدید و متفاوت از ژانر فانتزی است. (Foundation)
  • آندژی ساپکوفسکی با لحنی پرصلابت و واژگانی غنی اثرش را به نگارش درآورده است؛ اثری تا آن اندازه متفاوت و جذاب که نثرش در عمق وجود افراد نفوذ کرده و پس از ترجمه نیز همچنان از استحکام و شیوایی زبان نویسنده، برخوردار است. (SF Book Review)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب ویچر - کتاب چهارم: دوران حقارت

شاید به‌درستی اشاره می‌شود که مجموعه کتاب‌های ویچر، شهرت و محبوبیتِ خود را وامدار آثار سینمایی و تلویزیونی‌ای هستند که با اقتباس از آن‌ها ساخته شده‌اند. اولین اقتباس سینمایی از این کتاب‌ها به سال 2001 و فیلمی به نام ویچر، محصول سینمای لهستان بازمی‌گردد. این فیلم بعدها به منبعی برای ساخت یک سریال تلویزیون با همین نام تبدیل شد که در آن بازیگرانی مانند میخاو ژبروفسکی (Michał Żebrowski) در نقش گرالت، زبیگنیف زاماخوفسکی (Zbigniew Zamachowski) در نقش دندلاین و گراژینا ولشچاک (Grażyna Wolszczak) در نقش ینفر ظاهر شدند.

از جمله‌ی دیگر آثار نمایشی که با اقتباس از حماسه‌ی ویچر تولید شده‌اند می‌توان به سریالی ساخت شبکه‌ی نت‌فلیکس اشاره کرد که در آن، هنری کویل (Henry Cavill) در نقش گرالت، فریا آلن (Freya Allan) در نقش سیری و آنیا چالوترا (Anya Chalotra) در نقش ینفر حضور یافتند. نویسنده از انتخاب بازیگران این شبکه برای ایفا نقش‌های این مجموعه، بسیار رضایت داشت و به‌ویژه از بازی هنری کویل در نقشِ گرالت به تحسین یاد می‌کرد. داستانِ فصل دومِ این سریال، به وقایع و رویدادهای کتاب سوم از حماسه‌ی ویچر اشاره دارد. هم‌اکنون فصل سوم این سریال در دست ساخت است.

آثار ژانر تخیلی و فانتزی، که همانند حماسه‌ی ویچر، از چنین پتانسیل عظیمی برای تبدیل شدن به خرده‌فرهنگ برخوردارند، علاوه بر فیلم و سریال، اغلب تولید اکشن‌فیگرها، کمیک‌بوک‌ها و بازی‌های کامپیوتری متعددی را نیز در پی دارند. بازی‌های کامپیوتری موفقی با الهام‌گرفتن از شخصیت‌های این حماسه طراحی و عرضه شده‌اند که بیش از پیش در شناساندنِ این مجموعه و قهرمانانِ آن به جهان نقش داشته‌اند تا آنجا که هنگامی که رئیس‌جمهور وقت آمریکا، باراک اوباما به لهستان سفر کرد، ریاست‌جمهوری لهستان، دونالد تاسک، یک نسخه از این بازی‌ها را به او هدیه داد تا به‌طور ضمنی این پیام را القا کند که کشورش از قابلیت ادغام با جامعه‌ی جهانی برخوردار است و اکنون دیگر در صعنت سرگرمی، حرف‌هایی برای گفتن دارد.

کتاب صوتی ویچر - کتاب چهارم: دوران حقارت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های تخیلی علاقه‌مند هستید و آثار فانتزی را دنبال می‌کنید، شنیدنِ کتاب صوتی ویچر - کتاب چهارم: دوران حقارت برای شما تجربه‌ی دلچسب و جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی ویچر - کتاب چهارم: دوران حقارت می‌شنویم

در آغاز تنها تپش‌های آشفته بودند، جرقه‌ها، آبشاری از تصاویر، گرداب و مارپیچی پر سروصدا. سیری برجی دید که تا فلک قد کشیده بود و آذرخش بر سقفش می‌رقصید. صدای پرنده‌ای شکاری شنید و ناگاه فهمید که پرنده خودش است. با سرعتی زیاد پرواز می‌کرد و دریایی مواج، زیر بال‌هایش قرار داشت. سپس عروسک پارچه‌ای کوچکی دید و ناگهان خودش، آن عروسک شد؛ عروسکی که در محاصره‌ی تاریکی و آواز جیرجیرک‌ها بود. در همین هنگام، گربه‌ای سیاه و سفید دید و ناگهان خودش، آن گربه شد؛ گربه‌ای در اتاقی تاریک با دیوارهای چوبی که بوی شمع و کتاب‌های قدیمی می‌داد. او صدای کسی را شنید که مدام اسمش را تکرار می‌کرد و او را فرا می‌خواند. سپس قزل‌آلایی نقره‌فام دید که از آبشاری بیرون جهید. بعد صدای برخورد قطراتِ باران با برگ درختان را شنید. سپس صدای جیغ عجیب و کشدار ینفر به گوشش خورد و همین جیغ، او را از خواب پراند و از اعماق فضایی بی‌انتها و آشفته بیرون کشید. وقتی از خواب پرید، بیهوده تلاش کرد رؤیایی که دیده بود را به خاطر بیاورد اما صدای آهسته‌ی عود و نی، جیرینگ‌جرینگِ دایره‌زنگی و صدای آواز و خنده، نظرش را به خودش جلب کردند. یسکیر و گروه آواره‌ای که به‌طور اتفاقی یکدیگر را ملاقات کرده بودند، در اتاق طبقه‌ی پایین مشغول خوشگذرانی بودند. از پنجره، پرتویی از ماه به داخل تابیده بود که فضا را روشن کرده بود و حس رؤیایی به اتاقش در لاکزیا داده بود.

سیری ملافه‌ها را کنار زد. بدنش عرق کرده بود و موهایش به پیشانی‌اش چسبیده بودند. سرِ شب سخت خوابش برده بود چون احساس نفس‌تنگی می‌کرد. حتی با اینکه پنجره باز بود. البته خودش دلیلش را می‌دانست. ینفر قبل از اینکه همراه گرالت برود، اتاق را با جادوی محافظت قرنطینه کرده بود. هرچند که این جادو برا ی جلوگیری از ورود بقیه بود اما سیری شک داشت که احتمالاً این جادو، مانع خروج او هم خواهد شد. بنابراین او زندانی بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
نمونه‌ی سه
نمونه‌ی چهار
نمونه‌ی پنج
نمونه‌ی شش
نمونه‌ی هفت
31 دقیقه
فصل یکم - قسمت اول
65 دقیقه
فصل یکم - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل یکم - قسمت سوم
42 دقیقه
فصل دوم - قسمت اول
48 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
35 دقیقه
فصل دوم - قسمت سوم
22 دقیقه
فصل دوم - قسمت چهارم
48 دقیقه
فصل سوم - قسمت اول
20 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم
38 دقیقه
فصل سوم - قسمت سوم
11 دقیقه
فصل سوم - قسمت چهارم
20 دقیقه
فصل چهارم - قسمت اول
23 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم
25 دقیقه
فصل چهارم - قسمت سوم
30 دقیقه
فصل چهارم - قسمت چهارم
28 دقیقه
فصل چهارم - قسمت پنجم
34 دقیقه
فصل پنجم - قسمت اول
24 دقیقه
فصل پنجم - قسمت دوم
23 دقیقه
فصل پنجم - قسمت سوم
23 دقیقه
فصل پنجم - قسمت چهارم
30 دقیقه
فصل پنجم - قسمت پنجم
30 دقیقه
فصل ششم - قسمت اول
32 دقیقه
فصل ششم - قسمت دوم
26 دقیقه
فصل ششم - قسمت سوم
34 دقیقه
فصل هفتم - قسمت اول
41 دقیقه
فصل هفتم - قسمت دوم
35 دقیقه
فصل هفتم - قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ویچر - کتاب چهارم: دوران حقارت
نویسنده
مترجمامیرحسین خداکرمی
راویآرمان سلطان زاده، سحر بیرانوند، مریم پاک ذات، ماهتینار احمدی، رفیعه پوستی، گروه گویندگان
ناشر چاپیانتشارات کتابسرای تندیس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ویچر - کتاب چهارم: دوران حقارت

مارال علیپور
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
وای باورم نمیشه که اومد. من تازه کتاب ۳ رو تموم کرده بودم و هیچی راجع‌به انتشار بعدی کتاب نداشتم، باورکنین میترسیدم دیگه منتشر نشه، عاشقشم خیلی خوبه. سر همون کتاب دوم خواستم فیلمش رو هم ببینم ولی بعداز دیدن فصل یک دیگه ادامه ندادم، در مقایسه با خود کتاب میتونم بگم افتضاح بود. نویسندگی عالی بود و گویندگی هم به قدری خوبه که تصویر سازی‌های ذهنیتون جذاب تره.
امیرحسین شیبانی
۱۴۰۲/۱۱/۳
من دیگه ناامید شده بودم از انتشار این کتاب وقتی دیدم همون لحظه تهیه کردمش بی نظیر داستان و شخصیت‌ها و از همه مهم تر گویندگان که دیگر واقعا حجت بر ما تموم کردند و مثل همیشه میخواهم از برترین صدای ایران آقای سلطان زاده تشکر کنم ممنونم از شما
Mehdi
۱۴۰۳/۱/۱۰
سلام واقعا رمان عالی هست به همه پیشنهاد می‌کنم لطفا از هنرمند گرامی اقای آرمان سلطان زاده بخواهید جلدهای ۵ به بعد هم زحمت راوی را به دوش بکشن واقعا به همه شخصیتها کالبد واقعی بخشید ممنونیم از شما
سید محمد فلاح
۱۴۰۳/۲/۳
کماندار! نه کُماندار. باعثه تاسفه که هر کسی خودشو گوینده خطاب میکنه.
مهناز عسکری
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
عالی و جذاب ممنون از تیم عالی و خفنتون
سعید روشن
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
بالاخره کتاب چهارم هم اومد
میلاد غفاری
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
راضیم، بی وقفه ادامه بدید
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ویچر - کتاب چهارم: دوران حقارت

برای دریافت کتاب صوتی ویچر - کتاب چهارم: دوران حقارت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.