معرفی و دانلود کتاب صوتی پارک شهر

عکس جلد کتاب صوتی پارک شهر
قیمت:
65000 تومان - 6.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پارک شهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پارک شهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پارک شهر

چه چیزی فردی مظلوم را به قاتلی سنگدل تبدیل می‌کند؟ هانیه سلطان پور در کتاب صوتی پارک شهر داستان مردی به اسم «آیدین» را روایت می‌کند که در پزشکی قانونی کار می‌کند و خشونتی پنهان در درونش در حال شکل‌گیری است و مرگ برای او به چیزی عادی و حتی لذت‌بخش تبدیل شده است.

دربارهٔ کتاب صوتی پارک شهر:

آیدین در کنار پدر و مادر بیمارش زندگی می‌کند و از طریق کار در غسالخانه پزشکی قانونی روزگار می‌گذراند. تا اینکه در یکی از روزها مادرش را از دست می‌دهد...

شروع ماجراهای کتاب پارک شهر از مرگ مادر آیدین است. هانیه سلطان پور در این رمان به توصیف دقیق علایق، روحیات، تشویش‌ها و دغدغه‌‌های درونی یک مرد پرداخته است. او با تشریح کودکی، نوجوانی و بزرگسالی این شخصیت روند تغییرات درونی‌اش را بازگو کرده است. آیدین در آغاز روحیه‌ای لطیف داشت و به چیزهایی مثل هنر، گل و موسیقی عشق می‌ورزید.

او رؤیاهای زیادی در سر داشت، اما سرنوشت نقشهٔ دیگری برایش در نظر گرفته بود. نویسنده به‌خوبی توانسته اتفاقات ناخواسته‌ای را که سرنوشت این مرد را به‌کلی متحول کرد به تصویر بکشد. آیدین در آغاز پسری مهربان بود ولی حالا خشم در وجودش شعله افکنده و او را در تاریکی مطلق رها کرده است.

کتاب صوتی پارک شهر درواقع روایتگر مسیر اشتباهی است که آیدین آن را انتخاب کرده و کسی در این بیراهه به او کمکی نمی‌کند. فضاسازی‌های تاریکی که سلطان پور در این داستان پیش گرفته، مخاطب را تا پایان آن مجذوب خود می‌کند. تناقضی که مرگ در وجود آیدین سایه افکنده، همچون شکنجه‌گری در حال آزار دادن اوست؛ آیدین مرگ را چیزی عادی می‌پندارد، اما چیزی عادی که نمی‌تواند با آن کنار بیاید...

کتاب صوتی پارک شهر مناسب چه کسانی است؟

اگر به شنیدن رمان‌های ایرانی علاقه‌مند هستید، کتاب صوتی پارک شهر برای شماست.

در بخشی از کتاب صوتی پارک شهر می‌شنویم:

هوا سرد و خشک بود. یک سیگار آتش زدم و نشستم روی نیمکت آهنی جلوِ درِ غسالخانه. مرد قدکوتاهی که طرف دیگر نیمکت نشسته بود، با نوک کفشش خاک را می‌کَند و گریه می‌کرد. پاکت سیگار را از جیبم درآوردم و گرفتم جلوش. «می‌کشی؟»

در همان حالِ گریه گفت «اهلش نیستم.»

پاکت را گذاشتم جیبم. «پس این‌طوری نکن.»

جوری که انگار داشت با خودش حرف می‌زد گفت «آخه مادرم بود.» بعد یک نفس بلند کشید، با پَر دماغش ور رفت و گفت «باهاش قهر بودم.»

سرم را گرفتم رو به آسمان، دود سیگار را بیرون دادم و گفتم «نه، منظورم اینه که نیمکت لَقه، هی تکون می‌خوره.»

پسربچه‌ای مقابل نیمکت نشسته بود زمین و داشت با مورچه‌ها بازی می‌کرد. مرد پاهاش را قلاب کرد دور هم و تو هوا تکان‌تکان داد. دستم را انداختم پشت گردن نیمکت. کلاغی نشسته بود روی تابلوِ «به طرف غسال‌خانه». ساکت. یک نفس دیگر از سیگار گرفتم و منتظر شدم تا جنازه‌ی مادر را تحویل بدهند. پسربچه شروع کرد به له کردن مورچه‌هایی که از درز میان جدول و آسفالت بیرون می‌آمدند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
22 دقیقه
بخش یک
24 دقیقه
بخش دو
17 دقیقه
بخش سه
11 دقیقه
بخش چهار
9 دقیقه
بخش پنج
15 دقیقه
بخش شش
28 دقیقه
بخش هفت
17 دقیقه
بخش هشت
17 دقیقه
بخش نه
30 دقیقه
بخش ده
15 دقیقه
بخش یازده
28 دقیقه
بخش دوازده
24 دقیقه
بخش سیزده
24 دقیقه
بخش چهارده
18 دقیقه
بخش پانزده
16 دقیقه
بخش شانزده
27 دقیقه
بخش هفده
18 دقیقه
بخش هجده
24 دقیقه
بخش نوزده
26 دقیقه
بخش بیست
18 دقیقه
بخش بیست و یک
22 دقیقه
بخش بیست و دو
19 دقیقه
بخش بیست و سه
18 دقیقه
بخش بیست و چهار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پارک شهر
نویسنده
راویاشکان عقیلی پور
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
65000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پارک شهر

آهو رها
۱۴۰۱/۶/۴
نبوغ عجیبی در توصیف جزئیات! توصیفاتی که شبیهش رو جایی نشنیده ایم! و‌البته از نظر من دنیای مردانه را زیادی بدوی و بدون عمق و خشن معرفی میکند و با وجود پرداخت جذاب نویسنده به جزییات، در روایت قتلها که‌ مهمترین عنصر انعکاس شخصیت ویران شده‌ی روایتگر داستان هست، سرسرانه عمل کرده و در نتیجه خواننده درک عمیقی از قتلها پیدا نمیکند!.. در مجموع نفس گیر و جذاب!
Amir Nayerzadeh
۱۴۰۱/۳/۲۹
موضوع جذاب است رمان به صورتی نوشته شده که یک فصل در میان از زمان گذشته و حال سخن می‌گوید طوری که دو داستان هم زمان با هم در دو زمان شخصیت اصلی رو توصیف میکند و ایده خووب و‌جذابی بود
اما اضافه گویی رمان زیاد بود و بعضاً آریه تشبیه‌ زیاد به کار رفته بود کلافم کرده بود.
در آخر هم لحن راوی عالی بود
یعقوب صمصامی
۱۴۰۲/۱۰/۷
توصیفات فوق العاده... روایت گر دنیایی خشن و بدون مهر و محبت... پرش زمانی و جریان ذهن نقش اول هم عالی بود... اصلا باور نکردم به قلم یک بانو باشه این سطح از خشن و بی روح بودن شخصیت‌ها... عالی بود... کتابی که باید بیشتر دیده میشد
امیرعلی
۱۴۰۲/۸/۵
با سلام خیلی کتاب خوبی بود من که راضی بودم ازش و یک داستان فوق عجیب و راز آلودی داشت که من دوست داشتم حتما گوش بدید و این کتاب رو کامل تموم بکنید
علی خسروشاهی
۱۴۰۱/۱۱/۶
آثار فشار نادرست خانواده بر تک فرزند در دوره نوجوانی، بعدها از او نه یک هنرمند، بلکه یک هیولای روان پریش می‌سازد. گوش کردن به این رمان را توصیه می‌کنم.
ملیحه چکامه
۱۴۰۱/۸/۱۸
قشنگ بود، فقط نویسنده توی داستان زیادی همه مردم و بی فرهنگ به تصویر کشیده، در داستان همه با هم سر جنگ دارن، همه بی اعصاب و بی ادب 😑
shahram shirazian
۱۴۰۱/۱/۲۵
ایده و نگارش آنرا دوست داشتم و برایم جالب بود که نویسنده خانم کتاب، در نگارش شخصیت اصلی داستان که مرد خاصی است، موفق بوده است.
نانا خمیسی
۱۴۰۲/۷/۱۰
من نتونستم تمومش کنم تا فصل ٨ گوش دادم و بیخیال شدم، بی سروته بود از نظر من
سپیده علیپور
۱۴۰۱/۸/۲۱
حس خفگی به آدم میده کتابش
الهه قنبری
۱۴۰۱/۳/۳
داستان جالبی بود اما انتهای داستان نفهمیدم چی شد
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پارک شهر

برای دریافت کتاب صوتی پارک شهر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.