معرفی و دانلود کتاب صوتی تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن

عکس جلد کتاب صوتی تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن
قیمت:
72000 تومان - 7.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن

کتاب صوتی تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن نوشته‌ی عبدالحسین زرین کوب، دربردارنده‌ی مطالبی شگفت‌انگیز و جذاب درباره‌ی تصوف و عرفان در تاریخ ایران از آغاز تا دهه‌ی 40 است که شما پس از شنیدن آن به راحتی می‌توانید به کشف و شهود در تاریخ سرزمین خود بپردازید.

درباره‌ی کتاب صوتی تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن:

در تاریخ پر فراز و نشیب سرزمین بااصالت و پرافتخار ایران، فرقه‌های بسیاری آمدند و ظهور، رشد و افول کردند. تصوف را می‌توان سرآمد تمام آن‌ها به حساب آورد. تصوف را که با عناوینی مانند صوفی‌گری، درویشی یا عرفان هم می‌شناسند، شیوه‌های مبتنی بر آداب سلوک، براساس تزکیه نفس، دوری جستن از دنیا برای دستیابی به حق و رسیدن نفس به کمال است.

کتاب صوتی تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن، مجموعه‌ای از سخنرانی‌های عبدالحسین زرین‌کوب در مورد تصوف و عرفان ایرانی است و مروری عالمانه و ارزشمند بر تاریخ عرفان و سلوک ایرانی از شروع تا دهه‌ی چهل شمسی است. در این کتاب از طرفی هر آنچه که در تاریخ سلوک ایران مهم و باارزش است گنجانده شده و از طرف دیگر در ارائه و توضیح این موضوعات به حداقل ممکن بسنده شده است.

عبدالحسین زرین کوب بنا به دعوت "انجمن مطالعات ایرانی" آمریکا، رشته سخنرانی‌های خود، از تابستان تا پاییز سال 1349 را به زبان انگلیسی در زمینه‌ی تصوف و عرفان ایرانی در دو دانشگاه پرینستن و کالیفرنیا به نگارش درآورد که پس از مدتی این انجمن، شماره‌های 3 و 4 از جلد دهم فصلنامه را منتشر کرد. در حقیقت، این کتاب برگردان فارسی آن شماره‌ها است.

گفتارهای استاد زرین‌کوب در این مجموعه دربردارنده‌ی مروری متفکرانه و با دقت بر تاریخ تصوف ایرانی از آغاز تا دهه 40 است که شما را با خاستگاه‌های قبل و بعد از اسلام ایران آشنا می‌کند. او در این کتاب تغییر ساختاری و محتوایی سلوک و عرفان را در طی سال‌ها و قرن‌ها بررسی می‌کند و انسان‌های برجسته و نقطه‌های عطف تصوف در ایران را معرفی می‌کند.

عبدالحسین زرین کوب را بیشتر بشناسیم:

عبدالحسین زرین‌کوب نویسنده، مترجم و تاریخ‌نگار در سال 1301 در بروجرد چشم به جهان گشود. او در حوزه‌های مختلفی هم‌چون تاریخ، الهیات، حقوق، ادبیات عرب و ادبیات فارسی، از خود کتاب‌های درخشانی به یادگار گذاشته که تعدادی از آن‌ها به عنوان منابع درسی و پژوهشی استفاده شدند. زرین‌کوب برای دوستداران ادب و فرهنگ چهره‌ای آشنا و برجسته است. او چندین دهه در دانشگاه‌های معتبر ایران و جهان هم‌چون دانشگاه تهران، آکسفورد، سوربن و ... به تدریس پرداخته است. او علاوه بر کتاب‌های برجسته، مقاله‌های ارزشمند بسیاری نیز نوشته است. این نویسنده‌‌ی بزرگوار در سال 1378 در تهران درگذشت.

کتاب‌های او در زمینه‌های ادبیات عبارت‌اند از: «فلسفه‌ی شعر»، «با کاروان حله»، «پله پله تا ملاقات خدا»، «شعر بی‌دروغ شعر بی‌نقاب»، «از کوچه رندان»، «بحر در کوزه»، «نقد ادبی» و ... .

از آثار او در زمینه‌ی تاریخ می‌توان به «تاریخ ایران بعد از اسلام»، «روزگاران»، «تاریخ مردم ایران»، «بامداد اسلام»، «کارنامه‌ی اسلام» و... اشاره کرد.

همچنین زرین‌کوب آثار ارزشمندی در زمینه‌های تحقیق، پژوهش، بررسی و ترجمه دارد که می‌توان کتاب‌های «ارزش میراث صوفیه»، «فرار از مدرسه»، «جست‌وجو در تصوف در قلمرو وجدان»، «شعله‌ی طور»، «بنیاد شعر فارسی»، «ادبیات فرانسه در قرون وسطی»، «ادبیات فرانسه در دوره‌ی رنسانس» و ... را نام برد.

در قسمتی از کتاب صوتی تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن می‌شنویم:

دانش صوفیانه برخاسته از دل است، که کل روانشناسی صوفیه بر آن مبتنی است. منظور آنان از دل تقریبا کل حیاط درونی انسان، از جمله علم و عمل است. خاور نزدیک قبل از اسلام مفهوم مشابهی داشتند. بنابراین، نه تنها در مزامیر کتاب عهد عتیق، بلکه در عهد جدید، قلب بر انسان باطنی دلالت دارد. این نام تقریبا در سراسر همه‌ی نوشته‌های مقدس به یک معنا به کار می‌رود. حتی «قلب خداوند» در معنای مرکز نقشه‌ها و اراده‌ی الهی به کار رفته است. صوفیان دل را، هم عقل هم نیروی دانستن متکلمان تصور می‌کردند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
7 دقیقه
مقدمه
33 دقیقه
فصل اول
32 دقیقه
فصل دوم
28 دقیقه
فصل سوم
31 دقیقه
فصل چهارم
29 دقیقه
فصل پنجم
26 دقیقه
فصل ششم
31 دقیقه
فصل هفتم
28 دقیقه
فصل هشتم
6 دقیقه
فصل نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن
نویسنده
مترجممجدالدین کیوانی
راویاکرم پریمون
ناشر چاپیانتشارات سخن
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه صوتی
72000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن

Siavash Ghezelbash
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
ای کاش این سرزمین برای عصر حاضر چند شادروان زرین کوب میداشت اگر شما هم مثل من دوست دارید در هر موضوعی سرک بکشید حتما این کتاب را بخوانید یا گوش کنید گذشته از اطلاعات خوبی که میدهد به ریشه یابی برخی کلمات که این روز‌ها دستخوش فریبکاری و ریا کاری و سود جویی شده است میشویم بخش چهارم و هقتم و هشتم را چند بار گوش کردم صدای خانم پریمون بی نظیر است
حامد نعمتی
۱۴۰۱/۸/۱۵
دکتر زرین کوب فوق العاده هستند
من بخاطر رشته‌ی تحصیلی م درگیر کتاب‌های تاریخی ایشان هستم و بسیار لذت میبرم اما این کتاب با تاریخ کمی متفاوت بود و رشته‌ی تخصصی من نیز نبود برای کسانی که تخصصی در زمینه‌ی عرفان و تصوف مطالعه دارند کتاب اررشمندی ست
حمید حمیدی
۱۳۹۹/۴/۱۰
کتاب ارزش میراث صوفیه از استاد زرین کوب اطلاعات کاملی از تصوف و تاریخ آن بدست میدهد، ولی این کتاب هم اطلاعاتی اجمالی بما میدهد.
ضمنا من متوجه عنوان مترجم روی جلد نمیشم
علی
۱۴۰۲/۸/۲۲
کتاب برای شناخت تصوف و عقایدش مناسبه ولی بهتر بود بصورت خط تاریخی تغییر عقاید به همراه افراد سرشناس هردوره بیان میشد. کمی اطلاعات نامرتب داده شده بود.
شاهین طوسی
۱۴۰۱/۵/۲۴
برای فردی همانند من که دنبال طلاعات اجمالی در عین حال نیمه تخصصی در این زمینه هست عالی بود 👍
امیر رحیمی
۱۴۰۱/۹/۲۶
از کتاب‌های دوست داشتنی منه کلا قلم زرین کوب دوست داشتنی است
سیداباذر‌‌حسینی
۱۴۰۱/۸/۱۳
اطلاعات خوبی بهم داد در زمینه تصوف که مورد علاقه من هست
عزت الله جانجانه
۱۳۹۹/۱۲/۳۰
عالی بود صدای گوینده هم بسیار عالی و دلنشین کتابهای عرفانی بیشتر باشد
علی لوافیان
۱۴۰۱/۵/۱۳
بینهایت مفید بنظرم هر فرد شیعه باید این کتاب رو مطالعه کنه
saman aliyari
۱۴۰۱/۲/۱۵
صدای گوینده خوب بود موضوع هم جذاب بود برام
نریمان نوروزی
۱۴۰۰/۷/۲۵
سلام ازتمام دست دراندکاران این برنامه سپاسگذارم
حسین زندی
۱۴۰۰/۳/۷
مختصر گزیده و تاثیرگذار
زهرا بابایی
۱۴۰۰/۱/۹
اطلاعات عمومی رو بشدت ارتقاء میبخشه
رسول عصارزاده
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
مرحوم زرین کوب منصف صادق و محقق
سلمان بهمن دار
۱۴۰۰/۶/۲۳
خوب بود و نکات خوبی داشت...
مشاهده همه نظرات 19

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن

برای دریافت کتاب صوتی تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.