معرفی و دانلود کتاب صوتی پر

عکس جلد کتاب صوتی پر
قیمت:
۸۴۰۰۰ ۵۸,۸۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پر

کتاب صوتی پر، اثری کلاسیک از نویسنده‌ی نام‌آشنای انگلیسی، شارلوت مری ماتیسن است. ماتیسن در این کتاب راوی عشقی نامتعارف و پر سوز و گداز اما لطیف، رها و سبک، همانند پر، میان مردی متأهل و بیوه‌ای جوان است؛ عشقی که فراز و فرود بسیار و فرجامی غیرمنتظره برای آن‌ها در پی دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی پر

ماجرای داستان پر از هنگامی آغاز می‌شود که راجر دالتون به دیدنِ دوست قدیمی خود، ویوین می‌رود و از او می‌خواهد تا دست‌نوشته‌هایش را که شرح رویدادها و سختی‌های زندگی اوست، به چاپ برساند. او پس از سال‌ها، به‌تازگی از زندان آزاد شده و اعتبار و آبرویش را از دست رفته می‌بیند و به همین خاطر، امید چندانی به چاپ ماجرایش ندارد؛ اما با کمال تعجب، ویوین می‌پذیرد که نوشته‌های دالتون را منتشر کند. شارلوت مری ماتیسن (Charlotte Mary Matheson) مخاطب کتاب صوتی پر (The Feather) را با ویوین همراه می‌کند تا از نگاه او، صفحه‌به‌صفحه دست‌نوشته‌های دالتون را بخواند و از آنچه بر سرش رفته، آگاه شود.

راجر دالتون مردی میانسال و متأهل است و همراه همسر و فرزندش در ظاهر، زندگی آرام و بی‌دغدغه‌ای را می‌گذراند. او کارمند بیمه است و با اینکه زندگی پر فراز و نشیبی را از سر گذرانده اما اکنون در این سن و سال، تنها دلگرمیِ زندگی‌اش، کشیدن سیگار، لم‌دادن کنار آتش شومینه و آب دادن به گلدان‌هایش است. همه‌چیز از روزی آغاز می‌شود که دالتون پیگیری پرونده‌ی قتلِ شوهرِ زنی به نام مادام کوترل را به عهده می‌گیرد. مادام کوترل، بیوه‌ای جوان و زیباست و از همان ابتدا، میان او و دالتون، عشقی پر حرارت شکل می‌گیرد؛ عشقی که عواقبی پیش‌بینی‌نشده و جبران‌ناپذیر را برای آن‌ها در پی دارد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی پر

ماجرای کتاب صوتی پر را می‌توان روایت عشقی نامتعارف دانست. دالتون گرفتار عشق زنی شده که هم‌سن‌وسال دخترش است و سوادی آوازخواندن در سر دارد. دالتون برای رساندنِ معشوق به آرزویش، دردسرهای بسیاری را تحمل می‌کند و تحت تأثیر این عشق، به کارهایی روی می‌آورد که موجبِ حیرتِ دیگران و حتی خودش می‌شود. شارلوت مری ماتیسن، مدام در حال آزمودن شخصیت‌های داستان خود است و بارها و بارها، آن‌ها را در موقعیت‌های دشوار قرار می‌دهد و از آن‌ها می‌خواهد میان عشق و عرف، یکی را انتخاب کنند و در تمامی آن شرایط دشوار، مخاطب را در جایگاه ناظری قضاوت‌گر قرار می‌دهد و او را در رنج‌ها، یأس‌ها، سرخوردگی‌ها، امیدها و عاشقانه‌های دالتون شریک می‌سازد. او مخاطب را به‌سوی این پرسش از خود سوق می‌دهد که معنای زندگی چیست؟ عشق در زندگی چه معنا و اثری دارد و تا کجا حاضر است برای آن، به فداکاری و ازخودگذشتگی دست بزند؟

زبان شارلوت مری ماتیسن در کتاب صوتی پر، گرم، دلنشین و گاه شاعرانه است و توصیفاتِ او از شخصیت‌ها، رویدادها و مکان‌ها، روان، واقع‌گرایانه و شنیدنی‌ست. او در خلال روایتش، به رویدادهای مهم، ذهنیت و روحیه‌ی مردم و عرف و عاداتِ حاکم بر جامعه‌ی انگلستانِ آن زمان اشاراتی دارد. هنگامی که ماتیسن نگارش کتاب پر را در سال 1929 آغاز کرد، جنبش‌های متعددی در دفاع از حقوقِ زنان در سراسر جهان در حال شکل‌گیری بود. ماتیسن با تأثیرپذیرفتن از این جنبش‌ها، ارجاعات مختلفی را در متن کتابِ خود به معضلات زنان در آن عصر اختصاص داده است. اما با وجود آن ارجاعات و اشارات متعدد، کتاب او در ابتدا مورد توجه منتقدان قرار نگرفت و سال‌ها بعد بود که این کتاب، به اثری پرمخاطب و پرفروش، به‌ویژه در ایران تبدیل شد. ماتیسن این کتاب را زمانی به رشته‌ی تحریر درآورده است که در جامعه‌ی هنوز سنت‌زده‌ی آن دوران، همان روایتِ قدیمی و خوانش منسوخ از مرد، به‌عنوان قدرت مطلق و مسلط، و زن، تحتِ عنوان جنس دوم، همچنان رواج داشت. ماتیسن تلاش می‌کند در خوانشی متفاوت، نگاهی اخلاقی به انسان داشته باشد و او را از طریق ارتباطش با دیگران بازتعریف کند. در کتاب صوتی پر نیز، رابطه‌ای که با خواهش‌های نفسانی آغاز می‌شود، به نوعی ارتباط اخلاقی گره می‌خورد که زن در آن، استقلال، هویت و شخصیت خود را که تحت سلطه‌ی دیگران بوده، از نو کشف می‌کند.

کتاب پر را انتشارات جامی با ترجمه‌ی میمنت دانا به چاپ رسانده است. نسخه‌ی گویای آن را به همت نشر صوتی آوانامه و با خوانش مهدی صفری، آرمان سلطان‌زاده و آنالی طاهریان و مریم پاک ذات می‌شنوید.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب پر

در سال 1929 فیلمی سینمایی، محصول کشور انگلستان، با اقتباس از کتاب پر و به همین نام ساخته شده است. این فیلم در ابتدا به‌صورت صامت فیلم‌برداری شد و پس از فیلم‌برداری بود که جلوه‌های صوتی و موسیقی به آن اضافه شدند. در آن زمان، اندک‌اندک فیلم‌های ناطق هم روی پرده‌ی سینماها اکران می‌شدند و تازگی و جذابیت زیادی را در میان مخاطبان به دست آورده بودند. در قیاس با آن آثار، فیلم صامت پر نتوانست به موفقیت چندانی دست پیدا کند. کارگردانی این فیلم را لسلی هیسکات بر عهده داشت و جیمسون توماس و ویرا فلوری در آن به ایفای نقش پرداخته بودند.

کتاب صوتی پر برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی پر را به تمامی علاقه‌مندانِ رمان‌های عاشقانه و طرفداران آثار کلاسیک پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی پر می‌شنویم

او چنین نوشته بود: یکی از شب‌های سرد و سخت بود، باد می‌وزید و باران به‌شدت می‌بارید و من به‌سختی در آن کوچه تنگ بین عمارات بلند راه پیدا و طی می‌کردم. چراغ‌های کم‌نور در آن کوچه غم‌افزا سوسو می‌زد و روی زمین‌های پر گل‌ولای سایه‌ای دراز می‌انداخت. برای یک موضوع عادی در یک همچو شبی عقب یک کار اداری می‌رفتم، شخصی که زندگی او مبلغ زیادی بیمه شده بود، مرده بود و از آنجا که حوادث قدری مظنون به نظر می‌رسید، مرا برای بازپرسی و تحقیق فرستاده بودند. از طرف پلیس هم تحقیقات به عمل آمده بود ولی دکتر اجازه‌ی دفن نمی‌داد و می‌گفت که مرگ او مشکوک به‌نظر می‌رسد و اینک من برای تحقیق قضایا از طرف شرکت بیمه مأموریت داشتم.

از زیبایی بعضی عمارات مخصوصاً معماری آن‌ها معلوم بود که اینجا یک‌وقت از محله‌های شیک و آباد شهر بوده است. منزل شماره‌ی 19 که مقصود من بود در کنارِ یک کافه بسیار کثیف و پست و یک دکان ماهی سرخ‌کنی واقع شده بود. اتفاقاً این یکی از عمارات زیبا بود که با پنجره‌های بلند و منبت‌کاری در این وسط با ابهت و وقار تمام قد برافراشته بود. بعد از ساعت شش من به آنجا رسیدم. از پله‌ها بالا رفتم و شماره‌ی 19 را پیدا کردم. معماری راه‌پله بسیار زیبا و ظریف بود و من فکر می‌کردم که حتماً خانم‌های قرن هیجده با آن لباس‌های بلند خیلی از این پله‌ها، بالا و پایین رفته‌اند.

آهسته انگشت به در زدم، نمی‌دانم چرا اشباح خیالی به‌نظرم می‌آمد که در راهروها در آمد و رفت بودند، و در همین موقع بود که من صدای او را شنیدم. اگر من صدای آواز او را در آن روز سرد و بارانی در ساعت شش و ده دقیقه بعدازظهر نشنیده بودم، هرگز مرتکب جنایتی نمی‌شدم و به زندان نمی‌رفتم، و در نتیجه یک نفر منفور و مطرود جامعه نبودم و شاید اگر ساختمان‌ها آن‌قدر شاعرانه و خیال انگیز نبودند و تولید احساسات و تصورات نمی‌کردند، صدای او آن‌قدر دلنواز و گرم به گوشم نمی‌رسید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
نمونه‌ی سه
نمونه‌ی چهار
28 دقیقه
قسمت اول
29 دقیقه
قسمت دوم
28 دقیقه
قسمت سوم
24 دقیقه
قسمت چهارم
21 دقیقه
قسمت پنجم
26 دقیقه
قسمت ششم
33 دقیقه
قسمت هفتم
21 دقیقه
قسمت هشتم
21 دقیقه
قسمت نهم
21 دقیقه
قسمت دهم
24 دقیقه
قسمت یازدهم
31 دقیقه
قسمت دوازدهم
32 دقیقه
قسمت سیزدهم
9 دقیقه
قسمت چهاردهم
18 دقیقه
قسمت پانزدهم
17 دقیقه
قسمت شانزدهم
16 دقیقه
قسمت هفدهم
17 دقیقه
قسمت هجدهم
24 دقیقه
قسمت نوزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پر
نویسنده
مترجممیمنت دانا
راویمهدی صفری، آرمان سلطان زاده، آنالی طاهریان، مریم پاک ذات
ناشر چاپیانتشارات جامی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۸۴۰۰۰ ۵۸,۸۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پر

پریسا روح الهي
۱۴۰۳/۱/۲۷
صدای راویان زیبا بود و اجرای هنرمندانه ای داشتند و شاید این تنها نقطه مثبت این کتاب بود. البته اینکه دیالوگ ها به صورت کتابی بیان میشد اوایل داستان کمی اذیت کننده بود اما اجرای زیبایی که داشتند آن را جبران میکرد. اما داستان، به نظر من جذابیت کافی را نداشت و خیلی از واقعیت دور بود. ضمن اینکه شخصیت و اصلی داستان که نویسنده سعی کرده بود او را شخصی فداکار خوب نشان دهد به راحتی به همسر خود خیانت کرده بود و مهم تر آن که به راحتی فرزند خود را ترک کرده بود و هیچ کجای داستان دغدغه ی فرزندش را نداشت و به او فکر نمیکرد. و رفتارهایی که داشت بیشتر شبیه یک جوان هجده ساله بود تا یک مرد چهل ساله. شخصیت پردازی داستان هم ضعیف بود.
سارا گرمنجانی
۱۴۰۲/۱۱/۶
واقعا کتاب قشنگی بود و گروه گوینده‌ها این کتاب رو قشنگ تر کرده بودن. ولی اخرش غمگین بود. نمیدونم از روی زندگی واقعی نوشته شده یا نه ولی خیلی با کارکتر‌ها همزاد پنداری کردم.
واراگ سینانیان
۱۴۰۳/۱/۹
یکی از معدود کتاب‌هایی که واقعا لذت بردم، این کتاب بود.
صدای راویان بی نظیر و داستان کامل و کم نقص بود. حتما پیشنهاد میکنم این کتاب رو تهیه کرده و گوش کنید
Mahdy_zraat
۱۴۰۳/۱/۶
سلام کتاب پر خیلی زیبا و دلنشین بود اجرا راویان رمان هنرمندانه بود خصوصا صدای ماویس شنیدن کتاب خالی از لطف نیست ممنون از کتابراه
پریسا کاشی
۱۴۰۳/۱/۱۶
داستانی پرکشش، اجراهای گویندگان بی نظیر و عالی، عاشقانه‌ای جذاب و پایانی غم انگیز.
رعنا ابوالقاسم
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
یک عاشقانه ساده کلاسیک سپاس از اجرای زیبای گویندگان هنرمند. ارزشمند بود
Mahsa Bashiri
۱۴۰۲/۱۲/۶
رمانی جذاب و حرص در بیار عشقی نامتعارف با پایانی غم انگیز
ساناز اصغرزاده
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
کتاب روایت عشقی سوزان و زیباست. قطعا توصیه میکنم
bahar niazi
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
عاشقانه‌ای بسیار زیبا و دلنشین
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پر

برای دریافت کتاب صوتی پر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.