معرفی و دانلود کتاب صوتی پرندگان زرد

عکس جلد کتاب صوتی پرندگان زرد
قیمت:
۶۶۰۰۰ 46200 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پرندگان زرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پرندگان زرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پرندگان زرد

کتاب صوتی پرندگان زرد رمانی با محوریت جنگ عراق است. کوین پاورز در این شاهکار تکان‌دهنده، با الهام از خاطرات خود از حضور در ارتش آمریکا، داستانی درباره‌ی دو سرباز جوان نوشته که در میانه‌ی خون و غوغا، برای زنده ماندن می‌کوشند. گفتنی‌ست که اثر حاضر افتخارات گوناگونی از قبیل جایزه‌ی پن همینگوی را برای خالق خود به ارمغان آورده، و از سوی نیویورک تایمز یکی از برترین آثار داستانی سال 2012 لقب گرفته است.

درباره کتاب صوتی پرندگان زرد:

کوین پاورز (Kevin Powers) هفده سال بیشتر نداشت که به عضویت ارتش آمریکا درآمد. از بخت بد او، چند سال بعد نبردی مهم در عراق درگرفت و او به عنوان تیربارچی عازم این کشور شد. او یک سال در عراق خدمت کرد و نسبتاً زود به میهن بازگشت. با این حال، وقایعی که در همین مدت در میدان‌های نبرد به چشم دید، کافی بود که وی را برای همیشه به انسانی دیگر بدل کند.

پرندگان زرد (The Yellow Birds) عنوان رمانی‌ست که پاورز چند سال پس از بازگشت از عراق به رشته‌ی تحریر درآورد: اثری بزرگ، ماندگار و در نوع خود بی‌همتا، که پس از انتشار، در کنار شاهکارهایی چون «نشان سرخ دلیری» و «در جبهه‌ی غرب خبری نیست»، یکی از کلاسیک‌های ادبیات جنگ لقب گرفت.

کتاب، پیرنگ به ظاهر ساده‌‌ای دارد: دو سرباز آمریکایی به نام‌های جان بارتل و دنیل مورفی (اولی بیست و یک ساله و دیگری هجده ساله) مشغول خدمت در جوخه‌‌ی نظامیِ واقع در استان الطفار عراقند. در این بین، چنانچه معمولاً در طول جنگ می‌بینیم، اتفاقاتی هولناک به وقوع می‌پیوندد و وفاداری و انسانیت این دو شخصیت مرکزی رمان، بارها و بارها به بوته‌ی آزمون گذاشته می‌شود.

آنچه این رمان را بدل به اثری کلاسیک نموده، فقط برخاسته از داستان جذاب آن و وقایعی که روایت می‌شود نیست، بلکه مهم‌تر از آن، حاصل صداقت و صراحتِ نویسنده در بیان واقعیات عمدتاً تلخی‌ست که خود، شخصاً به چشم دیده است؛ پس این است راز حقیقی عظمت این کتاب. اگرچه باید اذعان داشت که کتاب پرندگان زرد از منظر ادبی نیز اثری درخور و کم‌نقص به شمار می‌رود.

اقتباس از کتاب صوتی پرندگان زرد:

کارگردانی به نام الکساندر مورس در سال 2017، با الهام از رمان درخشان کوین پاورز، فیلمی جنگی با همان عنوان ساخت و به روی پرده برد. گفتنی است که این فیلم سینمایی جذاب و پرحادثه، به زبان فارسی نیز دوبله شده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی پرندگان زرد:

- نامزد جایزه‌ی New York Public Library Young Lions
- نامزده جایزه‌ی The Center for Fiction
- نامزده جایزه‌ی Dayton Literary Peace
- برنده‌ی جایزه‌ی Anisfield-Wolf
- برنده‌ی جایزه‌ی Sue Kaufman
- فینالیست جایزه بین‌المللی کتاب
- برنده‌ی جایزه‌ی پن همینگوی
- برنده جایزه‌ی گاردین
و ...

نکوداشت‌های کتاب صوتی پرندگان زرد:

- رمانی درباره‌ی شاعرانگی‌های جنگ. (Kirkus Reviews)
- نخستین رمان بزرگ درباره‌ی جنگ عراق. (Darren Reidy)
- پرندگان زرد همان کتابی‌ست که مدت‌ها منتظرش بودم. (Alice Sebold)
- سبک نگارشی که این کتاب دارد، به راستی فراموش‌نشدنی‌ست. (Publishers Weekly)

کتاب صوتی پرندگان زرد مناسب چه کسانی است؟

گوش سپردن به رمان صوتی پرندگان زرد را به دو گروه از مخاطبین توصیه می‌کنیم: علاقه‌مندان به داستان‌های تاریخی، دوست‌داران رمان‌هایی با موضوع جنگ.

با کوین پاورز بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده‌ی مطرح آمریکایی در ریچموندِ ویرجینیا به دنیا آمده است. هفده ساله بوده که عضو ارتش آمریکا گشته، و در سال ۲۰۰۴ برای حضور در میدان جنگ به کشور عراق اعزام شده است. پاورز به مدت یک سال در عراق جنگید و وقایع تلخی را به چشم دید. این وقایع بعدها منبع الهام او در نوشتن رمان مشهورش، پرندگان زرد شدند.

کوین پاورز پس از اتمام خدمت در ارتش، در دانشگاه ویرجینیا ثبت نام کرد و در سال 2008، در رشته‌ی زبان انگلیسی مدرک کارشناسی گرفت. سپس به دانشگاه تگزاس در آستین رفت و در رشته هنرهای زیبا، در مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شد.

در بخشی از کتاب صوتی پرندگان زرد می‌شنویم:

بزرگ‌ترین خطای ما این بود که خیال می‌کردیم افکارمان مهم است. اما حالا، اینکه ما به هر مرگی به چشم بقای زندگی خود نگاه می‌کردیم، پوچ و بی‌معنی به نظر می‌رسد. اینکه فکر می‌کردیم هر یک از آن مرگ‌ها به زمانی خاص تعلق دارد و بنابراین، شامل حال ما نمی‌شود. ما نمی‌دانستیم آن فهرست نامحدود بوده. به چیزی بیشتر از عدد هزار فکر نمی‌کردیم. هیچ‌وقت تصور هم نمی‌کردیم ما هم در زمره‌ی مردگان متحرک باشیم. من فکر می‌کردم زندگی در بحبوحه‌ی آن تناقضات، ممکن است نحوه‌ی رفتارم را هدایت کند و گرفتن تصمیمی در رابطه با این فلسفه، می‌تواند من را در فهرست مردگان قرار بدهد یا از آن بیرون بیاورد.

حالا می‌دانم که اینطور نبود. گلوله‌هایی که نام من یا مورف رویشان حک شده باشد وجود نداشت. هیچ بمبی فقط برای ما ساخته نشده بود: هر کدام از آن‌ها ممکن بود همانطور که صاحب آن نام‌ها را کشته بود، ما را هم بکشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
52 دقیقه
سپتامبر 2004، الطفار، استان نینوا، عراق
42 دقیقه
دسامبر 2003، فورت دیکس، نیوجرسی
19 دقیقه
مارس 2005، کایزرس لاترن، آلمان
46 دقیقه
سپتامبر 2004، الطفار، استان نینوا، عراق
31 دقیقه
مارس 2005، ریچموند، ویرجینیا
30 دقیقه
سپتامبر 2004، الطفار، استان نینوا، عراق
43 دقیقه
آگوست 2005، ریچموند، ویرجینیا
50 دقیقه
اکتبر 2004، الطفار، استان نینوا، عراق
27 دقیقه
نوامبر 2005، ریچموند، ویرجینیا
40 دقیقه
اکتبر 2004، الطفار، استان نینوا، عراق
29 دقیقه
آوریل 2009، فورت ناکس، کنتاکی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پرندگان زرد
نویسنده
مترجمانیسا دهقانی
راویسید محمد صفوی
ناشر چاپینشر شورآفرین
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۶۶۰۰۰ 46200 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پرندگان زرد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پرندگان زرد

برای دریافت کتاب صوتی پرندگان زرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.