معرفی و دانلود کتاب صوتی پس لرزه

عکس جلد کتاب صوتی پس لرزه
قیمت:
۳۴۰۰۰ ۲۳,۸۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پس لرزه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پس لرزه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پس لرزه

کتاب صوتی پس لرزه نوشته‌ی هاروکی موراکامی، سرگذشت افرادی را که در سانحه‌ی زلزله شهر کوبه در سال 1995 بودند و زندگی‌شان نابود شده را به تصویر می‌کشد.

درباره‌ی کتاب صوتی پس لرزه:

کتاب صوتی پس لرزه (After the Quake) دربردارنده‌ی چهار داستان کوتاه با عناوین «یوفو در کوشیرو»، «چشم‌اندازی با اتوی ذغالی»، «ابرقورباغه توکیو را نجات می‌دهد» و «شیرینی عسل» است. این داستان‌ها هم‌چون دیگر آثار موراکامی (Haruki Murakami) روایتی بی‌آلایش و ساده از زندگی حقیقی انسان‌ها با در نظر گرفتن تمام پیچیدگی‌های درونی‌شان است. سرگذشت انسان‌هایی که در سال 1995 در شهر کوبه ژاپن درگیر زلزله شدند. در تمام داستان‌های این مجموعه، «پس‌لرزه» به چشم می‌خورد و به نوعی درباره تاثیرات رویدادهای وحشتناکی است که در آن هنگام رخ داد و زندگی انسان‌های بسیاری را متحول کرد.

موراکامی می‌گوید: اگر افرادی غیر ژاپنی این کتاب را بشنوند و یا مطالعه کنند و تصویر زلزله کوبه را در ذهن‌شان با محل زندگی خود جابجا کنند، بهتر می‌توانند به عمق فاجعه پی ببرند و احساس نزدیکی بیشتری با قربانیان این زلزله داشته باشند.

اکثر شخصیت‌های اصلی داستان‌ها، دور از مرکز زلزله هستند و بیشتر اخبار را از تلویزیون یا روزنامه‌ها پیگیری می‌کنند؛ اشخاصی که خود، خانواده و یا حتی نزدیکانشان هم در این حادثه نبودند و یا هیچ آسیبی ندیده‌اند. با این حال، ویرانی‌های به وجود آمده چنان آن‌ها را آشفته کرده که موجب شده نقطه تحولی در زندگی‌شان به وجود بیاید.

موضوعات هر کدام از داستان‌های این اثر بدین شرح است:

«یوفو در کوشیرو»: مردی که زنش او را ترک کرده است.
«چشم‌اندازی با اتوی ذغالی»: مردی که عاشق آتش‌بازی است.
«قورباغه عظیم توکیو را نجات می‌دهد»: درباره‌ی مردی است که از سر کار به خانه برمی‌گردد و قورباغه بزرگی را در خانه می‌بیند که ادعا می‌کند ماموریت دارد توکیو را از شر کرم غول‌پیکری نجات بدهد.
«شیرینی عسلی»: داستان درباره‌ی سه دوست دانشگاهی است که دو نفر از آن‌ها با یکدیگر ازدواج کردند، دختردار شدند و طلاق گرفته‌اند. اکنون پس از سال‌ها به دیدار یکدیگر می‌روند و برحسب اتفاق دوست سومی عاشق دختر آن‌ها می‌شود.

هاروکی موراکامی را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده‌ی درخشان ژاپنی که در ایران بسیار مشهور و محبوب است در سال 1949 متولد شد. او تا سن 28 سالگی در کافه‌ کار می‌کرد اما پس از مدتی به نویسندگی روی آورد. موراکامی بدون تردید یکی از برجسته‌ترین نویسندگان معاصر در جهان و ژاپن به شمار می‌آید. او تا به امروز جوایز زیادی هم‌چون جایزه‌ی جهانی فانتزی، جایزه‌ی اورشلیم، جایزه‌ی فرانک اوکانر، جایزه‌ی فرانتس کافکا و... را کسب کرده است. آثار او تاکنون به 42 زبان ترجمه شده و در سراسر دنیا مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است.

از دیگر آثار او می‌توان به کافکا در کرانه، از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم، سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش، تعقیب گوسفند وحشی، کشتن شوالیه دلیر، دیدن دختر صددرصد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل، کتابخانه عجیب، نفر هفتم، بعد از زلزله، غرب خورشید – جنوب مرز، شهر گربه‌ها و... اشاره کرد.

در قسمتی از کتاب صوتی پس لرزه می‌شنویم:

زن پنج روز پشت سر هم، پای تلویزیون نشست و به بانک‌‏ها و بیمارستان‌‏های ویران‌ شده، مغازه‏‌های در آتش سوخته و ریل‏‌های قطار و بزرگ‏راه‏‌های چند تکه ‏شده، خیره شد. صم‌‏بکم، یک کلمه هم حرف نزد. با لبان به‌هم‏ ‌فشرده در کاناپه فرو رفت و جواب حرف‌‏های کمورا را هم نداد. حتی با سرش هم تأیید یا تکذیب نکرد. کمورا شک کرده بود که اصلا صدایش را می‏‌شنود یا نه. همسر کمورا اهل شمال و شهر یاماگاتا بود و تا جایی که می‌‏دانست، همسرش هیچ دوست و قوم و خویشی هم در کوبه نداشت که نگرانش باشد. اما از شب تا صبح جلوی تلویزیون خشکش زده بود. دست‌‏کم جلوی او که نه چیزی می‌‏خورد و نه چیزی می‌‏آشامید و دستشویی هم نمی‌‏رفت. به جز اشار‏ه‌ای گاه‏‌ به ‏گاه روی دکمه‏‌های کنترل تلویزیون برای تغییر کانال نیز جم نمی‌‏خورد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
45 دقیقه
یوفو در کوشیرو
45 دقیقه
چشم‌اندازی با اتوی ذغالی
58 دقیقه
ابرقورباغه توکیو را نجات می‌دهد
72 دقیقه
شیرینی عسل

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پس لرزه
نویسنده
مترجمسما قرایی
راویحسن آزادی
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۳۴۰۰۰ ۲۳,۸۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پس لرزه

regen
۱۴۰۱/۶/۴
نمی دونم چرا اثار داستانی ژاپنی بر خلاف انیمه و مانگاهاشون ادم رو جذب نمی‌کنه یه جورایی انگار گرد مرده پاشیدن روی رمانهاشون. زنده نیستن. روح ندارن. بعد از استاد و خدمتکار و سوپرمارکت شبانه روزی این سومین اثر از ادبیات ژاپنه که می‌خونم. اون دو تای قبلی رو بیشتر دوست داشتم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پس لرزه

برای دریافت کتاب صوتی پس لرزه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.