معرفی و دانلود کتاب صوتی چایخانه‌ی خانوادگی

عکس جلد کتاب صوتی چایخانه‌ی خانوادگی
قیمت:
۳۴۰۰۰ ۲۳,۸۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چایخانه‌ی خانوادگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چایخانه‌ی خانوادگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چایخانه‌ی خانوادگی

کتاب صوتی چایخانه‌ی خانوادگی نوشته‌ی یکتا کوپان، درباره زندگی دختری جوان به نام مزیّن است که از زندگی تلخ خود ناراضی‌ست و با پدر و خواهر خود رابطه‌ای متشنج دارد. او می‌‌خواهد از خانواده‌ی خود دور شود تا به یک استقلال و هویت زنانه برسد و از همه چیز رهایی پیدا کند.

درباره کتاب صوتی چایخانه‌ی خانوادگی:

یکتا کوپان به عنوان یکی از داستان‌نویسان معاصر ترکیه در کتاب صوتی چای‌خانه‌ی خانوادگی (Aile Çay Bahçesi) به خوبی توانسته خانواده‌ای از هم گسیخته‌ای را به تصویر بکشد که اعضای آن هر کدام مشکلات مخصوص به خود را دارند و نمی‌توانند روابطی سالم و محبت‌آمیز با همدیگر برقرار کنند.

«مزیّن» شخصیت اول داستان چایخانه‌ی خانوادگی‌ست؛ دختری خشمگین و ناراحت که از پدر و خواهر کوچکش بیزار است و تنها رابطه‌ای خوب با مادربزرگ پیرش دارد. او در کودکی حسرت‌های زیادی را تجربه کرده و حتی پدر هوس‌باز و «چی‌دِم» خواهرش را مسبب مرگ مادرش می‌داند و می‌خواهد تمام پیوندهای خانوادگی‌اش را از بین ببرد و هویتی مستقل برای خود ایجاد کند. درواقع مزیّن از نگاه مردسالارانه در جامعه و هرزگی‌های پدرش نفرت دارد و این خشم در طول سال‌ها در درونش ریشه دوانده است.

نویسنده به خوبی توانسته با ریتمی تند و زبانی شاعرانه قصه خود را به تصویر بکشد و نهاد خانواده را به دور از کلیشه‌های رایج و با نگاهی واقعی توصیف کند. کتاب چای‌خانه‌ی خانوادگی در سال 2013 منتشر شد و در همان سال نیز در لیست رمان‌های برتر سال قرار گرفت.

کتاب صوتی چای‌خانه‌ی خانوادگی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به رمان‌های خانوادگی و اجتماعی علاقه دارید و دوست دارید با فرهنگ کشور ترکیه نیز آشنا شوید، این کتاب برای شما مناسب است.

یکتا کوپان را بیشتر بشناسیم:

او نویسنده، صداپیشه و مجری تلویزیون ترکیه است که در سال 1968 در شهر آنکارا به دنیا آمد. یکتا کوپان (Yekta Kopan) به عنوان یک صداپیشه باتجربه شناخته می‌شود که تاکنون چندین انیمیشن معروف همچون عصر یخبندان را اجرا کرده و کیفیت کارش با هنرمندانی چون جیم کری و مایکل جی فاکس مقایسه می‌شود. همچنین او مجری برنامه‌ای فرهنگی و هنری‌ در کانال تلویزیونی NTV است.

یکتا کوپان در سال 2000 با نوشتن اولین مجموعه داستان کوتاه خود وارد دنیای ادبیات شد و توانست دو سال بعد با دومین مجموعه داستان خود به نام «طرز تهیه تنهایی در آشپزخانه عشق» برنده جایزه سعید فائیک (Sait Faik) شود؛ عنوانی که معتبرترین جایزه داستان کوتاه در کشور ترکیه به شمار می‌رود.

پس از آن بود که کوپان در میان مخاطبان و منتقدان ادبی جایگاهی ویژه کسب کرد و موفق شد در سال‌های بعد جوایزی همچون Haldun Taner Story و Yunus Nadi را کسب کند.

در بخشی از کتاب صوتی چای‌خانه‌ی خانوادگی می‌شنویم:

صبح با صدای بارش باران بیدار شدم. به یاد آوردن هوای بازیگوش این فصل حس خوبی داشت. بچه که بودم بارش و بند آمدن ناگهانی باران را خیلی دوست داشتم؛ مسیرهای گل آلود، گودال‌های آب، بیرون خزیدن کرم‌ها از آب زیر و رو شده و حلزون‌های راه گم کرده بازیچه‌های جدیدم بودند.

مادرهای بچه‌های دیگر از بازی‌هایی که سر و وضع آدم را کثیف می‌کردند، عصبانی می‌شدند اما مادربزرگ هیچ نمی‌گفت. می‌گفت: «خاک بازی خوبه؛ کسی که خاک رو دوست داره، انسان رو هم دوست داره. » خبر نداشت که به خاطر دوست داشتن خاک نبود که از جاهای گل آلود خوشم می‌آمد؛ کثیف شدن را دوست داشتم؛ نه خاک را دوست داشتم نه انسان‌ها. از انسان‌ها به اندازه کرم‌هایی که دو نیم‌شان می‌کردم و زیر پا لهشان می‌کردم نفرت داشتم. دیگر بزرگ شدم؛ حالا اگر کرمی ببینم که با بدن گل آلود دنبال سوراخ می‌گردد، هیجان زده نمی‌شوم. با گذر سال‌ها فهمیده‌ام که کینه‌ام نسبت به آدم‌ها با نابود کردن کرم‌ها از بین نمی‌رود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
نمونه سه
45 دقیقه
بخش اول
39 دقیقه
بخش دوم
39 دقیقه
بخش سوم
42 دقیقه
بخش چهارم
48 دقیقه
بخش پنجم
39 دقیقه
بخش ششم
21 دقیقه
بخش هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چایخانه‌ی خانوادگی
نویسنده
مترجممژده الفت
راویمتین بختی
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۳۴۰۰۰ ۲۳,۸۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چایخانه‌ی خانوادگی

بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۰/۱/۳
داستان ملالت باری بود که چند دفعه وسط کار میخواستم بقیه‌اش را نشنوم ولی فقط به این امید که طولانی نیست دوام آوردم.
فقط گویندگی خوبی داشت. گوینده به خوبی حال و هوای داستان را نشان میدهد و به جای شخصیت‌ها صحبت میکند.
اگر صوتی نبود قطعا تا آخرش دوام نمی‌آوردم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چایخانه‌ی خانوادگی

برای دریافت کتاب صوتی چایخانه‌ی خانوادگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.