معرفی و دانلود کتاب صوتی چرا کار می‌کنیم؟

عکس جلد کتاب صوتی چرا کار می‌کنیم؟
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چرا کار می‌کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چرا کار می‌کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چرا کار می‌کنیم؟

کتاب صوتی چرا کار می‌کنیم؟ اثری از بری شوارتز، استاد دانشگاه، سخنران و نویسنده‌ی کتاب‌های پرمخاطب روان‌شناختی و انگیزشی است. شوارتز در این کتاب که اثری از مجموعه‌ی کتاب‌های هوش کسب‌وکار به شمار می‌آید، نگاهی کاربردی، علمی و دقیق به موضوع شغل و کارآفرینی دارد و با نگرشی فلسفی به بررسی ماهیت، ریشه‌ها و اصول و مبنای کار پرداخته است.

درباره‌ی کتاب صوتی چرا کار می‌کنیم؟

چه شاغل باشید چه خیر شاید این پرسش برای شما هم پیش آمده باشد که دلیل کار کردن چیست؟ چرا خودمان را متعهد می‌دانیم تا ساعاتی از روز را به فعالیتی ویژه اختصاص دهیم؟ اغلب افراد پاسخ این پرسش را پول می‌دانند. از نظر آن‌ها این پول است که به تمام فعالیت‌های حرفه‌ای ما انگیزه و جهت می‌دهد. ما کار می‌کنیم تا درآمدی کسب کرده باشیم و بتوانیم از این طریق امرار معاش کنیم. این موضوع مورد توجه بری شوارتز (Barry Schwartz) قرار گرفت و او تلاش کرد تا در کتاب صوتی چرا کار می‌کنیم (Why We Work?) پاسخی منطقی به آن ارائه دهد. شوارتز در این کتاب با ارائه‌ی مستندات و دلایل متعدد استدلال می‌کند که دلیل اصلی کار کردن بسیار پیچیده‌تر و متفاوت‌تر از آن چیزی است که بسیاری از ما تا به امروز می‌اندیشیدیم. در طول تاریخ رویدادهای متفاوتی باعث شده‌اند تا طرز فکر کار برای پول به ایدئولوژی غالب بر هر کسب‌وکاری بدل شود و گذر زمان این ایده را نه تعدیل که تثبیت کرده است. بر اساس همین تفکر است که بسیاری از سازوکارها و قوانین کاری شکل گرفته‌اند و روابط میان کارفرما و کارمندان و همین‌طور کارمندان با یکدیگر تعریف شده است. اما درست همین باور نادرست به این امر منتهی شده که امروزه بسیاری از کسب‌وکارها نتوانند به هدف اصلیِ خود که همانا دستیابی به حداکثر میزان بازدهی و جلب رضایت کارمندان و کارکنان است، دست پیدا کنند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی چرا کار می‌کنیم؟

بری شوارتز در کتاب صوتی چرا کار می‌کنیم با ارائه‌ی نمونه‌هایی عینی و ملموس به بررسی اهداف و انگیزه‌های کاری کارگران بیمارستان‌ها، آرایشگران، اعضای هیئت مدیره، تولیدکنندگان موکت و... پرداخت و به نگرشی بسیار متفاوت از آنچه تاکنون تصور می‌شد -یعنی همان کار برای پول- دست یافت. بر اساس یافته‌های او، معنادار بودن کار، میزان آزادی عمل و استقلال کارکنان در فعالیت‌های خود، ارزش نهادن بر مشخصه‌های شخصیتی و علایق فردی و در نهایت فضای روانی حاکم بر محیط کار و اعتماد متقابل کارفرما و کارمند بر کیفیت انجام کار و بازدهی حاصل از آن تأثیر بسیاری می‌گذارد و عموماً دلیل اصلی پرداختن به آن کار به شمار می‌رود.

چه عوامل دیگری موجب ایجاد احساس رضایتمندی در افراد می‌شود؟ چه چیزی باعث می‌شود که یک فرد تماماً خود را وقف کار کرده و بدون آنکه احساس خستگی، کسالت یا دلزدگی کند، حتی از آسایش خود نیز بگذرد و ساعت‌ها در آن غرق شود؟ چه‌طور می‌توان کار را به تفریحی چالشی برای یک فرد تبدیل کرد تا علاوه بر احساس مسئولیت برای انجام کار، از آن رضایت نیز داشته باشند؟ یک کار ایدئال برای هویت فرد ارزش قائل است و تفاوت‌های شخصیتی او را درک کرده و به وی استقلال و آزادی عمل می‌دهد، او را آزاد می‌گذارد تا بدون ترس و نگرانی از آزمون و خطا، تجربه کند و هر روز بر دانش و مهارت خود بیفزاید، مسئولیت‌پذیرتر شود و اندک‌اندک در حوزه‌ی مورد علاقه‌اش رشد کند. برای چنین فردی، پرداختن به کار نه عملی آزاردهنده بلکه تفریحی لذت‌بخش خواهد بود که بدون خستگی ساعت‌ها به آن مشغول خواهد شد.

کتاب چرا کار می‌کنیم نگاهی عمیق و فلسفی به ماهیت کار کردن انسان دارد و با اشاره به تفاوت‌های متعددی که میان کار خوب و بد وجود دارد، به مخاطب خود می‌آموزد چگونه نگرشی متفاوت به حقیقتِ کار داشته باشد و با ارتقا بینش و آگاهی خود در این زمینه، زندگی کاری مفیدتر و کارآمدتری را تجربه کند.

کتاب صوتی چرا کار می‌کنیم را به همت آوانامه در همکاری با نشر ترجمان علوم انسانی، با ترجمه‌ی سید شمس‌الدین میرابوطالبی و خوانش سلمان ظاهری می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب چرا کار می‌کنیم

  • کتاب چرا کار می‌کنیم فراخوانی برای ترویج اخلاق کاری اصیل است. (Kirkus Reviews)
  • چرا کار می‌کنیم اثری مستند و تخصصی بر پایه‌ی چهل سال پژوهش روان‌شناسانه در حوزه‌ی کارهایی است که به ما کمک می‌کنند بهترین خود باشیم. (Library Journal)

کتاب صوتی چرا کار می‌کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

به تمامی کارآفرینان و مدیران، به تمام افرادی که برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود با مشکل مواجه شده‌اند، آن‌هایی که انگیزه و شور و شوقی برای کار کردن در خود احساس نمی‌کنند یا دلیلی بر تعهد کاری نمی‌یابند، پیشنهاد می‌کنیم کتاب صوتی چرا کار می‌کنیم را بشنوند.

در بخشی از کتاب صوتی چرا کار می‌کنیم؟ می‌شنویم

هدف از تحقیقات ایمی رزینوفسکی تأکید بر جنبه‌هایی از کار است که باعث ایجاد رضایت شغلی و معنادارشدن مشاغل می‌شود، حتی اگر شغلِ مدنظر، نظافت بیمارستانی باشد که به نظر می‌رسد این مسائل اساساً در آن مطرح نباشد. او کاری را که چنین جنبه‌ای داشته باشد یک رسالت می‌خواند و آن را از کاری که مصداق شغل یا حرفه است متمایز می‌کند. افرادی هستند که کار خودشان را «شغل» می‌بینند. آن‌ها از آزادی عمل کمی برخوردارند و و حداقلِ دل‌بستگی و معنا را می‌توانند از کار خود انتظار داشته باشند. افرادی که شغل را ضرورت زندگی می‌دانند برای پول کار می‌کنند، در صورت دریافت پول بیشتر تغییر شغل می‌دهند، بی‌صبرانه منتظر بازنشستگی‌اند و دوستان و فرزندان خود را به پای‌نهادن در آن شغل تشویق نمی‌کنند. آن‌ها تجسم ایده‌های آدام اسمیت در خصوص تلقی افراد از کارند.

افراد دیگری هستند که کارشان را «حرفه» می‌دانند. آن‌ها عموماً از آزادی عمل و دل‌بستگی بیشتری برخوردارند و ممکن است حتی از آنچه انجام می‌دهند لذت هم ببرند، اما تمرکزشان بر روی پیشرفت است. آن‌ها خود را ملزم به گام‌نهادن در مسیری می‌دانند که به ترفیع، حقوق بیشتر و کار بهتر منجر می‌شود. دسته‌ی دیگری وجود دارند که کار را «رسالت» می‌دانند و بیشترین رضایتمندی از کار را تجربه می‌کنند. برای آن‌ها کار یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی است که از انجامش احساس خشنودی می‌کنند، بخشی حیاتی از هویتشان.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
10 دقیقه
معرفی - مقدمه: سؤال کلیدی
14 دقیقه
فصل یک: منطق نادرست
26 دقیقه
فصل دو: وقتی کار خوب است - قسمت اول
30 دقیقه
فصل دو: وقتی کار خوب است - قسمت دوم
33 دقیقه
فصل سه: چگونه کار خوب، بد می‌شود؟ - قسمت اول
24 دقیقه
فصل سه: چگونه کار خوب، بد می‌شود؟ - قسمت دوم
28 دقیقه
فصل چهار: فناوری اندیشه - قسمت اول
29 دقیقه
فصل چهار: فناوری اندیشه - قسمت دوم
13 دقیقه
فصل پنج: آینده‌ی کار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چرا کار می‌کنیم؟
نویسنده
مترجمسید شمس الدین میرابوطالبی
راویسلمان ظاهری
ناشر چاپیانتشارات ترجمان علوم انسانی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چرا کار می‌کنیم؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چرا کار می‌کنیم؟

برای دریافت کتاب صوتی چرا کار می‌کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.