معرفی و دانلود کتاب صوتی ژاکت

عکس جلد کتاب صوتی ژاکت
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ژاکت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ژاکت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ژاکت

اندرو کلمنتس نویسنده پرفروش و محبوب کودکان و نوجوانان در کتاب صوتی ژاکت، قصه یک دانش‌آموز سفیدپوست آمریکایی را به تصویر می‌کشد که به خاطر گم شدن یک ژاکت، دوست سیاه پوستش را متهم به دزدی می‌کند. این داستان به خوبی توانسته موضوع نژادپرستی و ابعاد مختلف آن را بررسی نماید.

درباره کتاب صوتی ژاکت:

فیلیپ یک پسربچه سفید پوست است که در مدرسه با هم‌کلاسی خود، دانیل سیاه پوست دوست می‌شود. آن‌ها رابطه‌ی خوبی باهم دارند و فیلیپ اطمینان دارد که مسائل نژادی و رنگ پوست دوستش هیچ تاثیری بر رویش ندارد تا اینکه سر و کله یک ژاکت خاص ایتالیایی پیدا می‌شود. یک روز فیل می‌بیند که دانیل ژاکت برادرش را پوشیده و گمان می‌کند که او آن را دزدیده است.

این ماجرا اتفاقات مهمی را رقم می‌زند و پس از آنکه فیلیپ متوجه اشتباه خود می‌شود، سوالاتی در ذهنش نقش می‌بندد؛ اینکه اگر یک پسر دیگر که آمریکایی آفریقایی تبار نبود، این لباس را می‌پوشید، آیا او همین گمان بد را به نسبت به آن فرد داشت؟ آیا واقعا فیلیپ بدون آنکه بداند یک نژاد‌پرست بود؟

کتاب ژاکت (The Jacket) در سال 2001 در قالب یک داستان منتشر شد اما دو سال بعد به صورت کتاب به چاپ رسید و در دسترس کودکان و نوجوانان قرار گرفت. اندرو کلمنتس درباره نوشتن این قصه تاثیرگذار گفته است که ایده اصلی آن براساس تجربه شخصی خودش بوده و برادرش نیز در زمان کودکی یک پسر سیاه پوست را به سرقت متهم کرده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ژاکت:

- کلمنتس نظر خود را بدون رویکرد تعلیمی و فقط با میزان مناسب احساسات بیان می‌کند. (آمازون)

- ناراحت کننده ... یک داستان عالی برای شروع یک بحث گروهی صادقانه. (آمازون)

کتاب صوتی ژاکت برای چه کسانی مناسب است؟

تمام کودکان و نوجوانان می‌توانند از شنیدن این داستان زیبا و آموزنده لذت ببرند و علاوه بر این با مسئله نژادپرستی و مشکلات سیاه پوستان در سراسر جهان بیشتر آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند که رنگ پوست، زبان، قوم و نژاد هیچ ارتباطی با ارزش یک انسان ندارد.

اندرو کلمنتس را بیشتر بشناسیم:

او یکی از نویسندگان بسیار محبوب برای کودکان و نوجوانان بود که بیش از 10 میلیون نسخه از کتاب‌هایش به فروش رفته‌اند. اندرو کلمنتس (Andrew Clements) در زمان حیات خود نامزد بسیاری از جوایز ادبی از جمله جایزه ادگار و کریستوفر شد.

کلمنتس در مقطع کارشناسی رشته ادبیات انگلیسی را در دانشگاه نورث وسترن و در مقطع کارشناسی ارشد رشته هنرهای ابتدایی را در دانشگاه ملی لوئیس خواند و پس از آن به نوشتن و تدریس روی آورد.

از کارهای مشهور و ترجمه شده این نویسنده آمریکایی می‌توان به این آثار اشاره کرد: «انجمن بازنده‌ها، جنگ دکمه‌ای، پسری که نامرئی شد، فریندل و ...»

در بخشی از کتاب صوتی ژاکت می‌شنویم:

حوادثی که پیش اومده بود، نمی‌ذاشت فیلیپ از بقیه روز پنج‌شنبه‌اش درست استفاده بکنه. مطالب ریاضی و ادبیات و تاریخ در مقایسه با افکاری که در سر اون می‌چرخید، بی‌اهمیت به نظر می‌رسیدن.

فیلیپ می‌دونست هر چیزی که درمورد پول ناهار، ژاکت و مادربزرگ دنیل گفته، واقعیت داره. اما این باعث نمیشد از شر احساس گناهی که در درونش به وجود اومده بود، خلاص بشه. مدام به صحنه‌ای که در اتاق مدیر اتفاق افتاده بود، فکر می‌کرد. قیافه دنیل و خشمی که هنگام پرت کردن ژاکت توی چشماش بود، دائم جلوی نظرش میومد. به طور غریزی می‌دونست که سفیدپوست بودن خودش و سیاه پوست بودن دنیل یکی از عوامل مهم درگیری و شاید هم مهم‌ترین عامل اون بوده.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
17 دقیقه
فصل اول: شروع درگیری
15 دقیقه
فصل دوم: دوست همه
13 دقیقه
فصل سوم: اطراف خانه
12 دقیقه
فصل چهارم: فراموشش کن
14 دقیقه
فصل پنجم: چیزی خاص در لحن پدر
19 دقیقه
فصل ششم: رفت و برگشت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ژاکت
نویسنده
مترجممرجان ظریف صنایعی، افسانه سلیمانی مختاری
راویالهام صدرالساداتی
ناشر چاپیانتشارات مدرسه
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ژاکت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ژاکت

برای دریافت کتاب صوتی ژاکت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.