معرفی و دانلود کتاب جنگ دکمه‌ای

عکس جلد کتاب جنگ دکمه‌ای
قیمت:
۲۹,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جنگ دکمه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جنگ دکمه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جنگ دکمه‌ای

کتاب جنگ دکمه‌ای، داستانی خواندنی از نویسنده‌ی معروف ادبیات کودکان، اندرو کلمنتس است. این رمان، ماجرای دو دوست صمیمی به نام‌ «گریس» و «الی» و چالش‌‌های آن‌ها بر سر یک «مد جدید» در مدرسه را تعریف می‌کند. گفتنی‌ست این رمان جذاب در سال 2021 موفق به نامزدی جایزه‌ی منتخب خوانندگان جوان لوئیزیانا (Louisiana Young Readers Choice) شده است.

درباره‌ی کتاب جنگ دکمه‌ای

اتفاقات مدرسه و ماجراهای آن همیشه از جذاب‌ترین داستان‌ها برای کودکان‌اند. گریس و دوست صمیمی‌اش الی، که از کلاس دوم کنار هم هستند، در کتاب جنگ دکمه‌ای (The Friendship War) یکی از همین ماجراهای جالب و سرگرم‌کننده را برایمان تعریف می‌کنند.

کتاب جنگ دکمه‌ای نوشته‌ی نویسنده‌ی محبوب کودکان، اندرو کلمنتس (Andrew Clements)، ماجرای دو دوست صمیمی اما کاملاً متفاوت را روایت می‌کند. الی همیشه مرکز توجه است؛ او دوست دارد رئیس باشد و نظر خودش را به کرسی بنشاند! گریس، برعکس او همیشه دنباله‌رو است و به حرف‌های الی گوش می‌دهد. با ادامه‌ی داستان، اما جای این دو دوست به کلی عوض می‌شود. گریس به‌شیوه‌ای کاملاً اتفاقی، مد و جریان جدیدی را در مدرسه راه می‌اندازد، جریانی که از یک جعبه‌ی دکمه‌ شروع می‌شود!

این ماجرا اول از همه همکلاسی‌ها، بعد کل مدرسه و در نهایت همه‌چیز را در زندگی گریس تحت‌‌تأثیر قرار می‌دهد. جنجال به‌راه‌افتاده ممکن است گریس را به دردسر بیاندازد و حتی باعث پایان دوستی او و الی شود؛ چرا که گریس تا به حال این‌طور مورد متوجه بقیه نبوده است. گریس خوب می‌داند پایان دادن به جریانی که یک‌باره راه افتاده به همین راحتی نیست. اما او چطور می‌تواند ماجرای این مد جدید را فیصله دهد؟ برای پاسخ به این سوال، با کتاب جنگ دکمه‌ای و ماجراهای بامزه‌ی آن همراه شوید.

کتاب جنگ دکمه‌ای در سال 2019 منتشر شده است. این کتاب در سال 1398 با ترجمه‌ی زینب خامه‌یار، توسط نشر پرتقال به علاقه‌مندان فارسی‌زبان عرضه گردید.

نکوداشت‌های کتاب جنگ دکمه‌ای

  • اندرو کلمنتس یک نابغه است! (مجله‌ی نیویورک تایمز)
  • گریس دختر دوست‌داشتنی داستان جنگ دکمه‌ای، بهترین راوی برای نشان‌دادن راه‌حل‌های عجیب اما خلاقانه است. (Booklist)
  • اندرو کلمنتس، نویسنده‌ی محبوب کتاب فریندل، با داستانی بامزه، سرگرم‌کننده و عمیقاً رضایت‌بخش به نزد مخاطب بازمی‌گردد. هرکسی که تا به حال در کلاس درس بوده است با این کتاب هم‌داستان می‌شود. (Publishers Weekly)

کتاب جنگ دکمه‌ای برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب داستانی، به نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های ماجراجویانه پیشنهاد می‌شود. این اثر آموزنده، روایتگر دوستی‌ها، چالش‌ها و خلاقیت در حل آن است.

با اندرو کلمنتس بیشتر آشنا شویم

اندرو البورن کلمنتس زاده‌ی 1949 در آمریکا، یکی از نویسندگان معروف ادبیات کودکان و از نویسنده‌های پرفروش نیویورک تایمز است. این نویسنده‌ برای اولین رمان خود یعنی فریندل (Frindle) جایزه‌ی داستان منتخب ‌دانش‌آموزان بیست ایالت مختلف آمریکا را کسب کرد. اندرو کلمنتس همینطور موفق به دریافت جایزه‌ی ققنوس (Phoenix Award) در سال 2016 شد؛ این جایزه مخصوص کتاب‌هایی است که در دوران انتشار خود موفق به کسب جایزه نشده بودند. اندرو کلمنتس در طول زندگی خود موفق به دریافت ده‌ها جایزه‌‌ی دیگر در حوزه‌ی ادبیات کودک شد.

از دیگر آثار ترجمه‌شده از این نویسنده‌ی آمریکایی می‌توان به کتاب «داستان مدرسه» «انجمن بازنده‌ها» و «دختری تقریباً معمولی» اشاره‌ کرد.

این نویسنده‌ی محبوب دنیای کتاب کودک، در نوامبر سال 2019 به جهان دیگر رفت.

در بخشی از کتاب جنگ دکمه‌ای می‌خوانیم

تمام این مدت این صدا مثل پچ‌پچه داشت در سرم می‌چرخید و من انگار متوجه نبودم چه کسی دارد با من حرف می‌زند!

چون پنج دقیقه‌ی پیش که در ایستگاه اتوبوس ایستاده بودم، گریس هملین بودم، یک دانشمند حواس‌جمع. خودم را آماده کرده بودم که مشاهده کنم، تحلیل کنم و یادداشت بردارم. می‌خواستم ببینم امروز هم اثری از تب دکمه‌ای دیده می‌شود یا نه؟ بعد سوار اتوبوس شدم و بعد در عرض ده ثانیه تبدیل شدم به یک زامبی وحشی دکمه‌خوار؛ باز هم دکمه می‌خواهم!

یکهو ذهنم در آرامش عمیقی فرو می‌رود. به دوروبرم نگاه می‌کنم و حالا متوجه می‌شوم اینجا چه خبر است.

این‌طور که پیداست، همه‌ی بچه‌ها دکمه ندارند؛ فقط حدود پانزده‌تا دانش‌آموز دارند معامله می‌کنند؛ اما همه‌ی بچه‌ها بدون استثنا دارند جریان معامله‌ها را دنبال می‌کنند، همه‌ی بده‌بستان‌ها را تحت ‌نظر دارند و حتی از طرف معامله‌ای که خوششان بیاید، طرفداری هم می‌کنند. هر معامله‌ای برای خودش یک‌بخش جَو دادن هم دارد.

«معامله نکنی باهاش‌ها! دکمه‌ی تو خیلی بهتر از دکمه‌قراضه‌ای هست که اون می‌خواد بهت بده!»

یک چیز دیگر: بچه‌هایی که دکمه ندارند چه؟ دلشان می‌خواهد داشته باشند و فرضیه‌ی من این است که تا دوشنبه‌صبح همه‌ی آن‌ها دکمه‌دار خواهند شد.

فکری که یک دقیقه‌ی پیش به سرم زد چه؟ اینکه باید بدوبدو بروم و از داخل قفسه‌ام چند کیسه‌ دکمه دربیاورم و مثل دیوانه‌ها باز هم معامله کنم.
نمی‌توانم این کار را بکنم، به هیچ‌وجه!

فهرست مطالب کتاب

1: همه‌شان را می‌خواهم!
2: تأثیر اِلی
3: آب‌لَمبو
4: یک اکتشاف جدید
5: پروژه‌ی کلاسی من
6: کهکشان عجیب‌وغریب
7: ناهار با طعم دکمه
8: نابغه‌های تمام‌عیار
9: تب دکمه‌ای
10: تب واگیردار
11: مُد و قدرت
12: مرحله‌ی نهایی نمایش
13: میز اِلی
14: نصف‌نصف
15: از راه دور
16: آسان‌تر
17: کاتالیزور
18: فقط یک دکمه
19: جای زخم
20: مُد دردسرساز
21: در آشپزخانه
22: عرضه و تقاضا
23: افشای راز
24: شجاعت
25: ذوب شدن
26: پیامدها
27: قبول
28: یک دکمه‌ی دیگر
یادداشت نویسنده
قدردانی
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جنگ دکمه‌ای
نویسنده
مترجمزینب خامه یار
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات171
زبانفارسی
شابک978-600-462-727-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جنگ دکمه‌ای

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جنگ دکمه‌ای

برای دریافت کتاب جنگ دکمه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.