معرفی و دانلود کتاب صوتی ژنرال جنوبی اهل بیگ سور

عکس جلد کتاب صوتی ژنرال جنوبی اهل بیگ سور
قیمت:
43000 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ژنرال جنوبی اهل بیگ سور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ژنرال جنوبی اهل بیگ سور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ژنرال جنوبی اهل بیگ سور

ریچارد براتیگان یکی از تأثیرگذارترین داستان‌نویسان آمریکایی در قرن بیست بود. اثری که اکنون پیش روی شماست، یعنی کتاب صوتی ژنرال جنوبی اهل بیگ سور، اگرچه جزو مشهورترین کارهای نویسنده نیست، اما از خاص‌ترین عناوین داستانی او به شمار می‌رود. در این رمان ماجراجویی‌های کاراکترهایی عجیب را پی خواهید گرفت که هر یک به شکلی درگیر تعارضاتی عمیق با حال و گذشته‌ی خویش‌اند...

درباره کتاب صوتی ژنرال جنوبی اهل بیگ سور:

نام ریچارد براتیگان، شاعر و نویسنده‌ی آمریکایی، یادآور نسل بیت (Beat Generation) است. این نسل، شامل شمار متنوعی از ادیبان و هنرمندان آمریکایی‌ بود که تقریباً بلافاصله بعد از اتمام جنگ جهانی دوم در فضای فرهنگی آمریکا ظهور کردند. شاخصه‌ی اصلی هنرمندان نسل بیت، پشت پا زدن ایشان به قواعد عرف در تمام حیطه‌ها بود. در واقع آنان آنارشیست‌هایی راستین بودند که مخالفت خود با سروری را نه صرفاً در عرصه‌ی فعالیت سیاسی، بلکه در تمام جنبه‌های زندگی‌شان به نمایش می‌‌گذاشتند. پس طبعاً ادبیات و هنر نسل بیت، ادبیات و هنری ساختارشکن بود که به تمام هنجارهای عام زیبایی‌شناختی دهن‌کجی می‌کرد.

آنان که با تاریخ جنبش‌های ادبی آشنایی دارند، بی‌شک نام ریچارد براتیگان (Richard Brautigan) را شنیده‌اند. او نماینده‌ی تمام‌عیار ادبیاتِ نسل بیت بود. براتیگان هم شعر می‌سرود، هم داستان می‌نوشت. اما واقعِ امر آن است که دستاورد اصلی او در بهترین کارهایش، از قضا همین بود که مرز میان شعر و نثر را از میان برداشت. از این منظر، رمان «صید قزل‌آلا در آمریکا»ی او شاخص و زبانزد است. این اثر که به حق بهترین کار نویسنده تلقی می‌شود، آمیزه‌ای غریب از شعر، روایت، چیستان و هجاست.

باری، در مطلب حاضر قصد معرفی یکی از آثار کمترخوانده‌شده‌ی ریچارد براتیگان را داریم: رمانی با عنوان ژنرال جنوبی اهل بیگ سور (A Confederate General from Big Sur) که نخستین بار در سال 1964 به انتشار رسید. این اثر، اگرچه در زمان انتشار اولیه چنان‌که باید و شاید قدر ندید، بعدها یکی از زیباترین داستان‌های نویسنده لقب گرفت.

زبان هنجارگریز، طنز کوبنده، تخیل شاعرانه و روایتِ تعمداً آشفته، چهار مؤلفه‌ی اصلی براتیگان به شمار می‌روند. کتاب ژنرال جنوبی اهل بیگ سور، از این نظر نیز خواندنی‌ست که تمام مؤلفه‌های سبکی براتیگان را در خود دارد.

علاقه‌مندان به ادبیات پست مدرن خوب می‌دانند که اجتناب از قصه‌پردازیِ سرراست از ویژگی‌های اصلی نویسندگان این جریان است. به همین خاطر، ارائه‌ی خلاصه‌ای از آثار نویسندگان پست مدرنی چون براتیگان، اگر نه غیرممکن، دست‌کم بیهوده است. پس، درباره‌ی خلاصه داستان اثر حاضر شاید ذکر این مقدارِ اندک کفایت کند:

لی‌ ملون یک ژنرال بازنشسته‌ی جنوبی‌ست که در خانه‌ای قدیمی، مأوایی مناسب برای زندگیِ به دور از هیاهو یافته. جس، راوی داستان، از معدود دوستان لی ملون است. او به بیگ‌سور آمده تا با ژنرال، کنار دریاچه زندگی کند. در همین گیرودار حوادثی غیرقابل پیشبینی رخ می‌دهد که هر یک از شخصیت‌های داستان را به نوعی درگیر خود می‌کند...

در نکوداشت کتاب صوتی ژنرال جنوبی اهل بیگ سور:

- اگر می‌خواهید یک شبانه‌روز تمام قهقهه بزنید، حتماً به سراغ این کتاب بروید! (goodreads)

کتاب صوتی ژنرال جنوبی اهل بیگ سور مناسب چه کسانی است؟

دوست‌داران داستان‌های طنز و دنبال‌کنندگان ادبیات مدرن، مخاطبین اصلی کتاب ژنرال جنوبی اهل بیگ سور از ریچارد براتیگان‌اند.

با ریچارد براتیگان بیشتر آشنا شویم:

براتیگان در سال 1935 به دنیا آمد. او، چنانکه اشاره کردیم، از سردمداران نسل بیت بود. از وی نُه رمان و چند مجموعه شعر منتشر شده است. از میان آثار مشهورش می‌توان به عناوین پیش رو اشاره کرد: «صید قزل‌آلا در آمریکا»، «یک زن بدبخت» و «رؤیای بابل». ریچارد براتیگان در 49 سالگی با شلیک گلوله‌ای به زندگی خود پایان داد.

در بخشی از کتاب صوتی ژنرال جنوبی اهل بیگ سور می‌شنویم:

در کمتر از ده دقیقه، تگزاسی‌ها پنجاه درصد تلفات دادند، اما جلوی پیشروی شمالی‌ها را گرفتند. درست مثل این بود که کسی بخواهد با انگشت جلوی امواج اقیانوس را بگیرد و همینطور انگشتش را نگه دارد، اما فقط برای مدتی کوتاه. چرا که آپوماتوکس کورت‌هاس چیزی کمتر از یک سال از آن‌ها فاصله داشت و در گمنامی آرام خود استراحت می‌کرد.

زمانی که لی به پشت خط مقدم رسید، ریشه‌خواران قهار، داوطلبان گردان هشتم بیگ سور، در حال معرفی خود برای خدمت بودند. هوای اطرافشان اشباع شده از بوی ریشه و صدف سنگی. داوطلب‌های گردان هشتم بیگ سور، فوج فوج خود را به ارتش ویرجینیای شمالی معرفی می‌کردند...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
35 دقیقه
بخش یک - ژنرال جنوبی اهل بیگ سور
33 دقیقه
ستاد فرماندهی
32 دقیقه
بخش دوم - مبارزه کنار لی ملون در بیگ سور
31 دقیقه
آماده شدن برای کتاب جامعه
31 دقیقه
پایان کار شش دلار و هفتاد و دو سنت
28 دقیقه
آداب تدخین
28 دقیقه
تاریخچه‌ی آمریکا بعد از جنگ بین ایالت‌ها
37 دقیقه
دور شو ای رود خروشان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ژنرال جنوبی اهل بیگ سور
نویسنده
مترجمرضا نوحی
راویمهیار ستاری
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
43000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ژنرال جنوبی اهل بیگ سور

Masoumeh Yaghoubi
۱۴۰۱/۲/۱۵
اصلا کتاب خوبی نبود و ارزش گوش دادن نداشت.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ژنرال جنوبی اهل بیگ سور

برای دریافت کتاب صوتی ژنرال جنوبی اهل بیگ سور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.