معرفی و دانلود کتاب صوتی کاتالیزگر: چگونه سدهای فکری دیگران را بشکنیم تا نظرشان را تغییر دهیم؟

عکس جلد کتاب صوتی کاتالیزگر: چگونه سدهای فکری دیگران را بشکنیم تا نظرشان را تغییر دهیم؟
قیمت:
۷۲,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کاتالیزگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کاتالیزگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کاتالیزگر: چگونه سدهای فکری دیگران را بشکنیم تا نظرشان را تغییر دهیم؟

جونا برگر در کتاب صوتی کاتالیزگر، هنر متقاعد کردن دیگران و تغییر نظر آن‌ها در جهت بهتر شدن شرایط را به شما آموزش می‌دهد. همراه و هم‌نظر کردن دیگران با خودمان کاری ارزشمند و دشوار است و در مواقع حساس، اهمیتی حیاتی دارد، اما این کار تنها از طریق استفاده‌ی درست از علم روانشناسی، و نه اعمال فشار بیشتر، میسر می‌شود که روش آن در این کتاب صوتی توضیح داده شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی کاتالیزگر

تغییر، سرنوشت اجتناب‌ناپذیر گونه‌ی بشر است. هیچ‌چیز در زندگی ثابت نمی‌ماند و انسان به‌هرحال در مقطعی از زمان، ناگزیر به تغییر می‌شود. ولی آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌ایم که تغییر خودخواسته‌ای که در زمان درستش، و نه در زمانی که تغییر اجباری باشد رخ دهد، چه تأثیری بر کیفیت زندگی می‌گذارد و از چه هزینه‌هایی جلوگیری می‌کند؟ بسیاری از آدم‌ها همواره در تلاشند تا در زندگی بسیاری دیگر از آدم‌ها، تغییری به وجود بیاورند. معلم‌ها و مشاوران دانش‌آموزان را به سمت گرفتن نتایج درسی بهتر سوق می‌دهند، مددکاران در تلاش‌اند تا معتادان را راضی به کنار گذاشتن مواد و مجرمان را قانع به ترک اعمال مجرمانه کنند، بازاریابان به دنبال تغییر رفتار خریداران و کسب سود بیشتر هستند و... این لیست تا بی‌نهایت ادامه پیدا می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کاتالیزگر

در تمام این سناریوها، گروه هدف به شکلی مداوم و خستگی‌ناپذیر، در برابر تغییر از خود مقاومت نشان می‌دهد. این طبیعت انسان است؛ ما به صورت ذاتی میل به ادامه دادن روش‌های قبلیمان در زندگی داریم، حتی اگر بدانیم که روش‌های تازه می‌توانند برایمان کارآمدتر باشند. این قانون در تمام پدیده‌های خلقت دیده می‌شود؛ طبق آنچه آیزاک نیوتون از قوانین فیزیک حاکم بر دنیا کشف کرده، اجسام ساکن همیشه میل به ساکن بودن دارند و اجسام در حال حرکت نیز، به حرکتشان ادامه می‌دهند. پس با تمام این تفاسیر، چطور می‌توان محرک تغییر در دنیایی شد که حتی اجرام کهکشانی آن، تمایل به حفظ وضعیت فعلیشان و عدم تغییر دارند؟ پاسخ در کتاب صوتی کاتالیزگر (The Catalyst: How to Change Anyone's Mind) نوشته‌ی جونا برگر (Jonah Berger) نهفته است.

متقاعد کردن مردم کار آسانی نیست. ممکن است فکر کنید برای انجام این کار، اعمال زور و یا حتی در موارد متمدنانه‌تر، فراهم کردن اطلاعات و حقایق علمی باید چاره‌ساز باشد؛ چون احتمالاً مردم در شرایطی که ناچار به تغییر باشند رویه‌شان را عوض می‌کنند و یا اگر بدانند که فلان مسیر برایشان سودمندتر است، خود دست به انتخاب این راه تازه می‌زنند، ولی در حقیقت این‌گونه نیست. انسان‌ها روان پیچیده‌ای دارند و هر چه بیشتر به آن‌ها فشار بیاورید (حتی اگر این فشار در قالب دادن اطلاعاتی از عالی بودن وضع جدید باشد) بیشتر در برابر تغییر مقاومت می‌کنند. جونا برگر در کتاب صوتی کاتالیزگر نوشته برای اینکه مقدمات تغییر را فراهم کنید، ابتدا باید از خودتان بپرسید که چرا این تغییر پیش از این رخ نداده و چه چیزی مانعش شده است؟ به این ترتیب، ذهنیتی را در خود به وجود می‌آورید که به دنبال حل مسأله و از بین بردن موانع و مشکلات بر سر راه این تحول است. این روحیه، نقش کاتالیزور را در تسریعِ انجامِ واکنشِ شیمیاییِ «تغییر» بازی می‌کند و حتی سخت‌ترین و محال‌ترین دگرگونی‌ها را هم ممکن می‌کند؛ چه این تغییر، وادار کردن خطرناک‌ترین مجرمان به تسلیم و رها کردن گروگان‌هایشان در میان صحنه‌ی جرم باشد، چه قانع کردن فردی به ترک مواد مخدر و یا حتی تغییر نگرش سیاسی یک ملت.

کتاب صوتی کاتالیزگر اثری از جونا برگر است که با تلاش نازلی نصرالهی به فارسی ترجمه شده. انتشارات بذر خرد و نشر صوتی جیحون، ناشران این کتاب هستند و شما آن را با روایت هوتن شاطری‌پور می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب کاتالیزگر

  • جونا برگر یکی از آن متفکران کمیاب است که اطلاعات مبتنی بر تحقیقات را با راهنمایی‌هایی عملی و کاربردی ترکیب می‌کند. خوشحالم یکی از کسانی هستم که از این استاد بزرگ چیزی آموخته است. (Jim Collins)
  • کتابی روشنگر از یکی از نویسندگان مورد علاقه‌ام. عاشق این هستم که این کتاب، با مثال‌هایی واضح و ظریف، اثرگذاری را به عنوان راهی برای حذف موانع معرفی کرده است. (FORBES.COM)
  • آموزشی عملی و قانع‌کننده برای یاد گرفتن هنر متقاعدسازی. (Publishers Weekly)
  • برگر چشم‌اندازی خوش‌بینانه دارد و می‌گوید کسانی که تغییرات بزرگ را رقم می‌زنند، متقاعدکننده‌تر حرف نمی‌زنند، بلکه یک کاتالیزور واقعی هستند. (Fortune Magazine)

کتاب صوتی کاتالیزگر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال ایجاد تغییرات بزرگ و مهم در زندگی هستید و نیاز به یادگیری هنر متقاعدسازی دارید، این کتاب صوتی یکی از منابع آموزشی مفید در این زمینه است که شنیدنش را به شما توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی کاتالیزگر: چگونه سدهای فکری دیگران را بشکنیم تا نظرشان را تغییر دهیم؟ می‌شنویم

وقتی سعی می‌کنیم نظر کسی را تغییر دهیم، امیدواریم فراهم کردن شواهد اثر کند و نشان دادن واقعیت‌ها، شکل‌ها و اطلاعات دیگر، آن‌ها را به حرکت در مسیر موردنظرمان تشویق کند. شهود ساده است. داده‌ها باید باعث شود مردم طرز فکرشان را به‌روز و به شواهدی که فراهم‌شده توجه کنند و با توجه به آن عقایدشان را تغییر دهند. متأسفانه همیشه این اتفاق نمی‌افتد. اطلاعات غلط را در نظر بگیرید. واکسن‌ ‌اِم‌اِم‌آر از افراد در برابر بیماری‌هایی مانند سرخک، اوریون و سرخجه محافظت می‌کنند. اما بااین‌که بیشتر مردم واکسن می‌زنند، بعضی از والدین فرزندانشان را با واکسن ایمن نمی‌کنند چون نگرانی‌های اثبات‌نشده‌ای درباره‌ی ارتباط بین واکسن‌ها و اوتیسم وجود دارد.

در مقاله‌ای که سال 2014 در ژورنال پیدیاتریکس چاپ شد، محققان بررسی کردند آیا قرار دادن مردم در معرض حقایق می‌تواند باورهای غلط را تغییر دهد. آن‌ها شواهدی علمی از مراکز کنترل بیماری برای مردم فراهم کردند که ارتباط واکسن با اوتیسم را نفی می‌کرد. این مقاله تعدادی یافته‌ی مختلف از مطالعات متفاوت را خلاصه کرده است و ذکر می‌کند، «مطالعات علمی دقیق، ارتباطی بین واکسن اِم‌اِم‌آر و اوتیسم پیدا نکرده ‌است».

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
6 دقیقه
قدردانی
20 دقیقه
مقدمه
13 دقیقه
ترمزدستی‌ها را پیدا کنید
18 دقیقه
یک: مقاومت
18 دقیقه
مقاومت و رادار ضدمتقاعدشدن
18 دقیقه
یک فهرست فراهم کنید
24 دقیقه
روی یک شکاف تأکید کنید
18 دقیقه
مطالعه‌ی موردی: چطور نظر فردی متعصب را تغییر دهیم؟
18 دقیقه
دو: وابستگی
19 دقیقه
هزینه‌ی‌ اقدام نکردن را نشان دهید
12 دقیقه
کشتی‌ها را بسوزانید
9 دقیقه
مطالعه‌ی موردی: چطور نظر یک ملت را عوض کنیم؟
21 دقیقه
سه: فاصله
22 دقیقه
تعصب تأیید
14 دقیقه
کمتر بخواهید
18 دقیقه
مطالعه‌ی موردی: چطور نظر یک رأی‌‌دهنده را عوض کنیم؟
21 دقیقه
چهار: تردید
18 دقیقه
قابلیت امتحان
24 دقیقه
کاهش پیش‌هزینه‌ها
15 دقیقه
آن را برگشت‌پذیر کنید
12 دقیقه
مطالعه‌ی موردی: چطور نظر رئیس را تغییر دهیم؟
18 دقیقه
پنج: شواهد تاییدکننده
25 دقیقه
مبارزه با سوء‌مصرف مواد
21 دقیقه
علم زمان مناسب
12 دقیقه
مطالعه‌ی موردی: چطور رفتار خریدار را تغییر دهیم؟
15 دقیقه
سخن آخر: قدرت کاتالیزگر‌ها
11 دقیقه
پیوست - گوش دادن فعال
8 دقیقه
پیوست - تحلیل میدان نیرو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کاتالیزگر: چگونه سدهای فکری دیگران را بشکنیم تا نظرشان را تغییر دهیم؟
نویسنده
مترجمنازلی نصرالهی
راویهوتن شاطری پور
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کاتالیزگر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کاتالیزگر

برای دریافت کتاب صوتی کاتالیزگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.