معرفی و دانلود کتاب کاتالیزگر: چگونه سدهاى فکرى دیگران را بشکنیم تا نظرشان را تغییر دهیم؟

عکس جلد کتاب کاتالیزگر: چگونه سدهاى فکرى دیگران را بشکنیم تا نظرشان را تغییر دهیم؟
قیمت:
۴۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کاتالیزگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاتالیزگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاتالیزگر: چگونه سدهاى فکرى دیگران را بشکنیم تا نظرشان را تغییر دهیم؟

اگر می‌خواهید فردی را تغییر دهید و یا سازمانی را متحول کنید، کتاب کاتالیزگر به قلم جونا برگر با ارائه‌ی تکنیک‌هایی قدرتمند به شما این فرصت را می‌بخشد تا به اهداف خود دست یابید و تبدیل به یک کاتالیزور حرفه‌ای شوید.

درباره‌ی کتاب کاتالیزگر:

همه‌ی افراد در زندگی خود شرایطی دارند که می‌خواهند تغییرش دهند؛ بازاریاب‌ها همواره تلاش می‌کنند تا تصمیمات مربوط به خرید را عوض نمایند، مسئولان فروش به دنبال تغییر نظرات مشتریان خود هستند، کارمندان می‌خواهند عقاید مدیرشان را متحول سازند، والدین در تلاشند تا رفتار فرزندانشان را بهبود بخشند، سازمان‌های غیرانتفاعی به دنبال دگرگون کردن جهان هستند و ... .

اما تغییر کردن و تغییر دادن امری دشوار است! ما همواره سعی می‌کنیم تا دیگران را گول بزنیم یا تحت فشارشان قرار دهیم اما پس از پایان کار هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود. آیا راه بهتری هم وجود دارد تا بتوانیم نظر افراد دیگر را تغییر دهیم و به نتیجه‌ی دلخواه خود دست یابیم؟

کتاب کاتالیزگر (The catalyst) رویکرد متفاوتی را ارائه می‌دهد. کسانی که در تغییر افکار و نظرات دیگران بسیار موفق هستند به خاطر اعمال فشار مضاعف نیست بلکه آن‌ها مهارت‌ کاتالیزگر را یاد گرفته‌اند. کاتالیزگرها موانع را از میان برمی‌دارند. به جای اینکه بپرسید چطور می‌توانم نظرات دیگران را تغییر دهم؟ آن‌ها سوال متفاوتی را مطرح می‌کنند: چرا قبلا تغییر نکرده‌اند؟ چه چیزهایی باعث توقف آن‌ها شده است؟

وقتی مردم تحت‌فشار قرار می‌گیرند واکنش نامطلوبی نشان می‌دهند؛ درست مثل یک سیستم دفاع موشکی که در برابر پرتابه‌هایی که به سمتش می‌آید از خود محافظت می‌کند، مردم هم یک سیستم ذاتی ضد متقاعد شدن دارند. راداری که وقتی حس می‌کنند کسی می‌خواهد متقاعدشان کند، به کار می‌افتد. برای شکستن این سد، کاتالیزگرها مردم را تشویق می‌کنند خودشان را متقاعد کنند.

شما در کتاب حاضر درباره‌ی علم مقاومت، چگونگی تبدیل هشدارها به پیشنهاد و قدرت همدلی ماهرانه خواهید آموخت. برای مثال چطور یک مأمور بهداشت عمومی نوجوانان را مجاب می‌کند سیگار را ترک کنند؟ و چطور یک مذاکره‌کننده برای آزادی گروگان‌ها، جنایتکاران بی‌رحم را راضی می‌کند فقط در پاسخ به درخواست، تسلیم شوند و با دست‌های بالا برده بیرون بیایند؟

این کتاب با ارائه‌ی تکنیک‌های خارق‌العاده‌اش به شما کمک می‌کند تا همانند یک کاتالیزور واقعی هر آن چیزی که در زندگی می‌خواهید تغییر دهید و به هدف خود برسید.

نکوداشت‌های کتاب کاتالیزگر:

- کتاب خواندنی جذاب و ابزار قدرتمندی است که به ما کمک می‌کند تا افکار، سازمان‌ها و حتی جهان را تغییر دهیم. (آریانا هافینگتون)

- مقدمه‌ای عملی و متقاعدکننده برای هنر متقاعدسازی... این راهنما به طور گسترده، خوانندگان عمومی را متقاعد می‌کند، اما برای متخصصان فروش و بازاریابی مورد توجه خاص قرار خواهد گرفت. (هفته نامه ناشران)

- رویکرد برگر کتاب او را از سایرین متمایز می‌کند. برگر به طور کامل چگونگی تسریع اقناع اصولی را توضیح می‌دهد. شاید بزرگترین ارزش روایت دقیق و شیوا او در همین است. (وبلاگ‌نویسی در کسب‌وکار)

کتاب کاتالیزگر برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای هر فردی که می‌خواهد تغییری در دنیا ایجاد کند و به موفقیت برسد، مفید و کاربردی خواهد بود.

با جونا برگر بیشتر آشنا شویم:

جونا برگر (Jonah Berger) استاد بازاریابی دانشکده‌ی وارتون دانشگاه پنسیلوانیا و نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش بین‌المللی «مسری و اثر نامرئی» است. او در زمینه‌ی تغییر رفتار، نفوذ اجتماعی، تبلیغ دهان‌به‌دهان و علت فراگیر شدن محصولات، ایده‌ها و رفتارها، متخصص شناخته‌شده‌ای در سطح جهان است.

برگر بیش از پنجاه مقاله در ژورنال‌های علمی برتر چاپ کرده است و گزارش‌های محبوب کارهایش اغلب در نشریاتی چون نیویورک‌تایمز، وال‌استریت ژورنال و مجله‌ی کسب ‌وکار هاروارد به چشم می‌خورد. او معمولا به شرکت‌هایی چون گوگل، اپل، نایکی و بنیاد بیل و ملیسا گیتز مشاوره می‌دهد و به صدها سازمان کمک کرده است فرآیند پذیرش محصول جدیدشان را هدایت کنند و نظر عموم را عوض نمایند و البته فرهنگ سازمان را تغییر دهند. مجله‌ی فست کامپانی، او را یکی از خلاق‌ترین افراد در کسب‌وکار نامیده است و کارهایش چندین بار در «ایده‌های سال» مجله‌ی نیویورک‌تایمز مطرح ‌شده است.

در بخشی از کتاب کاتالیزگر می‌خوانیم:

وظیفه‌ای‌ به چاک ولف محول شده بود که انجامش غیرممکن به ‌نظر می‌رسید. فرماندار فلوریدا از او خواسته بود برنامه‌ی جدیدی را مدیریت کند. این کار به‌خودی‌خود برایش جدید نبود. چاک حدود یک دهه در نقش‌های مختلف به فرماندار خدمت کرده بود: «مدیر عملیات، مدیر امور خارجی و مدیر اجرایی نظارت مالی.» او برنامه‌هایی را طرح‌ریزی و اجرا کرده بود که کمک‌رسانی‌های پس از طوفان اندرو را تسهیل کرده و به شهر میامی یاری رسانده بود تا خودش را از بحران مالی خلاص کند.

اما این بار چالشی بسیار بزرگ‌تر مقابلش بود. وظیفه‌ی چاک این بود که تیمی بسازد تا با صنعتی مبارزه کند که بیش از یک تریلیون محصول را به بیش از یک میلیارد مصرف‌کننده در سرتاسر جهان فروخته بود. صنعتی که هرسال حدود ده میلیارد دلار صرف بازاریابی محصولاتش می‌کرد و هرکدام از شرکت‌های پیشرو در آن صنعت به‌تنهایی بیش از مجموع سود کوکاکولا، مایکروسافت و مک‌دونالد سود می‌کردند.

هدف چاک چه بود؟ کاری را انجام دهد که سازمان‌های زیادی دهه‌ها در انجامش شکست‌خورده بودند: جلوی سیگار کشیدن نوجوانان را بگیرد.

اواخر دهه‌ی 1990، استعمال دخانیات بزرگ‌ترین بحران بهداشت عمومی آمریکا بود. سیگار بزرگ‌ترین دلیل بیماری‌ها و مرگ‌های قابل‌اجتنابی بود که ده‌ها میلیون انسان را در سرتاسر جهان از بین می‌برد. فقط در آمریکا، عامل بیست درصد مرگ‌ومیرها بود و هزینه‌ی اقتصادی حدود 150 میلیارد دلار در سال داشت.

این مشکل به‌ویژه در میان نوجوانان حادتر بود. شرکت‌های تنباکو می‌دانستند بازار نوجوانان برای موفقیتشان حیاتی است؛ در ظاهر ادعا می‌کردند از بازاریابی برای نوجوانان و کودکان اجتناب می‌کنند، اما در باطن می‌دانستند این‌ یکی از گزینه‌هایشان نیست. دریکی از یادداشت‌های فیلیپ موریس نوشته‌شده است: «نوجوان امروز، مشتری بالقوه‌ی دائمی فرداست و اکثریت غالب سیگاری‌ها، سیگار کشیدن را وقتی هنوز نوجوان بودند شروع کرده‌اند.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1: مقاومت
2: وابستگی
3: فاصله
4: تردید
5: شواهد تأییدکننده
سخن آخر
پیوست: گوش دادن فعال
پیوست: اعمال فریمیوم
پیوست: تحلیل میدان نیرو
قدردانی
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاتالیزگر: چگونه سدهاى فکرى دیگران را بشکنیم تا نظرشان را تغییر دهیم؟
نویسنده
مترجمنازلی نصرالهی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات254
زبانفارسی
شابک978-622-7283-95-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کاتالیزگر

مجید وی پی
۱۴۰۱/۹/۱۴
دیدگاه جالبی رو مطرح کرده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب کاتالیزگر

برای دریافت کتاب کاتالیزگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.