معرفی و دانلود کتاب اصول اساسی زندگی و کار

عکس جلد کتاب اصول اساسی زندگی و کار
قیمت:
64500 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول اساسی زندگی و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول اساسی زندگی و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول اساسی زندگی و کار

پیروی از دستورات و برنامه‌های کتاب اصول اساسی زندگی و کار نوشته‌ی ری دالیو، شما را به مهم‌ترین اهداف زندگی‌تان می‌رساند. این اثر که از پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های نیویورک تایمز و سایت آمازون است، توانست در سال 2017 از سوی CNBC عنوان یکی از 13 اثر برتر در حوزه کسب‌وکار را از آن خود کند و مورد توجه خوانندگان و مدیران زیادی قرار بگیرد.

درباره کتاب اصول اساسی زندگی و کار

اصولی منحصر به فردی که ری دالیو، یکی از موفق‌ترین کارآفرینان جهان در کتاب اصول اساسی زندگی و کار (Principles) به شما معرفی می‌کند موفقیت را برای شما به ارمغان می‌آورد. دالیو پس از سال‌ها تجربه و تلاش در این زمینه، قوانین و راهکارهایی را تحت اصول اساسی تدوین کرده که برای داشتن یک زندگی پر ثمر به شما ارائه می‌دهد.

ری دالیو در سال 1975 شرکت کوچکی در شهر نیویورک تاسیس کرد و درست چهل سال بعد، این شرکت به یکی از مراکز بزرگ و مهم تجاری در آمریکا تبدیل شد. افراد زیادی در پی کشف راز موفقیت دالیو بودند و تلاش کردند تا با پیروی از اصول او و راهی که در طی این چهل سال پیموده است، به موفقیت برسند. اصولی که نتیجه‌ی بارز آن موفقیت دالیو بود و اطمینان خاطر زیادی به همراه داشت. اما او از چه روش‌هایی برای رسیدن به این جایگاه استفاده کرده است؟

یکی از روش‌های مفیدی که ری دالیو آن را همواره در شرکت خود مدنظر داشت، اهمیت به شایسته سالاری است. در واقع او استدلال می‌کند که زندگی، مدیریت، اقتصاد و سرمایه‌گذاری همگی باید در مسیر مشخصی حرکت کنند تا ساز و کار آن‌ها همچون یک ماشین درک شوند و در این مسیر هر موضوع یا فردی که برای کل سیستم مفیدتر، کارآمدتر و شایسته‌تر است انتخاب شود.

کتاب اصول اساسی زندگی و کار نوشته یکی از نوابغ حوزه کسب‌وکار است. شخصی که مجله CIO از او با عنوان پادشاه و فیلسوف جهان سرمایه‌گذاری یاد می‌کند. دالیو در این کتاب پرطرفدار، مفید‌ترین و کاربردی‌ترین اصولی را که برای ساختن یک زندگی باکیفیت نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد.

نکوداشت‌های کتاب اصول اساسی زندگی و کار

- کتابی مهم که هم آموزنده است و هم حیرت انگیز. (مجله نیویورک تایمز)
- من کاملا این کتاب را دوست داشتم؛ چرا که به زیبایی نوشته شده و پر از حکمت‌های متفاوت است. (آریانا هافینگتون، نویسنده)
- ری دالیو راهنمایی‌ها و بینش‌های بسیار ارزشمندی را در اختیار من قرار داده که شما هم در کتاب اصول می‌توانید به آن‌ها دست یابید. (بیل گیتس)
- هر کسی که اهداف و رویاهایی برای خود دارد می‌تواند از اصول و رویکردهای ری دالیو یاد بگیرد. (مایکل بلومبرگ، سیاست مدار، تاجر و نویسنده)
- کتاب فوق العاده که هر صفحه از آن پر از اصول مختلف است و من بسیار می‌پسندم که ری دالیو چنین از زندگی خود تعریف می‌کند. (آنتونی رابینز، نویسنده)
- من این کتاب را بسیار بسیار توصیه می‌کنم. این کتاب نحوه تفکر من در مورد تصمیم گیری در زندگی و تجارت را تغییر داده است. (تیم فریس، نویسنده و کارآفرین)
- به اشتراک گذاشتن آنچه در زندگی آموخته‌اید، بسیار مفید است و دالیو این کار را به روشی جذاب انجام می‌دهد. (جیمی دیمون، مدیرعامل جی پی مورگان)

کتاب اصول اساسی زندگی و کار به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر در زندگی شخصی و کاری خود به دنبال موفقیت هستید، کتاب پیش‌رو کمک زیادی به پیشرفت شما و نزدیک شدن به اهدافتان خواهد کرد.

ری دالیو را بیشتر بشناسیم

یکی از کارآفرینان ثروتمند آمریکایی، ری دالیو (Ray Dalio) نام دارد. او بنیانگذار شرکت بریج‌ واتر در سال 1975 است که در سال 2013، این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین صندوق تامینی در جهان و پنجمین شرکت خصوصی مهم ایالات متحده معرفی شد. همچنین براساس رتبه بندی مجله بلومبرگ در سال 2020، دالیو موفق شد به عنوان نفر 79 در فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار بگیرد.

او با نوشتن کتاب اصول زندگی و کار در سال 2017، موفقیت خوبی را در زمینه نویسندگی به دست آورد. این سرمایه گذار آمریکایی در لیست 100 نفره با نفوذترین اشخاص جهان مجله تایم قرار گرفته است و در سال 2012 نیز در اجلاس بین‌المللی موفقیت در واشنگتن، برنده The Golden Plate Award of the American Academy شد.

در بخشی از کتاب اصول اساسی زندگی و کار می‌خوانیم

به طور خلاصه، یادگیری چگونگی تصمیم‌گیری به بهترین روش ممکن و یادگیری داشتن شهامت لازم برای گرفتن آن تصمیمات از اینجا می‌آید: الف) رفتن به دنبال آنچه می‌خواهید، ب) شکست و تأمل دقیق در طی گشاده‌فکری اساسی و ج) تغییر/تکامل برای تواناتر و کمتر بیمناک شدن. در آخرین فصل این بخش، یاد بگیرید چطور به طور مؤثر تصمیم‌گیری کنید، من تعداد بیشتری اصل اساسی جزئی برای انجام همه کارهای بالا و ارزیابی گزینه‌هایتان در موقعیت‌های مشخص به اشتراک گذاشته‌ام تا بهترین مسیر برای دنبال کردن را تعیین کنید.

البته می‌توانید تمام این کارها را به تنهایی انجام دهید اما اگر چیزی درباره مفهوم گشاده‌فکری اساسی متوجه شده باشید، باید برایتان واضح باشد که تنها طی کردن این مسیر فقط شما را از هدف دورتر می‌کند. همه ما به دیگران نیاز داریم تا به ما کمک کنند نظراتمان را به اشتراک بگذاریم و بهترین تصمیمات ممکن را بگیریم‌ و به ما کمک کنند ضعف‌هایمان را بی‌طرفانه ببینیم و آن‌ها را جبران کنیم. زندگی شما بیش از هر چیز دیگری توسط افرادی که دور و برتان هستند و چگونگی ارتباط شما با یکدیگر تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

وقتی با افراد دیگری که چیزی را می‌خواهند که شما هم می‌خواهید کار می‌کنید، توانایی‌تان برای دستیابی به آنچه می‌خواهید بسیار بیشتر از زمانی است که تنها کار کنید. با این‌حال هنوز در این باره صحبت نکرده‌ایم که گروه‌ها باید چگونه عمل کنند تا بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشند. این کاری است که در اصول اساسی کار انجام می‌دهیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش I. جایی که من از آن می‌آیم
فصل 1. فراخوانی من به ماجراجویی
فصل 2. عبور از آستانه
فصل 3. پرتگاه من
فصل 4. جاده آزمایش‌های من
فصل 5. موهبت نهایی
فصل 6. بازگرداندن موهبت
فصل 7. آخرین سال من و بزرگترین چالشم
فصل 8. نگاه به گذشته از سطحی بالاتر
بخش II. اصول اساسی زندگی
1. واقعیت را در آغوش بگیرید و با آن برخورد کنید
2. از فرآیند پنج مرحله‌ای استفاده کنید تا آنچه از زندگی می‌خواهید به دست آورید
3. طور اساسی گشاده‌فکر باشید
4. درک کنید افراد بسیار متفاوت از هم فکر می‌کنند
5. یاد بگیرید چگونه به طور مؤثر تصمیم‌گیری کنید
جمع‌بندی: اصول اساسی زندگی
خلاصه و جدول اصول اساسی زندگی
بخش III. اصول اساسی کار
خلاصه و جدول اصول اساسی کار
درست کردن فرهنگ
1. به صداقت و شفافیت اساسی اعتماد کنید
2. کار و روابط پرمعنا را ترویج کنید
3. فرهنگی بسازید که در آن اشتباه کردن قابل قبول و درس نگرفتن از اشتباهات غیرقابل قبول باشد
4. هماهنگ شوید و هماهنگ بمانید
5. تصمیم‌گیری‌تان را از لحاظ قابل قبول بودن ارزیابی کنید
6. درک کنید چگونه از اختلاف‌نظرها فراتر روید
استخدام درست افراد...
7. به یاد داشته باشید که چه کسی مهمتر از چه چیزی است
8. درست استخدام کنید زیرا مجازات‌های استخدام نادرست بسیار بزرگ هستند
9. افراد را به طور مداوم آموزش دهید، بیازمایید، ارزیابی و دسته‌بندی کنید
برای ساختن و تکامل دادن ماشینتان...
10. مانند فردی که با ماشینی کار می‌کند تا به هدفی دست یابد مدیریت کنید
11. مشکلات را درک کنید و تحمل نکنید
12. مشکلات را تشخیص دهید تا به علل ریشه‌ای آن‌ها برسید
13. اصلاحاتی برای ماشینتان طراحی کنید تا بر مشکلاتتان چیره شوید
14. آنچه عزمش را کرده‌اید انجام دهید
15. از ابزارها و پروتکل‌ها استفاده کنید تا نحوه انجام کار را شکل دهید
16. و برای رضای خدا، نظارت را از قلم نیندازید!
جمع بندی: اصول اساسی کار
نتیجه‌گیری
پیوست: ابزارها و پروتکل‌های شایسته‌سالاری ایده بریج واتر
قدردانی
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول اساسی زندگی و کار
نویسنده
مترجمنازلی نصرالهی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات571
زبانفارسی
شابک978-622-6410-14-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
64500 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول اساسی زندگی و کار

امیرعلی حقی
۱۴۰۲/۱۲/۹
نسبت به تعاریفی که شنیده بودم از این کتاب واقعا حوصله بره
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب اصول اساسی زندگی و کار

برای دریافت کتاب اصول اساسی زندگی و کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.