معرفی و دانلود کتاب صوتی کتابفروش خیابان ادوارد براون: مجموعه داستان به‌هم پیوسته

عکس جلد کتاب صوتی کتابفروش خیابان ادوارد براون: مجموعه داستان به‌هم پیوسته
قیمت:
۶۱۰۰۰ ۳۰,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کتابفروش خیابان ادوارد براون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کتابفروش خیابان ادوارد براون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کتابفروش خیابان ادوارد براون: مجموعه داستان به‌هم پیوسته

کتاب صوتی کتابفروش خیابان ادوارد براون مجموعه‌ای از دوازده داستان کوتاه به هم پیوسته است. محسن پوررمضانی در این اثر طنز ماجراهای یک کتابفروش را روایت می‌کند که در تلاش برای جلب توجه مشتریان دست به کارهای عجیبی می‌زند و وقایعی تلخ را پشت‌سر می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب صوتی کتابفروش خیابان ادوارد براون

تا حالا یک هیولای کتابخوار را از نزدیک دیده‌اید، یا هرگز با رابینسون کروزوئه هم‌صحبت شده‌اید؟ اثری که اکنون پیش‌روی شماست ماجراهای یک کتابفروش را در شهر تهران روایت می‌کند. مرد جوانی که عاشقانه دنیای داستان‌ها را می‌ستاید و در افکاری لذت‌بخش غرق گفت‌وگو با شخصیت‌های خیالی می‌شود. اسمرالدای زیبا و پیرمرد خنزر پنزری برای او همانقدر واقعی هستند که همسایگانش. همین علاقه راوی قصه را به سمت افتتاح یک کتابفروشی سوق می‌دهد که شرح آن را در کتاب صوتی کتابفروش خیابان ادوارد براون می‌شنوید.

همجواری روزانه با کلماتی که هنرمندانه کنار هم نشسته‌اند و ماندگارترین آثار تاریخ را به وجود آورده‌اند هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد. اما کسب درآمد از طریق رمان‌ها، تحلیل‌های جامعه‌شناسی و آثار تاریخی یا فلسفی آنقدرها هم آسان نیست چون مردم علاقه‌ای به صرف هزینه برای کتاب‌ها ندارند. بیشتر افراد برای پرسیدن آدرس به مغازه پا می‌گذارند یا می‌خواهند بدهی‌شان را به صاحب قبلی تسویه کنند که البته یک ریالش هم به مرد جوان داستان نمی‌رسد. به‌نظرتان این عاشق سینه‌چاک ادبیات چطور با این مسئله کنار می‌آید؟

درست حدس زدید، خیال‌بافی!

او در فاصله بین مراجعه مشتری‌ها -که گاه چند روز طول می‌کشد- با شخصیت‌های کتاب‌ها هم‌صحبت می‌شود یا سعی دارد کلیسای نوتردام را از آتش سوزان نجات بدهد. محسن پوررمضانی ماجراهای خیالی این فروشنده را در دوازده داستان طنز به تحریر درآورده است که می‌توانید آن‌ها را در کتاب صوتی کتابفروش خیابان ادوارد براون از نشر صوتی رادیو گوشه بشنوید. او که شخصا در فاصله سال‌های 1388 تا 1389 به همین حرفه مشغول بوده، برخی از خاطرات واقعی خود را در نیز در این اثر گنجانده و همین موضوع به جذابیت مجموعه داستان می‌افزاید. در پایان باید گفت که نسخه‌ چاپی کتاب توسط انتشارات چشمه منتشر شده است.

کتاب صوتی کتابفروش خیابان ادوارد براون مناسب چه کسانی است؟

اگر از شنیدن داستان‌های کوتاه طنز لذت می‌برید یا اهل کتاب و کتابخوانی هستید این اثر را به شما توصیه می‌کنیم.

با محسن پوررمضانی بیشتر آشنا شویم

او نویسنده جوان ایرانی است که بیشتر به‌واسطه‌ی ستون‌های طنزش در مجلات «طنز خط‌خطی» و «آسمان» شناخته می‌شود. «کتابفروش خیابان ادوارد براون» و «دزد مو وزوزی و انسان فرهیخته» دو کتابی هستند که تاکنون توسط محسن پوررمضانی منتشر شده‌اند. اگر به مطالعه آثار بیشتری از او علاقه دارید، ستون‌های طنز «خاطرات یک کتاب‌فروش»، «سامیزدات»، «آداب شهرنشینی»، «درس علوم»، «روزنامه» و «زنگ انشاء» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی کتابفروش خیابان ادوارد براون می‌شنویم

صدای وزوز می‌آید. خرمگس بزرگ و سیاهی دور سرم می‌چرخد و بعد از بررسی منطقه فرود می‌آید روی جعبه شکلات. یکی از شکلات‌ها را باز می‌کنم و می‌خورم. خرمگس از جایش تکان نمی‌خورد. وقتی بچه بودم، برعکس هم‌بازی‌های سادیستم، علاقه‌ای به کندن بال حشرات یا فرو کردن سوزن توی چشم‌شان نداشتم، البته به‌جز سوسک‌ها. هروقت مگسی را می‌دیدم که روی میوه یا شیرینی نشسته، یواشکی عینک ذره‌بینی مادربزرگم را برمی‌داشتم و با دقت به آن نگاه می‌کردم. گاهی دست‌هایش را به‌هم می‌مالید، گاهی هم پاهایش را، اما بیشتر وقت‌ها کاری نمی‌کرد و با چشم‌های درشتش روبه‌رو خیره می‌شد.

کنجکاو بودم بفهمم دختر است یا پسر. اما هرچقدر نگاه می‌کردم، هیچ علامتی پیدا نمی‌کردم. برای این‌که دقیق‌تر نگاه کنم، با روزنامه لوله‌شده‌ای ضربه‌ای سریع و برق‌آسا توی سرش می‌زدم تا بتوانم جنازه‌اش را کالبدشکافی کنم. اما معمولا مگس فرزتر بود و ظرف شیرینی چپه می‌شد زمین و با فاصله کمی صدای مادرم بلند می‌شد و مجبور می‌شدم آزمایش را نیمه‌کاره رها کنم و بدوم توی حیاط.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
23 دقیقه
موفقیت در یک ساعت و بیست‌وپنج دقیقه و سی‌و‌دو ثانیه
17 دقیقه
چهارپا خوب، دوپا خوب
22 دقیقه
آوانگارد
21 دقیقه
فبوسک
24 دقیقه
فال یوسا
24 دقیقه
یه ماچ به خاله می‌دی؟
24 دقیقه
اتحادیه ابلهان
17 دقیقه
کدوم کدوم شاپرک؟
26 دقیقه
لولمان برای همگان
22 دقیقه
بوشو بوشو تره نخوام
12 دقیقه
اَم‌بازی
25 دقیقه
زوربای ایرانی
24 دقیقه
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کتابفروش خیابان ادوارد براون: مجموعه داستان به‌هم پیوسته
نویسنده
راوینیما منصوریان
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۶۱۰۰۰ ۳۰,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کتابفروش خیابان ادوارد براون

علی سجادی
۱۴۰۲/۸/۸
خلاصه بخوام بگم: مناسب برای اوقات فراغت. اما دقیق تر: ۱. با توجه به اینکه نسخه اولیه داستان‌های این مجموعه _نه همشون_ با هدف معرفی کتاب‌های خوب نوشته شده بودند، به عنوان مخاطب فشار یا تلاش مصنوعی احساس نمی‌کردم. یعنی فقط با آوردن چند تا اسم دهن پرکن رو به رو نیستیم و کتاب‌ها با دقت انتخاب شدن. گرچه توجه زیادی به آثار ایرانی نشده بود. ۲. زبان روان و خوش خوانی داره اثر. ۳. اکثر داستان‌ها جذابیتشون رو تا آخر حفظ می‌کردند. ۴. اگه دنبال پشت سرهم خندیدنید، بهتره سراغ کتاب دیگه‌ای برید. ولی اگه مثل من همچین انتظاری ندارین و شیرینی متن هم براتون ملاکه، انتخاب بدی نیست. ۵. حرف بیشتری برای گفتن داره، متاسفانه سواد بیشتری ندارم.
محبوبه محمدنیا
۱۴۰۲/۱/۲۸
خیلی در هم و برهم بود و آخرش آدم میگه خب الان که چی
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کتابفروش خیابان ادوارد براون

برای دریافت کتاب صوتی کتابفروش خیابان ادوارد براون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.