معرفی و دانلود کتاب صوتی کلارا و خورشید

عکس جلد کتاب صوتی کلارا و خورشید
قیمت:
۸۹۰۰۰ ۶۲,۳۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کلارا و خورشید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کلارا و خورشید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کلارا و خورشید

تأملی تکان‌دهنده درباره عشق و تنهایی... کتاب صوتی کلارا و خورشید به قلم برنده جایزه نوبل ادبیات، کازوئو ایشی گورو است. ماجرای این رمان پرفروش نیویورک تایمز درباره رباتی هوشمند است که می‌خواهد روابطی دوستانه با انسان‌ها برقرار کند و درکی از عواطف انسانی داشته باشد. گفتنی‌ست این اثر در سال 2021 نامزد فهرست طولانی جایزه بوکر شده است.

درباره کتاب صوتی کلارا و خورشید:

«هر چند وقت یک بار، کتابی از راه می‌رسد که دیدگاه ما را نسبت به جهان تغییر می‌دهد. این رمان باشکوه از برنده جایزه نوبل ادبیات، مواجهه جالب هوش مصنوعی با زندگی انسان‌ها را نشان داده و از نقشی که این پدیده در آینده ما دارد، سخن می‌گوید.» این جملات بخشی از نقد مثبت آسوشیتدپرس، رسانه معتبر آمریکایی، بر کتاب کلارا و خورشید (Klara and the Sun) است که همچون سایر منتقدان ادبی و خوانندگان به تحسین این اثر پرداخته است.

این رمان که هشتمین کتاب کازوئو ایشی گورو محسوب می‌شود، در سال 2021 منتشر شد و داستانی علمی - تخیلی و دیستوپیایی (پادآرمانشهری) دارد. همچنین به خوبی توانسته تصویری از ماهیت شگفت‌انگیز و اسرارآمیز قلب انسان ارائه بدهد و این پرسش اساسی را در ذهن ایجاد کند که به راستی عشق ورزیدن به چه معناست.

ماجرای کتاب کلارا و خورشید در زمانه‌ای رخ می‌دهد که کودکان برای افزایش توانایی‌های تحصیلی خود مهندسی ژنتیکی می‌شوند و تمامی آموزش‌های خود را به تنهایی در خانه و بر روی صفحه‌ای دیجیتالی می‌بینند. به همین خاطر محدودیت‌های فراوانی برای اجتماعی شدن کودکان وجود دارد و تنها والدینی که درآمد خوبی دارند می‌توانند یک همراه همیشگی برای فرزندان خود بخرند. کلارا نیز نام یکی از همین ربات‌هاست که به عنوان یک دوست و همراه مصنوعی در ویترین فروشگاه‌‌ها به خانواده‌ها فروخته می‌شود. هرچند کلارا بسیار باهوش و آگاه است اما درک چندانی از جهان انسانی ندارد. همچنین او انرژی خود را از خورشید می‌گیرد و مدام نیاز دارد تا در معرض نور آفتاب باشد.

سرانجام یک روز دختری 14 ساله به نام جوزی او را از پشت ویترین مغازه می‌بیند و او را به منطقه‌ای دورافتاده در یک دشت می‌برد. جایی که جوزی با مادرش زندگی می‌کند و خودش نیز درگیر یک بیماری است.

نویسنده در رمان کلارا و خورشید مواجهه جذاب این دو شخصیت را به خوبی به تصویر کشیده و تعلیق‌های فراوانی را در جای جای داستان قرار داده است. پس اگر علاقه‌مند به قصه این کتاب صوتی شدید، شنیدن آن را به هیچ وجه از دست ندهید.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی کلارا و خورشید:

- نامزد فهرست طولانی جایزه بوکر (2021)
- پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
- منتخب باشگاه کتاب صبح بخیر آمریکا
- بهترین کتاب آمازون در مارس 2021

نکوداشت‌های کتاب صوتی کلارا و خورشید:

- یکی از لذت‌بخش‌ترین ویژگی‌های داستان‌های ایشی گورو سوال‌های بنیادین و فلسفی‌ای است که ما از خود می‌پرسیم؛ انسان بودن به چه معناست؟ داشتن خود یعنی چه؟ و چقدر از آن خود را باید به دیگران بدهیم؟ (NPR)

- شما پس از خواندن این اثر خیره کننده به درجه‌ای بسیار بالا از خشنودی و رضایت درونی خواهید شد. (Publishers Weekly)

- افسانه‌ای دلهره‌آور از دنیای تنها و آشفتۀ بشر امروزی. (Kirkus Reviews)

- اکنون قریب به چهار دهه است که ایشی‌گورو با فصاحت تمام در مورد مسئله بغرنج خاطرات می‌نویسد، بدون اینکه تسلیم گذشته‌ی تغییرناپذیر گردد. خاطره و توصیف خاطره، تلخی‌ها و خوشی‌هایش، موضوع آثار او هستند... کلارا و خورشید تخیل درخشان ایشی‌گورو را به کمال رسانده... برای روایت قصه دیگر نه نیاز به غریزه است، نه انسان. (نیویورک تایمز)

- عاطفی و زیبا... بازگشتی صریح به فرم، تعمقی در ظریف‌ترین ابهامات و تاریکنای این سوال که آیا نوع بشر قادر است با هرآنچه که خلق کرده زندگی کند... کتابی پر تب و تاب... معدود نویسندگانی در جهان قادر بوده‌اند، فناپذیری، فقدان و عدم ایمان به‌نفسِ وجودی را به سان ایشی‌گورو خلق کنند - نه هنری در وصف احساسات، که خود احساسات است. (لس آنجلس تایمز)

کتاب صوتی کلارا و خورشید برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های فانتزی از شنیدن این داستان زیبا و تاثیرگذار لذت خواهند برد.

کازوئو ایشی گورو را بیشتر بشناسیم:

او یکی از مشهورترین داستان نویسان معاصر در جهان انگلیسی زبان است که موفق شد در سال 2017 از سوی آکادمی سوئد، جایزه نوبل ادبیات را دریافت کند. کازوئو ایشی گورو (Kazuo Ishiguro) یک نویسنده و فیلمنامه نویس ژاپنی الاصل است که در سال 1960 یعنی در سن پنج سالگی همراه با خانواده‌اش به انگلستان مهاجرت کردند و هم اکنون نیز به عنوان شهروند قانونی در این کشور زندگی می‌کند.

ایشی گورو در سال 1978 فارغ التحصیل رشته زبان انگلیسی و فلسفه از دانشگاه کنت شد و در سال 1980 نیز کارشناسی ارشد خود را در رشته نویسندگی خلاقانه از دانشگاه انگلیای شرقی دریافت کرد.

او رمان‌های مختلفی نوشته که همگی توانسته‌اند مورد توجه جوایز مختلف ادبی قرار بگیرند؛ برای مثال مجله تایم کتاب هرگز رهایم مکن را به عنوان بهترین رمان سال 2005 معرفی کرد و آن را در لیست 100 رمان برتر انگلیسی زبان داد که از سال‌های 1923 تا 2005 نوشته‌ شده‌اند. همچنین رمان «تسلی ناپذیر» نیز برنده جایزه چلتنهام در سال 1995 شد.

کتاب‌های «هنرمندی از جهان شناور (1986)، وقتی یتیم بودیم (2000) و هرگز رهایم نکن (2005)» همگی نامزد دریافت جایزه من بوکر شدند اما کازوئو ایشی گورو سرانجام موفق شد برای رمان «بازمانده روز» برنده جایزه Man Booker 1989 شود.

جوایز و افتخارات کازوئو ایشی گورو:

- برنده جایزه نوبل ادبیات 2017
- دریافت نشان خورشید فروزان 2018
- دریافت نشان شوالیه ادب و هنر فرانسه 1998
- دریافت نشان افسر والا مقام امپراطوری بریتانیا 1995
- چهار بار نامزد و یک بار برنده Man Booker Award شده است.
- آثارش تاکنون بارها در لیست برترین رمان‌های جهان قرار گرفته‌اند.
- برنده جایزه وایت‌برد برای کتاب «هنرمندی از جهان شناور» در سال 1986
- مجله تایم در سال 2008، از میان 50 نویسنده برتر انگلستان از سال 1945 تاکنون، ایشی گورو را در رتبه 32 این لیست قرار داد.

در بخشی از کتاب صوتی کلارا و خورشید می‌شنویم:

همانطور که آن روز به ریک گفتم، مهمانی منبع با ارزشی برای مشاهدات جدید بود. دلیل اول اینکه درمورد توانایی جزئی در تغییر کردن آگاه شدم. همانطور که ریک به آن اشاره کرد و دوباره با دقت به تماشای نشانه‌ها نشستم. به این هم فکر کردم که چقدر دلش می‌خواسته یک بیتری انتخاب کرده بود. حرفش به احتمال خیلی زیاد یک شوخی بود تا آشوب مهمانی را آرام کند. با این حال درست بود که بیتری‌ها توانایی‌هایی داشتند که من قادر به انجام آن‌ها نبودم و باید این احتمال را در نظر می‌گرفتم که ممکن است جوزی بعضی اوقات چنین فکرهای به ذهنش خطور کند.

در روزهای بعد از مهمانی درمورد این هم نگران بودم که جوزی شکست من در پاسخگویی به سوالات دختر دست دراز را چطور می‌بیند. در شرایطی که ایجاد شده بود و در نبود سیگنال‌های واضح از جوزی، کاری را انجام دادم که فکر می‌کردم بهترین است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
34 دقیقه
بخش اول - قسمت اول
29 دقیقه
بخش اول - قسمت دوم
31 دقیقه
بخش اول - قسمت سوم
16 دقیقه
بخش اول - قسمت چهارم
21 دقیقه
بخش دوم - قسمت اول
32 دقیقه
بخش دوم - قسمت دوم
33 دقیقه
بخش دوم - قسمت سوم
30 دقیقه
بخش دوم - قسمت چهارم
31 دقیقه
بخش دوم - قسمت پنجم
33 دقیقه
بخش سوم - قسمت اول
20 دقیقه
بخش سوم - قسمت دوم
48 دقیقه
بخش سوم - قسمت سوم
28 دقیقه
بخش سوم - قسمت چهارم
29 دقیقه
بخش سوم - قسمت پنجم
28 دقیقه
بخش چهارم - قسمت اول
23 دقیقه
بخش چهارم - قسمت دوم
24 دقیقه
بخش چهارم - قسمت سوم
31 دقیقه
بخش چهارم - قسمت چهارم
14 دقیقه
بخش چهارم - قسمت پنجم
23 دقیقه
بخش چهارم - قسمت ششم
28 دقیقه
بخش چهارم - قسمت هفتم
17 دقیقه
بخش چهارم - قسمت هشتم
28 دقیقه
بخش پنجم - قسمت اول
17 دقیقه
بخش پنجم - قسمت دوم
28 دقیقه
بخش ششم - قسمت اول
16 دقیقه
بخش ششم - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کلارا و خورشید
نویسنده
مترجمشیرین شکراللهی
راویمریم پاک ذات
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۸۹۰۰۰ ۶۲,۳۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کلارا و خورشید

بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۳/۲۹
در تمام مدتی که داستان رو گوش می‌دادم به یاد داستان دیگر نویسنده یعنی هرگز رهایم نکن افتادم که اتفاقا آن را هم با صدای خانم پاک ذات شنیده بودم.
در هر دو قصه فضای غم انگیزی حاکم است. تم کلی هر دو قصه تسلط نداشتن بر خود است، تسلطی که توسط دیگران گرفته شده. در اینجا رباط کلارا و البته بقیه‌ای اف‌ها
قرار است برای بچه‌ها زندگی کنند علایق آن‌ها را پی بگیرند و تنهایی شان را پرکنند و گاهی با آن‌ها ظالمانه و برده وار برخورد می‌شود. به نظرم این نقدی است که نویسنده به دنیای مدرن و زیادی پیشرفته دارد که تنهایی فرد با رباط پر می‌شود و تحصیل به صورت مجازی و با مستطیل (همان تبلت و موبایل) صورت می‌گیرد و روابط انسانی کم رنگ می‌شودو تا جایی پیش می‌رود که بچه‌ها را دستکاری ژنتیکی می‌کنند تا باهوش تر باشند.
ولی اینجا با رباط مواجهیم که گویا خصایص انسانی دارد و برای صاحبش فداکاری می‌کند و دلمان به حال او می‌سوزد و به حال همه‌ای اف‌های نادیده گرفته شده و نفر دوم.
با اینکه این داستان برنده نوبل شده ولی به شخصه رمان هرگز رهایم را نکن را خیلی بیشتر دوست داشتم. تقدم و تاخر نوشته شدن دو داستان را نمی‌دانم ولی گویا کلارا و خورشید فراهم آورنده مواد خام رمان هرگز رهایم نکن بوده و رمان هرگز... در واقع بلوغ یافته این داستان، چرا که آن جا نه با رباط که با انسان شبیه سازی شده طرفیم.
برای هرگز رهایم نکن نظر غیر منصفانه‌ای دادم که حتما باید اصلاحش کنم.
گویندگی بی‌نظیر خانم پاک ذات جذابیت اثر را دوچندان می‌کرد. نکته جالب در صداپیشگی ایشان این است که برای تقلید صدای شخصیت‌های مرد قصه صدایشان را کلفت نمی‌کنند ولی صدایی که ارائه می‌دهند بسیار باور پذیر است.
با سپاس از کتابراه.
حبیبه تابعی
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
کتاب جالب و قابل تاملی بود. احتمال خیلی زیاد در آینده نزدیک، در دنیای واقعی AF‌ها را خواهیم دید. صدای خسته و بی روح گوینده رو اصلا دوست ندارم. چون تنها ورژن صوتی این کتاب بود خریدم
عسل
۱۴۰۱/۷/۲۰
کتاب بسیار جالبیه که از زبان یک ربات روایت می‌شه... جذبم کرد و از شنیدن. آن بسیار لذت بردم. ممنون از گوینده‌ی توانا... دست اندرکاران عزیز و کتابراه، همراه همیشگیه من
راشین عباسی
۱۴۰۱/۶/۱۴
راوی که تعریف کردن نمیخواد همه میدونن بی نظیرن ایشون
داستان مثل فیلم‌های علمی تخیلی بود اما از نوع احساسیش، من که لذت بردم
نگار حداد
۱۴۰۰/۱۲/۶
کتاب خوبی بود و موضوع جدیدی داشت... از تصور فضاش لذت بردم ولی دوست داشتم یکم هیجانی تر باشه
محمدحسن پوراقا
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
خیلی فانتزی و جالب بود ازش خوشم اومد ولی صدای گوینده خیلی غمگین بود
زهرا بهرامی
۱۴۰۱/۶/۱۶
راوی عالی داستان احساسی و تخیلیه ازش خوشم اومد هر چند پایانش متاثر شدم
مریم دشتی
۱۴۰۰/۱۱/۲
این کتاب خیلی جدید و متفاوته و خب پایان خوبی هم داره
Maryam M
۱۴۰۰/۹/۲۹
این کتاب حس سرمای عجیبی رو منتقل میکنه...
نیلو مزارعی
۱۴۰۱/۳/۴
پیوستگی نداشت. مورد علاقه من نبود
مهرشاد خزایی
۱۴۰۱/۲/۲۹
موضوعی جدید و دنیایی متفاوت داشت
Masoumeh Yaghoubi
۱۴۰۰/۱۰/۷
اگر چنین چیزی واقیعت داشت خیلی خوب بود
مهتاب ثابت
۱۴۰۰/۹/۳۰
دلگیر، یک داستان خاکستری و ابری
حسن رضایی
۱۴۰۰/۹/۵
رمان خوبی بود. خوانش هم خوب بود
زینب زمانی
۱۴۰۱/۸/۲۵
زیبا و متفاوت بود…
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کلارا و خورشید

برای دریافت کتاب صوتی کلارا و خورشید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.