معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی کودک شوره زار

عکس جلد کتاب صوتی کودک شوره زار
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کودک شوره زار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کودک شوره زار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کودک شوره زار

زیباترین دریاچه‌ی جهان اکنون به شوره‌زاری پست و پرحرارت تبدیل شده است. کودکانی که زمانی در آن دریاچه آب‌تنی می‌کردند اکنون چه حس و حالی را تجربه می‌کنند؟ کتاب صوتی کودک شوره زار نوشته‌ی امیر مقدمی کیا داستانی کوتاه است که این‌چنین رقم می‌خورد.

درباره‌ی کتاب صوتی کودک شوره زار

شهر محل زندگی شما به چه جاذبه‌ی دیدنی‌ای شهرت دارد؟ آب‌انباری قدیمی در بافت سنتی؟ برج و بارویی بلندبالا با منظره‌ای چشم‌نواز؟ جنگلی سرسبز و خیال‌انگیز؟ حالا تصور کنید آب‌انبار ویران شده و برج و بارو فرو ریخته و جنگل سوخته است. چه حس و حالی پیدا می‌کنید؟ در کتاب صوتی کودک شوره زار با چنین پیرنگی مواجه هستیم. دریاچه‌ای که از تلألو امواج آن چیزی به‌جز شوره‌زاری تفتیده باقی نمانده است. روزی زیباترین دریاچه‌ی جهان بوده است اما حالا تبدیل به زمین گرم، بایر و پرحرارتی شده که خالی از حیات و شور و امید است.

از این سبک داستان‌ها علاوه بر شنیدن روایت قصه‌ای جذاب و البته غم‌بار، می‌توان برداشتی تمثیلی داشت. امیدهایی که خاکستر می‌شوند، جان‌هایی که بی هیچ گناهی از کالبدهای جوان بیرون کشیده می‌شوند، دوستی‌ها و الفت‌هایی که از آن‌ها چیزی جز یادی دور باقی نمی‌ماند و خاطراتی که غبار زمان جزئیات آن‌ها را کم‌رنگ می‌کند. بسته به رنجی که مخاطب در زندگی واقعی خود تجربه می‌کند، همه و همه می‌توانند در قالب آن دریاچه‌ی اکنون شوره‌زار، پدیدار شوند.

نشر صوتی کانون فرهنگی چوک این داستان امیر مقدمی کیا را در قالب کتاب صوتی منتشر کرده است. این اثر را با صدای مهدی رضایی، آرمان رضایی، علی فخاری، زینت دشتی و زهرا کامکار می‌شنوید.

کتاب صوتی کودک شوره زار برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های کوتاه علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی کودک شوره زار می‌شنویم

پسربچه‌ی بازیگوش و شیطان با کفش‌های پاره و صورت آفتاب‌زده‌اش در کنار پدر می‌دود و حس کودکانه‌ی خود را خالی می‌کند. پدر پسربچه‌ی شش‌ساله کارگر معدن است و به‌خاطر سواد خواندن و نوشتن، مردم آبادی او را آقامهندس صدا می‌زنند. تمام مردم آبادی نامه‌هایشان را می‌دادند تا آقامهندس بنویسد و پست کند. پسربچه که غرق احساسات کودکانه است دست پدر را روی دستش می‌فشارد و می‌پرسد: ‌«چرا آب نیست بابا؟ چرا آب نیست تا من شنا کنم؟» پدر در فکر فرو رفته است که چه بگوید. از بی‌تفاوت بودن خود به سرزمین، از خطرات و خاطرات اشک‌آمیز خود در آن شوره‌زار یا چرندوپرندی برای شیره مالیدن به سر بچه؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

11 دقیقه
کودک شوره‌زار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کودک شوره زار
نویسنده
راویمهدی رضایی، آرمان رضایی، علی فخاری، زینت دشتی، زهرا کامکار
ناشر صوتی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کودک شوره زار

سمیرا ابراهیم پور
۱۴۰۲/۲/۹
داستان کودک شوره زار داستان دریاچه‌ای است که خشک شده و حالا شوره زاری از ان باقی مانده یک پسر بچه با دیدن شوره زار هوای شنا و دریا به سرش میزند و خاطرات گذشته را برای افرادی که در زمان قبل از خشک شدن دریاچه ان را دیده بودند زنده میکند و افسوسی را در دل انها شعله ور میسازد. و من که در کنار دریاچه‌ی ارومیه بزرگ شدم در ان شنا کردم و حالا تبدیل شدن ان را به شوره زار دیده‌ام این غم و درد و افسوس را به خوبی درک میکنم. از دست دادن نعمتی بزرگ غم و افسوسی فراوان به همراه دارد و درد و رنجی عظیم چرا که بعضی چیزهارا نمیتوان دوباره به دست اورد همچنان که نمیشود دریایی که خشک شده را احیا کرد پس باید تا وقتی که هست قدر و ارزش ان را بدانیم و در حفظ ان نهایت تلاش خود را بکنیم و نویسنده چه خوب این مفهوم را در قالب این داستان بیان کرده است و به این موضوع اشاره کرده که اگر قدر نعمتی بزرگ را ندانیم باید به کمترین‌ها قانع باشیم مانند پسربچه‌ای که شانس شنا در دریارا ندارد و باید به تشت ابی قانع باشد. و همچنین اشاره به این موضوع دارد که باید در حفظ طبیعت برای ایندگان تلاش کنیم و انها را از حق بهره مندی از این نعمت‌های خداوندی محروم نکنیم. نام کتاب نیز برگرفته از روایت داستان است و هم خوانی خوبی با متن داستان دارد. فضاسازی داستان نیز خوب بود.
A.asgari
۱۴۰۱/۱۱/۳۰
خیلی غم انگیز بود و دلم گرفت
درباره‌ی خشک شدن مظلومانه‌ی دریاچه‌ی ارومیه بود
و چه زیبا اولش معرفیش کرد آب بوده گردشگر میومده شنا میکردن و رویه نمک‌های که تمام مریضی هارو از بین میبره میخوابیدن و از زندگی لذت میبردن
نمک‌ها وقتی افتاب بهشون میخورده مثله الماس بودن
و اما خشکشالی
آفت جون دریاچه و
امد دریاچه رو خشگ کرد زندگی مردم محلی و خراب کرد و دیگه آبی نبود برایه شنا کردن
فقط جوون‌های بودن که نمک تسویه میکردن
چه زیبا بود ارومیه زیبا‌ترین دریاچه نمک دنیا حیفی
پسر بچه به پدرش گف بابا من آب میخوام منو ببر یه جا که شنا کنم
و پدرش یاد خاطرات کودکی خودش افتاد و دلتنگ شد
اخرشم پسر بچه رفت تویه تشت آب و اونجا اب بازی کرد
اعظم منصوری
۱۴۰۲/۷/۱۲
داستان کودک شوره زار داستان دریاچه‌ای است که در گذشته وجود داشته و مردم در آن شنا میکرده‌اند و در ساحل آن لم میدادند و حالا خشک شده و تبدیل به یک شوره زار شده است و کودکی در کنار شوره زار هوس دریا و شنا در آب دریا میکند و پدرش میگوید به خانه برود و در تشت آب گرم شنا کند. داستان شوره زار خشک شدن و و دریاچه‌ی ارومیه زیباییهای آن را در ذهن شنونده تداعی میکند که روزگاری مسافران زیادی از شهرها کشورهای مختلف برای زیارت آن می‌آمدند و غوغایی به پا میکردند و امروز از آن همه رفت و شد و هیاهو شوره زاری باقی مانده با دردی بر دل دوستدارانش.
مریم آزادی
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
داستان جالب توجهی بود خشک شدن آب دریاچه که منوط به کم آبی و بارش کم میشود و اهمیت ندادن به طبیعت و آنرا آلوده کردن دست به دست هم می‌دهند که این منابع زیبا و کم نظیر را از دست بدهیم آلوده کردن آب توسط کارخانجات و بی توجهی به تمیز نگهداشتن آن‌ها برای نسل‌های آینده چیزی باقی نمی‌گذارد که فرزندان این و سرزمین بتوانند از آن‌ها لذت ببرن خشکاندن دریاچه‌ها از بین بردن جنگل‌ها کشتن حیوانات آلوده کردن هوا و غیره و غیره دست به دست هم می‌دهند تا محیط زندگی برای نسل‌های بعد سخت تر و سخت تر شود
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
شوره زار خودش غم دارد و داستان با این نام انتظاری جز درد و رنج نباید داشت. سخته که چیزی نشه تغییر داد. منو یه جایی ببر که آب باشد من دلم شنا می‌خواهد! برق و روشنایی هم با آب و آبادی ارتباط دارد و جریان می‌یابد. آسمان با بارش باران شوره زار را زیباتر می‌کند. حس مادرانه هم در این داستان تلنگر به کودک شوره زار دارد. داستان مکان خاصی را معرفی نکرد یا من به درستی متوجه نشدم!؟ اما در جاییشنیدم که گفت باد گرمی از عمان به روی شوره زار می‌وزید!؟
Mozhgan
۱۴۰۲/۶/۷
دریاچه روزی که محل تفریح و خوشی و زیبایی و درمان بود حال خودش به درمان نیاز دارد و حیف که دریاچه‌ها خشکیدن رودخانه‌ها بی آب شدن آرزو میکنم دوباره دریاچه‌ها و رودخونه‌ها پرآب بشن و به امید اینکه آدمهای دلسوز و عاشق طبیعت و مردم پیدا بشن و از این منابع محافظت ومراقبت کنن و زاینده رود دریاچه ارومیه و.... دوباره مثل قدیم بشن
فیروزه شیرینکام
۱۴۰۲/۶/۴
داستان کوتاهی بود راجع به مشکل اب، خشکی دریاچه. کوتاهی وحشتناک ادما که به مرور زمان باعث فاجعه داره میشه و یکی یکی دریاچه‌ها خشک میشن و نسل به نسل قصه دریا و دریاچه رو برای بچه‌ها تعریف کنیم چون با این روش استفاده چیزی ازشون باقی نمی‌مونه. تو این داستان کوتاه هم داره برای بچه‌ای تعریف دریاچه‌ای که حالا تبدیل به شوره زار شده میکنه.
Massi ,Ebi
۱۴۰۲/۱/۲۷
خشکسالی و بحران آب میگن یه مشکل جهانیه و جنگ بعدی بر سر آب خواهد بود امیدوارم این بحران حل بشه
در مورد دستگاه‌هایی که توی داستان اشاره شد برای تولید برق هستن متوجه نشدم خیلی!!
مگه برای تولید برق احتیاج به آبی که پشت سد جمع میشه نداریم؟؟ اینجا که توی داستان آبی نبود و همه جا شوره زار بود چطور و از چی قرار بود برق تولید بشه؟؟؟؟
Hadis.Qazi
۱۴۰۱/۱۲/۱۱
داستان کوتاه و غم انگیزی بود که به خشک شدن دریاچه‌ای اشاره میکرد که وقتی پرآب بود محل شادی و خنده‌های از ته دل گردشگران بود اما الان دریاچه به شوره زاری تبدیل شده و شنا کردن در آب‌های داغ آفتاب خورده را حسرت دل کودکان کرده بود.
کودکان دیروز که در دریاچه عظیم شنا میکردند حالا دلخوشی اشان فقط آب تنی دریک تشت آب شده و افسوس میخورند.
افسون
۱۴۰۲/۱/۷
داستان در مورد خشک شدن دریاچه‌ای اشاره می‌کنه و کودکی که می‌خواهد شنا کند ولی آبی در دریاچه نیست و نعمتهای که بودند و انسان‌ها با بی کفایتی خود آن‌ها را از بین برده‌اند نسل‌ها می‌آیند و می‌روند ولی کاش به این فکر کنیم فرزندان ما هم در این کره‌ی خاکی زندگی خواهند کرد و دنیا برای زیستن آن‌ها سخت خواهد شد
سارا اکبریان
۱۴۰۲/۶/۲۰
من خودم به عنوان ساکن شمال غرب کشور که فقط چند دقیقه با دریاچه ارومیه (کویر ارومیه) فاصله دارم و در چند سال اخیر از نزدیک شاهد نابودی دریاچه بودم عمیقااا و با تمام وجود سطر به سطر این کتاب را درک میکنم.
اینکه در کودکی چه خاطراتی داشتیم و اکنون دریاچه چنان نابود شده که گویی در یک رویا بوده ایم.
محمدرضا
۱۴۰۲/۶/۶
داستان نسبتا خوبی بود با گویندگی و صدا گذاری‌های مناسب. داستان به خواسته‌های یک کودک می‌پرداخت که به دنبال برآورده شدن آن‌ها بود و البته باید گفت که آن کودک اصلا توقع زیادی ندارد بلکه اگر دلش شنا بخواهد با حوضی کوچک دلش راضی میشود... داستان تامل برانگیزی بود.
فرییا جمالی
۱۴۰۲/۵/۱۱
دریاچه‌ای که خشک‌شد و دلخوشی بچه‌ها به جای شنا در دریاچه در یک تشت آب خلاصه شد. مردی که در کودکی در دریاچه شنا میکرد اکنون با چشمان حسرت بار به شوره زاری که فقط نمک داشت نمک نگاه میکرد. دستگاههایی که میخواستن برق تولید کنن ولی من زیاد نفهمیدم منظورشان چی بود.
مهدی عزتی
۱۴۰۲/۶/۳۰
غمگینم و پر از افسوس که دریاچه ارومیه را چه تاثیر گذار به به قلم آورده بود و نشان میداد که زندگی گاهی ابری و گاهی افتابی هست افسوس و دریغ که اجازه دادیم با بدون برنامه ریزی و عقلانیت چه بلایی سر دریاچه عزیز چند هزار ساله آورند
شکوفه امیری
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
باسلام، کتاب صوتی کودک شوره زار، نویسنده اقای امیر مقدمی کیا است.
این داستان درمورد کم ابی وبی ابی است که افراد اون منطقه چه سختی میکشند وقتی که بعلت سهل انگاری، خشکسالی میشود، وصنعت به جای طبیعت پاک چه بلایی سر مردم میاورد.
مشاهده همه نظرات 28

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کودک شوره زار

برای دریافت کتاب صوتی کودک شوره زار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.