معرفی و دانلود کتاب صوتی گناه

عکس جلد کتاب صوتی گناه
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گناه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گناه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گناه

کتاب صوتی گناه، داستانی کوتاه از جلال آل احمد است که در آن خصوصی‌ترین و پنهان‌ترین احساسات دختربچه‌ای دوازده‌ساله را به تصویر می‌کشد؛ دختری که به‌زعم خودش وسوسه‌ی گناهی ذهنش را درگیر کرده است و نمی‌تواند از فکر آن بیرون برود. جلال در این داستان کوتاه، به شکلی استادانه محرومیت‌ها و محدودیت‌های زنان در جامعه‌ی ایران را مورد انتقاد قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی گناه

جلال آل احمد نویسنده و مترجم برجسته‌ی ایرانی‌ست. او در اغلب داستان‌هایش دیدی انتقادی به جامعه‌ی سنتی و محروم ایران داشت و به‌طور ویژه به نقش زن در جامعه می‌پرداخت. زنی که با اینکه بخشی از جامعه بود، هیچ سهمی از آن نداشت و توسط جامعه و سنت‌های مردسالار سرکوب می‌شد. زنان در داستان‌های جلال آل احمد، بر خلاف آنچه در آثار دیگر نویسندگان ایرانی می‌بینیم، نه در فکر هم‌آغوشی‌اند و نه به عشق‌های رمانتیک می‌اندیشند. آن‌ها خود را حقیر می‌دانند و هیچ هویت و جایگاهی برای خود قائل نیستند. در داستان صوتی گناه که یکی از داستان‌های کتاب «سه‌تار» است، جلال آل احمد نگاهی انتقادی به سنت‌های پدرسالار جامعه‌ی ایران می‌اندازد.

در داستان گناه، زنی به یادآوری دورانی که در آن ده دوازده سال بیشتر سن نداشت می‌پردازد و خاطرات مجالس روضه‌خوانی که در خانه‌شان برگزار می‌شد را تعریف می‌کند. در طول داستان، ما با اسم یا هویت دختر آشنا نمی‌شویم، اما جلال آل احمد با مهارتی مثال‌زدنی، جهان درونی و وسوسه‌های پنهان این دختر را روایت می‌کند و از این راه، سنت‌های حاکم بر جامعه را به پرسش می‌کشد.

جلال آل احمد در این داستان، ذهنیت یک دختر سنتی را به‌شکلی بسیار دقیق و صریح ترسیم می‌کند و از این راه نشان می‌دهد که جامعه‌ی مردسالار و پدرسالار ایران چگونه توانسته زنان را سرکوب کند و آن‌ها را موجوداتی بدون هویت، بدون حق اعتراض و ستم‌پذیر بار بیاورد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی گناه

این کتاب صوتی، توسط نشر صوتی نوین کتاب گویا و با گویندگی شهین نجف زاده تهیه شده است.

کتاب صوتی گناه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های کوتاه ایرانی و آثار جلال آل احمد علاقه‌مندید شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی گناه می‌شنویم

آبدارباشی شب‌های روضه همان طرف، توی تاریکی، پشت گلدان‌ها ایستاده بود و نماز می‌خواند و من فقط صدایش را می‌شنیدم که نمازش را بلندبلند می‌خواند. چه قدر دلم می‌خواست نمازم را بلندبلند بخوانم. چه آرزوی عجیبی بود! از وقتی که نماز خواندن را یاد گرفته بودم، درست یادم است، این آرزو همین طور در دلم مانده بود و خیال هم نمی‌کردم این آرزو عملی بشود. عاقبت هم نشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
گناه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گناه
نویسنده
راویشهین نجف زاده
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گناه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گناه

برای دریافت کتاب صوتی گناه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.