معرفی و دانلود کتاب صوتی گورکن‌ها

عکس جلد کتاب صوتی گورکن‌ها
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گورکن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گورکن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گورکن‌ها

صادق چوبک از بزرگ‌ترین داستان‌نویسان ایرانی در دوره‌ی معاصر است. در کتاب صوتی گورکن‌ها یکی از داستان‌های کوتاه برجسته‌ی او را خواهید شنید. این داستان درباره‌ی زنی جوان در روستایی دورافتاده است که از مردی ناشناس باردار شده، و حالا با ننگِ رسوایی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

درباره کتاب صوتی گورکن‌ها

در میان آثار صادق چوبک، مجموعه داستان روز اول قبر اثری مهم و خواندنی‌ست. داستان‌های این مجموعه عموماً ذیل مکتب ناتورالیسم طبقه‌بندی می‌شوند. در داستان‌های ناتورالیستی، شخصیت‌هایی ترسیم می‌شوند که زیر بار مشکلات زندگی کمر خم کرده و ناتوان از تغییر شرایطند، شخصیت‌هایی عموماً محروم و فقیر، که از سرنوشت نصیبی جز بیچارگی نبرده‌اند. در کتاب صوتی گورکن‌ها، مخاطب یکی از درخشان‌ترین داستان‌های مجموعه‌ی روز اول قبر خواهید بود.

داستان گورکن‌ها درباره‌ی زنی جوان و مفلس است که در روستایی دورافتاده زندگی می‌کند. او که به تازگی از مردی ناشناس باردار شده، مصرانه به دنبال سرپناهی برای ماندن و لقمه‌نانی برای خوردن می‌گردد. اما سرپناه و نان او به سادگی تأمین نمی‌شود. مردم روستا که به سختی اسیر سنت‌اند، او را به انواع و اقسام روش‌های ممکن آزار می‌دهند. به نحوی که زن هیچ راه نجاتی پیش پای خود نمی‌بیند.

صادق چوبک، این قصه‌نویسِ بزرگ و صاحب سبک ادبیات فارسی، در بیشتر آثار ادبی خود، صدای محرومان و مطرودان و رنج‌کشیدگان بود. او داستان‌های خود را با الهام از واقعیت می‌ساخت و می‌پرداخت. واقعیتی که او مشاهده می‌کرد، واقعیتِ خشک و بی‌رحم و ظالمانه‌ای بود. واقعیتِ کودکان محروم و گرسنه؛ واقعیتِ جامعه‌ی درگیر خرافات و اوهام؛ واقعیتِ زنان محروم از تحصیل؛ واقعیتِ مردانی که همسران خود را ددمنشانه به بند می‌کشیدند. آری، آنچه او می‌دید و صادقانه روایت می‌کرد، هیچ نبود جز سیاهی و ناراستی و پلشتی. از همین روست که مطالعه‌ی آثار صادق چوبک عموماً برای مخاطبان دشوار است. چرا که این آثار، بی‌تعارف و پرده‌پوشی، عمده‌ی معضلاتِ عمیق و ریشه‌دار جامعه‌ی ایران را به تصویر می‌کشند.

کتاب صوتی گورکن‌ها توسط انتشارات نوین کتاب گویا در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

درباره مجموعه روایت آواهای سوپرانو

عناوینی که ذیل مجموعه‌ی روایت آواهای سوپرانو به انتشار رسیده‌اند، داستان‌های کوتاهِ صوتی‌ای هستند که به همت انتشارات نوین کتاب گویا تهیه و تولید شده‌اند. این داستان‌ها به قلم برترین قصه‌نویسان ادبیات غرب و شرق، از جمله چهره‌هایی چون آنتون چخوف، صادق هدایت و ارنست همینگوی، به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند. کتاب‌های صوتی «سفر عصمت»، «سقوط یک دختر»، «ماده گرگ» و «گربه در باران» از این مجموعه هستند.

کتاب صوتی گورکن‌ها مناسب چه کسانی است؟

دنبال‌کنندگان ادبیات معاصر ایران و علاقه‌مندان به داستان‌های اجتماعی، مخاطبین اصلی کتاب صوتی گورکن‌ها به شمار می‌روند.

با صادق چوبک بیشتر آشنا شویم

صادق چوبک (Sadeq Chubak)، داستان‌نویس بزرگ ایرانی، به سال 1295 دیده به جهان گشود و در سال 1377 روی در نقاب خاک کشید. او تحصیلات ابتدایی خود را در شهر بوشهر پشت سر گذاشت و سپس وارد کالجی آمریکایی در تهران شد. صادق چوبک نویسندگی را در سن بیست‌ودوسالگی، پس از به پایان رساندن خدمت سربازی، آغاز کرد. نخستین اثری که از او منتشر شد، مجموعه داستانی بود با عنوان «خیمه‌شب‌بازی». از میان دیگر کتاب‌های وی می‌توان به عناوینی چون «سنگ صبور» و «انتری که لوطی‌اش مرده بود» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی گورکن‌ها می‌شنویم

بچه‌ها خدیجه را مانند گله‌سگی که گرگی را در ده غریبی دوره کنند، در میان گرفته بودند، و سرتاسر راسته‌ی بازار، دنبالش دست می‌زدند و دم گرفته بودند: «هو هو، بچه‌ی حروم‌زاده داره. هو هو، بچه‌ی حروم‌زاده داره.» دخترک با پای پتی و پیراهن کرباسی، که از روی شانه تا شکمش جر خورده بود، شکم سنگین تو دست‌وپاافتاده‌اش را می‌کشید و هول‌خورده می‌رفت. خرده‌های کاه و خارخاسک، تار موهایش را تو هم قفل کرده بود و چون پشم گوسفند دور چهره‌ی چرکینش آویزان بود. به دکان نانوایی که رسید پاهایش ایستاد و بالاتنه‌اش موجی خورد و نگاهش روی پیشخان ماند. پسرکی از پشت سر پیراهن او را گرفت و جر داد. نگاه دختر از دکان بیرون نیامد. پشتش سوخت. دستش را به پشتش برد و سرسری آن‌جایی را که جر خورده بود، مالید و نگاهش برای نان‌ها روی پیشخان موچ می‌کشید...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
26 دقیقه
گورکن‌ها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گورکن‌ها
نویسنده
راویعلیرضا ناصحی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گورکن‌ها

Mozhgan
۱۴۰۲/۸/۱۴
داستانی غم انگیز گورکن‌ها واقعیت تلخ. مردمی که خرافاتی و کوته فکر هستند آدم‌هایی که به خودشان اجازه می‌دهند قضاوت کنند حکم واجرا کنند. از شنیدن داستان خیلی متاثر شدم مگر میشود جنین یا کودکی حرامزاده باشد. همیشه زن یا دختری باردار میشود که خبری از پدر آن بچه نیست زن را متهم میکنند. مرد به او تجاوز و کرده کار اشتباه گناه را مرد انجام داده ولی گناهکار زن است. صادق چوبک لحظه زایمان دختر را فوق العاده نوشته. مردی که درد زایمان نکشیده است چگونه اینقدر با جزئیات گفته فقط یک نویسنده زبردست و با سواد مانند صادق چوبک‌ درد سخت و نفس گیر زایمان یک زن‌ را این‌ چنین زیبا و واقعی میتواند بنویسد و خواننده یا شنونده را تحت تاثیر قرار بدهد. متشکرم از صدای زیبای‌ آ‌قای ناصحی که با خوانش، این داستان را جذابتر کردند.
احسان کریمی
۱۴۰۳/۱/۱۲
داستان تلخی بود. نویسنده هم سعی کرده بود خیلی خلاصه درد یک زن رو نشون بده و راوی هم خیلی جذاب داستان رو برای ما تعریف کرد.
آهو رها
۱۴۰۲/۹/۶
رنج و درد آدمهایی که فقط نفس میکشند و زندگی نمیکنند
اکبر کهنسال
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
داستان بسیار زیبایی است
شکیبا اوحدی
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
صدای بسیار زیبا و دلنشین
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گورکن‌ها

برای دریافت کتاب صوتی گورکن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.