معرفی و دانلود کتاب طراحی دست و پا

عکس جلد کتاب طراحی دست و پا
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی دست و پا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی دست و پا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی دست و پا

کتاب طراحی دست و پا، اطلاعاتی درباره‌ی روش طراحی فرم، تناسب، کارها و حرکات اشاره‌ای دست‌ و پا، در اختیار هنرجویان قرار می‌دهد. جیووانی سیواردی، نویسنده‌ی کتاب، آموزش‌های این اثر را از طرح‌های کوچک‌ آغاز می‌کند تا مهارت‌های هنرجویان برای طرح‌های کامل و زیبا تقویت شود. با مطالعه‌ی این کتاب بررسی آناتومی، شکل‌ها، درجه‌ی تیرگی و روشنی و طراحی حرکت‌های دست و پا را فرا می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب طراحی دست و پا

کتاب طراحی دست و پا (Drawing Hands and Feet: Form, Proportions, Gestures and Actions)، نوشته‌ی جیوانی سیواردی (Giovanni Civardi)، آموزش‌های لازم برای ترسیم دست و پا در حین انجام حرکت‌های مختلف را پیش روی هنرجویان قرار می‌دهد. نویسنده، کتاب را با این مفهوم آغاز می‌کند که دست و پای انسان‌، تفاوت‌هایی از لحاظ کوتاهی، بلندی و ضعف و قدرت دارد. نکته‌ی مهم در حین طراحی دست و پا، چگونگی حرکت دست و پا است. به گفته‌ی نویسنده، دستی که با شدت بیشتری حرکت می‌کند، در مقایسه با دستی که کار کمتری انجام می‌دهد، جلوه‌ای بزرگ‌تر در طراحی دارد. نویسنده‌ی کتاب طراحی دست و پا، تأکید مهمی بر توجه هنرجویان بر جزئیات دست و پا در حین طراحی دارد. نویسنده، دست را عضوی معنادار از بدن می‌داند و معتقد است طراحی دست باید به‌گونه‌ای انجام شود تا حس‌و‌حالِ شرایط بدن را به مخاطب منتقل کند. اطلاعات این کتاب به خواننده آموزش می‌دهد تا معنا، مفهوم و حالت و ژِست دست را به‌درستی طراحی کند. تأکید نویسنده در کتاب بر این واقعیت است که دست‌ها و پاها، معمولاً مشکل‌ترین قسمت‌ِ بدن در حین طراحی هستند. حالت‌های گوناگونی که دست و پا به‌ خود می‌گیرند، پیچیدگیِ طراحی این اندام‌ها را دشوارتر می‌کند. نویسنده‌ بر این باور است اگر هنرجو با دقت و ظرافت به حالت دست و پای سوژه‌ نگاه کند، این حس‌و‌حال را در طراحی به‌خوبی منتقل خواهد کرد.

مطالب کتاب طراحی دست و پا با بخش معرفی ابزارها و تکنیک‌ها آغاز می‌شود. نویسنده در این قسمت برای هنرجویان توضیح می‌دهد که برای ترسیم طرح‌های سریع و نقاشی‌های مفصل‌تر، می‌تواند از ساده‌ترین و رایج‌ترین ابزارهای طراحی بهره بگیرد. زغال طراحی، پاستل، قلم و مرکب، آبرنگ و ماژیک برای طراحی دست و پا کفایت می‌کند. در بخش بعدِ کتاب طراحی دست و پا، هنرجو با قلم و مرکب، مداد، زغال طراحی و آبرنگ آشنا می‌شود. قسمت بعدی کتاب به آشنایی خواننده با تکنیک‌های طراحی ترکیبیِ دست‌ و پا اختصاص دارد. در این بخش برای هنرجویان توضیح داده می‌شود وقتی از ابزارهای متفاوت برای خلق طرحی پیچیده استفاده می‌شود، تکنیک‌ها، حالتی ترکیبی پیدا می‌کنند. نویسنده در ادمه توضیح می‌دهد که منظورش از تکنیک‌های ترکیبی، استفاده از آکرولیک، قلم و مرکب، آبرنگ پوششی سفیدرنگ، آبرنگ، زغال طراحی، گرافیت و غیره است. اطلاعات کتاب طراحی دست و پا پس از آشنایی خواننده با نکته‌های کاربردی طراحی، با توضیحاتی درباره‌ی پرسپکتیو و آناتومی ادامه پیدا می‌کند.

در قسمت بعدی کتاب طراحی دست و پا به بخش آشنایی با فرم، ساختار و حرکت می‌رسیم. تکنیک‌های طراحی، موضوع دیگری است که در ادامه‌ی کتاب به آن پرداخته شده‌است. پس از این اطلاعات، نویسنده‌ی کتاب، دفترهایی را برای طراحی حیوانات مختلف در این اثر، در نظر گرفته‌است. مطالب کتاب طراحی دست و پا با دفتر طراحی سگ، مرغ، گاو، گربه و اسب ادامه پیدا می‌کند. در نهایت با دفتر طراحی حیات‌وحش، آموزش‌های کتاب به پایان می‌رسد. این آموزش‌ها با لحنی ساده‌ و خوش‌فهم در کتاب بیان‌شده تا خواننده به‌راحتی شیوه‌های طراحی دست و پا را فرا بگیرد. در کنار متن‌های کتاب، مراحل طراحی دست و پا با روشی گام‌به‌گام به تصویر کشیده‌ شده‌است.

ایرج شیرنژاد، برگردان کتاب طراحی دست و پا را بر عهده گرفته‌است. انتشارات برگ نگار، ناشر این اثر به‌حساب می‌آید.

کتاب طراحی دست و پا برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی هنرجویان رشته‌های طراحی و علاقه‌مندان نقاشی، مخاطب اصلی کتاب طراحی دست و پا به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای نقاشانی که به دنبال منابعی برای الهامِ طراحی دست و پا می‌گردند نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب طراحی دست و پا می‌خوانیم

روش‌های طراحی دست و پا و پیکر انسان متفاوت هستند، روش خطی (که در آن خطوط محیطی اشکال طراحی ‌می‌شود)، روش تیره - روشن (که در آن روابط بین قسمت‌هایی که در زیر نور قرار دارند و قسمت‌هایی که در سایه قرار دارند مورد بررسی قرار می‌گیرند)، روش ساختی (که در آن عناصری که باری به دوش دارند شناسایی و نوعی ساده‌سازی هندسی در مورد آن‌ها صورت می‌پذیرد) روش ساختاری (که در آن بخش‌های اصلی و خیلی ضرروری شناسایی و سپس مورد مقایسه قرار می‌گیرند) هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب مربوط به خود را دارد. انتخاب هرکدام از این روش‌ها بستگی به ویژگی‌های شکل مورد نظر، حالات روحی و سلیقه هنرمند دارد، ممکن است نیاز به روش خاصی در چهره‌پردازی داشته باشد، فقط به روشی که احتمالا فکر می‌کنید آسانتر است، اکتفا نکنید بلکه روش‌های دیگر را هم آزمایش کنید، به جای خلق یک طرح ثابت و خشک، سعی کنید بر تمام روش‌ها تسلط پیدا کنید و روشی را انتخاب کنید که می‌توان به بهترین شکل مناسب شرایط فردی و مطابق با سبک کاری خود شما باشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
چند نکته کاربردی
پرسپکتیو
آناتومی
فرم، ساختار و حرکت
تکنیک‌های طراحی
دفتر طراحی: سگ
دفتر طراحی: مرغ
دفتر طراحی: گاو
دفتر طراحی: گربه
دفتر طراحی: اسب
دفتر طراحی: حیات وحش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی دست و پا
نویسنده
مترجمایرج شیرنژاد
ناشر چاپیانتشارات برگ نگار
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-964-7352-02-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طراحی دست و پا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طراحی دست و پا

برای دریافت کتاب طراحی دست و پا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.