معرفی و دانلود کتاب طراحی چهره: صورت و پیکر

عکس جلد کتاب طراحی چهره: صورت و پیکر
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی چهره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی چهره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی چهره: صورت و پیکر

کتاب طراحی چهره اثر جیووانی سیواردی، کتابچه‎‌ای راهنما در زمینه‌ی آموزش هنر نقاشی و طراحی است که از آناتومی چهره و نحوه‌ی ترسیم درجه‌ی تیرگی و روشنی چهره و بدن انسان، تا خلق ویژگی‌های واقعی و شباهت‌ها می‌گوید و روشی آسان برای یادگیری مهارت و هنر طراحی، با محوریت طراحی چهره (صورت و پیکر) ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب طراحی چهره

حالات چهره و اجزای مختلف آن، بخش مهمی از زبان بدن انسان را شکل می‌دهند و به‌نوعی بازتاب‌دهنده‌ی دنیای درونی فرد هستند؛ چنانکه شاعر می‌فرماید: «رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون...». ازاین‌رو، هنرمندان حوزه‌ها‌ی هنرهای تصویری، گرایش و توجه ویژه‌ای‌ به چهره‌پردازی و چهره‌نگاری در فعالیت‌ها و آثار خود دارند که البته مورد مقبولیت عامه‌ی مردم نیز هست.

اثر حاضر، کتاب طراحی چهره (Drawing Portraits: Faces and Figures) اثر جیووانی سیواردی (Giovanni Civardi)، هنرمند چیره‌دست ایتالیایی است که در سال 2002، ذیل مجموعه‌ی «هنر طراحی» به انتشار رسید.

جیووانی گوگلیلمو سیواردی، 22 جولای سال 1947 در میلان ایتالیا به دنیا آمد. وی چهره‌پرداز، تصویرگر و مدرس دوره‌های طراحی فیگوراتیو انسان است که سال‌های عمده‌ای از زندگی خود را صرف شناخت و مطالعه‌ی آناتومی انسان کرد. او در کتابِ خود درباره‌ی ابزار، تکنیک‌ها، نکات و توصیه‌های کاربردی، آناتومی‌ جزئیات صورت، ترکیب‌بندی چهره، طراحی چهره، نورپردازی و روش واقعی می‌گوید و در بخش پایانی کتاب، تعدادی از طرح‌های خود را در معرض دید هنرآموزان مشتاق و کوشا قرار داده است. الگوبرداری از این نمونه‌ها؛ به شما کمک می‌کند تا در کشیدن انواع مختلف مدل، مهارت و تبحر یابید.

جیووانی سیواردی در کتاب خود فرایند یادگیری طراحی چهره را ساده و آسان ساخته، اما از سویی، شرط اساسیِ پیشرفت را مشاهده و تمرین منظم می‌داند. این راهنمای کوتاه و سودمند، روشنگر مسیر شما به سوی خلاقیت و شکوفایی هرچه بیشتر شما است.

برای شروع می‌توانید از طرح‌‌های هنرمندان زبده استفاده کنید، یا از مدل خود عکس بگیرید و از روی آن طراحی کنید. اما پس از بدست‌آوردن مهارت کافی در طراحی بخش‌های اصلی سر، سراغ یکی از نزدیکان یا دوستان باحوصله‌ و مهربان خود بروید و از او بخواهید به‌عنوان مدل، روبه‌رویتان بنشیند.

کتاب طراحی چهره را ایرج شیرنژاد ترجمه کرده و انتشارات برگ‌نگار در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان قرار داده است.

درباره‌ی مجوعه‌ی هنر طراحی

جیووانی سیواردی، خالق تمامی کتاب‌های مجموعه‌ی هنر طراحی (The Art of Drawing)، در این مجموعه آثار، چگونگی کشیدن خطوط و طراحی بافت‌های مختلف با استفاده از خطوط و رنگ‌ها را آموزش می‌دهد و شما را تا خلق تصاویری زیبا از مناظر، درختان، گل‌ها، ساختمان‌ها، طبیعت بی‌جان و چهره‌ها و پرتره‌های پیچیده‌ی انسانی همراهی و راهنمایی می‌کند.

شما می‌توانید طراحی با انواع مدادها، آبرنگ‌ها، زغال، قلم و مرکب، پاستل، ماژیک و... را تجربه کنید و از آن‌ها لذت ببرید.

کتاب طراحی چهره برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به یادگیری هنر طراحی؛ به طور خاص طراحی پرتره و چهره‌ی انسان علاقه‌مندند از کتاب طراحی چهره بهره و لذت خواهند برد. این کتاب برای افراد مبتدی که خواهان یادگیری اصول و تکنیک‌های طراحی پرتره‌ی انسان به روشی ساده و آسان هستند مناسب است.

در بخشی از کتاب طراحی چهره: صورت و پیکر می‌خوانیم

نورپردازی

هنگام طراحی چهره در نظر گرفتن جهت، کیفیت و شدت نوری که به مدل تابیده می‌شود بسیار مهم است. زیرا از روی سایه روشن‌هاست که می‌توانیم به درک درستی از شکل و حالت سه‌بعدی صورت برسیم معمولا هنگام طراحی استفاده از نور مصنوعی که به راحتی قابل تنظیم است نسبت به نور خورشید که هم از لحاظ جهت و هم شدت متغیر می‌باشد مناسب‌تر است. نورپردازی مناسب باید بتواند به بهترین شکل ممکن ویژگی های فیزیوگنامی مدل را مشخص سازد بنابراین از منبع نور بسیار شدید و نزدیک استفاده نکنید. بهتر است از نورپردازی غیر متمرکز که باعث تشکیل سایه‌های تاریک به خصوص در زیر‌بینی، لب‌ها و چشم‌ها نمی‌شود استفاده کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
ابزارها و تکنیک‌ها
توصیه‌های کاربردی
طراحی سر
آناتومی
چشم
گوش
بینی
دهان
ترکیب‌بندی چهره
نورپردازی
روش
طراحی چهره
هنر مختلط

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی چهره: صورت و پیکر
نویسنده
مترجمایرج شیرنژاد
ناشر چاپیانتشارات برگ نگار
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-964-7352-01-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طراحی چهره

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طراحی چهره

برای دریافت کتاب طراحی چهره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.