معرفی و دانلود کتاب طرح کسب و کار موفق: رازها و راهبردها

عکس جلد کتاب طرح کسب و کار موفق: رازها و راهبردها
قیمت:
۳۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طرح کسب و کار موفق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طرح کسب و کار موفق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طرح کسب و کار موفق: رازها و راهبردها

کتاب طرح کسب و کار موفق نوشته‌ی روندا آبرامز، گام‌به‌گام شیوه‌ی نوشتن یک بیزینس پلن کاربردی و مؤثر را می‌آموزد و به کارآفرینان این امکان را می‌دهد تا با اطمینان بیشتری کسب‌وکارشان را توسعه دهند. این کتاب که اثر برگزیده‌ی مجله‌ی فوربس (Forbes) شده، اجزای این طرح را معرفی می‌کند، نحوه‌ی اجرای عملی آن را آموزش می‌دهد و کمکتان می‌کند با نوشتن طرحی قانع‌کننده، سرمایه‌ی کافی‌ای برای پروژه‌تان جذب کنید.

درباره‌ی کتاب طرح کسب و کار موفق

اولین گام برای انجام هر کاری، داشتن برنامه است. اینکه بدانیم برای چه هدفی داریم کاری را انجام می‌دهیم و قرار است به کجا برسیم، کمک می‌کند شانس خیلی بیشتری برای موفقیت داشته باشیم. فرآیند برنامه‌ریزی در کسب و کارها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ چون سرمایه‌ی قابل‌توجهی قرار است صرف شود. اگر شرایطْ سنجیده و ریسک ارزیابی نشود، احتمال شکست و ناامیدی خیلی بالا خواهد بود. از آنجایی‌که در این نوع برنامه‌ریزی‌های تجاری فاکتورهای متعددی نقش دارند، فرآیند آن با پیچیدگی‌های زیادی همراه خواهد بود. کسی که در این زمینه خبره نباشد، نمی‌داند دقیقاً از کجا باید شروع کند و چطور باید پیش برود.

معرفی و دانلود کتاب طرح کسب و کار موفق

برای تسهیل کردن این پروسه، سال‌هاست که از طرحی موسوم به طرح کسب و کار یا بیزنس پلن استفاده می‌شود. این پلن، که در حقیقت شبیه نوعی فُرم آماده است، از جنبه‌های مختلفی به یک پروژه نگاه و آن را تحلیل می‌کند. طرح مورد اشاره از چندین بخش مهم تشکیل‌شده؛ مثلاً بخش تحلیل بازار، رقبا، ارزیابی ریسک و راهبردهای فروش. به عبارت بهتر، دقیقاً همه‌ی مواردی که پیش از شروع پروژه باید بررسی و آنالیز شوند را در خود دارد. با اینکه این طرح قالبی آماده و روندی گام‌به‌گام دارد، باز هم نوشتن آن به مهارت ویژه‌ای نیاز خواهد داشت؛ چون بخشی از آن تحقیقی و قسمتی دیگر محاسباتی است. کسی که این پلن را می‌نویسد باید تحلیلگر قابلی هم باشد تا بتواند بازار را خیلی خوب ارزیابی کند. کتاب طرح کسب و کار موفق (Successful Business Plan) نوشته‌ی روندا آبرامز (Rhonda Abrams) یکی از منابع کاربردی و مفید در همین زمینه است و کمک می‌کند آن را به شکلی درست و کاربردی بنویسید. آبرامز اجزای این طرح را تشریح می‌کند و طریقه‌ی نوشتن این برنامه را می‌آموزد.

طرح کسب و کار در واقع شبیه پازلی است که اجزایش در کنار هم یک کل یکپارچه را شکل می‌دهند. برای مثال بخشی از آن درباره‌ی خود پروژه است و از صاحب پروژه می‌خواهد خیلی خلاصه آن را توصیف کند. قسمتی در مورد رقبا است. در اینجا او باید همه‌ی رقبای بالقوه و بالفعلش را بشناسد، تحلیل کند و سهم خود را از آن بازار پیش‌بینی نماید. همین‌طور بخشی هم به ارزیابی تمام ریسک‌های پیش رو اختصاص دارد. وقتی این موارد در کنار هم قرار می‌گیرند، سرمایه‌گذار می‌تواند تشخیص دهد با چه وضعیتی مواجه است. درواقع ایده‌ی اصلی این طرح هم دقیقاً همین است؛ این‌که با چشمانی باز و آگاهی کامل وارد بازار شود و با کمترین ریسک و خطر سرمایه‌گذاری کند. این پلن، با ابزارهایی که دارد کمک می‌کند بتوان فضا را پیش‌بینی نمود و برای هر وضعیت احتمالی‌ای آماده بود. روندا آبرامز در کتاب طرح کسب و کار موفق، پس از اینکه بخش‌های این پلن را توضیح داد، شیوه‌ی اجرای عملی آن را تشریح می‌کند و در مورد پیاده‌سازی آن صحبت می‌نماید. آبرامز درنهایت کمک می‌کند با مهارت و دانش تمام طرحی قانع‌کننده و کاربردی بنویسید و با امنیت خاطر پروژه‌تان را پیش ببرید.

کتاب طرح کسب و کار موفق را نشر آموخته با ترجمه‌ی بهمن فروزنده منتشر کرده است.

افتخارات کتاب طرح کسب و کار موفق

  • پرفروش‌ترین راهنمای بیزینس پلن همه‌ی زمان‌ها
  • یکی از بهترین کتاب‌ها برای کسب‌وکارهای کوچک به انتخاب نشریات Forbes و inc

نکوداشت‌های کتاب طرح کسب و کار موفق

  • کتابی کامل، دقیق و ساده... مطالعه‌ی آن اکیداً توصیه می‌شود. (Forbes)
  • این کتاب نقطه‌ی اتکاء و قسمت اصلی پروژه‌های ماست. خیلی خوب نوشته شده و پر از اطلاعات و کاربرگ‌های مفید است. (جیم جندریک، مدیر برنامه‌ی کارآفرینی دانشگاه آریزونا)

کتاب طرح کسب و کار موفق برای چه کسانی مناسب است؟

اگر قصد دارید کسب‌‌وکاری به راه بیندازید، این راهنما کمکتان خواهد کرد برنامه‌ی دقیق برایش بنویسید.

در بخشی از کتاب طرح کسب و کار موفق: رازها و راهبردها می‌خوانیم

خلاصۀ اجرایی داستانی شبیه قصه‌گفتن برای خواننده است. این خلاصه هیجان و احساس بیشتری دربارۀ کسب‌و‌کارتان منتقل می‌کند. با وجود این، تهیۀ خلاصۀ اجرایی داستانی‌ای که بتواند اطلاعات لازم را منتقل کند، هیجان‌آور باشد و با این حال اغراق‌آمیز جلوه نکند، به نویسنده‌ای توانمند نیاز دارد. خلاصۀ اجرایی داستانی، برای کسب‌و‌کارهایی مناسب است که خواهان عرضۀ دستاوردهای جدیدند. این دستاوردهای جدید ممکن است در زمینۀ محصولات جدید، بازارهای جدید یا شیوه‌های عملیاتی جدید‌ باشد. همچنین این روش برای کسب‌وکارهایی که موضوع مهمی مانند حق اختراعی مهم یا همکاری کارآفرینی صاحب‌نام را دارند، بسیار مناسب است. در نهایت، خلاصۀ اجرایی داستانی برای شرکت‌هایی با پیشینه‌ یا گذشتۀ موفق هم مفید و مؤثر خواهد بود.

خلاصۀ اجرایی داستانی از خلاصۀ اجرایی اجمالی بخش‌های کمتری دارد. این نوع خلاصه، تأکید بیشتری بر مفهوم کسب‌و‌کار و ویژگی‌های برجستۀ آن دارد و چندان به جزئیات عملیاتی توجه نمی‌کند. هدف در خلاصۀ اجرایی داستانی، هیجان‌زده‌کردن خوانندۀ طرح دربارۀ شرکت است. شما این کار را با استفاده از یکی‌دو ویژگی مهم شرکت و آگاه‌سازی خواننده از چگونگی موفقیت کسب‌و‌کارتان با تکیه بر همین یکی‌دو ویژگی انجام می‌دهید. ویژگی «توصیف‌کنندگیِ» خلاصۀ اجرایی داستانی، به‌مراتب بیشتر از خلاصۀ اجرایی اجمالی است؛ به این معنا که تغییرات اجتماعی و فناورانه‌ای را که به تولید کالاها یا خدمات شرکتتان منجر شده است، بهتر بیان می‌کند. این خلاصه گاه شخصی‌تر است و دلایل تأسیس شرکت را در بر می‌گیرد. مانند خلاصۀ اجرایی اجمالی، موضوعات بیان‌شده در خلاصۀ اجرایی داستانی را بر اساس مناسب‌ترین شیوۀ مدنظرتان مرتب کنید. لزومی ندارد حجم مطالب موضوعات مختلف در خلاصۀ داستانی یکسان باشد. مفهوم کسب‌و‌کارتان را می‌توانید در سه پاراگراف و گروه مدیریتی‌تان را فقط در یکی‌دو جمله توصیف کنید. اگرچه استفاده از بخش‌بندی و تیتربندی خلاصۀ داستانی ضرورتی ندارد، اگر مایل هستید و لازم می‌دانید، می‌توانید این کار را انجام دهید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
در ستایش کتاب طرح کسب‌وکار موفق: رازها و راهبردها
دربارۀ مشارکت‌کنندگان
نمادها
پیشگفتار ویراست پنجم
پیشگفتار ویراست چهارم
مقدمۀ نویسنده
بخش اول: آغاز فرایند
فصل اول: کسب‌وکار موفق
فصل دوم: طرحتان را آغاز کنید
فصل سوم: طرح قانع‌کننده‌ای تدوین کنید
بخش دوم: اجزای طرح کسب‌وکار
فصل چهارم: خلاصۀ اجرایی
فصل پنجم: معرفی شرکت
فصل ششم: تجزیه‌وتحلیل صنعت و روندها
فصل هفتم: بازار هدف
فصل هشتم: رقابت
فصل نهم: جایگاه راهبردی و ارزیابی ریسک
فصل دهم: طرح بازاریابی و راهبرد فروش
فصل یازدهم: عملیات
فصل دوازدهم: طرح فناوری
فصل سیزدهم: مدیریت و سازمان
فصل چهاردهم: مسئولیت‌پذیری و پایداری اجتماعی
فصل پانزدهم: ‌توسعه، نقاط عطف و طرح خروج
فصل شانزدهم: امور مالی
فصل هفدهم: پیوست طرح کسب‌وکار
بخش سوم: استفادۀ عملی از طرح کسب‌وکار
فصل هجدهم: آماده‌سازی، ارائه و ارسال طرح کسب‌وکار
فصل نوزدهم: در جست‌وجوی پول
فصل بیستم: به‌کارگیری طرح کسب‌وکار برای کلاس و مسابقه
فصل بیست‌ویکم: برنامه‌ریزی داخلی
فصل بیست‌ودوم: نکاتی برای صرفه‌جویی در وقت
بخش چهارم: مراجع و منابع
چارچوب کلی طرح کسب‌وکار
واژه‌نامۀ اصطلاحات کسب‌وکار
منابع مالی
مسابقات طرح کسب‌وکار
منابع تحقیقاتی
منابع کارآفرینان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طرح کسب و کار موفق: رازها و راهبردها
نویسنده
مترجمبهمن فروزنده
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات481
زبانفارسی
شابک978-622-6650-75-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طرح کسب و کار موفق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طرح کسب و کار موفق

برای دریافت کتاب طرح کسب و کار موفق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.