معرفی و دانلود کتاب ظاهرا فقط برای من می‌بارد!: چگونه زندگی ناخوش تحمیلی را دوست بداریم

عکس جلد کتاب ظاهرا فقط برای من می‌بارد!: چگونه زندگی ناخوش تحمیلی را دوست بداریم
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ظاهرا فقط برای من می‌بارد! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ظاهرا فقط برای من می‌بارد! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ظاهرا فقط برای من می‌بارد!: چگونه زندگی ناخوش تحمیلی را دوست بداریم

هر غم و غصه‌ای که داشته باشید با خواندن کتاب ظاهرا فقط برای من می‌بارد! نوشته‌ی ملانی دیل، درمان آن را پیدا می‌کنید! این اثر به شما یادآوری می‌کند که خنده بر هر درد بی‌درمان روحی دواست و به شما می‌گوید دشواری‌های زندگی هر چند سخت و جانکاه در کنار دوستی که شما و دردتان را درک کند قابل تحمل‌تر است.

درباره‌ی کتاب ظاهرا فقط برای من می‌بارد!

ملانی دیل (Melanie Dale) در کتاب ظاهرا فقط برای من می‌بارد! (It's Not Fair) هر لحظه شما را می‌خنداند! شما با خواندن این کتاب احساس می‌کنید دوست تازه‌ای پیدا کرده‌اید، بعد درمی‌یابید که زاویه تازه‌ای به روی زندگی یافته‌اید که غلافی از حقیقت روی آن را پوشانده است.

کتاب حاضر به یکی از سخت‌ترین موضوع‌هایی می‌پردازد که در زندگی رخ می‌دهد: عذاب کشیدن. دیل بیشتر از ده سال رنج و مشقت فراوان را متحمل شده تا به رویاهای ساده‌اش دست یابد. او ناامیدی، تردید، شکست، اعتراض و بسیاری از ناملایمت‌های زندگی را پشت سر گذاشته و در پایان دریافته است که باید راهی نو در پیش بگیرد تا عشق و شادمانی حقیقی که به نظر او با خوشحالی فرق دارد را پیدا کند. او شادمانی را در ایمان، توکل، تحمل سختی‌ها و صبر خلاصه می‌کند.

دیل در کتاب ظاهرا فقط برای من می‌بارد! تجربیات زنانه خودش را با شما به بحث و اشتراک می‌گذارد اما این موضوع به این معنی نیست که کتاب تنها مختص زنان است. به عقیده‌ی دیل هیچ انسانی شبیه دیگری نیست و همه باهم متفاوت‌اند اما در خلقت کسی بر کسی برتری ندارد، خداوند هر انسانی را متفاوت از دیگری خلق کرده و با او به‌طور مشخص رفتار می‌کند. انسان‌ها کمتر به چیزی که دارند قانع هستند، آن‌ها خود را با بقیه مقایسه می‌کنند و برتری‌هایی که دیگران دارند را برای خود می‌خواهند و چون از آن‌ها بی‌بهره‌اند، دنیا را به بی‌عدالتی محکوم می‌کنند. این در حالی است که انسان‌ها نعمت‌های خود را نمی‌بینند و یا ارزشی برای آن‌ها قائل نیستند.

نویسنده خود زندگی سختی را گذرانده، به همین جهت تجربه‌هایش را در برابر شما می‌گذارد و تأکید دارد که بسیاری از اتفاقاتی که برای شما می‌افتد به‌نوعی دیگر برای همه‌ی انسان‌ها هم رخ می‌دهد اما شما از آن‌ها اطلاعی ندارید و به همین خاطر تصور می‌کنید که تنها خودتان به این مشکلات گرفتار شده‌اید. او اعتقاد دارد که باید «اما» و «اگر»‌های روزگار را کنار گذاشته و تنها واقعیات زندگی را ببینید. عمر انسان همانند یک سفر کوتاه و پرسروصدا است و در صورتی‌که آن را به «اما» و «اگر»ها گره بزنید، زندگی خود را باخته‌اید.

کتاب ظاهرا فقط برای من می‌بارد! در مورد مشکلات شما و سفر شماست. نه این‌که یک راهنما و خودآموز باشد. هدف دیل کمک به شماست. اما نه به این شکل که بگوید «این کارها را انجام بدهید تا مشکلتان برطرف شود.» خیر! این اثر فوق‌العاده به شما کمک می‌کند که به عقاید پوچ زندگی بخندید.

نکوداشت‌های کتاب ظاهرا فقط برای من می‌بارد!

- فقط ملانی دیل است که با دلی بزرگ و قلبی مهربان می‌تواند در روزهای سخت زندگی شادی را با عطوفت در هم بیامیزد. این کتاب جذاب، سرگرم کننده و برای خواندن بسیار مناسب است. (کاری کامپاکیس نویسنده کتاب‌های «به تأیید چه کسانی نیاز داری؟» و «ده حقیقتی که دختران باید بدانند»)

- من عاشق این کتاب هستم. ملانی از نوادری است که می‌تواند در روزهای سخت شما را بخنداند. وقتی نوشته‌های ملانی را می‌خوانید آن‌قدر می‌خندید که اشک بر گونه‌های شما روان می‌شود. (الی ورتینگتون نویسنده کتاب «چگونه می‌توان به آرامش رسید و در دنیای دیوانه هدفی پیدا کرد»)

- ملانی دیل خیلی خوب است. خردمند است، یک بودای کوچولوی محبوس در یک پوسته شاد است. نترس است. دختری شاد است که همه آرزومندیم از دوستی با او بهره‌مند شویم. خوشبختانه حالا هرچند خزنده دستمان به دامنش رسیده است. (رین لوچنر نویسنده)

- ملانی حکایت‌ها و قصه‌هایش را در مورد چالش‌ها و سرخوردگی‌های خودش برای ما تعریف می‌کند. پاسخ ساده و یک لایه‌ای ارائه نمی‌دهد. اما شعله‌های امید را در دل ما می‌فروزد. تنها در آن زمان است که خنده ما هم بند می‌آید. ملانی همان دوستی ما در روزهای سخت زندگی در کنارمان احتیاج داریم. (ساندرا استانلی کلیسای نورث پوینت)

- ملانی دیل معتقدی مذهبی در مسیحیت، شاد و سرخوش، بی‌ریا، مشوق و کسی است که در روزهای سخت برای ترغیب به او نیاز داریم. ملانی پاسخ ساده و روشنی به سوالات ما نمی‌دهد. مثلاً نمی‌گوید این ده کار را انجام دهید تا مشکلتان رفع شود. فقط به ما یادآوری می‌کند که اتفاقی که برای شما افتاده فقط برای شما نیفتاده. مشکلاتی را که خودش داشته با زبانی شاد و طناز برای شما نقل می‌کند. گاه شما را به گریه می‌اندازد. حکایت‌هایی نقل می‌کند و به ما الهام می‌بخشد. یادآور می‌شود که اگر این زندگی را خود انتخاب نکرده‌ای، اگر زندگیت تحمیلی است و اگر جانت به لب رسیده دیگرانی هم هستند که با این مشکلات بیگانه نیستند؛ پس می‌توانی همین زندگی را هم دوست داشته باشی. (کورتنی دو فئو خالق کتاب «ما در این خانه با شادی می‌خندیم»)

کتاب ظاهرا فقط برای من می‌بارد! مناسب چه کسانی است؟

چون این کتاب به درد روزها و لحظه‌های دشوار می‌خورد، باید آن را وقتی خواند که آب از سر گذشته و روزگار روی نامبارکش را برای شما عیان کرده است. این کتاب را زمانی بخوانید که از معشوقتان جواب رد شنیده‌اید؛ زمانی که شخص مورد نظرتان به‌جای درخواست ازدواج از شما، شما را ترک گفته است و بسیاری از مشکلات دیگر.

جملات برگزیده کتاب ظاهرا فقط برای من می‌بارد!

- انتظارات ما در طول زندگی با شکست‌ها و اتفاقات پیش‌بینی نشده مواجه می‌شود.
- مهم نیست در این دنیا چه اتفاقی بی‌افتد. هر اتفاقی در این دنیا بی‌افتد بر زندگی ما در بهشت تأثیری ندارد.
- ما زندگی را احساس می‌کنیم. ما با حیات زندگی می‌کنیم. زندگی وضعیت ثابت و روشنی ندارد. غیرقابل پیش بینی است.
- امید به اشکال مختلف وارد عمل می‌شود. یک‌بار امید شما را وامی‌دارد به ته مانده کم‌ارزش این زندگی بچسبید و زنده بمانید. یک‌بار موقعی وارد عمل می‌شود که چیزی از زندگی شما باقی نمانده که به آن بچسبید.

در بخشی از کتاب ظاهرا فقط برای من می‌بارد! می‌خوانیم:

وقتی همه‌چیز بد باشد، و امید هم ذره‌ذره رخت بر بندد مغز ما شروع به انجام کارهای ناخوشی می‌کند. در مورد من این اتفاق افتاد. وقتی گرفتار نازایی بودم، وقتی تحت درمان بودم، وقتی قرار بود ماهها و سالها منتظر بمانم، زندگی روی ناخوشش را به من نشان داد. چیزهای بدی اتفاق افتاد.

در حالی که درد می‌کشیدم و روی تخت خوابیده بودم، احساس می‌کردم مثل موش آزمایشگاهی شده‌ام. اما در همان حال شروع به فکر و اندیشه کردم. بیشتر و بیشتر به فکر افتادم. باید الکس را بیشتر دوست می‌داشتم. باید زندگی خوبی برایش آرزو می‌کردم. وای بر من که مانع پدر بودن او شده بودم. چشمم به قفسه پر از دارو افتاد. هر بار به بیمارستان رفته بودم مقداری دارو با خود آورده بودم و حالا این قفسه پر شده بود از انواع داروها. شاید بهترین کار این بود که به الکس هدیه‌ای بدهم. آن هدیه این بود که از زندگیش بیرون بروم. زندگی را باخته بودم.

روی تخت دراز کشیده بودم. پرده‌های اتاق هرروز بسته بودند. ساعت‌ها چشم به صفحه تلویزیون می‌دوختم. دلم می‌خواست بی‌حس و کرخت باقی بمانم. اگر کسی زنگ در خانه را به صدا در می‌آورد بی‌اعتنایی می‌کردم. جواب نمی‌دادم. خودم را مخفی کرده بودم. یک حوله داغ روی شکمم می‌گذاشتم. قرص‌هایم که تمام می‌شد به دکترم زنگ می‌زدم. خواهش می‌کردم برایم قرص‌های مسکن بفرستد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
نظر برخی شخصیت‌ها در مورد نویسنده و کتاب
فصل اول: کتاب راجع به چیست؟
1: کتابی برای کمک به یکدیگر
فصل دوم: همه احساس‌ها
2: من درد شما را احساس می‌کنم
3: ناتوانی همه نژاد انسانی
4: چگونه مثل رییس‌ها به هم می‌ریزم
5: از لجن بیرون آمدن
6: شکایت کردن یک رسم معنوی است.
7: به جای شما خشمگین می‌شود
فصل سوم: مقابله با ساز و کار خرد شدن‌های شدید
8: مبارزه با قانقاریای احساسی
9: غذاهای مناسبی که می‌توانند به ما کمک کنند تا با خوردنشان احساستمان را سامان بخشیم
10: گاهی رنج بردن مزه می‌دهد
11: دیگر مرا مجبور نکنید که وارد عمل شوم
12: زندگی کردن مثل شکلات تخم‌مرغی شکلِ کادبری
13: نعمت‌ها و موفقیت‌ها را بشمارید (حتی زمانی که در حال باختن هستید)
فصل چهارم: دیگران جهنم می‌سازند شاید هم بهشت؟
14: اگر می‌خواهید مشت محکمی به صورت حریف بزنید باید چهار کار انجام دهید
15: خودتان را سالم نشان دهید و لبخندی به معنای «بد نیستم» بر لبانتان ظاهر کنید
16: در آغوش گرفتن ناشیانه
17: دو کلمه بسیار مهم
18: ده‌ها نکته برای کمک کردن
فصل پنجم: خدا، عذاب‌کشیدن انسان، موضوعات ساده دیگر
19: کیک او بهتر از کیک من است
20: به باغ وحش رفتیم
21: چرا اتفاقات بد می‌افتند؟
22: شکست، تردید
23: همه‌چیز خوب می‌شود اگر...
24: مطالبی در کتب انگیزشی برای حالات مختلف شما
فصل ششم: بَعد چی؟
25: چگونه بعد از مرگ رویاها، دوام بیاوریم؟
26: ورود به شگفتی
27: درد جان فرسای شادمانی
28: از اینجا به کجا می‌رویم؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ظاهرا فقط برای من می‌بارد!: چگونه زندگی ناخوش تحمیلی را دوست بداریم
نویسنده
مترجمعلی اکبر عبدالرشیدی
ناشر چاپینشر ترنگ
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات305
زبانفارسی
شابک978-622-668362-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ظاهرا فقط برای من می‌بارد!

آنیتا ارزانی
۱۴۰۱/۱/۲۰
درود
۱. ملانی عزیز، سبک رئال نوشتارت، کاملا وصف حال امروز خیلی از ما آدمای روی زمینه
۲. هر چندبنظر میاد مخاطب تو، خانم‌ها باشند، ولی ‌به نکاتی اشاره داشتی که ممکنه هر فردی فارق از جنسش باهاش روبرو شه
۳. درباره کتابت نوشتند ک: میخندانی، ولی چشمان من حسابی از خجالت ابرهای بارانزای درد دلهایت
با ک
خدا در آمد.
۴. باید بدانی که، در همه صفحات کتاب، کلمات (من هم)، باعث آرامشم بود. انگار واقعا کنارم نشسته بودی و حست میکردم.
۵. آموختم از کنار بار لغات سر سری رد نشوم، تا بحال به تفاوت شادی و شادمانی فکر نکرده بودم، همیشه چیزی برای یاد گرفتن هست. سپاسگزارم.
۶. با رو راستی از مکنونات قلبی خودت گفتی، و سعی کردی قلبهای شکسته را با خدا آشتی دهی. من باورت کردم و برایت آرزوی خوشبختی دارم.
۷. توصیه مطالعه به خانم‌هایی دارم که در آرزوی داشتن فرزند هستند و هنوز به خواسته خود نرسیده‌اند.
۸. کتابراه عزیز، تنوع کتابها و نویسنده‌ها عالیه. متشکرم
Samira Samyra
۱۴۰۱/۱/۲۴
اولای کتاب کمی کسل کننده بود و بعضی تیکه هاش هم خیلی خسته کننده بودولی هرچی ب آخر میرفت زیباتر میشد از نظر من..... خیلی زیبا تونست غمهای زندکی رو ب تصویر بکشه و اینکه اگه مصیبتی ب ما وارد میشه برای این نیست که خدا ما رو دوس نداره و یا میخواد اذیتمون کنه شاید میخواد یادبگیریم که شادی رو توی چیزای و دیگه پیدا کنیم همش رو اون خواسته‌ی دلمون پا فشاری نکنیم من برای ملانی دیل هرجا که هست ارزوی شادمانی و موفقیت میکنم امیدوارم که همیشه حال دلش خوب باشه بعد خوندن این کتاب یه احساس سبکی و راحتی خاصی کردم انگار که تونستم کمی معنی حکمت خدارو بفهمم ممنونم از کتابراه که تو عید عیدی خوبی داد
Mohammad Aslanpour
۱۴۰۱/۱/۳۰
مشکلات زندگی هدیه‌ای هستند که باعث رشد انسان می‌شوند. این سخن استاد بزرگ آنتونی رابینز است. بدون مشکلات، رشدی امکان ندارد. حتی در قرآن هم اشاره کرده که ما انسان را در رنج آفریدیم تا از خدا کمک بخواهد و با شناخت توانایی‌ها و استعدادهای خود بتواند مشکلات را حل کند. هر چقدر که روح و ذهن انسانی رشد کند مشکلات او هم به همان اندازه رشد می‌کنند تا در نهایت به قله موفقیت برسد. مشکلات همیشگی هستند ولی نحوه برخورد با مشکلات است که شخصیت انسان را مشخص می‌کند. حفظ آرامش در طوفان مشکلات نشانه شخصیت والای انسانی است.
هستی
۱۴۰۱/۸/۲۲
کتاب جالبی بود، نویسنده درباره تجربیات تلخ و شیرین زندگیش و ارتباطی که بین خدا و رنج هاش میبینه صحبت کرده بود.
نویسنده مسیحی هستن و به این دلیل بعضی دیدگاه هاشون با باور‌ها و فرهنگ ما متفاوته! با این وجود زاویه دید ایشون پر از امید و زیباییه.
یکی از جملات کتاب که من واقعا دوست داشتم این بود: از

"خداوندحتی خاکستر هم زیبایی به وجود می‌آورد، اما شرطش این است که اول همه چیز بسوزد و خاکستری به وجود بیاید تا او از آن زیبایی خلق کند. "
اعظم رحمتی
۱۴۰۱/۱/۲۱
بسیار زیبا نوشته شده. با وجود اینکه من کتاب انگیزشی، توسعه فردی کم مطالعه نکردم اما مطالب این کتاب برام تازگی داشت و نکات به جا و جالبی که تو ذهنم می‌مونه. مثلا اینکه وقتی بچه‌ها موقع مشکلات و دلخوریهاشون تو خونه دق و دلی شونو سر پد و مادر خالی میکنن نباید بهشون خرده گرفت ما تنها کسانی هستیم که به اونها می‌تونن این طریق خودشونو تخلیه کنند چون به همون نسبت هم دوباره و همون روز سمت ما برمی گردند تا ما اونها را آروم کنیم....
نازنین شریفی
۱۴۰۱/۴/۱۸
داشتن توکل بخدا در هر زمانی و هر مشکلی یکی از نکات مثبت این کتاب بود تقریبا مشکلات همه زنان دنیا از هر ملیت و نژادی بسیار شبیه هم هست که البته با یاری خداوند و کمک دوستان قابل حل هست
احساسات عقل ایمان و تکیه بر تدبیر خداوند برای زندگی بشر در این کتاب بخوبی نمود پیدا کرده و همچنین ارزش والایی که نویسنده برای خانواده متصور شده قابل ستایش است
Giema sufiyan
۱۴۰۱/۴/۷
شروع کتاب اونقدر ضعیف و کسالت اور که رغبتمو واسه ادامه دادنش از دست دادم.
پرگویی و تعریف و تمجید و لحن کوچه بازاری به شدت بین نویسندگان آمریکایی رایج هست انگار. کلی عناوین و القاب و تشکر بهم وام میدن و اول کتاب مینویسن و وقتی وارد مبحث اصلی میشی میبینی چندان‌اش دهن سوزی هم نیست... شاید بعد ادامه دادم ولی فعلا دلزده شدم و تمایل به خوانش ندارم
ALI REZAEI
۱۴۰۱/۱/۱۳
عالی بود
این کتاب با توجه به فهرست مطالبی که داره معلومه اطلاعات متفاوتی نسبت به کتاب‌های دیگه داره که میخواد با ما در میان بگذارد...
این کتاب برای کسانی که حالو روزشان زیاد خوب نیست و سردرگم هستند به شدت پیشنهاد میکنم
نگارش و محتوای کتاب واقعا عالیه و داستان هاش و مثال هاش نیز بسیار در امر درک کردن کمک حال است...
نارین نصرتی
۱۴۰۱/۶/۲۳
این کتاب برای تغییر نگرش ما و تغییر دید ما نسبت به زندگی و رنج و خوشی ان است. با این وجود که داستان غمگینی داره ولی ارزش خوندن رو داره و باعث میشه که ما بهتر با رنج هامون کنار بیایم و اونها رو تحمل نکنیم بلکه درک کنیم و مشکلات رو حل کنیم. خوندن کتاب به کسایی توصیه میشه که دارای مشکلات زیادی در زندگی هستن که نمیتونن باهاش کنار بیان ❤
r. Karimiyan
۱۴۰۱/۱/۱۹
تقریبا نسخه‌ای مشابه کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست، و صد البته که کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست به نسبت قوی تر و بهتر از این کتاب است، در این کتاب تکرار مکررات بسیار به چشم می‌آید و همین کیفیت کتاب را کم کرده، مَثَلِ کم گوی و گزیده گوی چون در، در مورد تکرارهای متن کتاب به جاست.
hadil shad3
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
خیلی کتاب خوبیه
کتابی در زمینه خود شناسیه
و کلی راهکار داره برای اینکه زندگی رو سخت نگیریم و به خودمون سخت نگیریم
اغلب کتابهای خودشناسی راهکارهاش بسیار ساده است که ادم فکر میکنه بی فایده هستند
ولی وقتی همین راهکارهای ساده رو تکرار کنیم و جزیی اززندگیمون کنیم
خیلی نتایج جالب و خوبی میگیریم
А Н ии я
۱۴۰۱/۹/۲۵
خیلی گزافه گویی داشت و میشد توی ۱۵۰ صفحه خلاصه بشه ولی کل مطلب این بود همیشه ایمان داشته باشید و گهگاهی به مشکلاتتون بخندید چون شما تنها نیستید همه مشکل دارند و به جای گله و شکایت بپذیرد و کنار بیاید و نخواید که درد و رنج رو از خودتون دور کنید چون پذیرش درهای جدیدی از راه حل رو باز میکنه تا اجتناب
نسیم محمدی
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
به نظرم همه ما ممکنه تو زندگی بخاطر اتفاقاتی که میفته ناامید بشیم وبه قول این نویسنده جرئت ادامه زندگی رو از دست بدیم
نویسنده تو این کتاب از اتفاقات تلخ زندگیش میگه اینکه چطور تونسته خودشو جمع و جور کنه
به نظرم کتاب فوق العاده بود و بیشتر از همه آموزنده بود...
مسعوده محمدی
۱۴۰۱/۳/۲۱
بسیار عالی. پیشنهاد می‌کنم مطالعه کنین خیلی تواین اوضاع بد اجتماعی حالتون رو خوب می‌کنه. با بیان ساده به تو میگه خدا همین نزدیکی است فقط کافیه نگاهت رو عوض کنی. البته ابتدای کتاب زیاد گیرا نیست ولی هرچی جلوتر میره جذاب تر میشه طوری که دوست نداری کتاب رو رها کنی.
اسماعیل محبی
۱۴۰۱/۱/۱۳
طرز فکر و دیدگاه تاثیر بسیاری در رفتارهای روزانه ما دارد بهتر این است به دنبال قالب دقیق منطق برا نگرش و احساساتمان باشیم مشکلات برای همه هست به قدر توانشان حتما این کتاب رو بخونید بسیار جالب و مفید هست
مشاهده همه نظرات 115

راهنمای مطالعه کتاب ظاهرا فقط برای من می‌بارد!

برای دریافت کتاب ظاهرا فقط برای من می‌بارد! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.