معرفی و دانلود کتاب عادت سکوت را بشکن

عکس جلد کتاب عادت سکوت را بشکن
قیمت:
۶۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عادت سکوت را بشکن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عادت سکوت را بشکن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عادت سکوت را بشکن

کتاب عادت سکوت را بشکن، به قلم سارا بیولی، راهنمایی کاربردی برای مواجهه با مسئله‌ی آزار جنسی است و به کارمندان و مدیران راهکارهایی عملی و خلاقانه ارائه می‌دهد تا بدون سرزنش قربانی، درباره‌ی خشونت جنسی در محیط کار صحبت کنند، از پس مکالمات سخت و ناراحت کننده‌ی مرتبط برآیند و فرهنگ سازمانی سالم‌تر و فضای کاری امن‌تری بسازند.

درباره‌ی کتاب عادت سکوت را بشکن

حتماً اخبار آزارهای جنسی ستارگان بزرگ سینمای جهان و افراد مشهور و ثروتمند به گوشتان خورده است. تمام ماجرا از جنبش #من_هم در سال 2017 شروع شد. جنبشی که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی سروصدای بسیار زیادی به راه انداخت و مسئله را حتی به دادگاه‌ها و نهادهای قضایی کشاند. هدف از این جنبش شکستن سد سکوت و صحبت از سوءاستفاده‌های جنسی بود که در ساختارها و حوزه های مختلف وجود داشت، اما به نوعی نادیده انگاشته می‌شد. این جنبش نشان داد که مسئله بحرانی‌تر و شایع‌تر از آنچه بود که همه فکر می‌کردند. بنابر آمارها، میزان آزار جنسی، بسته به نوع صنعت و حوزه‌ی کاری، میان 25 تا 85 درصد متغیر است. کارگران با امنیت شغلی پایین، مهاجران و کسانی که در سازمان‌های سنتی و مردانه کار می‌کنند، بیشتر از همه در معرض آزار جنسی قرار دارند. از این میان حدود 75 درصد از این آزارها، هرگز به گوش کارفرمایان نمی‌رسند و برای همیشه همچون رازی مگو باقی می‌مانند.

هر سمت این ماجرا باشید، مورد خشونت قرار گرفته یا شاهد آن توسط شخصی دیگر باشید، باز کردن سر صحبت درباره‌ی چنین موضوعی همیشه سخت و آزاردهنده است. کتاب عادت سکوت را بشکن (Breaking the Silence Habit) از شما دعوت می‌کند فضایی را فراهم آورید تا آن 75 درصد سکوت تبدیل به صفر شود. پیام اصلی کتاب این است که مکالمات سخت همیشه ارزشش را دارد و نباید از برقراری مکالمات تلخ درباره‌ی آزارهای جنسی ترسید؛ چرا که اگر چه آزاردهنده و ناراحت‌کننده‌اند، اما نتایج خوبی به همراه دارند.

کتاب عادت سکوت را بشکن توسط سارا بیولی (Sarah Beaulieu) به رشته‌ی تحریر درآمده است. سارا بیولی سال‌ها در زمینه‌ی جلوگیری از آزار کلامی و جنسی فعالیت کرده و گفت‌وگوهای بسیار زیادی با افراد مختلف در این زمینه داشته است. او در این کتاب حاصل تجربیات و گفت‌و‌گوهای بی‌شمارش را در قالب راهنمایی عملی ارائه کرده تا تمام کسانی که از شروع این مکالمات واهمه دارند، مهارت‌های لازم را پیدا کنند و با رعایت نکاتی مشخص، راحت‌تر و با تسلط بیشتر به این مکالمات ورود کنند. در کنار سطح فردی، توصیه‌ها و ابزارهای کاربردی نیز در اختیار مدیران و رهبران سازمان‌ها قرار می‌گیرد. مدیران سازمانی با استفاده از این ابزارها به صورت گام‌به‌گام فرهنگ سازمانی‌شان را تغییر می‌دهند و فضایی امن و سالم را برای پیشگیری و صحبت درباره‌ی آزار جنسی فراهم می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب عادت سکوت را بشکن

کتاب عادت سکوت را بشکن به شما نمی‌گوید در زمان مکالمات دقیقا چه بگویید، بلکه رویکرد و طرز فکر شما را نسبت به این مسئله تغییر می‌دهد تا فارغ از موقعیت سازمانی، فرهنگ سکوت را بشکنید و حرف زدن از آزار جنسی را آسان‌تر کنید. این کتاب در سه بخش و دوازده فصل نوشته شده است. فصل اول قوانین و سیاست‌های مرتبط با آزار جنسی را توضیح می‌دهد. فصل دوم ابزاری در اختیارتان می‌گذارد که با استفاده از آن می‌توانید مکالمات‌تان را ارزیابی کنید. فصل سوم تا هفتم چهارچوبی کاربردی برای شروع یک گفت‌وگو درباره‌ی آزار جنسی ارائه می‌دهد. این چهارچوب پنج مرحله دارد و هر مرحله در یک فصل توضیح داده شده است. این چهارچوب راهکارهایی در اختیار شما قرار می‌دهد که با انجام دادنشان حمایت و همدلی را در محیط کار بالا می‌برید. در فصل هشتم مطالعات موردی و تمریناتی آورده شده که می‌توانید در گروه انجام بدهید و مهارت‌های لازم را به صورت گروهی کسب کنید. سه فصل بعدی کتاب، به سه مهارت کلیدی در رابطه با مداخله در موضوع، تشخیص درست قدرت‌ها و مرزهای حریم شخصی، و نحوه‌ی واکنش به افشاگران می‌پردازد. فصل دوازدهم ابزارهایی به مدیران و کارمندان می‌دهد که مکالمات مرتبط با آزار جنسی را به امری روزمره و طبیعی تبدیل می‌کند. در نهایت، فصل سیزدهم چالش‌های رایج در این مسئله را مطرح می‌کند و پرسش‌هایی را که ممکن است برای هر شخص پیش بیاید، مورد بررسی قرار می‌دهد.

کتاب عادت سکوت را بشکن توسط بهار صادقیان به فارسی برگردانده و به همت انتشارات نسل نواندیش در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب عادت سکوت را بشکن

  • کتاب عادت سکوت را بشکن، سرشار از راهکارها و ابزارهای کاربردی است و دیدگاهی جدید از نحوه‌ی برخورد با آزارهای جنسی در سازمان‌ها ارائه می‌دهد؛ دیدگاهی که تأثیرات سیاست‌های مبتنی بر انطباق را چندین برابر می‌کند. (توین آجای، پزشک و کارآفرین)
  • در کتاب عادت سکوت را بشکن، سارا بیولی راهنمایی ضروری برای برقراری گفت‌وگوی قدرتمند درمورد آزار جنسی در محیط کار ارائه می‌دهد. کتابی که تمامی شاغلانی که با این موضوعِ حیاتی در شرکتشان درگیرند، باید مطالعه کنند. (کیت مورتاژ، از مدیران ارشد شرکت مدیریتی‌ هاروارد)
  • سارا بیولی یکی از موضوعات پیچیده و بحث‌برانگیز در طول تاریخ را مطرح می‌کند و از ما می‌خواهد با شیوه‌ای معقول دست به کار شویم. کتابی که تمامی کارمندان دولتی باید بخوانند تا بدانند چطور درمورد سوءرفتارهای جنسی با دقت و ظرافت صحبت کنند. (بو ماکایو، رئیس کل هیئت نظارت شهرستان لودون (ویرجینیا) و کارمند سابق کاخ سفید)
  • در دنیایی که پر است از مکالمات ناراحت‌کننده، کتاب بیولی ما را مستقیماً به نبرد دیو می‌برد، جایی که تغییرات حقیقی با پذیرش شجاعت، آسیب‌پذیری و عواطف محقق می‌شود. (هالی هافمن اسمیت، نویسنده‌ی کتاب ایده‌ی بزرگ او)

کتاب عادت سکوت را بشکن برای چه کسانی مناسب است؟

رهبران و مدیران سازمان‌های کوچک و بزرگ، کارمندان و تمامی کسانی که با موضوع آزار جنسی سروکار پیدا می‌کنند، با مطالعه‌ی این کتاب مهارت‌های لازم برای پرداختن به این مسئله به دست می‌آورند.

در بخشی از کتاب عادت سکوت را بشکن می‌خوانیم

درمورد آزارهای جنسی در محیط کار، ناراحت‌کننده است که درک کنیم دیدگاه ما به این موضوع حاصل تجربیات و مکالماتی است که خارج از محیط کار داشته‌ایم. زمانی که دنیای شخصی و حرفه‌ا‌ی‌مان در هم می‌آمیزند، دیگر نمی‌توانیم احساساتمان را تفکیک کنیم. به‌طورمثال اگر شما یا شریک زندگی‌تان یا دوست صمیمی‌تان، در شغل دیگری آزار جنسی را تجربه کرده باشید، احتمالاً دوست ندارید آن اطلاعات را در محیط کاری کنونی‌تان مطرح کنید، حتی اگر به موضوع مکالمه مرتبط باشد. یا اگر در خانواده‌ای بزرگ شده باشید که هرگز درمورد روابط سالم یا رفتار مناسب در محیط کار با شما صحبت نکرده‌اند، ممکن است نخواهید در این مورد چیزی به رئیستان یا به کارمندان زیردستتان بگویید. بااینکه لازم نیست خصوصیات فردی‌مان را در محیط کار افشا کنیم، کمبود اطلاعات دربارۀ تجربیات همکارانمان خارج از محیط کار موجب می‌شود در مکالمات کاملاً سردرگم باشیم.

درنهایت اغلب ما به‌دنبال کلماتی جادویی می‌گردیم که موجب شود تمامی این مشکلات از بین بروند. متأسفانه هیچ حرف «درستی» وجود ندارد که به افرادی که تجربۀ تعرض و آزارهای جنسی دارند بگویید تا آن‌ها شفا یابند. هیچ دستور خاصی وجود ندارد که یک مجرم احتمالی را تضمین کنید تا به دیگران آسیب نرساند. درحقیقت راز اصلی همان احساس ناراحتی است که می‌خواهیم خود را برای آن آماده کنیم. ناراحت‌کننده است که بدانید اگر دنیایی عاری از جرایم و آزارهای جنسی می‌خواهیم، احتمالاً باید دائماً خود را در حس ناراحتی نگاه داریم.

آن خبر بدی بود، اما خبر خوب این است که با تمرین کردن بهتر می‌توانید با حس ناراحتی کنار بیایید. هرچه بیشتر خود را در شرایط ناراحت‌کننده قرار دهید، بهتر می‌توانید تجربۀ حس ناراحتی را در بدن و ذهن خود تشخیص دهید. وقتی درک می‌کنید که به‌رغم داشتن حس ناراحتی، بازهم می‌توانید در مکالمه شرکت کنید، فرصت‌های جدیدی در آن مکالمه به وجود خواهند آمد. خبر خوب دیگر اینکه وقتی درک می‌کنید همۀ افراد و نه فقط شما، حس ناراحتی دارند، احساس رهایی می‌کنید. شما در حس ناراحتی تنها نیستید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
بخش اول: شروع کنید
ارزش یک مکالمۀ ناراحت‌کننده
شکستن عادت سکوت در محیط‌های کاری امروزی
چه چیزی می‌آموزید و چرا این موضوع اهمیت دارد
پیامی مخصوص برای و دربارۀ نجات‌یافتگان سوءاستفاده و تعرض جنسی
فصل 1: شیوۀ مهارت‌محور پاسخ‌گویی و پیشگیری از آزار جنسی
مهارت‌ها به‌جای قوانین
شیوه‌ای گام‌به‌گام برای گروه‌ها و سازمان‌ها
منطق یک رویکرد مهارت‌محور
خلاصۀ فصل
فصل 2: تجربۀ مکالمۀ شما و علت اهمیت آن
چالش‌ها و فرصت‌های تجربیات متنوع
ارائۀ نتایج ارزیابی تجربیات مکالمه به گروهتان
خلاصۀ فصل
بخش دوم: چهارچوب مکالمات ناراحت‌کننده
فصل 3: حقایق را بدانید
چرا از چهارچوب استفاده کنیم؟
حقایقی که ممکن است ندانید
در برابر حقایق پذیرا باشید
نقش حقایق در مکالمات ناراحت‌کننده
خلاصۀ فصل
فصل 4: احساس ناراحتی داشته باشید
اجتناب‌ناپذیری احساس ناراحتی
چطور به حس ناراحتی واکنش نشان دهیم
منابع احساس ناراحتی
خلاصۀ فصل
فصل 5: واکنش را متوقف کنید
چرا مکث کنید؟
چطور به‌جای عصبانیت کنجکاوی کنیم
واکنش‌های بزرگ، وقفه‌های بزرگ
بازی سرزنش
خلاصۀ فصل
فصل 6: پرسش‌های کاربردی مطرح کنید
چه پرسش‌هایی کاربردی‌اند؟
هنر سؤال کردن
اگر دیگران منظورم را اشتباه متوجه شوند چه می‌شود؟
خلاصۀ فصل
فصل 7: تصویر کلی را ببینید
تصویر کلی حادثه
تصویر کلی جنسیت
تصویر کلی نجات‌یافتگان
کاربرد چهارچوب
خلاصۀ فصل
بخش سوم: تمرین مکالمات
فصل 8: قدرت تمرین
انتخاب مکالمه به‌جای سکوت
چرایی و چگونگی تمرین مکالمات
مهارت‌های حاصل از این تمرین
خلاصۀ فصل
فصل 9: مداخلۀ مفید
درک تأثیر و مداخله
پیشنهادهایی برای مداخلۀ مؤثر
خلاصۀ فصل
فصل 10: قدرت‌ها و محدودیت‌ها
تشخیص دادن و برخورد با قدرت
ایجاد و محترم شمردن مرزها
خلاصۀ فصل
فصل 11: پاسخ‌گویی به افشاگران و حمایت از نجات‌یافتگان
پاسخ‌گویی به یک گزارش تعرض یا آزار جنسی
پیش از آنکه شروع کنید:
درک تأثیرات تعرض و سوءاستفادۀ جنسی در محیط کار
خلاصۀ فصل
فصل 12: تمرین و عادت
چطور روند مکالمات را ادامه دهیم
برنامۀ مکالمۀ مدیریت و رهبری نُه‌هفته‌ای
عادت‌هایی برای مدیران
گام‌های عملی برای افراد
ایجاد گروه مکالمات ناراحت‌کننده
خلاصۀ فصل
فصل 13: بررسی چالش‌های رایج در مکالمه
آیا می‌توانم با یکی از همکارانم قرار ملاقات بگذارم؟
آیا تنها اجتناب از ارتباط با افراد جنس مخالفم کافی است؟
اگر دوستان نااهلی داشته باشم چطور؟
چطور رفتار خودم را ارزیابی کنم؟
من مورد آزار قرار گرفته‌ام. چه‌کار کنم؟
خلاصۀ فصل
جمع‌بندی: همه را باهم یکی کنید
دربارۀ نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عادت سکوت را بشکن
نویسنده
مترجمبهار صادقیان
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-622-220-840-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عادت سکوت را بشکن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب عادت سکوت را بشکن

برای دریافت کتاب عادت سکوت را بشکن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.