معرفی و دانلود کتاب عادت‌های اتمی: تغییرات کوچک، نتایج عالی

عکس جلد کتاب عادت‌های اتمی: تغییرات کوچک، نتایج عالی
قیمت:
89900 تومان - 9.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عادت‌های اتمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عادت‌های اتمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عادت‌های اتمی: تغییرات کوچک، نتایج عالی

چطور می‌شود یک عادت خوب و مطلوب را طوری در خودمان نهادینه کنیم که جزئی از رفتار ما باشد؟ احتمالا این سوال را همه‌ی ما یک بار از خودمان پرسیده‌ایم. در کتاب عادت‌های اتمی نوشته‌ی جیمز کلیر قرار است درباره‌ی قدم‌های کوچک اما تاثیرگذار در مسیر زندگی بخوانیم. این کتاب خیلی زود توانست در فهرست کتاب‌های پرفروش آمازون، نیویورک تایمز و... قرار بگیرد.

درباره‌ی کتاب عادت‌های اتمی

تکرار عادت موجب موفقیت است!

احتمالا همه‌ی ما بارها این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که «ترک عادت موجب مرض است»، اما کم پیش آمده که بشنویم چطور تکرار عادت‌های خوب و مطلوب می‌توانند روند موفقیت‌مان را در کار و زندگی را تسریع کنند و ما را به قله‌ی‌ خواسته‌های‌مان برسانند. کتاب عادت‌های اتمی (Atomic Habits) نوشته‌ی جیمز کلیر (James Clear) قرار است به ما بگوید که چگونه می‌توانیم هر روز با تکرار یک عادت خوب، یک درصد بهتر شویم!

حتما تابه‌حال برای شما هم اتفاق افتاده که قصد شروع کاری را داشته باشید یا بخواهید رفتار مثبتی را به‌عنوان عادت در خود پرورش دهید، اما آن را به «شنبه»، «هفته آینده»، «اول ماه» و... موکول کنید. جالب است که بعد از به‌تعویق‌انداختن کارها، عموما خودتان را هم سرزنش می‌کنید. در نهایت با حس ناخوشایند نسبت به خود و به‌عنوان یک آدم شکست‌خورده در دنیای شخصی و اجتماعی به زندگی ادامه می‌دهید. اما واقعیت این است که هیچ کدام از ما میلی به شکست و سرخوردگی نداریم. فقط باید واقع‌بینانه به این نتیجه برسیم که عادت‌های خوب یک‌شبه در ما نهادینه نمی‌شوند. این نکته، مهم‌ترین موضوع و درون‌مایه‌ی کتاب عادت‌های اتمی است.

جیمز کلیر، نویسنده‌ی کتاب عادت‌های اتمی قرار است به ما بگوید که چطور قدم‌های کوچک می‌تواند موفقیت‌ها و نتایج بزرگ به ارمغان بیاورد. چیزی که باعث شد این کتاب در صدر فهرست‌های معتبر کتاب‌های پرفروش قرار بگیرد، قصه‌پردازی نویسنده و توجه داشتن به مبانی روان‌شناسی است. هر بخش این کتاب با یک خاطره‌ی جذاب و خواندنی شروع می‌شود و راهکارهای عملی و قانون‌هایی که می‌تواند هر روز به بهترشدن کیفیت زندگی ما کمک کند، از دل همین خاطره‌ها و تجربه‌های فردی بیرون می‌آیند.

اغلب ما گمان می‌کنیم که رسیدن به موفقیت نیازمند سخت کار کردن و البته مقدار زیادی شانس است. غافل از این‌که، موفقیت درست پشت همان لحظه‌های کوتاهی است که از تاثیر و ارزشمندی کارهایی که در آن لحظات انجام می‌دهیم، بی‌خبریم. با کتاب عاد‌ت‌های اتمی که دارای یک مقدمه و 6 بخش است، می‌آموزیم چطور می‌شود عادت‌های بد را کنار گذاشت و با جایگزین کردن عادت‌های مطلوب به کامیابی رسید. کتاب «عادت‌های اتمی» که در سال 2019 به چاپ رسید، با اقبال زیادی مواجه شد. از این رو، مترجمان زیادی در ایران نیز، این کتاب را برای مخاطبان فارسی‌زبان ترجمه کرده‌اند. کتاب پیش‌رو با ترجمه‌ی لادن شریعت زاده توسط انتشارات نسل نواندیش که نامی آشنا در حوزه‌ی انتشار کتاب‌های روان‌شناسی و موفقیت به‌شمار می‌رود، وارد بازار نشر ایران شده است.

جوایز و افتخارات کتاب عادت‌های اتمی

  • حضور در فهرست بهترین کتاب‌هایی که زندگی شما را دگرگون خواهند کرد
  • حضور در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز
  • در فهرست کتاب‌های پرفروش آمازون
  • در فهرست کتاب‌های پرفروش وال استریت ژورنال
  • پرفروش‌ترین کتاب USA Today
  • از بهترین کتاب‌های خودیاری Business Insider (در سال 2018)
  • یکی از 7 کتاب تجاری برتر Fast Company (در سال 2018)
  • نامزد بهترین کتاب غیرداستانی گودریدز (در سال 2018)

نکوداشت‌های کتاب عادت‌های اتمی

  • کتابی که ارزش خوانده شدن را دارد. (سایت Inc.com)
  • کتابی فوق‌العاده برای همه کسانی که می‌خواهند به سلامتی، اندام خوب، استقلال مالی، روابط خوب و زندگی ایده‌آل دست یابند. (سایت Medium)
  • اثری که شیوه‌ی تفکر مخاطبین خود را به کل تغییر خواهد داد. (Barnes & Noble)
  • کتابی که باید بارها مطالعه‌اش کرد. (Inc.com)
  • سودمند و بدیع. (Wall Street Journal)

کتاب عادت‌های اتمی مناسب چه کسانی است؟

اگر از علاقه‌مندان به موضوعات خودسازی و موفقیت هستید و دوست دارید یک تکان اساسی به زندگی خودتان بدید، مطالعه کتاب «عادت‌های اتمی» را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب همچون یک راهنمای کاربردی شما را در رسیدن به موفقیت راهنمایی می‌کند.

جیمز کلیر را بیشتر بشناسیم

جیمز کلیر یکی از نویسندگان مشهور موفقیت و توسعه فردی در آمریکاست که به‌عنوان یک سخنران و وبلاگ‌نویس پرمخاطب شناخته می‌شود. ماهانه میلیون‌ها نفر از بخش‌های مختلف سایت او بازدید می‌کنند، برندها و تیم‌های محبوب ورزشی نیز از او به‌عنوان مشاوره و از آثارش به‌عنوان منابع موفقیت استفاده می‌کنند. عموم نوشته‌های او جنبه کاربردی دارند و تاکید آن‌ها بر ترک عادت‌های نامطلوب و تبدیل آن به رفتارهای خوشایند و ایده‌آل است.

این نویسنده نامدار که از کتاب عادت‌های اتمی او میلیون‌ها نسخه به فروش رفته است، هر ساله پنج درصد از سود درآمد خود را به بنیاد ضد مالاریا که به‌عنوان یک خیریه فعال شناخته می‌شود، اعطا می‌کند. از این نویسنده کتاب‌های دیگری با عنوان‌ »ژورنال خرده‌عادت‌ها» و «قدرت شروع ناقص» به فارسی ترجمه و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

در بخشی از کتاب عادت‌های اتمی: تغییرات کوچک، نتایج عالی می‌خوانیم

نوع بزرگسال این پرندگان، نقطه قرمز کوچکی روی نوکش داشت و تین‌برگن متوجه شد که جوجه‌های تازه از تخم درآمده این پرنده، هر زمان که غذا می‌خواستند، به این نقطه نوک می‌زدند. برای شروع یک آزمایش، او مجموعه‌ای از نوک‌های مقوایی جعلی درست کرد؛ تنها یک نوک بدون بدن. وقتی والدین پرواز کردند، او به ‌سمت لانه رفت و منقارهای مصنوعی را کنار جوجه‌ها گذاشت. کاملاً مشخص بود که منقارها مصنوعی هستند و او تصور کرد جوجه پرندگان آن‌ها را به‌کلی نپذیرند.

به‌هرحال، وقتی پرندگان کوچک، نقطه قرمز روی نوک مقوایی را دیدند، شروع به نوک زدن به آن‌ها کردند، درست مثل اینکه مادرشان است. آن‌ها برای این لکه‌های قرمز، اولویت مشخصی داشتند؛ مثل اینکه آن‌ها در بدو تولد ژنتیکی برنامه‌ریزی شده بودند. وقتی او نوک‌های مصنوعی را روی لانه قرار داد، جوجه‌ها از خوشحالی دیوانه شدند.
آن‌ها به لکه‌های قرمز کوچک چنان نوک می‌زدند که انگار بزرگ‌ترین منقاری است که تابه‌حال دیده‌اند.

تین‌برگن و همکارانش متوجه چنین رفتار مشابهی در حیوانات دیگر شدند. برای مثال، غاز وحشی اروپایی، پرنده‌ای است که روی زمین لانه می‌سازد. گاه‌گاهی وقتی مادر اطراف لانه پرواز می‌کند، یکی از تخم‌ها غلت می‌خورد و نزدیک چمن‌ها می‌افتد. هر زمان که چنین اتفاقی می‌افتد، غاز حالت تاتی‌تاتی اطراف تخم راه می‌رود و از منقار و گردنش استفاده می‌کند و آن را به‌ طرف لانه به عقب می‌کشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: داستان من
ارکان اساسی: چرا تغییرات بسیار کوچک، تفاوت‌های بزرگ ایجاد می‌کنند
1: قدرت شگفت‌انگیز عادت‌های اتمی
2: چطور عادت‌های شما هویتتان را شکل می‌دهند (و برعکس)
3: چطور می‌توان در 4 گام ساده، عادت‌های بهتری ایجاد کرد
قانون اول: آن را آشکار و روشن کنید
4: مردی که درست به نظر نمی‌آمد
5: بهترین روش برای شروع یک عادت جدید
6: به انگیزه زیاد اهمیت داده می‌شود؛ اغلب محیط است که بیشتر اهمیت دارد
7: راز کنترل خود (خودکنترلی)
قانون دوم: آن را جذاب کنید
8: چطور عادتی را مقاومت‌ناپذیر کنیم
9: نقش خانواده و دوستان در شکل دادن عادت‌هایتان
10: چطور علت عادت‌های بدتان را پیدا و آن‌ها را اصلاح کنید
قانون سوم: آن را آسان کنید
11: آهسته راه بروید، اما هرگز به عقب برنگردید
12: قانون تلاش حداقل
13: چطور با استفاده از قانون دو دقیقه‌ای، تأخیر در کارها را متوقف سازید
14: چطور عادت‌های خوب را اجتناب‌ناپذیر و عادت‌های بد را غیرممکن سازیم
قانون چهارم: آن را رضایت‌بخش کنید
15: قانون اصلی تغییر رفتار
16: چطور هر روز به عادت‌های خوب روی بیاورید
17: چطور یک همسر مسئولیت‌پذیر می‌تواند همه چیز را تغییر دهد
شیوه‌های پیشرفته: چطور از خوب بودن محض، به عالی بودن واقعی بروید
18: واقعیت درباره استعداد (چه زمانی ژن‌ها اهمیت دارند و چه زمانی ندارند)
19: قانون طلایی: چطور در کار و زندگی، باانگیزه باقی بمانیم
20: مضرات ایجاد عادت‌های خوب
نتیجه‌گیری: راز نتایجی که می‌مانند
پیوست
بعداً چه چیزی را باید بخوانید
درس‌هایی کوچک از این چهار قانون
چطور از این ایده‌ها برای کار استفاده کنید
چطور از این ایده‌ها برای امور والدینی استفاده کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عادت‌های اتمی: تغییرات کوچک، نتایج عالی
نویسنده
مترجملادن شریعت زاده
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات344
زبانفارسی
شابک978-622-220-156-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
89900 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عادت‌های اتمی

هوشیاران
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
کتاب که البته کتاب خوبی‌ست، ولی ترجمه وحشتناک، بسیار بد. بدون ویرایش ادبی. نمی‌دونم ترجمه‌های دیگه چطوره، ولی جای تاسف هست که هر کتابی که پرفروش می‌شه، همه فکر می‌کنند که وقتشه از راه ترجمه‌ی این کتاب درآمدی کسب کنند😐
آنقدر ترجمه بد و پَرت بود که بعد از کمی تحقیق ترجمه خانم احمدوند را هم خریدم. هم ترجمه بهتری داره و هم ارجاعات و پانوشت‌هاش خیلی بهتره. حتما توصیه می‌کنم.
معصومه حاجبی
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
این کتاب قدرت عادت‌هایی که به مدت کم و هر روز مستمر انجام میدهیم بهمون نشون میده، نشون میده با همین عادت‌های کوچک چه جوری راحت آسون به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا میکنیم، و چه جوری عادت‌ها خوب در خودمون پرورش بدهیم و چه جوری عادت‌های بد رو ترک کنیم بهتون حتما توصیه میکنم حتما بخونید.
Qudratullah Safdari
۱۴۰۲/۷/۲
این کتاب رو صدردصد توصیه میکنم بخونید. عادت‌ها پل موفقیت رو میسازن
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب عادت‌های اتمی

برای دریافت کتاب عادت‌های اتمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.