معرفی و دانلود کتاب عادت‌های خوب، عادت‌های بد: دانش ایجاد تغییرات مثبت و ماندگار

عکس جلد کتاب عادت‌های خوب، عادت‌های بد: دانش ایجاد تغییرات مثبت و ماندگار
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عادت‌های خوب، عادت‌های بد: دانش ایجاد تغییرات مثبت و ماندگار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عادت‌های خوب، عادت‌های بد: دانش ایجاد تغییرات مثبت و ماندگار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عادت‌های خوب، عادت‌های بد: دانش ایجاد تغییرات مثبت و ماندگار

کتاب عادت‌های خوب، عادت‌های بد: دانش ایجاد تغییرات مثبت و ماندگار نوشته‌ی وندی وود اثر مهمی است که چگونگی شکل‌گیری عادت‌ها را برای‌تان توضیح می‌دهد و به شما می‌آموزد تا بتوانید در آن‌ها تغییراتی مثبت ایجاد کنید و سطح کیفی زندگی خود را ارتقا دهید.

معرفی کتاب عادت‌های خوب، عادت‌های بد:

مهم‌ترین درسی که شما در کتاب عادت‌های خوب، عادت‌های بد (Good Habits, Bad Habits) می‌آموزید این است که به اهمیت کارهای روزانه‌تان پی می‌برید. بخش عظیمی از زندگی شما از طریق خود عادت‌پذیر شکل می‌گیرد، این بخش از شما آهسته‌تر از ادراک آگاهانه‌تان حرکت می‌کند و مدتی زمان می‌برد تا راه بیفتد، اما بعد کاملاً انعطاف‌پذیر می‌شود. این بخش از وجودتان مانند کارگری قدرتمند و قابل اعتماد است: همیشه موفق، همیشه حاضر.

در چنین شرایطی وندی وود (Wendy Wood) در این کتاب به شما یاد می‌دهد تا با استفاده از راه‌‌حل‌های به خصوص در زندگی خود تغییرات مثبت ایجاد کنید. البته قبل از هر کاری باید بیاموزید که عادت‌های‌ خود را درک کنید؛ چرا که مسیر تغییر رفتار را برای‌تان هموار می‌کند.

این کتاب مانند راهنمایی عملی است که باعث می‌شود سردرگم نشوید و با اصولی‌ترین راه‌های ممکن به خواسته‌ی خود که همان داشتن زندگی بهتر است دست پیدا کنید.

نکوداشت‌های کتاب عادت‌های خوب، عادت‌های بد:

- بسیاری از نویسندگان درباره‌ی عادت‌ها نوشته‌اند، اما وود همچنین یک دانشمند برجسته در روانشناسی است که در مورد چگونگی تأثیر عادت‌ها بر ذهن انسان می‌گوید. وود از طریق تحقیقات اصلی خود توضیح می‌دهد که چه چیزی مفید است. (The Washington Post)

- اثری روشنگر! وندی وود با فصاحت درباره‌ی تحقیقات خود درخصوص نقش عادت‌ها در فعالیت‌های روزمره مانند تغذیه، ورزش و مسافرت توضیح میدهد. (Publishers Weekly)

- کتاب عادت‌های خوب، عادت‌های بد یک تور جذاب از علم عادت‌ها است و وندی وود یک راهنمای تمام عیار برای این سفر است. (آدام گرانت، نویسنده)

وندی وود را بیشتر بشناسیم:

وی استاد و رئیس دانشکده روان‌شناسی و کسب‌وکار در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است و برای واشنگتن پست و لس‌آنجلس تایمز می‌نویسد. آثار وود همواره در نیویورک تایمز، شیکاگو تریبون، تایم مگزین، یواس‌ای تودی و رادیوی ملی مقاله اصلی بوده‌اند. این نویسنده سخنرانی‌های گسترده‌ای دارد و اخیراً وب‌سایتی برای انتقال یافته‌های علمی خود درمورد عادت به عموم مردم، راه‌اندازی کرده است.

جملات برگزیده کتاب عادت‌های خوب، عادت‌های بد:

- عادت، به‌نوعی، طبیعت ثانوی است.
- زنجیره‌های خُرد عادت، به‌ندرت به‌حدی سنگین‌اند که محسوس شوند، با این همه قوی‌تر از آنند که بشود شکست‌شان.
- دانستن کافی نیست؛ باید به کار ببریم. اراده کافی نیست، باید انجام بدهیم.
- آنچه دچار مشکل‌مان می‌کند، ندانستن‌ چیزی نیست، یقین‌مان به دانستن‌اش است.
- عادت، سازشی است میان فرد و محیطش.
- ضربه بیس‌بال مثل سازی است با کوک دقیق. رمزش تکرار است و تکرار است و بازهم، اندکی تکرار بیشتر.
- در زندگی‌ یک روز هم کار نکرده‌ام. همه‌اش تفریح بود.
- پابرجایی، بی‌حرکت‌بودن نیست.
- اگر رو به جهت درست باشیم، تنها کاری که باید بکنیم، این است که به راه‌رفتن ادامه دهیم.
- طوفان فرصت خوبی برای کاج و سرو است که استحکام‌شان را نشان دهند.
- ترک سیگار کار آسانی‌ست. من صدها بار این کار را کرده‌ام.

در بخشی از کتاب عادت‌های خوب، عادت‌های بد می‌خوانیم:

اگر ‌بخواهید کاری کنید بچه‌ای کوچک سبزیجات بخورد، چکار می‌کنید؟ باورمان این است که بچه‌ها ترجیح‌های ذاتی قوی‌ای دارند که آن‌ها را به سمت غذاهای ملایم، شیرین یا چرب جذب می‌کند، مثل شیر، کلوچه، پیتزا، همبرگر، هات‌داگ. پس ممکن است فکر کنید کمی شیرینی به سبزیجات قبل از آوردن‌شان سر میز اضافه کنید، شاید هویج شکری درست کنید یا شاید قدری چربی اضافه کنید، شاید کره را در پوره سیب‌زمینی هم بزنید. پیش‌بینی‌مان این است که این‌طوری برای بچه‌ها خوشایندتر است.

اما راهی ساده‌تر برای اینکه کاری کنید غذاهای سالم‌تری بخورند هم هست: فقط به تلاش‌تان ادامه بدهید.

گروهی از محققان در بریتانیا عادت‌های غذایی کودکان خردسال را در یک پیش‌دبستانی دنبال کردند. هر دو یا سه روز به بچه‌ها غذاهایی می‌دادند که معمولاً نمی‌پذیرفتند: میان‌وعده‌هایی از پوره هویج یا کنگرفرنگی. همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، در ابتدا کنگرفرنگی‌ها زیاد محبوب نبودند. اکثر بچه‌ها قبلاً آن را ندیده و مزه‌اش را نچشیده بودند. بسیاری از کارکنان مهدکودک هم همین‌طور، که باید بهشان آموزش داده می‌شد اظهار نظر ناموافق یا حالت چهره ناخوشایند نداشته باشند. بچه‌ها می‌توانند ترفند‌هایی را که خوب اجرا نشوند، تشخیص دهند.

تلاش‌های اولیه چندان موفق نبودند. بچه‌ها در ابتدا تنها 30 گرم از آن را خوردند. تنها اندکی مزه کردند. درطول دوماه بعد به هر بچه حدود 15 بار کنگرفرنگی داده شد. هربار که آن را گرفتند، اندکی بیشتر خوردند و بعد بازهم کمی بیشتر. بیشترین مقدار درطول پنج بار اول بود و بعد دیگر افزایشی صورت نگرفت. در انتهای مطالعه، به‌طور میانگین بیش از 150 گرم کنگرفرنگی به ازای هر نفر مصرف می‌شد. این برای کنگرفرنگی مقدار خوبی است؛ مخصوصاً اگر انسانی باشید با وزن حدود 20 کیلوگرم.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: ما واقعاً چگونه‌ایم؟
1- ماندگاری و تغییر
2- اعماق درون
3- با خود دوم‌تان آشنا شوید
4- علم چه می‌گوید؟
5- خودکنترلی چه می‌گوید؟
بخش دوم: سه اصل ساختن عادت
6- بافت
7- تکرار
8- پاداش
9 ثبات برای تمام‌کننده‌هاست.
10- کنترل کلی
بخش سوم: موارد ویژه، فرصت‌های بزرگ و دنیای اطراف ما
11- پرتاب‌کردن از پنجره
12- برگشت‌پذیری ویژه عادت
13- بافت‌های اعتیاد
14- شاد با عادت
15- شما تنها نیستید
سخن پایانی
چطور مدام نگاه‌کردن به تلفن همراه‌تان را متوقف کنید؟ یک داستان کاربردی
سپاسگزاری
درباره‌ی نویسنده
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عادت‌های خوب، عادت‌های بد: دانش ایجاد تغییرات مثبت و ماندگار
نویسنده
مترجمبهاره پژومند
ناشر چاپیانتشارات شمشاد
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات338
زبانفارسی
شابک978-622-667360-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عادت‌های خوب، عادت‌های بد: دانش ایجاد تغییرات مثبت و ماندگار

masiha masiha
۱۳۹۹/۸/۱۶
من بخاطر یک پروژه کاری دارم تمام منابع در مورد عادات را مطالعه می‌کنم و آن هم نه سطحی بلکه عمیق وبا یاداشت برداری. در مرود این کتاب باید بگم که دو بار خواندم به نظرم میاد کسی که میخواد برای تغییر عادات خودش از این کتاب استفاده کنه یکم شاید براش سخت بگذهر تا بتونه مطالب را کاربردی کنه یعنی مقاومت در ذهنی کتاب خیلی روش بحث نداشته و پیشنهادات خاصی هم ارائه نداده است ولی برای شروع می‌توان اولین گام را با همین کتاب برداشت. اما من پیشنهاد می‌کنم برای مطالعه کاربردی تر یک فهرست مطالعاتی بدین صورت برای خود درست کنید (البته باز می‌گم پیشنهادی بنده است) 1- عادات اتمی 2- صبح جادویی 3- عادات خوب و عادات بد 4 خلق رفتارهای ماندگار
Ameneh Azarmi
۱۳۹۹/۹/۱۶
واقعا برای مترجم‌های این دوره متاسفم. در واقع بیشتر برای نسل خودمون متاسفم که باید این ترجمه‌های افتضاح رو تحمل کنه. ای کاش به جای گوگل ترنسلیت به کارهای بزرگانی مثل نجف دریا بندری نگاه میکردید، شاید معنی واقعی ترجمه رو می‌فهمیدید.
کتابراه خواهش میکنم به متن کتابها توجه بیشتری کن، وبعد برای فروش اقدام کن. حیف این همه پول. حیف این کتاب عالی
Aref Nikroo
۱۴۰۰/۴/۱۹
سلام، این کتاب بسیار عالی درباره دانش عادت و چگونگی ایجاد یا از بین رفتن یک عادت در انسان نوشته شده، کتاب بیشتر پژوهشی و تحقیقاتیه و نتایج آماری پژوهش هارو و اینکه چه تحقیقات و آزمایش‌های علمی روی عادت انجام شده رو بیان میکنه، این کتاب برعکس کتابهای موفقیت که فقط بهت میگن فلان عادت رو در خودت ایجاد کن که فلان قدرت رو داره به چرایی تشکیل یک عادت و مراحل تشکیل اون میپردازه، چون کتاب تحقیقاتیه متن روان و جالبی نداره که دوستان زیادی اشاره کردند ولی از نظر بنده بسیار ارزشمنده
saeed ravanpak
۱۴۰۱/۱۱/۱۴
سلام
من میخواستم عادت‌های اتمی رو انتخاب کنم و بخونم ولی به این دلیل که افراد زیادی رو دیدم که عادت‌های اتمی رو خواندن و هنوز همون آدم قبلی هستن انتخابش نکردم و دنبال یه کتاب در مورد عادت‌ها بودم که این کتاب رو انتخاب کردم، این کتاب با پژوهش‌ها، آزمایش‌ها،... ای که انجام داده خیلی خوب به من این و
مفهوم رو منتقل کرد که: ما میتونیم بسیاری از کارها اهداف مان رو به عادت تبدیل کنیم که خودبخودی انجام شوند درنتیجه فضای ذهنی آزاد بیشتری خواهیم داشت...
Reza Sh
۱۴۰۰/۳/۷
چرا اینقدر ثقیل و لفظ به لفظ ترجمه شده است؟! امیدوارم مترجم این کتاب حداقل تحصیلاتی درباره ترجمه داشته باشد. ترجمه هنر است، و باید با درک معنی و انتقال قابل درک آن برای مخاطبین صورت بگیرد. متاسفانه قول استاد عزیزی مترجمم این کتاب تحت تاثیر " افسون معنای اول لغتنامه" قرار گرفته و روش مناسبی برای این انتقال معنی برای نوع متن استفاده نکرده است. امیدوارم ناشران به ترجمه خوب بها بدهند و به مخاطب خود بیشتر احترام بگذارند.
mostafa bahoosh
۱۴۰۰/۳/۹
به هیچ وجه بهتون توصیه نمیکنم بخرید. واقعا کتاب ضعیفیه هم از لحاظ ترجمه از لحاظ متن که اصلا هیچ ربطی به عادت نداره. مثال‌های بی مورد و وقت گیر که به جای اینکه شما رو به اصل مطلب نزدیک کنه فقط داره شما رو دور تر می‌کنه و شاید کل کتاب یک جمله با معنی داشت. برای ترک عادت‌های بد انجام اونو سخت تر کنید برای خودتون. به نظرم همین و بخونید. بهتره تا خوندن این کتاب ⁦: -|⁩
مەرزیە ح
۱۴۰۰/۵/۳۰
این کتاب کە امتیازش بالاست، ‌ی کتاب کە میشە گفت علمی (برعکس مزخرفات کتاب‌هایی مانند راز) ولی متاسفانه ترجمەش فوق العادە ضعیف و بەدردنخورە و خوانندە رو حتی متنفر میکنە از انتخابش!!، البتە مترجما کە زیادی مقصر نیستن وقتی کە مخاطباشون ماییم و فقط‌ی جایی‌ی کامنتی مینویسیم و تمام...
دیگە چرا احترام بە مخاطب باید براشون مهم باشە؟: |
Somayeh Roohagh
۱۴۰۰/۴/۵
این کتاب واقعا ارزش وقت گذاشتن نداره! ترجمه افتضاحی داره و گاهی از لغاتی برای ترجمه استفاده کرده که خیلی وقته منسوخ شده! ۷۰ صفحه رو خوندم شاید بتونم به درک درستی از موضوعی که می‌خوان تشریح کنن برسم چلی هر چی پیشتر میرفتم کتاب حوصله سر بر تر و به نظر بی ارزشتر میومد و حیفم اومد وقتم رو برای همچین ترجمه بی سر و تهی تلف کنم.
Mitrandis
۱۴۰۲/۳/۱
کتاب خوبیه و فقط این شکلی نیست که در مورد عادت‌ها یه عالمه حرف تکرار کنه، بلکه میاد و مبحث رو باز تر میکنه و مثال‌های کاربردی داره..
مثل این میمونه که یک استادی رو به روی شما در حال توضیح مبحثی هست و هر از گاهی راجب مسائل فرعی برای تکمیل شدن دیدگاه شما صحبت کنه. این کتاب رو به شددددتت پیشنهاد میکنم و خیلی مفیده
صادق ستوده نیا
۱۴۰۰/۳/۳
کتاب خوبیه، اما من واقعا متحیرم کدوم ناشری قبول میکنه این ترجمه رو چاپ کنه!!! یکم به خودتون زحمت بدید لطفا، مثل این میمونه که فقط کپی پیست شده توی گوگل ترنسلیت، حقیقتا باید بگم انگیزه گرفتم که من هم کتاب ترجمه کنم:)، مترجم عزیز، امیدوارم روند رو به رشدی داشته باشید و مهارت خودتون رو ارتقاء بدید، پیروز و پاینده، یاحق
Mohammad Hossein
۱۴۰۰/۳/۳
کتاب خوبی نیست، اصل ماجرای کتاب عالیه اما ترجمه گنگ و نامفهومی داره، من کتاب زیاد می‌خونم اما هر صفحه این کتاب رو باید چندین بار بخونم تا متوجه بشم چی داره میگه، اصلا از خوندنش لذت نمی‌برم...
شاید مشکل از نویسنده کتاب باشه، نمی‌دونم، هر چی که هست کتاب جذابی نیست...
حبیب ابراهیم زاده
۱۳۹۹/۸/۲۱
کتاب خوب و مفیدی است. البته اگر بخشهای پایانی که سرشار از آمار هستن کنار گذاشته بشه. برا من این قسمتها خسته کننده بود. احساس میکنم نویسنده دنبال تایید کردن مطالبشه. ولی در کل تشکر می‌کنم.
سیده نفیسه کشفی
۱۴۰۰/۸/۳
در این کتاب یاد میگیریم از تیغ عادت برای جراحی ناکارآمدیها بهره بگیریم به جای ایجاد آنها.
راهکارهای ظریف و امتحان پس داده کتاب برای این چرخش رشد دهنده جالب توجه هست.
و طبق معمول چنین کتبی گوشه دیگری از پیچیدگی ذهن ما را نشان میدهد.
Mahboobeh Azimi
۱۴۰۰/۱۲/۴
خود کتاب خوب بود فقط ترجمه ش یکم سنگین بود. ولی بطور کلی پیشنهاد میکنم اگر میخواید بیشترین تاثیر رو برای تغییر عادت داشته باشید اول کتابهایی در زمینه تغییر باور بخونید. ‌مثل زندانیان باور و کارآگاه درون
پویا بابایی
۱۴۰۰/۳/۲۴
حوصله سر بر، وقت گیر، ترجمه‌ی غیر حرفه ای.
این کتاب رو 3 ماهه تونستم تموم کنم! صرفا جهت اطلاع: قدرت عادت رو 1 ماهه، عات‌های اتمی 20 روزه!
و اولین تجربه‌ی خوندن کتاب الکترونیکیم رو نابود کرد.
مشاهده همه نظرات 137

راهنمای مطالعه کتاب عادت‌های خوب، عادت‌های بد: دانش ایجاد تغییرات مثبت و ماندگار

برای دریافت کتاب عادت‌های خوب، عادت‌های بد: دانش ایجاد تغییرات مثبت و ماندگار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.