معرفی و دانلود کتاب چشیدن طعم لیمو: این کاری است نیازمند نیروی اراده

عکس جلد کتاب چشیدن طعم لیمو: این کاری است نیازمند نیروی اراده
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چشیدن طعم لیمو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چشیدن طعم لیمو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چشیدن طعم لیمو: این کاری است نیازمند نیروی اراده

شاید شما بارها برای ایجاد یک تغییر درونی تلاش کرده‌ اما بعد از مدتی به روال سابق بازگشته‌اید. مایکل کورنوال برای جلوگیری از این دور باطل کتاب چشیدن طعم لیمو را تدوین کرده است. کتابی که با تقویت هوش هیجانی، شما را از وابستگی به سایر روش‌های درمانی، داروها و تجویزات دیگر بی‌نیاز می‌کند. شما بعد از خواندن این کتاب کنترل هیجانات خود را به دست می‌گیرید و آن را به سمت درست هدایت می‌کنید.

درباره کتاب چشیدن طعم لیمو:

همه ما به دنبال تغییر شرایط هستیم. اما کدام یک از ما سرچشمه تغییرات را درون خودمان جستجو کرده‌ایم؟ در اینجاست که هوش هیجانی به کار می‌آید و تغییر اساسی را رقم می‌زند. یادگیری این مهارت کمک می‌کند تا مسئولیت رفتارهایمان را بپذیریم و برای شکست‌ها و ناکامی‌هایمان به دنبال مقصر نگردیم. این همان بخشی از EQ یا هوش هیجانی است که مایکل کورنوال در کتاب چشیدن طعم لیمو (Go Suck A Lemon) ما را با آن آشنا می‌کند.

کورنوال در این کتاب ادعای معجزه‌گری ندارد. او معتقد است کسی که تا به امروز زندگی‌اش را با یک طرز تفکر منطبق کرده باشد، برای شروع یک تغییر به جسارت و قدرت زیادی احتیاج دارد. پس جملات و راهکارهای کتاب برای کسانی که اراده قوی دارند سودمند خواهد بود. پس همه چیز به خود مخاطب بستگی دارد. بنابراین زمانی‌که شما برای ایجاد تغییر این روش را انتخاب کرده‌اید، درست مثل این است که قدم اول را با قدرت برداشته‌اید.

صداقت نویسنده، کتاب چشیدن طعم لیمو را از سایر آثار مشابه بازاری‌اش متمایز می‌کند. تمرینات او در این کتاب به شکلی است که همواره می‌توانید آن‌ها را مرور کنید و در موقعیت‌های مختلف زندگی از آن بهره‌مند شوید. در واقع راز ایجاد یک تحول مثبت، تداوم و پایداری شما در استفاده از آن روش است.

چشیدن طعم لیمو، ترکیبی خوش‌طعم از تجربه‌های کاری و داستان‌هایی عمیق با محتوای علمی و فلسفی است که ما را به داشتن هدفی ثابت و متعهدانه عادت می‌دهد که در نهایت به بهبود روابط و شرایط عاطفی ما منجر می‌شود.

کتاب چشیدن طعم لیمو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب به همه کسانی که از بازگشت به سبک غلط زندگی خود خسته شده‌اند و برای ایجاد تغییرات از اراده‌ای قوی برخوردارند، توصیه می‌شود.

مایکل کورنوال را بیشتر بشناسیم:

مایکل کورنوال (Michael Cornwall) دکترای روانشناسی بالینی، مدرس دانشگاه ویرجینیای غربی و اوهایو، نویسنده، مربی و درمانگر خصوصی است. حوزه‌های تمرکز او در سلامت، پزشکی رفتاری، روانشناسی مشاوره و مدل‌های مداخله رفتاری شناختی است. او شوخ طبعی را به عنوان یکی از روش‌های کاهش تاثیر استرس بر زندگی روزمره تایید می‌کند! دکتر کورنوال در کتاب چشیدن طعم لیمو استراتژی‌هایی برای بهبود هوش احساسی ارائه می‌دهد. کتاب «نیروی اراده: تأملاتی در نظریه هوش هیجانی» و «رفتار درمانی عاطفی منطقی با استفاده از بحث و گفت‌وگو» سایر آثار او به شمار می‌آیند.

در بخشی از کتاب چشیدن طعم لیمو می‌خوانیم:

انسان‌ها در گذشته‌های بسیار دور به واکنش‌های خودکار و غریزی خود متکی بودند، تا با خطرات بسیار واقعی یا بالقوه‌ی حقیقتاً خطرناک کنار بیایند. طبیعت به ما اجازه می‌داد از ادراکات واقعی یا تخیلی‌مان استفاده کنیم تا زمانی را که برای واکنش به خطر داشتیم به حداکثر برساند. لازم نیست با بدن‌مان برای واکنش به دشمنی واقعی یا خیالی به توافق برسیم؛ افکار اضطراب‌آور ما برای شروعِ واکنش جنگ‌وگریز کافی هستند.

درست همان‌طور که تخیل‌مان می‌تواند مزه و احساس چشیدن آب یک لیمو یا جویدن یک آب‌نبات دارچینی را فرا بخواند، ادراک‌مان از خطر خیالی مانند: بی‌احترامی، تمسخر و آزار کلامی نیز باعث آغاز شدن زنجیره‌ی آزاد شدن هورمون و رویدادهای نوروشیمیایی وابسته به افکار می‌شود تا همان واکنش محافظتی از خطر واقعی را فعال کند.

در دنیای امروز تعامل با افراد گستاخ و نامهربان، فرهنگ استخدام، پول و مشکلات خانوادگی جایگزین خطر خرس‌ و شیر شده است. این نوع خطرات در زندگی بیش‌تر مردم، همیشه‌حاضرند و باعث می‌شوند واکنشی که قبلاً نجات‌دهنده‌ی زندگی بود و چند ثانیه زمان می‌برد، اکنون به اندازه‌ی کل روز، هفته یا حتی سال‌ها طول بکشد.

افکاری که توانایی کنترل‌شان را داریم، باعث ترشح گسترده‌ی هورمون‌های استرس می‌شوند و می‌توانند بر کلیت اندام‌های اصلی‌مان تاثیر بگذارند. افزایش ضربان قلب، فشار خون و تنفس می‌تواند باعث بسیاری مشکلات از جمله بیماری فشار خون شدید، چاقی و بیماری‌های قلبی شود. گویا قصد طبیعت برای حفاظت از بشر در برابر خطر، با استفاده از تفکر، اکنون به‌تنهایی می‌تواند مانع بقای ما شود.

فهرست مطالب کتاب

تقدیم به
فصل اول: چیزی حقیقی‌تر
فصل دوم: چشیدن طعم لیمو
فصل سوم: خودگویی
فصل چهارم: مورد سندی
فصل پنجم: قوانین تعامل
فصل ششم: A + iB = C / D> E
فصل هفتم: دکمه‌ها، زنگ‌ها، ماشه‌ها و زنجیرها
فصل هشتم: مورد الیوت
فصل نهم: مانوپو هرگز نباید بمیرد
فصل دهم: چه کسی مسئول است؟
فصل یازدهم: سحرپنداری
فصل دوازدهم: هوش
فصل سیزدهم: ردیف قاتل‌ها
فصل چهاردهم: کاملاً ناکامل
فصل پانزدهم: مواد شیمیایی میان ما
فصل شانزدهم: راضی باش
فصل هفدهم: اعتقادات راستین
فصل هجدهم: قوانین راه
فصل نوزدهم: بتی کیست؟
فصل بیستم: فاصله‌ی هیجانی
نتیجه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چشیدن طعم لیمو: این کاری است نیازمند نیروی اراده
نویسنده
مترجمبهاره پژومند
ناشر چاپیانتشارات شمشاد
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات204
زبانفارسی
شابک978-600-8392-57-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چشیدن طعم لیمو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چشیدن طعم لیمو

برای دریافت کتاب چشیدن طعم لیمو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.