معرفی و دانلود کتاب عشق هرگز کافی نیست

عکس جلد کتاب عشق هرگز کافی نیست
قیمت:
۳۵۰۰۰ 17500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عشق هرگز کافی نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عشق هرگز کافی نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عشق هرگز کافی نیست

پژوهشی نو که زوج‌ها را برای رفع سوءتفاهم و شناخت از یکدیگر راهنمایی می‌کند. کتاب عشق هرگز کافی نیست نوشته‌ی آرون تی بک، بر اساس روش‌های شناخت‌درمانی، راهکارهایی برای مسائل زناشویی ارائه می‌کند تا زوج‌ها بتوانند با اتکا به این روش‌ها بر مشکلات خود فائق آیند.

درباره‌ی کتاب عشق هرگز کافی نیست

مکتب روان‌شناسی شناخت‌درمانی از شیوه‌های نوینی است که امروز برای حل بسیاری از مشکلات روحی و روانی درمان پیدا کرده است. اکنون پروفسور آرون تی بک (Aaron Beck) در کتاب عشق هرگز کافی نیست (Love is Never Enough) این روش‌ها را برای حل مشکلات زناشویی به کار گرفته است و به زوج‌ها می‌گوید که چطور می‌توان با به‌کارگیری این روش‌ها در زندگی به تفاهم رسید.

در بسیاری از اوقات وقتی در زندگی زناشویی مشکلاتی پیش می‌آید و یکی از زوج‌ها توسط همسر خود مورد حمله یا اتهام قرار می‌گیرد، مکانیسم‌های دفاع روانی، او را بر این می‌دارند تا حمله‌ی متقابلی را به همسرش آغاز کند. این روش به‌زودی دایره‌ای بسته به‌وجود می‌آورد که نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه بر تمام شئون دیگر زندگی نیز سایه می‌اندازد.

نویسنده‌ی کتاب معتقد است ریشه‌ی بسیاری از مشکلات در زندگی زوج‌ها عدم تفاهم و خطاهایی است که به آنها خطاهای شناختی می‌گویند. بیشتر اوقات زوج‌ها تصور می‌کنند این دوست داشتن متقابل است که می‌تواند بر مشکلات غلبه کند، اما باید پذیرفت که عدم تفاهم تنها از راه عشق ورزیدن به تفاهم تبدیل نمی‌شود و باید بر حل مشکلات بر اساس شناخت متقابل تمرکز کرد.

در واقع ما با مطالعه‌ی کتاب عشق هرگز کافی نیست، درمی‌یابیم که بی‌تفاوتی زوج‌ها نسبت به هم، به‌خاطر دوری از نزاکت یا عدم دوست داشتن نیست و ریشه‌ی مشکلات زوج‌ها را نباید در این مسائل جست‌وجو کرد؛ بلکه یک فرد در زندگی زناشویی باید بداند بسیاری از مواقع دچار سوءتفاهم است و برای رفع آن گام بردارد.

کتاب عشق هرگز کافی نیست، نوشته‌ی آرون تی بک و ترجمه‌ی مهدی قراچه‌داغی در تشریح روش‌های شناخت‌درمانی در نُه فصل به مسائلی همچون «قدرت تفکر منفی»، «حرکت از آرمان‌گرایی به سرخوردگی»، «برخورد نظرات متفاوت»، «انتظارات و قانون‌بندی‌های سخت‌گیرانه»، «مشکلات ارتباطی»، « اختلاف بر سر تصمیم‌گیری‌های مهم و ازهم‌پاشیدن زندگی مشترک»، «نقش افکار اتوماتیک در ایجاد عصبانیت»، « اختلالات و تعصبات فکری که در بطن مسئله قرار دارند» و «عنادهایی که زن و شوهر را از هم دور می‌کند» پرداخته و همچنین انواع روش‌های شناختی برای غلبه بر مشکلات را شرح می‌دهد.

نکوداشت‌های کتاب عشق هرگز کافی نیست

  • یک کتاب فوق‌العاده که طرز تفکر ما را در زندگی مشترک تغییر می‌دهد. (آمازون)
  • برای شناخت بیشتر شریک زندگی‌تان به این کتاب نیاز خواهید داشت. (تاک‌بوک ریویو)
  • این کتاب یک راهنمای عملی و عاقلانه است و می‌تواند به بسیاری از ازدواج‌ها کمک کند. (دکتر هلن سینگر کاپلان)
  • بک پدر معرفت درمانی-شناختی است... او در کتاب عشق هرگز کافی نیست، به چاه افکار تحریف‌شده برمی‌گردد و می‌گوید که آنها منشأ اکثر مشکلات یک رابطه زناشویی هستند. (مجله فیلادلفیا)

کتاب عشق هرگز کافی نیست برای چه کسانی مناسب است؟

تمام کسانی که پا به زندگی مشترک می‌گذارند مخاطب اصلی کتاب عشق هرگز کافی نیست، هستند. علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی به ویژه روان‌شناسی شناختی هم می‌توانند از مباحث این کتاب بهره‌ی زیادی بگیرند.

با آرون تی بک بیشتر آشنا شوید

آرون تمکین بک (متولد 1921 و درگذشته به سال 2021) از روان‌پزشکان و محققین نامدار روان‌شناسی شناخت‌گرا و استاد دانشگاه پنسیلوانیا بود. تمرکز او اغلب بر درمان بیماری افسردگی و اختلال‌های شناختی بوده و روش‌های درمانی او سال‌هاست که به‌طور گسترده در درمان افسردگی بالینی و اختلالات اضطرابی مختلف استفاده می‌شود.

او در دوران کاری خود بیش از 600 مقاله‌ی علمی و 25 کتاب در حوزه‌ی روان‌شناسی شناخت‌گرا و انواع روش‌های درمان اختلالات روانی منتشر کرد و کتاب‌های او به زبان‌های بسیاری ترجمه شد. از او به‌عنوان یکی از چهره‌های درخشانی که دانش روان‌پزشکی در ایالات متحده آمریکا را شکل داده‌اند یاد می‌شود و همواره در کنگره‌ها و سمینارهای علمی مورد تمجید قرار گرفته است.
کتاب‌«شناخت‌درمانی و مشکلات روانی»، کتاب «زندانیان نفرت»، کتاب«شناخت‌درمانی اختلالات شخصیت» و کتاب «کتاب‌کار نگرانی و اضطراب» از جمله آثار آرون تی بک است که به زبان فارسی نیز ترجمه و منتشر شده است.

جملات برگزیده کتاب عشق هرگز کافی نیست

  • ممکن است ابراز خشم در یک مرحله یا مراحلى از ازدواج مؤثر واقع شود، اما معمولاً مخرب است.
  • گاه شک و تردیدهاى اشخاص ناشى از قانون‌بندى‌هاى کودکى و طرز برخورد پدر و مادر آن‌ها در این دوران است.
  • ازدواج با سایر مناسبات زندگى تفاوت دارد. وقتى زوجى با هم زندگى مى‌کنند و متعهد به حفظ زندگى مشترک هستند، توقعاتى ازهم پیدا مى‌کنند.
  • بسیارى از برخوردهاى توأم با عصبانیت به گونه‌اى است که زن یا شوهر دیگرى را به خاطر رفتارش نکوهش مى‌کند و همسر او به جاى توجه به مسبب ناراحتى به خود سرزنش واکنش نشان مى‌دهد.

در بخشی از کتاب عشق هرگز کافی نیست می‌خوانیم

ممکن است عشق و رضایتى که دست‌مایه رضایت و غناى روابط زناشویى هستند، به مرور تغییر شکل بدهند، با آنکه اغلب زوجها در اوایل آشنایى و در دوران شیدایى عشق و روابط آتشین خود را ابدى مى‌پندارند، بعید نیست که عشق تخفیف یابد و محبت فروکش کند.

البته، عشق و محبت عامل پیونددهنده زن و شوهر و موجب حفظ ثبات روابط آن‌هاست. از آن گذشته، عشق و محبت از کیفیتى برخوردار است که مى‌تواند بسیارى از تنشهاى میان زوج‌ها را محو کرده، بر خودمحورى‌ها سرپوش بگذارد. با این حال، عشق تنها براى تداوم مناسب زناشویى کافى نیست. حفظ پیوند ازدواج مستلزم وجود عوامل دیگرى است که اگر وجود نداشته باشد، زن و شوهر باید آن را در زندگى زناشویى خود بوجود آورند.

عوامل پاسدار روابط زناشویى عبارتند از: تعهد، وفادارى، صمیمیت، اعتماد، تقرب، صمیمیت و ایمنى پیوندهاى عشق و محبت را حراست مى‌کنند. مثلاً وقتى بدانید که همسرتان هرگز شما را تنها نخواهد گذاشت، احساس امنیت مى‌کنید.

درحالى‌که شیدایى و عشق و علاقه، عوامل قدرتمند پیونددهنده زن و شوهر به یکدیگر است، مى‌تواند در عین حال اسباب جدایى میان آن‌ها را فراهم سازد. اغلب زوج‌ها در اوایل آشنایى، تحت‌تأثیر عشق و علاقه شدید، جنبه‌هاى مثبت یکدیگر را به مبالغه مى‌گیرند؛ وقتى دقیق مى‌شوند، در یکدیگر توانایى‌هایى مى‌بینند که وجود خارجى ندارند، اما وقتى عشق و علاقه شدید اولیه از بین مى‌رود، زن و شوهر به این نتیجه مى‌رسند که آنچه فکر مى‌کردند، توهمى بیش نبوده است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
1: قدرت تفکر منفى
2: روشنایى و تاریکى
3: دیدگاه‌هاى مختلف
4: شکستن قاعده‌ها
5: ایستایى در مناسبات زناشویى
6: فروپاشى زندگى زناشویى
7: افکار خاموش: چشم طوفان
8: ترفندهاى ذهن
9: نبرد سهمگین
10: زندگى زناشویى سعادتمندانه
11: تقویت بنیادها
12: سازگار کردن روابط زناشویى
13: خطاهاى شناختى خود را درک کنید
14: هنر گفتگو
15: هنر سازگارى
16: جلسات حل اختلاف
17: تخفیف خشم
18: مسایل ویژه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عشق هرگز کافی نیست
نویسنده
مترجممهدی قراچه داغی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات416
زبانفارسی
شابک978-964-7390-56-9
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
۳۵۰۰۰ 17500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عشق هرگز کافی نیست

maryam ashrafi
۱۴۰۲/۷/۱۱
اینکه برای هر مسئله مثالی برای گفتن داره خیلی به درک مطالب کمک می‌کنه مثالش در مورد ذهن خوانی و غیره
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب عشق هرگز کافی نیست

برای دریافت کتاب عشق هرگز کافی نیست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.