معرفی و دانلود کتاب عصر اصلاحات

عکس جلد کتاب عصر اصلاحات
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عصر اصلاحات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عصر اصلاحات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عصر اصلاحات

کتاب عصر اصلاحات درباره‌ی یکی از وقایع دوران‌ساز تاریخ اروپا سخن می‌گوید. پروتستان‌ها اولین افرادی بودند که جرقه‌ی اصلاحات را زدند؛ جرقه‌ای که کلیسای کاتولیک را به آتش کشید. سارا فلاورز در این کتاب افراد مؤثر در این جنبش را معرفی می‌کند و به‌طور کامل نقش آنان را بررسی می‌نماید. اشخاصی چون مارتین لوتر، هنری هشتم، جان کالوین، الیزابت اول و...

درباره‌ی کتاب عصر اصلاحات

عصر اصلاحات یا اصلاحات پروتستانی به زمانی گفته می‌شود که تحولات مذهبی، سیاسی، فکری و فرهنگی در قرن شانزدهم، چهره‌ی کلیسای کاتولیک را مخدوش کرد. ساختارها و باورهایی که از قرن شانزدهم و طی عصر اصلاحات به وجود آمدند، اروپای مدرن امروزی را ساختند. در شمال و مرکز اروپا اصلاح‌طلبانی چون جان کالوین، مارتین لوتر و هنری هشتم قدرت پاپ را زیر سؤال بردند و کلیسای کاتولیک را به چالش کشیدند. اختلاف بین این دو گروه باعث به وجود آمدن جنگ‌ها و کشتارهای بی‌رحمانه‌ی بسیاری شد؛ اما رهبران و پیروان اصلاحات به هدف خود اعتقاد داشتند و تا پای جان برای رسیدن به آرزویشان مبارزه کردند. سارا فلاورز (Sarah Flowers) در کتاب عصر اصلاحات (The Reformation)، تاریخچه‌ای مختصر و مفید از طغیان علیه کلیسای کاتولیک ارائه می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب عصر اصلاحات

پروتستان‌ها مهم‌ترین نقش را در آغاز اصلاحات داشتند. البته پیش از مارتین لوتر، اشخاصی مانند جان ویکلیف و یان هوس، افکار خود را در خصوص اختلاف با کلیسا بیان کردند. یان هوس که حامی اصلاحات در کلیسا بود، به جرم ارتداد در آتش افکنده شد؛ اما این تازه آغاز ماجرا بود. چند سال بعد مارتین لوتر رساله‌ی 95 مسئله‌ای خود را منتشر کرد و آن را به کلیسای ویتنبرگ فرستاد. او در این رساله تعلیمات کلیسا را نقد کرده و بسیاری از رسوم آیین کاتولیک را زیر ذره‌بین قرار داده بود. یکی از مهم‌ترین انتقادهای لوتر به کلیسا، خرید آمرزش‌نامه بود. جریان از این قرار بود که پاپ اجازه داده بود مردم تا هر جایی که می‌خواهند گناه کنند و سپس برای عفو گناهانشان، آمرزش‌نامه‌ای از کلیسا دریافت نمایند. در کتاب عصر اصلاحات، به‌طورکامل به دیگر انتقادات مارتین لوتر پرداخته می‌شود. سارا فلاورز زندگی‌نامه‌ی او را از زمان تولد تا مرگ، در این کتاب آورده است.

یکی دیگر از افراد تأثیرگذار در جنبش اصلاحات، هنری هشتم، پدر الیزابت اول بود. او که بعد از سال‌ها ازدواج با کاترین آراگون هنوز وارثی نداشت، در دام عشق آن بولین گرفتار شد و تصمیم گرفت از همسر اولش جدا شود. در آن زمان کلیسا طلاق را تقبیح می‌کرد؛ چه برسد به این‌که پادشاه یک کشور بزرگ از همسرش طلاق بگیرد! کلیسا به هنری هشتم اجازه‌ی طلاق نداد؛ هم به دلایل دینی و هم به این دلیل که کاترین عمه‌ی چارلز پنجم، امپراتور مقدس روم بود. هنری هشتم با کمک توماس کرانمر، اسنادی را گرد آورد که در آن بیان شده بود قدرت پادشاه انگلستان با امپراتور روم برابر است؛ بنابراین او برای جدایی از همسرش نیازی به اجازه گرفتن از پاپ نداشت. هنری هشتم بعد از مرگ اسقف اعظم کانتربری، توماس کرانمر را جانشین او کرد و اجازه‌ی طلاق را گرفت. این اقدام او حکمی بود برای جدایی انگلیس از کلیسای رم. هنری به رئیس عالی کلیسای مستقل انگلستان تبدیل شده بود.

سارا فلاورز بعد از توضیح ماجرای طلاق هنری هشتم، به دیگر اصلاح‌طلبان و پروتستان‌هایی که در گسترش اصلاحات نقش داشتند می‌پردازد. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های کتاب عصر اصلاحات، بخشی است که به تقابل میان کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها و شروع جنگ‌های مذهبی می‌پردازد. پیروان مذاهب کاتولیک و پروتستانیسم عقیده داشتند که فقط راه خودشان درست است و واجب می‌دانستند مخالفان خود را هدایت کنند. هدایتی که به جنگ‌های مذهبی ختم شد! جنگ کاپل، اقدامات ماری خون‌آشام، کشتار سن بارتلمی و... فقط گوشه‌ای از این جنگ‌ها بودند. در کتاب عصر اصلاحات به موارد بیشتری نیز پرداخته می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب عصر اصلاحات

انتشارات ققنوس کتاب عصر اصلاحات را با ترجمه‌ی رضا یاسایی منتشر کرده است. این کتاب که در مجموعه تاریخ جهان چاپ شده است، پیش از این با عنوان «اصلاحات» انتشار یافته بود.

درباره‌ی مجموعه تاریخ جهان

مجموعه‌ی تاریخ جهان نام مجموعه‌ای 87 جلدی از انتشارات ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌‌ی World History به حساب می‌آید. دان ناردو، مایکل وی. آزکان، جیمز آ. کوریک و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزه‌ی تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعه‌ی تاریخ جهان یک دوره‌ی مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «امپراتوری مغول» و... . مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهره‌ی بسیار ببرند.

کتاب عصر اصلاحات برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب عصر اصلاحات منبعی مختصر و مفید برای علاقه‌مندان به تاریخ تمدن مدرن، تاریخ اروپا و تاریخ کلیسای کاتولیک است.

در بخشی از کتاب عصر اصلاحات می‌خوانیم

چرا مسیحیان با هم‌کیشان خود به جنگ مى‌پرداختند؟ چرا آن‌ها را شکنجه مى‌کردند و مى‌کشتند؟ مسلماً این براى دفاع از عقیده آزادى عبادت نبوده است. تئودور بزا، اصلاح‌طلب کالوینیست گفت که آزادى مذهبى «اهریمنى‌ترین تعصب [عقیده] است، زیرا به این معناست که باید اجازه داد هر کس به گونه‌اى که مى‌خواهد به جهنم برود.» هر گروه مذهبى براى آزادى خود مى‌جنگید نه براى دیگران. هر یک، قویاً معتقد بود که راه او راه درست و تنها راه ممکن است. البته آنچه را که مى‌توان انگیزه‌هاى ابتدایى‌تر نامید ملاحظات سیاسى، تثبیت قدرت و منافع مادى اغلب نقش خود را بازى مى‌کردند.

رُلاند بِین‌تون، مورّخ، سه جزء علل گرایش به آزار دیگران را مشخص مى‌کند: «انسان باید به حقّانیت خود اعتقاد داشته باشد، مسئله‌ی مورد پرسش اهمیت داشته باشد و این که اِعمال زور مؤثر باشد.»هر گروه مذهبى احساس مى‌کرد که حق با اوست، که تفسیر خاصى که او از کتاب مقدس دارد همان است که مقصود خداوند بوده است و بنابراین هیچ کس راهى جز قبول آن ندارد.

در مورد نکته‌ی دوم هم هیچ پرسشى وجود نداشت: مسائل رستگارى مهم بودند. عقیده بر آن بود که «سرنوشت ازلى انسان علاوه بر سلامت اجتماعى او» به اتصال به کلیساى حقیقى وابسته است. این نگرش در طول بیش از هزار سال مسیحیت پا گرفته بود و کلیسا و جامعه به شکل عمیقى به هم مرتبط شده بودند.

فهرست مطالب کتاب

رویدادهای مهم در تاریخ اصلاحات
پیشگفتار: از قرون وسطى تا عصر جدید
1: اروپا به هنگام اصلاحات
2: مارتین لوتر: «نمى‌توانم کار دیگرى بکنم»
3: «مسئله بزرگِ» پادشاه: اصلاحات در انگلستان
4: اصلاح‌طلبان پروتستان مى‌شوند
5: اروپا در حال تغییر: جامعه در دوران اصلاحات
6: جنگ‌هاى مذهبى و شکنجه
7: پاسخ کاتولیک‌ها: مخالفت با اصلاحات
8: اصلاحات گسترش مى‌یابد
پسگفتار: چهره جدید اروپا و جهان
یادداشت‌ها
واژه‌نامه
منابع بیش‌تر براى مطالعه
آثار مورد استفاده
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عصر اصلاحات
نویسنده
مترجمرضا یاسائی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات154
زبانفارسی
شابک978-964-311-343-8
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عصر اصلاحات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب عصر اصلاحات

برای دریافت کتاب عصر اصلاحات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.