معرفی و دانلود کتاب عطاری گمشده

عکس جلد کتاب عطاری گمشده
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عطاری گمشده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عطاری گمشده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عطاری گمشده

زنی داروساز به شیوه‌ای نامعمول به کمک زنان دیگر می‌آید: سمی می‌سازد که شوهران خیانت‌کار آن‌ها را مسموم می‌کند. سارا پنر در کتاب عطاری گمشده داستان عطاری مرموزی را روایت می‌کند که رازش در طول قرن‌ها سربه‌مهر باقی مانده است. کتاب پیش رو از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و ساندی تایمز و از نامزدان نهایی دریافت جایزه‌ی گودریدز در سال 2021 است.

درباره‌ی کتاب عطاری گمشده:

قانون شماره‌ی یک: سم هرگز نباید برای آسیب زدن به زن دیگری استفاده شود.

قانون شماره‌ی دو: نام قاتل و قربانی باید در دفتر عطاری ثبت شود.

کتاب عطاری گمشده (The Lost Apothecary) داستان عطاری مرموز و هولناکی است که بر مبنای این دو قانون اداره می‌شود.

سارا پنر (Sarah Penner) در رمان پیش رو داستان زنی به نام نِلا را روایت می‌کند که زمانی درمانگر محترمی بود. اما نلا اکنون دانشش را در راستای هدفی تاریک به کار گرفته است. سال 1791 است و نلا مدتی است به زنان ناامیدِ خیانت‌دیده کمک می‌کند تا از مردان زندگی خود انتقام بگیرند؛ او به آن‌ها سمی می‌فروشد که مردان را می‌کُشد. همه‌چیز طبق برنامه و قوانین نلا پیش می‌رود، تا زمانی که دختری دوازده‌ساله به نام الیزا از نلا تقاضای کمک می‌کند.

بخش دیگر کتاب عطاری گمشده در لندن امروزی پیش می‌رود؛ زمانی که کارولین دهمین سالگرد ازدواج خود را به‌تنهایی سپری می‌کند و از خیانت همسرش عذاب می‌کشد. روزِ کارولینْ معمولی و دردناک پیش می‌رود، تا زمانی که در نزدیکی رودخانه‌ی تیمز، شیشه‌ی داروی یک عطاری قدیمی را پیدا می‌کند و تمام کنجکاوی‌اش در مقام یک تاریخ‌دان برانگیخته می‌شود. آیا این شیشه ارتباطی با پرونده‌ی قتل‌های عطاری در دو قرن پیش دارد؟

سارا پنر، در رمان پیش رو، داستانی پرتعلیق و جذاب را روایت می‌کند که مملو از رازها و انتقام‌هاست، و این نکته را که زنان می‌توانند، فارغ از فاصله‌ی زمانی، نجات‌دهنده‌ی یکدیگر باشند به‌زیبایی نمایان می‌سازد.

افتخارات کتاب عطاری گمشده:

- پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
- پرفروش‌ترین کتاب ساندی تایمز
- از کتاب‌های برگزیده به انتخاب نیوز ویک، گود هاوس کیپینگ، اوپرا، باستل، پاپ‌شوگر
- نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز در بخش رمان‌های تاریخی در سال 2021

نکوداشت‌های کتاب عطاری گمشده:

- تاریک، هوشمندانه و جذاب، سارا پنر پازلی از زندگی زنان، خیانت، قدرت و تاریخ را در برابر ما قرار داده است. (اریکا سویلر)
- نمی‌توانید کتاب عطاری گمشده را زمین بگذارید. (اسکیم)
- مملو از جزئیات تاریخی شگفت‌انگیز. (کریستین هارمل)
- جذاب، با جزئیات غنی، خوش‌خوان و با تعلیق‌های مناسب. (تامپا بی تایمز)
- اولین کتاب سارا پنر من را کاملاً تحت تأثیر قرار داد. زنان عطاری گمشده، که قرن‌ها از یکدیگر جدا افتاده‌اند، در این داستان قوی به‌دنبال انتقام و حقیقت‌اند. (فیونا دیویس)

کتاب عطاری گمشده برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های رازآلود و تاریخی علاقه دارید، این کتاب انتخاب مناسبی برای شماست.

با سارا پنر بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی آمریکایی کتاب حاضر در نخستین کتاب خود، عطاری گمشده، خوش درخشید و موفق شد به فهرست پرفروش‌ترین نویسندگان نیویورک تایمز راه پیدا کند. کتاب سارا پنر به بیش از 20 زبان ترجمه شده است و در سراسر جهان نظر مخاطبین را به خود جلب کرده است.

در بخشی از کتاب عطاری گمشده می‌خوانیم:

درخواست او خیلی ساده و رک بود.

برای ارباب خونه می‌خوام، برای صبحونه‌ش. صبح چهارم فوریه‌.

برای یک لحظه زن مستخدم میان‌سالی به ذهنم رسید که بانوی خانه برای انجام دادن فرمایش‌هایش او را صدا می‌زند. و با شم تیزی که بعد از این دو دهه‌ی اخیر پیدا کرده‌ام بلافاصله بهترین دوای درد او را فهمیدم: یک تخم‌مرغ با جوزالقِی.

آماده کردنش فقط چند دقیقه طول می‌کشید؛ زهرش دم‌دست بود. اما بنابه دلیلی ناشناخته، چیزی در آن نامه باعث برآشفتن من می‌شد. این حس به خاطر رایحه‌ی لطیف آن دست‌نوشته، که بوی چوب می‌داد، یا تاب‌خوردگی کوچکی در گوشه‌ی پایین کاغذ در سمت چپش نبود که انگار با اشک نمناک شده بود، بلکه دلم مثل سیر و سرکه می‌جوشید. حسی که به من می‌گفت باید از چیزی دوری کرد.

اما چه هشدار نانوشته‌ای می‌توانست در آن یک برگ کاغذ و زیر فشارهای قلم جا خوش کرده باشد؟ به خودم اطمینان دادم که اصلاً چنین چیزی وجود ندارد؛ این نامه هم هیچ نشانه‌ای در بر ندارد. از خستگی افکارم به هم ریخته بود دیروقت بود و درد مداوم را در مفاصلم احساس می‌کردم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عطاری گمشده
نویسنده
مترجمیاسمن ثانوی
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات328
زبانفارسی
شابک978-622-7566-33-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عطاری گمشده

Sadaf Akhlaghi
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
رمان به شدت مهیج و جذابی بود اصلا نمیشد نخوند رمانی که تلخی اعتماد و چشیدن خیانت رو به نمایش میگذاشت. قوانینی که در مورد کمک به زنان و استفاده از زهر‌ها بود و این که چه طور یک اعتماد غلط میتونه آدم رو به چیزی تبدیل کنه که حتی فکرش رو هم نمیکنی
قسمت جذاب‌تری پیوند زنان گذشته و زنان اینده بود این که
هیچ فرقی نداره تکنولوژی چه قدر پیشرفت کنه، هر زنی در هر تاریخی در مقابل خیانت همان قدر آسیب پذیره همونقدر شکننده است شاید قوی تر از جایش بلند بشه ولی ان درد یک جایی در وجودش ریشه میکنه و آزارش میده.
فروزان
۱۴۰۲/۶/۲۵
کتاب هیجان انگیزی بود با کنجکاوی ادامه میدادم تا بدونم بعدش چه اتفاقی میافته کتاب درد و رنج زنان رو بخاطر بی وفایی و خیانت مردان نشون میده و اینکه این درد اونها رو تا جایی میبره که حاضرن جنایت کنن و قهرمان داستان با واقعیت خیانت روبرو میشه و خیلی تصادفی بدنبال کشف یه بطری و پیگیری اون پی به قاتل و اسرارعطار میبره داستان از دیدگاه سه نفر روایت میشه و هر سه به نوعی با کمک دیگری از مهلکه روحی نجات پیدا میکنه و در آخر دنبال کردن رویاها بهش کمک میکنه تا خودش رو پیدا کنه
رویا جزایری
۱۴۰۱/۴/۲۴
داستان هیجان انگیز و جالبیه، سبک نوشتنش اینجوریه که همزمان از دید سه نفر داستان رو پیش میبره که دو نفرشون دویست سال قبل زندگی میکردن و یکی شون زمان حاله و به خاطر یه سری اتفاق‌ها و علاقه‌اش به تاریخ رمز و رازهایی از زندگی اون دو نفر کشف میکنه
انتقادی که بهش دارم اینه که اولش یکم گیج کننده اس ولی بعدش باحال میشه پایانش هم جذاب نیست انگار یه فصل کم داره تا کامل توضیح بده چی شد
Negin Ahmadvandi
۱۴۰۲/۲/۱۱
این کتاب واقعا جالب بود آدم رو به دنیایی میبرد که چیزهای عجیبی رو میفهمیدی کتابی که باعث میشد به سختی زندگی زن‌ها و همچنین قدرت اونها پی ببری همچنین داستان هیجان ماجراجویی و فانتزی خوبی داشت واقعا برای یکبار هم که شده این کتاب رو مطالعه کنید بسیار دلنشین بود باز هم ممنون از کتابراه عزیز که همیشه بهترین کتاب هارو برای ما میگذارد تا با خواندن آن‌ها در دنیای خیالات غوطه ور شویم
لاله فرحی
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
کتاب جالبی بود ولی از چند منظر مشکل داشت: ۱- اشتباهات ترجمه‌ای و تایپی که بعضی جاهارو کاملا گنگ و مبهم کرده بود. ۲- پایان بندی بسیار ناجور و بی سر و ته. ۳- موضوع جذابی داشت ولی خوب پردازش نشده بود و به شخصیت کارولین الکی و زیادی پر و بال داده شده بود... یهویی کشف میکرد یهویی نابغه میشد یهویی از خیانت شوهرش التیام پیدا میکرد... زیادی تخیلی بود
الهام شفیعی
۱۴۰۱/۷/۳
سوژه کتاب جالب و بدیع بود نویسنده بطور خلاقانه‌ای زمان داستان رو مابین دوقرن جابجا می‌کنه و بنحوی نشون میده مشکلات زنان از گذشته تا امروز ماهیت تقریبا یکسانی دارند. در انتهای داستان قسمتی که کارولین مجددا برای انداختن بطری الیزا بسمت رودخونه رفت بنظرم بار اضافی به داستان تحمیل کرد و بهتر بود این قسمت در انتهای کتاب دیگه نوشته نمیشد
narges moradi
۱۴۰۱/۷/۲۰
چقدر این کتابو دوست داشتم وچقدر از خوندنش لذت بردم، کتاب روایت دوتا داستان در بازه‌های زمانی مختلف است که هرچقدر تقابل این دو بیشتر میشود هیجان و‌کشش داستان هم افزایش میابد، شخصیت پردازی عالی، قلم نویسنده عالی، در کل میتونم بگم یکی از جذابترین کتابهایی بود که توی این مدت خونده بودم
مستانه سهایی
۱۴۰۱/۱/۱۱
داستان عطاری گمشده را با شک و تردید شروع به خواندن کردم، ولی آنقدر جذاب و پرکشش بود، که طی دو روز تمومش کردم، شخصیت پردازی و توصیف روحیات کاراکترهای داستان و غیرقابل پیش‌بینی بودن پایان ماجرا، بسیار جالب بود.
فهیمه صالحی
۱۴۰۲/۱۱/۳
داستان جذاب و زیبا بود داستان زنی امروزی که طبق عادت جامعه ازدواج کرد علایقش را کنار گذاشت تا زن و معشوقه همسرش باشد شغلش و تحصیلاتش را رها کرد تا مادر شود اما طی چند روز سخت متوجه نقش دیگران در هدایتش به عنوان زنی منفعل شد طغیان کرد و سعی کرد زندگی‌اش را مطابق میل خودش ادامه دهد
پری پارسا
۱۴۰۱/۵/۳
این کتاب تا حدی منو یاد کتاب کلکسیون عطر مینداخت.
از نظر من کتاب کلکسیون عطر، کتاب بهتر و پرکشش تری بود.
روند زمانی کتاب بین قدیم و زمان حال، مورد علاقه من بود.
اما کاش کتاب ماجرا جویی و پیچیدگی بیشتری داشت، یعنی به نوعی رمز آلودتر بود.
از اون کتابایی بود که به کسی پیشنهاد خوندنشو نمیدم.
Arad Hashemi
۱۴۰۲/۷/۳
کتابی بسیار عالی شاید اولش خیلی جذاب بنظر نرسه اما هرچه پیش بریم مطلب هیجان انگیزتر میشه و نمیشه زمین گذاشت البته یکم داستان خیالی بنظر میرسه اما از جذاب بودنش کم نمیشه و داستان در زمان حال و گذشته میچرخه و پایانش هم خوب میشه و توصیه میکنم برای یکبار بخوانید.
شراره شهاب الدین
۱۴۰۱/۲/۷
داستان سرایی کاملا سطحی! تخیلی و کودکانه! اصلا خوشم نیومد کتابهای خیلی خیلی بهتر در ژانر جنایی و‌ راز آلود داریم این چی بود آخه؟ بیشتر به درد گروه سنی خردسال میخورد البته اگه واژه خیانت و ازش حذف کنیم.
نازنین
۱۴۰۲/۱۱/۴
کتاب خیلی خوب و سرگرم کننده‌ای بود لذت بردم ولی‌ی ایراد داشت به نظر من اونم اینکه کارولین یهو چجوری رابطه بین الیزا و نلا رو متوجه شد منطقی به نظر نمیرسه مشخصه که نویسنده خواسته زودتر تمومش کنه‌ی همچین حسی رو آخرش به مخاطب میده ولی در کل جالب بود موفق باشید.
حمید میرباقری
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
به نظرم نکته مثبت کتاب بازی با زمان با فاصله حدود ۳۰۰ سال خیلی عجیب و جالب بود طرح معما و حلش خیلی جذاب و پرکشش هستش ولی پایان بندی کتاب به نظرم شیش هفت صفحه اضافه داشت که در همون چند صفحه وجود اسم نلا در زمان حال غیرمنطقی بود
در کل کتاب جذاب و کشش داری هستش
Roshanak Kolbi
۱۴۰۱/۶/۲۴
داستان بسیار پُر‌کشش با پایانی غیر‌قابل پیش‌بینی بود.
حکایت دردهای انسانهاست که اگر به فکر چاره آن‌ها نباشیم و راهکاری درون خودمان جستجو نکنیم، اگر به جای مستقل شدن دست به اعمال غیر عقلانی بزنیم، امکان دارد تبدیل به قاتلی مخوف بشویم.
مشاهده همه نظرات 98

راهنمای مطالعه کتاب عطاری گمشده

برای دریافت کتاب عطاری گمشده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.