معرفی و دانلود کتاب علم تمرکز قوی: 23 روش برای بهره وری و نظم بیشتر؛ اهمال کاری و استرس کمتر

عکس جلد کتاب علم تمرکز قوی: 23 روش برای بهره وری و نظم بیشتر؛ اهمال کاری و استرس کمتر
قیمت:
۲۹۰۰۰ 14500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب علم تمرکز قوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب علم تمرکز قوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب علم تمرکز قوی: 23 روش برای بهره وری و نظم بیشتر؛ اهمال کاری و استرس کمتر

در کتاب علم تمرکز قوی نوشته‌ی پیتر هالینز بیست‌وسه روش راهبردی و علمی را یاد می‌گیریم که با تکیه بر آن‌ها، می‌توانیم رویکرد خودمان را به تمرکز و بهره‌وری اصلاح کنیم و به این ترتیب، با رسیدن به بازدهی بیشتر، ساعت کاری خود را کاهش دهیم.

درباره‌ی کتاب علم تمرکز قوی:

ممکن است همین حالا هم تمرکز و بهره‌وری‌مان «کافی» باشد، اما تا زمانی که نفهمیم روانشناسی و فیزیولوژی چگونه بر تمرکز ما تأثیر می‌گذارند، هرگز عملکردی عالی نخواهیم داشت و به حداکثر توان خود دست نخواهیم یافت. کتاب علم تمرکز قوی (The Science of Powerful Focus)، با روشی تازه، قدرت تمرکز را بررسی می‌کند و با نگاهی کل‌نگرانه تأثیر تمرکز را بر تمامی ابعاد زندگی انسان می‌سنجد.

برخلاف سایر کتاب‌های این حوزه، پیتر هالینز (Peter Hollins) به ما نمی‌گوید که تلفن خود را کنار بگذاریم، انجام چند کار هم‌زمان را متوقف کنیم یا بیشتر بخوابیم. بلکه او تمرکز را مجدداً تعریف می‌کند و روش‌هایی ساده و کاربردی معرفی می‌کند که می‌توانیم آن‌ها را در زندگی هر روزه‌ی خود به کار ببندیم.

در این کتاب مفید و کاربردی ما می‌آموزیم که نظم و اراده‌ی قوی لزوماً کلید تمرکز و موفقیت نیستند اما در طول زمان موردنیازند؛ مدیریت انرژی اهمیت دارد زیرا منبعی محدود است؛ قدرت طبیعت برای تمرکز ما بسیار مؤثر است؛ و دقیقاً مانند بدن، مغز هم به شرایط ایدئالی برای تمرکز نیاز دارد.

هالینز در کتاب علم تمرکز قوی 23 روشی را معرفی می‌کند که با به کار بستن آن‌ها می‌توانیم تمرکز و یادگیری بیشتری داشته باشیم، زندگی خود را منظم کنیم، و استرس خودمان را تحت کنترل بگیریم.

کتاب علم تمرکز قوی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از تمرکز نداشتن رنج می‌برید، یا اگر می‌خواهید قدرت تمرکز خود را بهبود ببخشید، این کتاب علمی و کاربردی راهنمای خوبی برای شماست.

با پیتر هالینز بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده‌ی آمریکایی پرفروش در رشته‌ی روانشناسی تحصیل کرده است. پیتر هالینز در حوزه‌ی روانشناسی انسان پژوهش می‌کند و با بسیاری از افراد در این حوزه کار کرده است. هالینز تا کنون چندین کتاب نوشته که بسیاری از آن‌ها به فارسی نیز برگردانده شده‌اند، از جمله: کاری را که شروع کرده‌ای تمام کن، مثل اینشتین بیاموزید، علم تأدیب نفس و...

در بخشی از کتاب علم تمرکز قوی می‌خوانیم:

یک گلف باز را تصور کنید که توپ را به یک حفره رسانده است. این یک کار بسیار دشوار است و احتمال زیاد در یک دور تکرار نمی‌شود. اما او خودش را تحت فشار می‌گذارد و باعث می‌شود دقیق‌تر ضربه بزند. ناگهان، او نمی‌تواند یک ضربه را از فاصله یک متری بزند، هدفی که از هدف قبلی او آسان‌تر بود.

ورزشکار بسیار برانگیخته شده و اکنون هوشیاری او به استرس تبدیل می‌شود.

هدف از تمرکز این است که سطح مناسب چالش خود را پیدا کنید. جایی که احساس خستگی نمی‌کنید، اما فکر نمی‌کنید بتوانید به یک چیز غیرممکن دست پیدا کنید! این همان چیزی است که شما را کاملاً رو به جلو، مشتاق و متمرکز نگه می‌دارد.

در ابتدا، می‌توانید چالش برانگیز بودن کارها را برای خود تنظیم کنید. البته، همیشه این گزینه را نداریم که کارمان را خودمان انتخاب کنیم، اما شما می‌توانید سخت و آسان بودن، طولانی و کوتاه بودن، یا راه‌های رقابت با خودتان را تغییر دهید. به عنوان مثال، این‌که خودتان را به چالش بکشید تا در مدت زمانی کمتر، بیشتر بنویسید، یا وزن بیشتری کم کنید، استرس خوب بیشتری به‌وجود می‌آورد.

دوم، می‌توانید کارتان را طوری طراحی کنید که بتوانید بین ساده و سخت بودن آن تغییراتی ایجاد کنید تا شما را برروی کار متمرکز نگه دارد و هرگز بیش از حد یا کمتر از حد شما را درگیر نکند. همان طور که گفتیم، ما اغلب نمی‌توانیم کاری را که برروی آن تمرکز کردیم را کنترل کنیم، اما حداقل می‌توانیم استرس خودمان را بیشتر کنیم.

فهرست مطالب کتاب

معرفی
فصل 1: نظم و اراده
فصل 2: اهداف
فصل 3: اهمال کاری
فصل 4: انرژی
فصل 5: استرس
فصل 6: تک وظیفگی
فصل 7: بهره‌وری
فصل 8: روش‌ها
فصل 9: باقیمانده ها
فصل 10: شرطی سازی
فصل 11: طبیعت
راهنمای خلاصه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب علم تمرکز قوی: 23 روش برای بهره وری و نظم بیشتر؛ اهمال کاری و استرس کمتر
نویسنده
مترجمپوریا دولت آبادی
ناشر چاپی موسسه انتشارات فلسفه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-622-7857-05-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۰۰۰ 14500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب علم تمرکز قوی

ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۲/۶
ابتدای کتاب مطالب خاصی رو دریافت نمی‌کنید و به جز چند نکته خبری از علم تمرکز قوی و همراهی آن با نظم و انضباط نیست! تکرار و آگاهی، در این کتاب به درستی کلید نظم و انضباط شخصی نام برده شده است. آموزش و مرور، رمز موفقیت کشورهای توسعه یافته نیز به شمار می‌رود. آگاهی یافتن احاطه مغز را بر مسائل برای راه یافتن حل درست و حسابی و دقیق که مارا به سر مقصود نتیجه و دستاورد می‌رساند.
در کتاب پیتر هالینز، از ابتدا نمی‌توان به انسجامی از علم و دانش بر تمرکز یافت!؟ اما برای اینکه تفاوتی بین کسانی که کتاب را تا آخر می‌خوانند و می‌دانند که جایزه نویسنده، در انتها است!؟ فصل‌های میانی تا به انتهای کتاب علم تمرکز قوی، سورپرایز خود را گنجانده است!
کتاب مستندی علمی برای تمرکز نیست اما یک کتاب صرف انگیزشی هم نیست و مطالب آن کارا و موثر است اگر شما آن را تکرار و تمرین کنید.
محمد
۱۴۰۱/۱۲/۱
کتاب نکات جالب و قابل استفاده‌ای رو میگه هر چند که واقعا انجام دادن بعضی هاش سخته (به خصوص تو این دوران) وسطای کتاب بشدت کند و خسته کننده بود و دلم میخواست که بزارم کنار کلا این کتاب رو، بعضی از نکاتی که گفته شد هم هیچ ربطی به تمرکز و اسم کتاب نداشت و بیشر برای بهره وری بیشتر استفاده میشد بخصوص که برای کسایی میخوان کسب و کار خودشون رو داشته باشن، بعضی وقت‌ها احساس میکردم که نویسنده فقط برای اینکه صفحات کتاب اضافه بشه یچیزای رو اضافه کرده، مثل لیست نباید‌ها و انجام ندادنی‌ها یا D‌
اگه کتاب رو خوندید و دیدی نمیتونی کار‌های که میگه رو انجام بدی زیاد جدی نگیر لازم نیست که همش مو به مو انجام بشه ولی اون جاهای که حسی میکنی مهمه رو گوشه ذهن نگه دار تا بعدا ازش استفاده کنی.
به هر حال نویسنده گوشه رینگ نشسته یچیزایی هم میگه و درکی از شرایط کامل نداره.
پوریاسوارنژاد
۱۴۰۳/۱/۳
کتاب بسیار خوبی بود و از نویسنده و گروه کتابراه کمال تشکر را بخاطر انتشار چنین کتابهای زیبا و جذابی تشکر میکنم که همیشه به ما کمک کرده‌اند تا در بهبود آگاهی و علم و دانش خودمان براحتی با منابع این چنینی بتوانیم سرگرم و مستفیض باشیم. همچنین از مترجم کتاب که ایشان با این نثر روان و جالب خودشان کتاب و را بهبود ویژه‌ای بخشیده‌اند. امیدوارم این کتاب را تهیه نمائید بخوانید و از نکات کلیدی و مهم آن در بهبود سطح علم و زندگی خود استفاده نموده و توصیه‌های کاربردی آن را به کار ببندید.. در پایان سال نو را به همه دوستداران کتاب و مجموعه کتابراه تبریک میگویم و آرزوی سالی پر برکت و دلنشین برای همه عزیزان دارم.
mahsa shpa
۱۴۰۱/۹/۲۸
کتاب خوبی هست به شرط عمل ولی خب قطعا پیاده کردن این روش‌ها اسون نیست اما هرکدوم تاثیر خودش داره. برای من معرفی و عمل کردن به روش smart خیلی نتیجه بخش بود چون همیشه اهدافم رو خیلی فراتر از توانم در نظر میگرفتم و برنامه ریزی هام غیرواقع بینانه بود. توی این روش میگه اهداف باید مشخص (specific) و قابل و اندازه گیری (measurable) دست یافتنی (stainable) و واقعگرایانه (realistic) و زمانبندی شده (timely) باشن.
Mohammad M
۱۴۰۳/۱/۸
این کتاب رو حتما بخونید تمرکزتون بیشتر میشه این کتاب واقعا عالیه محشره برای تمرکز حقیقتا تمرکز من اینقدر مختل بود که این کتاب رو تهییه کردم و به لطف مطالب کتاب و تمرینات آن تونستم تاحدی عدم توانایی تمرکز خودم رو بهبود ببخشم و واقعا بهم توی زندگی این کتاب کمک زیادی کرد علاوه بر این به همه کسانی که ۵ نمیتونن بشینن یه جا به مدت مثلا دقیقه تمرکز کنن پیشنهاد میکنم این کتاب رو واقعا عالی بود ممنون از کتابراه بابت این کتاب
مهدی صادق زاده
۱۴۰۰/۱۱/۷
در اول فصل نهم هستم، اگر شما هم در زندگی خودتون از بی نظمی هوایی رنج میبرید که نمی‌دونید از کجا میاد و ایده‌های جذابتون همیشه از دهنتون میپره و مشکلاتی در تعیین ضرورت کار‌ها و به طور کلی هرچه تلاش میکنید به جایی نمی‌رسید و یک نقطه تو خالی در زندگی خودتان رو حس میکنید بی شک این کتاب از آن کتاب‌های معرکس
محمد علی فراهی
۱۴۰۳/۱/۲
این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شه. وقتی به چیزهایی که از زندگی‌مان می‌خواهیم فکر می‌کنیم، متوجه می‌شویم که برای دستیابی به آن، بیشتر از این‌که به شانس نیاز داشته باشیم، به تمرکز نیاز داریم! تمرکز مهم‌ترین عامل برای پیشرفت شخصی است، حتی اگر ما از آن به اسم‌های دیگری یاد کنیم. این کتاب برای دستیابی به این امر به ما کمک میکنه
Mr.mojtaba
۱۴۰۱/۱۲/۳
دوستان کتاب خیلی خوبیه
اگر بخواهید فقط سری سری بخونید یکم خسته کننده است، باید بهش عمل بشه برنامه ریزی به شیوه ABCD عالی بود.
نحوه تعیین هدف و برنامه ریزی‌اش عالی بود
مهم اینکه این کتاب از زبان یه فرد که خودش را از وضعیف آشفته به این نقطه رسانده نوشته شده
در کل پیشنهاد میشه
فاطمه علی زاده
۱۴۰۲/۱/۲۶
کتاب خیلی خوبیه روش‌های منطقی تر و آسون تری نسبت به کتاب‌های دیگه جلوی پای آدم میزاره وآزمایش‌هایی ک انجام شده رو هم توضیح داده باعث میشه آدم ترغیب بشه و انجامش بده
خیلی از نکاتش برام واقعا کاربردی بود و لذت بردم از کتاب
Mohammad Aslanpour
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
توصیه‌های این کتاب مثل کار عمیق بود. البته در پاراگرافی به همین موضوع پرداخته شده بود. با عمل به این توصیه می‌توان در کار بهترین نتایج را به دست آورد. ترجیح می‌دهم که دوباره این کتاب را بخوانم تا مطالب را عمیق تر درک کنم.
Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۱۰/۲
من عادت به گوش داده به کتابهای صوتی دارم ولی کتاب متنی علم تمرکز قوی اثر پیتر هالینز، بیست و سه روش برای بهره وری و نظم بیشتر، اهمال کاری و استرس کمتر با ترجمه پوریا دولت آبادی، از نظر من از لحاظ تأثیرگذاری امتیاز ۵ ستاره رو میگیره.
سینا محمدی
۱۴۰۱/۹/۲۶
کتاب خوبی بود و نکات مثبت و قابل اجرای زیادی داره که میتونی به راحتی بعد خوندن کامل مطالب خیلی ساده و کاربردی ازش استفاده کنی. ارزش خوندن داره نه یکبار بلکه ده بار دست نویسندش درد نکنه
مرضیه دیدار
۱۴۰۱/۷/۴
تجربه نویسنده به همراه دقت نظری که داشت باعث میشد به مطالعه کتاب بیشتر راغب شد هرچند ابتدای امر بنظر نمیامد کتاب جالبی باشد اما با خواندن یکی دو صفحه حقیقت امر مشخص میشد، سپاس از کتاب راه ونویسنده
وحیده رسولی
۱۴۰۱/۹/۲۹
به عنوان یک روانشناس که دست‌اند کار کارگاه‌های کنترل فکر و تمرکز و انضباط شخصی هستم از اینکه تا این حد کتاب خوبی هست شگفت زده شدم البته هنوز تمام نکردم کتاب رو اما عناوین بعدی‌اش هم خیلی هوشمندانه است
ناهید
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
بارها در نظرات راجع به دیگر کتابها گفتم که کتابهایی با موضوعات ذهن و عملکرد مغز همیشه برام جذاب بوده
اینکه از عملکردش مطلع بشیم باعث میشه بهتر ازش استفاده کنیم در یادگیری و به یاد آوردن مطالب و..
مشاهده همه نظرات 87

راهنمای مطالعه کتاب علم تمرکز قوی

برای دریافت کتاب علم تمرکز قوی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.